Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Uniwersum Gry, porady i taktyka › Okręty naukowe / Science Vessels
Sam tez latam vesta i bardzo ja sobie chwale, choc wystrzeliwanie petow troche drazni. ;PJedynie co to jakos nie moge sie zdecydowac jakiego uzbrojenia uzywac... Raczej napewno full energetyczne (narazie mam torpede, poniewaz jeszcze nie zrobilem respeca). Chetnie wykorzystal bym aux-dhc, ale ich 2x acc i dmg w pve troche jest slabe. Do tego nie ma mozliwosci uzyskania 125 do aux i weapon by turrety z tylu wyciagnely max (oby w nastepnym lockboxie byl plasmonic leech ;)). Ciekawym buildem byloby 3x aux-dhc + 2 miny tricobaltowe na tyle, choc koniecznosc ciaglego podlatywania pod cel by mu je wystrzelic pod samym nosem jest trcohe irytujace i latwo moze skonczyc sie zgonem. Na zwyklych dhc i turretach to tak troche wychodzi jakby gorszy kar'fi. ;PSlawek, Ty uzywasz zwyklych dhc? Jaka masz opinie co do aux-dhc?
Dziś kupiłem Veste, w wersji naukowej. Uzbroiłem w 2xDHC, 1xDBB, 3xTurret wszystkie polarized disruptors. Oficerowie 7 zdolności sci, 3 zdolności tac i 2 engBawię praktycznie tylko na PvE więc tam dobre uzbrojenie i ssanie + gravity well daję radę. 5 konsol naukowy to jednak spory bonus.Co do zwrotności okrętu jest ona osobliwa. Vesta nie skręca - obraca się w około swoje osi może 3 stopnie na sekunde. Jednak wystarczy dać całą wstecz czy 1/4 na przód i staję się całkiem ruchliwa, nie am problemu z na kierowanie broni na przeciwnika.Fakt, promy maję te swoje 40s cooldown i niewiele można to skorygować.
Mnich, nie używam działek Aux z powodów, które sam wymieniłeś. Poza tym same w sobie nie są one jakieś szczególne. Faktycznie, gdyby pominąć turrety z tyłu, a skupić się na minach, to miałyby one całkiem niezłe zastosowanie, gdyż można wtedy całkiem zapomnieć o mocy broni. Ale to zupełnie inny build i przeznaczenie niż osobiście sobie upatrzyłem (chciałem właśnie okręt "do wszystkiego", a miny by przeszkadzały raczej w wielu sytuacjach).Działek używam raczej kombinacji DC i DHC, a także - bardziej dla efowności niż efektywności - Quad. DHC przynajmniej jedna sztuka do mocniejszej salwy, a DC bardziej do zdejmowania regenerujących się osłon podczas rapid lub scatter, a także mając na uwadze większe szanse na proc systems offline.Rozpatrzę jeszcze ten borgowy cutting beam na tył, gdyby okazał się dobry na zdjęte osłony.PS. To jest gorszy Kar'Fi. 😉 Niby to zwrotniejsze i ma Sensor Analysis, ale w praktyce wychodzi takie to jakieś nie do końca godne porównania. Przy trzech sztukach działek nawet zapomina się o istnieniu subsystem targeting.PS2. Brakuje mi dla FED jakichś szybkich myśliwców z minami. U KDF upodobałem sobie Slavery oraz Fer'Jai, a tu co najwyżej żongluję między Runaboutami (tractor, znerfiony do granic niemożliwości) a Peregrine (dps) - oba ślamazarne i ginące od byle eksplozji wroga.
Dzieki Slawek. Domyslalem sie takiej odpowiedzi w sprawie aux-dhc. Natomiast zestaw quad+dhc+dc bardzo fajny, gdybym sam posiadal quady, to pewno bym tez takowy zamontowal. ;P Narazie polatam 2x aux-dhc + photon torpedo i 3x zwykle turrety. Dps tego jest raczej mizerny w porownaniu do zwyklych dhc i full energii do broni. Trace jakos 400+ czystego dpsu broni na turretach (po odpaleniu eptw2, a nie zawsze buff z tego skilla jest mimo 3x blue doff do skrocenia cd). Ogolnie z takim setupem bardzo fajnie mi sie lata tym statkiem (wiecej "klikania" niz przy samych energetycznych ;P). Najwieksza radoche chyba daja konsole, "repulsor" vs tactica cube (bo go nie przesuwa i tylko widac inteteresujaca animacje), fazer z deflektora (wiadomo, ciagly beam ;)). Konsola "leczaca" jest bardzo potezna i przy ustawieniu 125 aux mozna po jej odpaleniu chyba wszystko wytankowac. Dodatkowy "bubble" tez sie przydaje.aaaa i slipstream poza zwrotnoscia ma chyba solidnie wydluzony czas trwania.Co do petow to ja uzywam tylko zwyklych mysliwcow, nawet nie kupowalem innych advanced petow i raczej nie zakupie (gdyby nie bylo nerfow runaboutow to je tez bym wzial ;P). U kdf tez uzywam slavery, czasami podczas jednego stf potrafi wpasc 10+ kontrabandy. 😉
Do PvE faktycznie AuX DHC ciekawą opcją nie jest. Można spróbować uzbrojenia a'la PvP - 3 x Aux DHC z przodu, dwie miny plazmowe (jak się ma wysoko particle generators) albo tricobaltowe (albo w sumie cokolwiek co tam komuś odpowiada) i jeden beam z tyloma acc ile wlezie (do target subsystem). Wtedy można latać na max aux i min w broni, ale do PvE to chyba trochę naciągane.
Zacząłem się w sumie zastanawiać nad wspomnianym przez Ciebie Mnich buildem z działkami Aux oraz minami i w sumie przy odpowiednim respecu (który jako jedyny mnie obecnie powstrzymuje przed przetestowaniem, gdyż mam sporo punktów w mocy broni), mogłoby to wcale nie być takie złe w praktyce.Plus taki, że można dać co się da do Aux i zapomnieć o mocy broni kompletnie. W połączeniu ze skillami i bonusami wystrzelenie trzech sztuk działek aux nie powinno zmniejszyć poziomu aux poniżej 100, co mimo wszystko ma miejsce w przypadku mocy broni i dodatkowych 3 turretach (a tym samym bywa odrobinę stratne, szczególnie bez użycia EPTW).To czego okręt nie osiągnie raptem trzema działkami mógłby nadrobić kinetyką w postaci min oraz torped na tyle. Dispersal Pattern 2 w połączeniu z paroma tricobaltami lub ewentualnie kwantówkami zastosowany na spowolnionych GW3/TB wrogów mógłby nieźle namieszać. No ale jak zostało już wspomniane - build mocno specyficzny i w dodatku wymagający dużo więcej manewrowania i ryzyka niż skupienie się wyłącznie na frontalnym ataku z działek. Słabsze tym samym na dalsze odległości.No i to raczej build tylko dla lt.cmdr. tac. Ciężko by go było dobrze wykorzystać przy użyciu jedynie porucznika i ewentualnie ensign universal.Niemniej jednak chyba sprawdzę w wolnej chwili, choćby dla zabawy. Zapytam od razu - czy miny i torpedy tricobaltowe dzielą ze sobą cooldown? Dla przykładu, czy jest możliwe wyrzucenie trzech min z użyciem dispersal pattern, a następnie wystrzelenie torpedy? Wydaje mi się, że na spowolnionych i skupionych w jednym miejscu wrogów mogłoby to być mordercze i w ogólnym rozrachunku bardziej efektowne niż standardowy cannon barrage.
Niemniej jednak chyba sprawdzę w wolnej chwili, choćby dla zabawy. Zapytam od razu - czy miny i torpedy tricobaltowe dzielą ze sobą cooldown? Dla przykładu, czy jest możliwe wyrzucenie trzech min z użyciem dispersal pattern, a następnie wystrzelenie torpedy? Wydaje mi się, że na spowolnionych i skupionych w jednym miejscu wrogów mogłoby to być mordercze i w ogólnym rozrachunku bardziej efektowne niż standardowy cannon barrage.
Przd zmianami w minach chyba dzielily CD, teraz nie wiem, ale mozliwe ze go zdjeli - trzeba by sprawdzic. Osobiscie latanie z minami troche mi sie znudzilo. 😛 Trico daja ladny dmg, ale to ciagle kombinowanie kiedy i w jakim miejscu je wystrzelic i ciagle manewrowanie jest troche nuzace na dluzsza mete i dlatego ja go nie uzywam i nie predko do niego wroce (choc napewno kiedys sprawdze;)). W pvp raczej napewno taki build bylby swietny.
Co do zapomnienia o energi do broni przy takowym buildzie, to z poczatku wlasnie takie zalozenie mialem. 😛
Dodatkowo co do aux-dhc jest jeden mankament. Mimo iz bron czerpie energie z aux, to po zablokowaniu subsystemu weapons wylaczaja sie tez te bronie... tak chyba nie powinno byc.
Dzis poszedlem na 3 mecze fed vs fed w vescie (w buildzie 2x aux dhc/1 photon torpedo i 3x turret) i bylem zaskoczony jak dobrze mi szlo. Oczywyscie przeciwnik nie byl zbyt mocarny, no ale moj build jest lekko przekombinowany. ;P Ten statek jest chyba faktycznie OP (naturalnie jego cala paczka ze wszystkimi konsolami).
Jakby kogos interesowalo, to takowego zestawu boff uzywam: SkillPlanner.
Nowa zabawka, która dała mi dzisiaj mnóstwo frajdy w PvE - http://skillplanner.stoacademy.com/?build=lamianova_0
Wbrew pozorom efekt przerósł moje oczekiwania. A wiem, że można to wszystko jeszcze usprawnić. Całość sprowadza się do stosowania wyskillowanego Gravity Well w połączniu z Gravimetric Photon Torpedo na Spread. Wrogowie wpadają w kolejne anomalie kręcąc się w kółko, a my właściwie tylko ich dobijamy. Nie miałem problemów ani z Raptorami w CSE ani całą obstawą wież Voth w Contested Zone. Tymczasem sam okręt to nadal uniwersalny sci zdolny wesprzeć drużynę, wyleczyć, czy wprowadzić trochę zamieszania. Nova jest bardzo zwrotna, a dzięki wprowadzonemu niedawno Omni-Directional Beam Array można na antyprotonach coś tam sensownego zdziałać.
Doffy dobrane na szybko - http://i.imgur.com/NVVFF1r.jpg
Jak już wspomniałem, wiele można tu usprawnić z pewnością, ale zachęcam spróbować czegoś w tym stylu osobom, które w tym całym faworyzowaniu dps'u zniechęciły się do okrętów naukowych. Mnie okręcik się spodobał, a i nawet zajął kilkukrotnie pierwsze miejsca w Gorn Minefield czy Crystalline Carastrophe Elite.
Zastanawiałem się jeszcze nad zamianą tylnego turreta na jakąś minę, ale to przy okazji poeksperymentuję. Z minami mam raczej skromne doświadczenie. Myślę też czy nie zamienić APB2 i TS2 na APB1 i TS3. Ewentualnie dwie sztuki TS bez APB, ale to akurat ryzykowne.
PS. Na marginesie, właśnie dlatego lubię ciągle zmieniać konfiguracje w STO oraz zachęcam ludzi, by sami eksperymentowali ze swoimi buildami. Większa frajda kiedy samemu się coś wykombinuje, ucząc przy tym na błędach, aniżeli kiedy ślepo się kopiuje "to co popularne" (*cough*a2b*cough*).
Ja ostatnio przy levelowaniu romulanina dostałem torpedy z tractor beamami. Bardzo fajna rzecz i skutecznie unieruchamia.
Ja od jakiegoś czasu testuje różne darmowe okręty naukowe (na zenowe jeszcze mnie nie stać) jednak dzięki szczęściu wpał mi w łapki Wells. Lata mi się nim całkiem dobrze, jestem zadowolony i jakoś zamiana na inny nigdy dobrze się nie kończyła (flotowy Reconnaissance Science Vessel). Jednak.... czegoś mi brak nie mogę i szczerze powiedziawszy nie wiem jakie konsolki naukowe i inżynieryjne do niego dobrać.
Oto sprzęt na jakim obecnie latam, umiejki jakich używam oraz drzewko skili:
http://skillplanner.stoacademy.com/?build=kyaren2_0
Jeśli drużyna sama radzi sobie z dpsem to zmieniam pierwsze stanowisko z taktycznego na inżynieryjne i robie za wsparcie (jakbym z moim dpsem robiłza coś innego XD) i używam tam:
ET1
ES1
APSIF2
Drugie taktyczne zostawiam bo TT1 się przydaje ale... może jakies sugestie ?
Dlatego prosiłbym o rady w sprawie konsolek do tych umiejek - drzewko skili jest do zmiany od jakiegoś czasu zbierałem na respec więc tu nie będzie problemu. A może całkowicie zmienić podejście ? Set inny i broń ? Przejrzałem kilkanaście buildów na stronakch jednak tam albo nie rozumiem po co jaka konsolka albo nie różnią się bardzo od mojego. Czekam na rady i dziękuje z góry.
1. Ten statek może używać tylko beamy, więc dlaczego używasz skilli do canonów? Wyucz boff faw albo bo etc.2. Na Twoim miejscu wywaliłbym torpedę i zamiast niej wstawił 3 DBB3. Zdecydowanie odradzam set JH na rzecz chociażby borga, który zwiększy przeżywalność, lub mieszanek typu: osłona maco + inne4. jedną z tylnich broni zmieniłbym na cutting beam oraz dodał konsolę borg, co da ci bonus za dwie części setu.5. Jeśli chodzi o konsole to wybór jest szeroki. Jeżeli chcesz nadal używać polaronów, to można dorzucić coś do flow cap (takowe są w ambasadzie), poza tym jako sci możesz dołożyć coś do gravitonów i particles (również w ambasadzie). Poza tym koniecznością jest plasmonic leech. Reszta to szeroki wahlarz, spora ilość konosl uniwersalnych czy też wzmacniających kadłub, osłony, czy zwrotność.6. Używasz 3 skill "team", które mają wspólny cd, z jednym warto się rozstać, a może nawet z dwoma.7. Można pomyśleć o doff voth (ambasador chyba jeśli dobrze pamiętam), który daje szansę drenażu energii broni przy użyciu TT8. Przy polaronach koniecznie trzeba cos wrzucic we flow cap, żeby ta broń miała sens
Skille do cannonów także mnie dziwią. Zresztą, nawet gdybyś używał single cannonów z przodu, to nie jestem przekonany co do konieczności stosowania tych skillów na okręcie sci.Ja tak jak wspomniałem przy okazji wcześniejszego posta - sci nie latam dużo, ale mimo wszystko proponuję się zainteresować tym co zrobiłem z Novą. Layout jest bardzo podobny do Wellsa, tylko mniej wszechstronny, więc masz większe pole do popisu. Niemniej jednak z taką konfiguracją okręt radzi sobie zaskakująco dobrze w PvE, a nawet i PvP, ku memu zdziwieniu.Nie zgodzę się z FABem w kwestii wyrzucenia torpedy - ze skillem Torpedo Spread na okrętach sci jest do dość solidny kop do zadawanych obrażeń. Szczególnie teraz, po wprowadzeniu Gravimetric Torpedo z reputacji Dysona. W moim przypadku daje to dodatkową korzyść w postaci tworzących się anomalii, które zyskują dzięki punktom w Graviton i Particle Generators. A combo Gravity Well + Gravimetric Torp Spread jest naprawdę zabójcze (i niesamowicie satysfakcjonujące przy większych zgrupowaniach wrogów...).Jeśli chcesz jednak zostać przy polaronach, to tak jak wspomniano, warto zainwestować we Flow Cap, co by zwiększyć ich efektywność, oraz zaopatrzyć się w Plasmonic Leech. Gdybyś jednak rozważał zmianę broni, to antyprotony mogą być niezłą opcją za sprawą Omni-directional Beam Array z misji Sphere of Influence. W dodatku widzę używasz już warp core z tej misji, więc byś miał 2pc set bonus dający premię do obrażeń antiproton.Co do konsol, to Field Generator, który zwiększy pojemność osłon. Konsole z reputacji warte rozpatrzenia, to Assimilated Module z Omega, a także Proton Particle Stabilizer z Dysona - szczególnie jeśli używałbyś Gravimetric Torpedo, co przełoży się na 2pc set bonus zwiększający critical chance oraz obrażenia zadawane fotonówkami.Z unikatowych konsol wspomniany Plasmonic Leech (dostępny z boxów lub na exchange), a także do rozważenia Tachyokinetic Converter, z Lobi Store, który nie tylko wspomoże turn-rate, ale także zwiększy crit chance, crtit damage oraz da premię do graviton generators (i.e. jeszcze mocniejszy Gravity Well i Gravimetric Torp).Co się zaś tyczy pozostałych, to warto rozpatrzeć konsole z naukowe z ambasady oraz inżynieryjne z kopalni - z pierwszych dobierzesz sobie bonusy do przydatnych skillów, np. do Flow Cap lub Particle Generator, a z drugich możesz dobrać sobie coś co przełoży się na większą wytrzymałość.
2. Na Twoim miejscu wywaliłbym torpedę i zamiast niej wstawił 3 DBB
jak u Suavka. dodałbym również, że High Yield, nawet I, jest równie skuteczne (oszałamiające krytyki, 100% szans na rift)
3. Zdecydowanie odradzam set JH na rzecz chociażby borga, który zwiększy przeżywalność, lub mieszanek typu: osłona maco + inne
5. [...] Poza tym koniecznością jest plasmonic leech
bonus z osłony maco wyklucza się wzajemnie z plasmonic leech. używajac PL nie ma sensu stosować osłony Maco, gdyż bez dodatku energetycznego jest... raczej średnia.
Nabrałem ochoty, by zrobić sobie na postaci, której dotychczas używałem do doffów i latania frachtowcem, build typowo PvP mający przede wszystkim na celu wprowadzenie zamieszania na polu walki.Grając zauważyłem, że popularne zrobiły się ostatnio zagrywki wykorzystujące m.in. Subspace Integration Circuit, Scramble Sensors, "odwrócone" Repulsory, Eject Warp Plasma/Theta Radiation, GW3 itp. plus różnego rodzaju miny i torpedy nastawione na hold/disable lub przebicie osłon (Nukara Web, Cloaked Tractor, Breen Transphasic itp).Wszystko sprowadza się do odpowiedniej zagrywki i ewentualnie kooperacji drużyny. Zauważyłem, że bardzo dużo takie sci są w stanie namieszać, a także ciężko ich ubić. Czy tym samym posiada ktoś doświadczenie z tego typu buildami, lub też namiary na jakieś, którymi można się trochę zainspirować? Rozgrywka PvE w tym przypadku nieszczególnie mnie interesuje, ale myślę, że jak będzie trzeba, to i torpedowiec/stawiacz min coś tam będzie w stanie w STFie zdziałać. Porady mile widziane.Okręt dowolny, ale FED i nie z boxa, więc maskowanie nie wchodzi w grę.