Krążowniki / Cruisers

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 114 total)
  • Author
    Posts
  • Reyden
    Participant
    #104199

    Zacznijmy od definicji - tank to postać lub okręt który ma za zadanie przyjmować na siebie jak najwięcej uszkodzeń .

    Wybór okrętu to 1 krok - jak już wiesz w STO do tej roli najlepiej nadaje się krążownik - ma najwięcej HP i dobre osłony .

    Sprawa osłon - ja bym zamontował osłony regeneracyjne , mimo że trochę słabsze od osłon podstawowych ale mają szybką regenerację .

    Szczególnie jak moc będzie ustawiona na tryb defensywny - regeneracja osłon 300% .

    Co do skilii - olać skille czysto ofensywne .

    Proponuję :

    Tac

    Attack Patern Omega - zwiększa odporność na krótki czas .

    Tactical Team - auto dystrybucja mocy osłon - wzmacniana jest osłona aktualnie atakowana .

    ENG

    Aceton Field - redukuje obrażenia vs. osłony o 50% .

    Auxiliary to Structural - daje małe leczenie HP .

    Emergency Power to Shields - daje małą regenerację osłon ( 300-2000 HP dla każdej strony zależnie od poziomu skilla ) .

    Reverse Shield Polarity - na 6 odwraca działanie broni przeciwnika , każdy strzał zamiast osłabiać to wzmacnia osłony , ale skill ma długi cooldawn - 5 minut .

    Engineering Team - leczy kadłub , daje od od 1 350 HP wzwyż zależnie od poziomu skilla .

    SCI

    Energy Siphon - zabiera moc z wrogiego celu jednocześnie doładowując twoją moc .

    Hazard Emitters - leczy kadłub - 1 600 - 2 800 HP zależnie od poziomu skilla .

    Polarize Hull - podwyższa odporność kadłuba

    Transfer Shield Strength - leczy osłony

    Pogrubione skille są najbardziej skuteczne .

    mdv000
    Participant
    #104202

    Nieco z innej beczki. Też o Cruiserze, ale przydałaby się lekka dyskusja o konkretnym modelu.

    Federation Dreadnought Cruiser - czyli jeden wielki tank?

    Statku chyba nie trzeba przedstawiać, skoro wbicie 50 lvlu w STO jest banalnie proste. Wielu go widziało, wielu go ma, wielu nim lata.

    50-tkę posiadam już chyba od dwóch tygodni jakoś i latam sobie tym bydlakiem, pytanie jest dość proste - jak sprawić, by był on dobrym statkiem zarówno w ekipie, jak i sam na sam? Zastanawiałem się nad dwiema opcjami - albo równomierne rozstawienie broni albo pakowanie we frontalny atak waląc umiejętnościami w regenerację osłon. Ogółem gram praktycznie jedynie na STF, by ulepszyć sobie załogę i elementy - epizody pokończone te lepsze, 50 lvl, nie ma co robić 😛

    Aktualnie stosuję poniższe umiejętności i wyposażenie - “Elite Infected” (Space) idzie epicko prosto, jeżeli ma się ludzi, którzy nie niszczą generatorów, najszybciej jak się da. Jeżeli ekipa wie jak grać, to niemal zawsze przeżywam bez zniszczenia do walki z Tactical Cube.

    Cure Space idzie luz blues broniąc Kanga, Khitomer też idzie luzem broniąc Vortexu - Borg Probe schodzi na parę salw, problem jest tylko przy Kangu gdy jestem sam na dwa czy cztery Negh'Var Warship.

    Ogółem mega profesjonalnym graczem jeszcze nie jestem - dlatego dodatkowy "temat w tym temacie" o Federation Dreadnought Cruiser ma służyć dyskusji o tym statku i jego najlepszym uzbrojeniu oraz zastosowaniu. Jeżeli się da - zatwardziałych weteranów prosiłbym o propozycje, co można by wsadzić w miejsce które chciałbym zmienić (zaznaczone w nawiasach).

    Poniżej co stosuję:

    Umiejętności bohatera (inżynier ofc):

    - Full w broń energetyczną

    - Full w broń kinetyczną

    - Full w krytyki

    - Full w "obrotność statku"

    Space Duty Officers

    - Ten of Ten (20% szansy na przyspieszenie ładowania torped o 5 sekund)

    - Ile wlezie oficerów tego typu, tylko nie unikalnych ;x

    Pasek podręczny:

    - Miracle Worker II (chyba niezastąpiony na Borga)

    - Cloak (przydaje się...)

    - Esp Power Transfer II (dodaje moc do wszystkich systemów)

    - Evasive Manuevers (zwiększa zwrotność, szybkość, mega genialne do szybkiej zmiany pozycji, ucieczki czy "przelecenia" przeciwnika)

    - Engeenering Fleet I (muszę to wywalić na coś innego)

    - Rotate Shield Frequency III (oczywiście!)

    Umiejętności załogi:

    - Torpedo Spread (do rażenia paru celów na raz lub jednego wieloma torpedami)

    - Torpedo High Yeld (zwiększa moc wystrzeliwanych torped, przydaje się, gdy ekipa zdejmie tarcze atakowanemu wrogowi, wchodzi jak w masło)

    - Target Shields Subsystem II (przydaje się przy ataku sam na sam, niekiedy zdejmuje tarcze)

    - Emergency Power to Aux (muszę to zmienić na coś)

    - Boarding Party I (przydaje się by borg brał się za szalupy zamiast za statek, ale przydałoby się to zmienić)

    - Revert Shield Polarity II (mega genialna zdolność, aktywujemy i od razu mamy atakowaną tarczę na full 😀 )

    - Acaton Beam III

    - Emegency Power to Shields I (przydaje się niekiedy by podnieść tarcze, ale mocne to to nie jest ;x)

    - Engeenering Team II (ile razy mi to dupę uratowało na Elite Borg, to nie zliczę)

    - Directed Energy Modulation II (do zmiany)

    - Transfer Shield Strenght I (przydaje się przy regeneracji z dala od wroga lub naprawianiu przyjaciela)

    - Polarize Hull II (doskonałe w połączeniu z powyższym, to wyżej obniża odporność kosztem regeneracji, to za to podwyższa ową regenerację, likwiduje Tractor Beam borgów)

    Broń przednia:

    2x Mark XII Antiproton Beam Borg

    2x Mark XII Quantum Torpedo Borg

    Broń tylna:

    2x Mark XII Tatryon Beam Borg

    1x Mark XI Rapid Reload Transpenhentic Torpedo (to z Epizodu, znacznie szybszy reload + załoga na torpedy, ładują się chwilkę)

    1x Mark XII Tricobalt Torpedo Borg

    Taktyka:

    Głównie PvE, przede wszystkim borgi, z racji zamontowanego uzbrojenia.

    Głównie frontalnie za pomocą umiejętności do torped oraz Target Shields Subsystem by je przebić.

    Gdy torpedy się ładują konsola na zwrotność oraz umiejętności pozwalają w miarę się obrócić bokiem i walić z 4 fazerów na raz - antyprotonowych dwóch i tetrionowych dwóch.

    Gdy przeciwnik ma uszkodzoną tarczę (np. borgi ładnie schodzą tym sposobem), ładujemy Torpedo Yeld albo Torpedo Spread, Evasive Manuevers pozwala nam go "przelecieć" albo szybko się obrócić, wywalamy Heavy Tricobalt Torpedo, który pięknie wchodzi za około 20000-80000 dmg w przebitą tarczę. Czas Evasive Manuevers pozwoli nam się jeszcze obrócić z powrotem bokiem, wtedy powracamy przodem i ładujemy dalej.

    Nie wiem, czy ustawienia te są doskonałe, czy średnie, jednak przydałby się ktoś ogarnięty do poprawienia paru umiejętności, jakie wypisałem "do zmiany". Ogółem tą konfiguracją gra mi się bardzo dobrze, umiejętności inżynieryjne pozwalają się szybko naprawiać na PvE, obrócić czy też "wypruć" torpedami.

    Jamjumetley
    Participant
    #104203

    Na chwilę obecną poruszam się Sovereignem. Przy 50 poziomie spróbuję przejść na Odyssey. Jak uzbieram 1600 CP wrócę raczej na Galaxy, ale wersję z odłączanym spodkiem.

    Jeszcze testuję różne układy, ale na razie używam takich umiejętności:

    Inżynieryjne:

    Emergency Power to Shields I i III

    Engineering Team I i II

    Extend Shields I

    Direct Energy Modulation II

    Eject Warp Plasma II

    Taktyczne:

    Tactical Team I

    Torpedo: High Yield I

    Beam: Fire at Will II

    Naukowe:

    Science Team I

    Hazard Emitters II

    Inne możliwości które rozważam: Reverse Shield Polarity, Auxiliary to Structural, Energy Siphon, Viral Matrix oraz podwyższenie poziomu Direct Shield Modulation na III i Torpedo High Yield (jak się da, to na III).

    Oto skille, które wybrałem. Zasadniczo mi odpowiadają. Wyjątkiem są tu takie rzeczy jak Starship Attack Patterns, Starship Projectile Weapons których bym teraz na pewno nie tknął, Driver Coil którego raczej bym nie nie tknął i Starship Batteries w które też raczej bym nie pakował, bo rzadko korzystam z baterii. Zamiast powyższych wybrałbym Starship Inertial Dampeners albo wyższy poziom Starship Targeting Systems. Rozkład punktów wygląda u mnie następująco:

    Taktyczne:

    Starship Attack Patterns: 1

    Starship Weapons Training: 9

    Starship Energy Weapons: 9

    Starship Projectile Weapons: 1

    Starship Targeting Systems: 4 (docelowo; na razie mam tu 2)

    Starship Energy Weapon Specialization: 9 (docelowo; na razie mam tu 5 albo 6)

    Inżynieryjne:

    Driver Coil: 9

    Starship Batteries: 9

    Starship Hull Repair: 9

    Structural Integrity: 9

    Starship Subsystem Repair: 9

    Starship Warp Core Efficiency: 9

    Starship Electro-Plasma Systems: 9

    Starship Warp Core Potential: 9

    Starship Hull Plating: 9

    Starship Shield Performance: 9

    Starship Armor Reinforcements: 9

    Starship Weapon Performance: 9

    Naukowe:

    Starship Shield Emitters: 9

    Starship Power Insulators: 9

    Starship Shield Systems: 9

    Co do broni: po jednej wyrzutni torped kwantowych (rozważam jeszcze transfazowe i trikobaltowe) z przodu i z tyłu, podwójna wiązka phaserowa na przodzie. Reszta to wiązki phaserowe (4 sztuki) + tetrionowa (1 sztuka). Na razie nie przewyższają IX poziomu. Docelowo chcę mieć 3 zestawy uzbrojenia: phaserowe, tetrionowe, polaronowe (jeden na okręcie, dwa w inventory).

    Osłony typu Resilient, bo coraz częściej przełączam moc na uzbrojenie, a regeneracyjne uważam za warte uwagi dopiero przy przekierowaniu mocy właśnie na osłony. Do tego Resilient lepiej pochłaniają ataki.

    Zamontowany deflektor typu pozytronowego.

    Jeżeli ktoś pokieruje się powyższą rozpiską, nie biorę odpowiedzialności za ewentualny brak satysfakcji 😛 Graczem Pro nie jestem. Wybór bazowałem na opisie danych możliwości. Generalnie na nie nie narzekam.

    Reyden
    Participant
    #104204

    Litości - widać że kolejna osoba która uniwersum praktycznie nie zna a tylko grą ją przyciągnęła .

    ...borgi...

    Kto to ?

    Nie ma żadnych borgów, z borgiem , borgowie itp. - jest tylko jedno słowo nie zależnie od sytuacji - BORG !!!

    Nie odmienia się go przez przypadki , w ogóle nie ma żadnej odmiany tego słowa , mamy tylko BORG .

    ...walić z 4 fazerów na raz - antyprotonowych dwóch i tetrionowych dwóch. ...

    A to co za babol , tworzysz nową broń czy co której nie ma w grze a tym bardziej w uniwersum ST .

    Nie ma żadnych fazerów anty protonowych ani tetrionowych , jest broń AP czy tetrionowa - wiązki , podwójne banki , działka itp.

    Dobra - koniec narzekania , wracamy do właściwiej dyskusji .

    Na początek zdecyduj się na jeden typ wiązek - szczególnie jak z nich strzelasz w tym samym czasie - mniejsze spadki mocy , do tego można dać 2 lub 3 konsole wzmacniające dla danego typu uzbrojenia co podniesie DMG .

    Tym bardziej że Galaxy X ma odpowiednie miejsce na to ( 3 sloty na konsole taktyczne ) .

    Warto też zmienić skill Reverse Shield polarity na coś innego - działa tylko przez 6 s a regeneruje się 5 minut .

    Yerzu
    Participant
    #104205

    Przydałyby się jeszcze buildy postaci.

    Zarathos
    Participant
    #104206

    Więcej wieczorkiem. Dwie uwagi: Attack Pattern Omega to umiejętność dostępna od porucznika-komandora a tylko Odyssey ma możliwość zamontowania sobie taktyka z tą rangą. Tracąc zresztą przez to sporo na obronie.Uwaga dwa - w dzisiejszych czasach gdy można sobie montować na VA wszystkie konsole z niższych rang, a tac team jest zdecydowanie zbyt silną (i jednocześnie niezbędną) mocą tankiem i to nawet przyzwoitym można zostać też na eskortowcu. Fleet Escort z dwoma inżynierskimi BO nadaje się do tego całkiem nieźle.A uwaga trzecia - Aceton Beam jest mało przydatną mocą dla kogokolwiek, tanka nie wyłączając. Jak już ktoś koniecznie chce mieć komandorski slot na inżynierze zapełniony czymś w III stopniu to dobrze jest władować Extend Shields III (kapitan tego uczy) - moc nie dla tanka, ale dobry tank, to żywy tank, a do pozostania żywym przydaje się ochronić kolegę w eskorci (to do STFów) albo zainwestować w BO ze zdolnością Auxiliary to Structural Integrity Field III. A, jak się ma tactical team, to nie warto inwestować w resztę "teamów". Do przeżycia obecnie potrzebny jest tac team działający na okrągło, a to będzie blokowało inne teamy (eng i sci) - dzielą licznik. Zamiast eng team aux to sif albo bardzo ewentualnie aux to damp. Pierwszy leczy i daje odporność, drugi daje odporność na kinetyki (torpedy) i dodatkowo zwiększa zwrotność.Warto też opanować combosy. Np. Emergency Powet to Shields (EPtS) + Transfer Shield Strength (TSS) - leczą pola, dają zwiększenie i regeneracji i duży wzrost odporności. TSS jest też zdolnością której można użyć na innych więc przydaje się do walki w drużynie. Podobnie z ochroną kadłuba: Aux to SIF i Polarize Hull i mamy leczenie, wzrost szybkości naprawy i spory skok odporności. Aux to SIF też można użyć na innych. Jak lata się eskortowcem to Aux to SIF nieźle zastępuje Attack Pattern Omega II. Co prawda nie leczy, ale zwiększa odporność. Do tego jak się ma to dorzuca się Hazard Emmiters (leczenie) i wio.Peverse Shield Polarity - warto mieć jeden, na najniższej randze. To taka moc przydatna w chwili gdy pól nie ma, kadłub zjeżdża do zera a wszystkie moce są na count down. Natychmiastowa niemal regeneracja pól - tym szybsza im silniejszy ostrzał pod jakim się znajdujemy. Potrafi uratować życie podczas taktycznego odwrotu (czyli wiania na pełnej mocy silników i Evasives/Ramming Speed).

    mdv000
    Participant
    #104208

    Wpierw odbiję piłeczkę trollowi.

    Litości - widać że kolejna osoba która uniwersum praktycznie nie zna a tylko grą ją przyciągnęła .

    ...borgi...

    Kto to ?

    Nie ma żadnych borgów, z borgiem , borgowie itp. - jest tylko jedno słowo nie zależnie od sytuacji - BORG !!!

    Nie odmienia się go przez przypadki , w ogóle nie ma żadnej odmiany tego słowa , mamy tylko BORG .

    Większego trolla to ja dawno nie widziałem. Naprawdę - by kogoś wyzywać od "nieznających uniwersum" za niedokładną odmianę nazwy...

    Jeżeli ktoś nazwie np. statek "krążownikiem" a nie "cruiserem" to też zaczniesz go jechać, że się nie zna, że nie ma odmiany tego słowa, nie ma spolszczenia i tak dalej? Czy kogoś powie"broń biała Klingonów" na ich Bat'leth, to też zaczniesz go wyzywać od debili i osób nie znających uniwersum?

    Czy w Star Treka mogą grać wyłącznie osoby, które obejrzały wszystkie filmy i seriale?

    Człowieku, wyjdź na dwór i ochłoń. Nie każdy używa "rasowego" języka i slangu używanego w danych grach, jeśli uznam za stosowne nazwać dwa statki borg "dwoma borgami", to nic ci do tego. Jeżeli zechcę, będę sobie dodawał to "i" odmieniając w polskiej formie mnogiej i naprawdę twój argument z cyklu "źle odmieniasz to się nie znasz na całym uniwersum" jest wybitnie delikatnie mówiąc z dupy... W serialach wielokrotnie się to odmienia do Borga, Borgi, Borgów, w polskich wersjach językowych. W wersjach angielskich (a może ty nie czujesz się Polakiem?) słowo Borg nie ma żadnej odmiany od przypadków. Stąd twoja bezpodstawna i trollowa agresja.

    ...walić z 4 fazerów na raz - antyprotonowych dwóch i tetrionowych dwóch. ...

    A to co za babol , tworzysz nową broń czy co której nie ma w grze a tym bardziej w uniwersum ST .

    Niedokładne określenie i już zaraz "full troll mode ON". Mam zwyczaj mówienia po polsku, dlatego nieumyślnie określiłem Beam Array jako fazer. Wbrew pozorom, mój drogi trollu, określenie "fazer" oraz "beam array" ma wiele wspólnego w serialach z uniwersum ST. Skoro mówisz, że "przychodzi taki i nie zna uniwersum" to radzę Ci obejrzeć WSZYSTKIE SERIALE, znajdziesz tam odwołania do rodzajów fazerów, nie tylko takich, jakie używa Federacja.

    A następnie nieco odnośnie tematu.

    A uwaga trzecia - Aceton Beam jest mało przydatną mocą dla kogokolwiek, tanka nie wyłączając. Jak już ktoś koniecznie chce mieć komandorski slot na inżynierze zapełniony czymś w III stopniu to dobrze jest władować Extend Shields III

    Za bardzo nie miałem pomysłu, co tutaj wsadzić. Dlatego sądzę, że ten Extend Shields III będzie trzeba się nauczyć i zamienić, z pewnością lepsze tarcze, nawet rzadko, niż ten Acaton Beam, którego użycia praktycznie nie odczuwam.

    Peverse Shield Polarity - warto mieć jeden, na najniższej randze. To taka moc przydatna w chwili gdy pól nie ma, kadłub zjeżdża do zera a wszystkie moce są na count down. Natychmiastowa niemal regeneracja pól - tym szybsza im silniejszy ostrzał pod jakim się znajdujemy. Potrafi uratować życie podczas taktycznego odwrotu (czyli wiania na pełnej mocy silników i Evasives/Ramming Speed).

    W przypadku taktycznego odwrotu zawsze mam Evasives aktywne, jedynie w przypadku pełnej pewności, że nic mnie "na hita" nie zdejmie to używam tego do obrotu statku, jak pisałem wyżej. W moim przypadku nawet jak na Dreadnought Cruiser to wystarcza do taktycznego odwrotu. Reverse Shield Polarity używam przede wszystkim na Borga (tak tak Reyden, będę sobie odmieniał ile mi się podoba) na Elite, często zdarza się, że zdejmują całe dwie tarcze w ciągu sekundy-dwóch, wówczas niemal zawsze "poof" i jest na full.

    Jamjumetley
    Participant
    #104209

    @mdv000

    Nie chcę uczestniczyć w przepychankach słownych, ale parę słów gwoli sprostowania.

    1) Kilka razy w serialu powtarzano, że jest po prostu Borg. Nie chodzi tu o kwestie językowe, a o pewną filozofię. Czy stajesz naprzeciw jednej drony, czy dziesięciu sześcianów - walczysz z Borgiem. Liczba pojedyncza, choć przez przypadki się odmienia.

    2) Rzeczywiście nie ma czegoś takiego jak fazer antyprotonowy, czy fazer tetrionowy. Fazer, to fazer (od biedy: wiązka nadionowa, ale nie wiem, czy określenie to zostało kiedykolwiek użyte). Wiązka tetrionowa, czy antyprotonowa, to co innego.

    Nikogo nie chcę gnębić - jedynie prostuję.

    Kwiat_W
    Participant
    #104212

    Litości - widać że kolejna osoba która uniwersum praktycznie nie zna a tylko grą ją przyciągnęła .

    ...borgi...

    Kto to ?

    Nie ma żadnych borgów, z borgiem , borgowie itp. - jest tylko jedno słowo nie zależnie od sytuacji - BORG !!!

    Nie odmienia się go przez przypadki , w ogóle nie ma żadnej odmiany tego słowa , mamy tylko BORG .

    To nie ma nic wspólnego ze znajomością treka, tylko z zasadami języka polskiego, a nie ma żadnej zasady. która zabraniałaby odmieniać tego wyrazu. To, że borg nie odmienia się w j.a. nie znaczy, że tak musi być i w naszym. Przykładem może być wyraz radio - w j.a. nieodmienne, w j.p. kiedyś również, a dziś nikogo już chyba nie dziwi "słuchanie radia", lub "lato z radiem"?

    Osobiście nie podoba mi się forma borgi oraz borgowie, uważam, że powinno się stosować liczbę pojedynczą (ze względu na to, że kolektyw jest jednością), ale nie widzę nic złego w odmianie przez przypadki i mówieniu o "walce z borgiem", czy po prostu "o borgu". To jest jednak tylko moja opinia, do czasu do kiedy wyraz borg nie stanie się pospolity w j.p. i naturalnie nie powstanie jakaś powszechnie przyjęta zasada odmiany tego wyrazu, nie wydaje mi się aby można było kogoś oskarżać o błędy językowe.

    Jeżeli chodzi o fazery antyprotonowe to to to już jest zdecydowanie błąd. To tak jakby mówić o jedwabnej bawełnie - to dwa różne materiały, tak samo fazery i antyprotony to różne rodzaje broni.

    Zarathos
    Participant
    #104213

    Macie problemy. Po pierwsze jak pisał Kwiat_W nie ma reguł dotyczących pisowni i odmiany wyrazów typowo trekowych więc stosowanie ogólnych reguł jest jak najbardziej ok. A co do fazerów... błąd, ale czy aż taki wielki?Weźcie sobie ludzie na luz, nie każdy kto gra w STO musi być miłośnikiem czy nawet znającym Star Treka.

    ivan
    Participant
    #104214

    Do STFów na elite wyrafinuj odpowiednią ilość dilitu i kup sobie Fleet Escorta. Tam nic innego poza eskortowcami nie ma racji bytu. Na elite tankować się nie da, leczyć też nie - krążowniki są obciążeniem dla drużyny.

    Co do Ker'rat to powiedz jakim okrętem latasz. Pomyślę i postaram Ci się podesłać układ tanka - ale raczej po południu.

    W tej chili latam odyssey-em ale zbieram cp na krązownik za 2000 CP .

    Czy moj kapitan eng w escortowcu na stf-ie bedzie dawal drade 😀 ?? Jeśli tak to już zbieram dilitium 😀

    Zalogi 2 dam rade skleic 😀

    Zarathos
    Participant
    #104215

    Fleet Escort jest najlepszym eskortowcem dla inżyniera. Ma 2 BO inżynierów, co prawda niskiej rangi, ale podstawowe zdolności lecznicze się upchnie. TSS I ze sci i w połączeniu ze zdolnościami kapitana ma się niezłego tanka.

    Zarathos
    Participant
    #104219

    Ok, obiecałem krążownika-tanka. Cech postaci nie przedstawiam, każdy niech sobie dobiera co lubi. Tutaj tylko układ BO i wyposażenie okrętu.

    Uwaga tego co poniżej proszę NIE stosować do PvP. Taki krążownik w zasadzie do niczego się w PvP nie przyda i będzie tylko zawadzał reszcie drużyny. Jeżeli chcesz grać krążownikim w PvP zainwestuj w Galaxy-X, Excelsiora i rób za "pancernik" (niezła wytrzymałość, niezła siła ognia), albo lataj Odyssey/Star Cruiserem i bądź healerem.

    Ok, mój tank plus wyjaśnienie co i do czego. Wykorzystałem ogólnie dostępny sprzęt bez setów typu Borg, Omega czy MACO.

    Okręt: Assault Cruiser

    Uzbrojenie: dowolne, w wypadku tanka ilość obrażeń nie będzie powalająca. Najkorzystniejsze będą wg mnie fazery: 6 wiązek (3 przód, 3 tył). Sensowny DPS plus ciekawe dodatki w stylu wyłączenia przeciwnikowi na chwilę osłon. Wbrew pozorom trafia się dość często.

    Deflektor: Positron. Niebieski albo różowy, koniecznie z dodatkiem ShdS. Dają bonusy do związanych z polami zdolności. Warto rozejrzeć się za niebieskimi Mk XII na Exchange. Z jakiegoś powodu są wyjątkowo tanie w porównaniu do różowych czy niebieskich Mk XI.

    Silniki: co kto lubi. Krążowniki przeznaczają jednak większość energii na pola i aux/uzbrojenie więc warto szarpnąć się na combat i zadbać o to, żeby w dodatkach był [turn] i w miarę możliwości [spd]. Lepsza prędkość i zwrotność zawsze się przydadzą.

    Pola osłonne: To bardzo zależy od indywidualnego stylu. Zasadniczo krążownik tankuje kadłubem, nie polami warto więc zainwestować w pola które będą się w miarę szybko odnawiać nawet, jak będą stosunkowo słabe. Resilient i Regenerative są tutaj dobrą opcją. Można też postawić na Covarianty - duża pojemność, niska regeneracja który to brak częściowo nadrabiają zdolności oficerów.

    Konsole inżynieryjne: Pancerze x2. Jaki pancerz - w sumie trudno powiedzieć. Do STF wiadomo, warto inwestować w neutronium - niezła ochrona przed każdym typem energii, albo w electroceramic. Osłona dość wąska, ale spory bonus do ochrony przed plazmą, a więc podstawową bronią Borg. Do tego konsola SIF też x2 - zwiększa regeneracje kadłuba. A na kadłubie krążownik stoi.

    Konsole naukowe: Albo Shield Emmiter (przyspieszona regeneracja pól), albo Inertial dampeners - trochę poprawiona zwrotność, bonusy w ochron związanych z ID.

    Konsole taktyczne: - 3x taka konsola jaką ma się broń energetyczną. Nie kombinować z innymi dodatkami, nie wkładać polepszaczy do torped. Ma się fazery, konsole od fazerów, ma się disruptory - te od disruptorów i tak dalej.

    Oficerowie mostka:

    - taktyk Lt: tactical team I, beam overload/fire at will

    - taktyk Ens: tactical team I

    - naukowiec Lt: hazard emitters I, transfer sheild strength

    - inżynier Cmdr: Engineering Team I, Emergency Power to Shields II, Auxiliary to Structural II, Extend Shield II/III (zależy czy wasz kapitan może w tym trenować) - ta ostatnia moc jest przeznaczona do potrzymania na życiu członków drużyny, nie da się jej stosować "na sobie". Jeżeli ma się możliwość wpakować to Auxiliary to Structural III, a jak ktoś jest bojowo nastawiony to Eject Warp Plasma.

    - inżynier Lt.cmrd: Emergency Power to Shields I, Reverse Shield Polarity I, Auxiliary to Dampeners. Ta ostatnia moc służy zwiększeniu odporności na torpedy(!), a nie do zwiększania zwrotności. Można zastąpić Engineering Team III jak ktoś chce i może wytrenować oficera w tej zdolności, ale to wg mnie jeden Team za dużo, albo, jak ktoś jest bojowy: Directed Energy Modulation II.

    To chyba tyle. Wg mnie taki okręt byłby przyzwoitym tankiem i zachował jednocześnie niewielkie zdolności leczące aby wspierać swój team. Ten sam układ da się zastosować do Odysseya. Ograniczy się ilość konsol taktycznych i dostanie się jednego oficera naukowego w miejsce taktycznego, ale ogólnie idea pozostaje ta sama.

    Yerzu
    Participant
    #104234

    Czy rola krążowników w PVP ogranicza się tylko do healingu??

    ivan
    Participant
    #104235

    Nie koniecznie - weź pod uwage że zawsze na jakiegol mlokosa w krążowniki trafić i macie wtedy rowne szanse 😀

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 114 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram