Forum Fandom Sesje RPG, PBF i inne Star Trek: PBF PL Projekt - ST: PBF PL - mechanika, komentarze, nowinki

Projekt - ST: PBF PL - mechanika, komentarze, nowinki

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 327 total)
  • Author
    Posts
  • Coen
    Participant
    #13999

    Nie, Wolf, Nova nie dostanie jednego, obowiązującego tylko dla niej standardu. Poza tym kwestia naliczania wytrzymałości kadłuba została zmodernizowana. Każdy okręt przy wytrzymałości kadłuba ma dodawane tyle tysięcy ile ma długości czyli np taki Galaxy ma dodane ponad 600k

    Wolf
    Participant
    #14004
    Quote:
    A montowanie podwójnego kadłuba na takim okręcie to by chyba zajęło połowę miejsca w środku albo powiększyło go dosyć znacznie, nie uważasz.

    Jedynym tego typu zabiegiem może się pochwalić właśnie Excelsior ale przez to stracił sporo zdolności naukowych i jego zwrotność spadła o około 30%. Pozatym. Dobra dodaje 170000 + 67500 = 237500 i nadal pancerz mam cienki jak skórka od banana.

    Coen
    Participant
    #14007

    Bo pancerze federacji to skórki od bananów właśnie. Okręty klingońskie są projektowane w większości przypadków aby mięć mocne pancerze, federacyjne nie.

    A raczej to jest tak. Ten wahadłowiec ma pancerz, Nova nie, wiec niby na jakiej podstawie ma wytrzymać więcej?

    Wolf
    Participant
    #14008

    W sumie to argumentów jest wiele ale z dodatkowym pancerzem czy bez i tak Nova nadrabiać będzie to swoją dużą mobilnością i manewrowością. Czyli ostatecznie pancerz orginalny 67500 + 15% (jesli wolno) + 170000 (za długość) co razem daje coś w granicach 250000 ni mniej ni więcej no i osłony 688500 + 15%(jesli wolno) = 800000, standardowe pola integrujace 100000. Jeśli się pomyliłem prośba o poprawienie moich wyliczeń.

    Tazman
    Participant
    #14022

    Jak zapewne wszyscy zauważyli dane z Dilta nie zawsze się sprawdzają i nie są regulowane faktycznymi danymi tj. Galaxy wytrzyma zawsze 5 trafień fotonówkami. Powstaje dużo nieścisłości, i dlatego próbuje wymyślić jakiś inny sposób przeliczania. Wnioski które wyciągnołem na 100% po paru godzinach intensywnego myślenia wyglądają tak:- Musimy dużo luźniej w niektórych przypadkach oprzeć się na Dilt - Wytrzymałość okrętów praktycznie wcale nie może zostać oparta na powyższym- Musimy stanowczo zmniejszyć ilość zer przy przeliczaniu( Proponuje dla torped coś takiego: Fotonówka ma około 20 Izoton czyli DMG = 20.000 Kwantówka 50 Izoton czyli DMG = 50.000 fotonówka Klingonów mocniejsza czyli 25.000 DMG, Przy tym siłe osłon bierzemy dokładnie z Dilta ale, Osłony okrętu mają 6 sfer, więc dzielimy wartość na 6, fazery disruptory itd. musimy ustalić niezależnie od Dilta wedle podobnego schematu jak ostatnio: czyli wartości stałe ale trzeba brać poprawki na rozmiar okrętu i zasoby energetyczne[ co może strasznie skomplikować zadanie ale klas okrętów aż tak gigantycznie dużo nie ma )itd. Może to skomplikowanie wygląda ale staram się wymyślić coś co będzie prostsze w użyciu i będzie bardziej realne biorąc pod uwagę seriale i filmy niż Dilt , a niektóre dane z tej strony po prostu nie mogą być interpretowane jak do tej pory chociażby wytrzymałość okrętów.

    Wolf
    Participant
    #14025

    Niezgadzam zabrałoby mi za dużo czasu.

    Coen
    Participant
    #14026

    To jest właśnie plus obecnego systemu, ze można łatwo szybko rozpisać wszystkie klasy oraz liczba obliczeń jest dużo mniejsza niż przy tym co proponujecie. Jeśli chcecie to można to rozpisać z odwzorowaniem wytrzymałości każdej sekcji kadłuba, ale kto będzie to liczył wtedy? Bo ilość obliczeń pójdzie na kilka stron, nie wiem jak wam ale mi się tego liczyć po prostu nie chce. Z tego tez powodu wnioskuje za pozostawieniem systemu takim jakim jest bo jest wydajny i prosty.

    bardziej realne biorąc pod uwagę seriale i filmy

    Tyle ze filmy i seriale są pod tym względem dopiero ekstremalnie nieścisłe bo w jednym odcinku taki a taki okręt odpada po jednym strzale torpeda a w innym wytrzymuje 10 minut nawalanki i jest ledwo zarysowany. Dlatego Deystroma można uznać za w miarę wyśrodkowanego

    Trochę dziwnie by było aby Nova miała podbna siłę fazerów jak np. Exelsior.

    A dlaczego? To jak najbardziej normalne. Jak masz działo 120mm to czy zamontujesz je na motorówce czy na pancerniku zada ono takie samo uszkodzenie jak trafi.

    Poza tym kwestia mocy torped. To przecież jest bron nazwijmy to decydująca na ogół, mało zwrotna, wolno strzelająca, łatwo nie trafiająca ale za to o ogromnej mocy w porównaniu ze zwykłym fazerem. Skoro na torpedę dajecie 20 000 to ile dacie na fazer? 5?

    Tazman
    Participant
    #14031

    Ogólnie mnie trochę źle zrozumieliście, siłę osłon dzielimy na sześć czyli okręt np. Galaxy 2.700.000 dzielimy przez 6 i wychodzi 450.000 całość i osłony pękają po trafieniu 9 kwantówek.Kwestia torped .... wcale nie są aż tak potężne jak by się mogło wydawać i obstawał bym aby naprzykład takie fazery Mk XII były bardzo zbliżone siłą do torped fotonowych coś ala 16.000 DMGCo do siły fazerów na różnych wielkościach okrętów to też trochę z tamtymi przeliczeniami ( stworzonymi nawet chyba przeze mnie 8) ) nie pasi. Zauważ Coen jak wypisywałem np. Intrepida to aby uwzględnić Dilta moc danych fazerów obniżyłe aż do !!!!!!!!!! 40% i wtedy było OKI jeszcze jedno 100% procentowego rozwiązania nie ma bo jak sam zauważyłeś to chłopaki od DS9 TNG VOY TOS itd. sami go nie mają, ale trzeba pod uwagę wziąść coś ala trafienia krytyczne, bo chyba tylko to wyjaśnia całkowicie sprawę w serialach

    Wolf
    Participant
    #14032

    Kwestia torped .... wcale nie są aż tak potężne jak by się mogło wydawać i obstawał bym aby naprzykład takie fazery Mk XII były bardzo zbliżone siłą do torped fotonowych coś ala 16.000 DMG

    Wtedy uzywanie torped mija się z celem jesli mają miec one moc porównywalną do fazerów. Według mnie fazery powinny miec jedno oczko zawsze mniej od torped.

    Jesli chodzi o statystyki dla fazerów podam na przykładzie Interpida. Całkowita moc fazerów typ VIII wynosi 10.000TW (moc na jeden emiter 8,6TW), i tak:

    -fazer dziób prawa burta góra 200 emiterów, moc 1720TW

    -fazer dziób lewa burta góra 200 emiterów, moc 1720TW

    -fazer dziób prawa burta dół 200 emiterów, moc 1720TW

    -fazer prawa burta góra 40 emiterów, moc 344TW

    -fazer prawa burta dół 40 emiterów, moc 344TW

    -fazer lewa burta góra 40 emiterów, moc 344TW

    -fazer lewa burta dół 40 emiterów, moc 344TW

    -fazer pod maszynownią 120 emiterów, moc 1032TW

    -fazer lewa rufa 40 emiterów, moc 344TW

    -fazer prawa rufa 40 emiterów, moc 344TW

    Tak mozna rozpisać każdą rozkład i moc fazerów dla kazdego statku. Dziś pod wieczór podam tabele dla Sovereigna.

    Tazman
    Participant
    #14033

    Napisał

    Zrobiłeś to całkiem nieźle i gdybyśmy wdrożyli to w jakiś program który rozpoznaje z którego fazera strzelasz i ile ma on siły dodatkowo biorąc fazery skierowane w górę i w dół to by było super jednak MG jest tylko człowiekiem i będzie miał BARDZO dużo roboty więc rozkład fazerów zostawiamy ( według mnie ) tylko na 4 strony i siłę musimy ustandaryzować taką samą na całym okręcie.

    Fazery faktycznie trochę za silne podałem ale Mk XII to jednak 9000 DMG bym proponował

    P.S. Moc energii przypadającej na systemy fazerów nie świadczy o ich sile

    widoczne to jest gdy porównasz sobie tabele różnych okrętów według Grahama

    Wolf
    Participant
    #14045

    Napisał

    P.S. Moc energii przypadającej na systemy fazerów nie świadczy o ich sile 

    widoczne to jest gdy porównasz sobie tabele różnych okrętów według Grahama

    Dlatego też np. Sovereign na jeden emiter ma 61TW, tak samo jak inne statki dla których siła wyjściowa jest wieksza od 10.000TW. Poza tym proponuje aby torpedy miały moc taka jaka jest podawana w isotonach*1000, czyli photon torpedo mark II ma moc 200.000/100.000. To by była wartość wyjściowa dla reszty torped. I jeszcze jedno odnośnie fazerów jesli mają być 4 strony oki, wystarczy to co podałem wczesniej lekko przerobić i mamy to o co nam wszystko chodziło szczypta realizmu i prostota.

    Tazman
    Participant
    #14046

    Pozatym proponuje aby torpedy miały moc taka jaka jest podawana w isotonach*1000, czyli photon torpedo mark II ma moc 200.000/100.000.

    Widzisz i tu się zgadzamy jak najbardziej ale dlatego, że 20 isoton x 1000 daje 20.000 nie 200.000 8)

    Wolf
    Participant
    #14047

    O nie z tym się nie zgadzam torpedy mają 200 isoton, posłuchaj Siedem w "Skorpionie". Jakby to wyglądało strzelasz z fazera który zadaje 15.000 dmg i odpalasz torpede i zadajesz 20.000 dmg. Moja Nova wytrzymuje 5 trafień torpedami, a Sovek blisko 30. A teraz pytanie gdzie tu sens??

    Tazman
    Participant
    #14050

    O nie z tym się nie zgadzam torpedy mają 200 isoton, posłuchaj Siedem w "Skorpionie". Jakby to wyglądało strzelasz z fazera który zadaje 15.000 dmg i odpalasz torpede i zadajesz 20.000 dmg. Moja Nova wytrzymuje 5 trafień torpedami, a Sovek blisko 30. A teraz pytanie gdzie tu sens??

    Poczytaj Dilt a dokładniej dział Weapons 🙄

    A co do wytrzymałości Novy to niestety okręt ten nawet w 1/10 nie dorównuje Sovkowi

    Coen
    Participant
    #14053

    Ja zaś dalej obstaje przy pomyśle zostawienia tego takim jak było. To co proponujecie tylko zwiekszy ilosc problemow żadnych zas nie rozwiaze

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 327 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram