Forum › Fantastyka › Gry › Gry Star Trek › Starfleet Command III - problemy, pytania, dyskusje
Przy promieniu holowniczym masz dwie funkcje: "przyciąganie" i "odpychanie" (dokładnie nazw nie pamiętam). W każdym razie trzeba "odpychanie" załadować na mocy takiej samej lub większej jakiej używa przeciwnik w przyciąganiu (nie, tego nie można sprawdzić, trzeba na chybił trafił, albo po kolei) :DTak na marginesie, tak czytając te posty, chyba odkurzę płytę z SFC 3.
No tak, nie inwestowalem w tractor beam i byl za slaby. Dzieki.Co do moda DW - na sfcfiles jest nowsza wersja od 4.3, zdaje sie ze 4.6. Nie instalowalem jej, czy ktos ten mod testowal?
Ja posiadam tą wersje i różnice są, dotyczą one zasad naliczania prestiżu, stopnia trudności czy mocy uzbrojenia jak i masy okrętu itd. Czyli mówiąc krótko Piotr zostań, przy czym jesteś zwłaszcza, że niedługo ma wyjść wersja 5.0. W której będzie o wiele więcej zmian w tym np. nowe misje czy okręty a nawet rasy.
Nowe misje na pewno by sie przydaly, zwlaszcza takie, ktore mozna wykonywac majac swoja flote. Nowe okrety? Ma byc jeszcze wiecej okretow?! 🙂 Szok. ;>
Co do wersji 5.0 z tego, co mi wiadomo to ma się pojawić kilkanaście nowych modeli statków, z czego kilkanaście będzie zupełnie nowych, cześć zastąpi stare, co niewątpliwe oznacza, że niektóre znikną a pozostałe będą obsługiwane przez komputer, do tego niektóre zmienią wygląd. Zmiany mają też objąć planety i bazy. Co do ras to niektóre z nich zmienią stronę konfliktu lub zostaną z niego wyłączone, ale nadal będą w grze tylko kontrolowane przez komputer, pojawią się też nowe rasy i strony konfliktu? Pojawi się też nowe uzbrojenie i wyposażenie. Dużo zmian zajdzie też w grafice pojawią się nowe tekstury czy efekty graficzne związane z działaniem broni i urządzeń, zmiany obejmą też muzykę. Najciekawiej sprawa wygląda z nowymi skryptami misji, których liczba się powiększy, nadal jednak niewiadomo czy wróci skrypt umożliwiając potyczki z okrętami z SW. A na koniec powiem tylko, że pojawiły się nieoficjalne wieści o trybie kampanii.
W DW 4.3 natknalem sie na okrety SW, ale nie moglem ich nawet zadrasnac. Widzialem X-wingi, A-wingi, Tie-fightery i Tie-interceptory. Chyba jeszcze jakis imperialny prom byl. Na szczescie nic wiekszego nie latalo. ;)Co do zmian w skladzie ras, to na pewno przydaloby sie okroic troche Dominium, bo maja okrety ktorych w ogole tam nie powinno byc. Nie wiem czy dobrze rozpoznalem, ale maja chyba statki z jakiejs entkowej rasy.
No to dorobilem sie Steamrunnera. 😉 Co prawda przy zakupie splukalem sie prawie do zera i teraz powoli zarabiam na kolejne upgrade'y, ale juz mam kwantowke, lepsze napedy, oslony jeszcze troche wzmocnic sie da... Ale mimo ze jeszcze nie do konca podrasowany, to ten stateczek mnie zadziwia. W porownaniu z Anome jest jak czolg! 😉 Jeszcze jakis fazerek pulsacyjny lub dwa i bedzie cudnie. ;>To co napisalem to kolejna zacheta dla tych, ktorzy jeszcze nie wyprobowali moda DW. 😉 Wiem, strasznie kusze. ;>A wlasciwie to pisze, bo mam pytane: kiedy bedzie mozna kupic sobie jakis prom? ;> Wczoraj widzialem jeden w akcji - gralem w war games i jeden z moich statkow wypuscil takie malenstwo - jakiez bylo moje zdziwienie, gdy ten szkrab zaczal pruc w Klingonow z fazera pulsacyjnego. A wiec - jak te cuda zdobyc? ;>
O tak nie ma to jak Steamrunner zwłaszcza, gdy umiesz go odpowiednio wykorzystać ;).Co do promów to ich nie ma(pojawiają się tylko w misjach szpiegowskich) to, co widziałeś to były myśliwce. Są dostępne tylko z niektórymi typami okrętów z tego, co pamiętam dla fedków jest to Diamond Star, Eximus i bodajże Missouri.
Krusty, jak uzbrajasz statki? Duzo slabszych fazerow czy mniej silniejszych? I jaka bron ciezka? Robie maly wywiad bo w sumie dawno nie gralem i eksperymentuje. 😉
Jeżeli można się wtrącić... 😉 Ja ostatnio grając w kampanię klingońską postawiłam na siłę ognia, zamiast na dużą ilość fazerów/dezruptorów o mniejszej mocy. Taktyka jak na razie się sprawdziła, ale jak będzie dalej jeszcze nie wiem. Póki co przede mną kolejna kampania - tym razem (o zgrozo) romulańska. Mody poinstaluję dopiero jak przejdę cała grę do końca (już to kiedyś prawie zrobiłam, ale chcę sobie wszystko odświeżyć, zwłaszcza, że sejwy diabli wzięli). Więc na razie DW musi trochę poczekać. 😛
Ja nie mam jakieś z góry określonej strategii, na której opieram uzbrojenie i wyposażenie swojej jednostki. Staram się zawsze znaleźć złoty środek w zależności od sytuacji, w jakiej się znalazłem, przy czym unikam fazerów pulsacyjnych a słabość mam do tej broni zakłócającej działanie osłon.
Hmm... Właśnie po raz kolejny SFC3 sobie instaluję 😀 potem pójdzie w ruch patch 534b i Dominion Wars 4.7... To obok starej Dominion Wars moja ulubiona gra w świecie ST. Nie przepadam bowiem za RTSami typu ST: Armada. Wolę gry taktyczne - dostajesz jakieś okręty i nie ma zmiłuj - jak je utracisz to koniec :DJak potestuję dokładniej tę nową wersję DW (4.7 beta) to coś o niej napiszę 😀
Chwała, że ktoś w końcu się tego podjał, bo mi jakoś się nie chciało a od kiedy forum DomWars przenieśli na Star Trek Gamers Directory rzadko je odwiedzam. Swoją drogą bardziej wkurzającego forum to ja jeszcze nie widziałem.Z niecierpliwością czekam na reacje. A sam wracam do testowania modyfikacji dla Armady II.
Jak do tej pory napotkałem trudności już na początku.Zainstalowałem, odpaliłem - mile zaskoczył mnie fakt iż nowa wersja szybciej mi chodziła.... No i na tym koniec pozytywnych zaskoczeń...Dlaczego??? Ponieważ dowolnego trybu rozgrywki nie dało się kontynuować... (mam tu na myśli Singla)Ale po kolei... Nastąpiła znaczna zmiana w stosunku do wersji 4.6. Teraz rozpoczynamy grę gołym kadłubem - od nas zależy co do niego wrzucimy. Tak samo jest z każdym kupowanym okrętem. Moim zdaniem to jest zmiana na lepsze. Poza tym wszystkie jednostki mają na stałe zamontowaną wyrzutnię min antygrawitacyjnych, a jednostki Romulan także wyrzutnię plazmową. Oba te systemy nie podlegają wymianie. Kolejną innowacją jest zmiana priorytetów jeśli idzie o osłony. Teraz pełnią one główną rolę. JAk napisano w txtku na http://www.sfc3files.com - dla przykładu - tarcze mogą mieć w sumie 8000 pkt wytrzymałości, a kadłub tylko 1000. Moc broni została zwiększona, aby dopasować je do nowej mocy tarcz.Powyższe zmiany uważam za dobre 🙂 Teraz czas na powody (bugi), "dzięki" którym moda sobie nie potestowałem...Otóż, jak już wspomniałem zaczynamy z pustym kadłubem na ojczystym świecie. Naturalną koleją rzeczy jest, iż chcemy się wyposażyć. Wszystko jest jak w zegarku, do momentu, gdy już uzbrojeni i wyposażeni chcemy zmienić sektor. W tym momencie spotyka nas niemiła niespodzianka.... gra wiesza się. Próbowałem buga tego ominąć - przemieściłem się gołym kadłubem do innego sektora, zawierającego baze gwiezdną. Ku mojemu zdumieniu wszystko było ok - wyposażyłem się, potem latać zacząłem - bez problemów. Do momentu walki. Ku mojemu zdumieniu utknąłem nieopodal wrogiej jednostki bez żadnych systemów - gołym kadłubem, bez możliwości ruchu. Wróg był w dokładnie tej samej sytuacji.Wnioski:Mod jest niedopracowany lub ja coś źle robię 😀 Zalecam na razie pozostanie przy DW 4.6Dziś jeszcze postaram się jakoś wersję 4.7 poprawnie odpalić, ale szanse są nikłe.... Jeśli coś mi się uda - napiszę 😀