Forum Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl Newsy Star Trek Online Zmiany w systemie Bridge Officerów

Zmiany w systemie Bridge Officerów

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • Melnikor
    Participant
    #120016

    Właśnie wolałbym skille  lvl III np. inznieryjne których mój inżynier nie wyuczy, a nie te którymi teraz mogę niemal za darmo się nauczyć.

    No to wtedy kupujesz gotowa "książkę" na exchange, albo dajesz PADD komuś z Floty/Znajomych/itp. kto może to szkolić żeby Ci przygotował podręcznik z danym skillem.

    Slawek
    Moderator
    #120017

    Boff candidates jeszcze bardziej stracą na wartości i staną się praktycznie bezcelowi, za wyjątkiem raptem garstki zdolności. Bez wątpienia też exchange zawali się właśnie tymi niskopoziomowymi manualami, dostępnymi od vendorów.

    Nie twierdzę, że obecny system jest dobry i nie mam zamiaru go bronić. Nie podoba mi się po prostu upór Cryptic w rozdrabnianiu systemów i wprowadzaniu sterty micromanagingu, dziesiątek, jeśli nie setek nowych itemów mających ograniczone zastosowanie, lub często wprowadzaniu jakichś nowości mających zastosowanie jednorazowe, a następnie popadających w zapomnienie. Nie odnoszę się tutaj konkretnie do zmianach w treningu boffów, ale też jest to dobry przykład, bo w moim odczuciu pewne rzeczy można było uprościć jeszcze bardziej - ot chociażby poprzez bezpośredni trening boffów u NPC, zamiast babranie się w zakup kolejnej porcji itemów. Mam bowiem nadzieje, że NIE będą one występowały jako dropy od pokonanych wrogów...

    To tak jak za czasów pre-F2P Cryptic wprowadził Dilithium tłumacząc się, że w grze jest "zbyt dużo walut i chcą uprościć całość do jednej", tak teraz znowu mamy pierdyliard marków, świecidełka użyteczne tylko w określonych reputacjach, materiały do craftingu, komponenty do craftingu, katalizatory, acceleratory, moduły, techy, experimental techy, itemy eventowe, że też nie wspominając o kolejnych warstwach "levelingu", od zwykłych SP, przez expertise, doffy, po reputacje, szkoły R&D, specjalizacje, bazy, ship mastery, traity, a do tego różnego rodzaju dodatkowe sztuczne "bariery" w postaci np. doffów lockboxowych do craftingu, itemów do konkretnych reputacji, coraz liczniejszych timerów, paywalli, cooldownów itd.

    I teraz pewnie ktoś usprawiedliwi całość tych postępujących zmian mówiąc "F2P", a następnie stwierdzając "nie podoba się? nie graj!". Bo najlepiej to od razu w skrajności, nie można przyjrzeć się sprawie i ocenić lub wyrazić opinię, co mogłoby wyglądać inaczej, co Cryptic mógłby sobie darować, bądź co mógłby zrobić innego, co by było bardziej przyjazne graczom, a co też przyczyniłoby się do potencjalnego zwiększenia dochodów...

    Aha, a propos, jestem niemal pewien, że teraz manuale/paddy z "kompletnie-nie-przepakowanymi" unikatowymi zdolnościami trafią do Lock Boxów, tak jak to było z doffami, traitami, czy kit modułami. I wszystko jasne.

    FAB
    Participant
    #120018

    I niech trafią, bo po co się mamić wizją, że STO nie jest pay2win.

    Melnikor
    Participant
    #120019

    Było by P2W gdyby te "świecidełka" były niezbędne do sukcesu, ale to są tylko świecidełka bez których też spokojnie robisz wszystko.

    I. Thorne
    Participant
    #120022

    Ech, patrzac na narzekajacych to moglbym sie cofnac nawet o rok i ci sami narzekali na 4 rocznice gry, na dodatkowe misje fabularne w Sferze, na sezon 9,5... Az nie chce sie czytac tego "to grind, to trudne, nie zagram w to!".

     

    Jesli ta gra jest tak zla to czemu poprzedni rok byl najlepszy jesli chodzi o dochody Crypticu? Te tysiace graczy po prostu kupilo ZENy bo nie chce w nia grac? Dziwna logika 😛

     

     

    Nowy system jst swietny. Ja nie mam czasu na pytanie sie co chwile czy ktos ma umke jaka potrzebuje. Ide na exchange i kupuje. A jak mi sie nie podoba, to wracam do starej. Teraz to bedzie mozna nawet dla sportu zgromadzic sobie wszystkie umki dla danego boffa i przelaczac do woli.

     

    Zmiana na wielki plus, ale jak zawsze kazdmu nie dogodzisz...

    Slawek
    Moderator
    #120023

    Było by P2W gdyby te "świecidełka" były niezbędne do sukcesu, ale to są tylko świecidełka bez których też spokojnie robisz wszystko.

    Powiedz to graczom PvP.
     

    Jesli ta gra jest tak zla to czemu poprzedni rok byl najlepszy jesli chodzi o dochody Crypticu? Te tysiace graczy po prostu kupilo ZENy bo nie chce w nia grac?

    Gry mobile też są dochodowe. Cowclickery są dochodowe. Pre-ordery są dochodowe. Day-One DLC i Season Passy są dochodowe. Z całą pewnością oznacza to, że produkty te prezentują wysoki poziom...
    http://southpark.cc.com/full-episodes/s18e06-freemium-isnt-free#source=57baee9c-b611-4260-958b-05315479a7fc:c6cbd5e3-7eae-4cc3-94b7-119c8d412f99&position=6&sort=!airdate

    EDIT:

    Nowy system jest już na Tribblu. Oczywiście wszystko "work in progress" i "subject to change", ale na chwilę obecną wszelkie manuale w ogóle nie wyświetlają opisów zdolności, nawet pod Info. Nie można ich też używać poprzez PPM->Use. Jeśli nie wiesz lub nie pamiętasz dokładnie co dana zdolność robi, to kupujesz w ciemno. Żeby nauczyć boffa danej zdolności, należy wejść w jego okno skillów i wybierać poszczególne tiery jeden po drugim, osobno ground i space, i dopiero tam klikać zdolności do wyuczenia, które automatycznie wykorzystują posiadane manuale. W dodatku wybór skillów u boffa wyznacza tylko jego domyślne skille - te wykorzystywane na okręcie ustawia się w oknie Stations.

    Nie wiem też czy to niedopatrzenie, czy też celowa zmiana, ale obecni Boff Candidates nie są w stanie wyuczyć już swoich zdolności. Wyświetla się okno treningu, ale jest ono puste. Nie wspominając o tym, że Boff Candidates są teraz tak samo ukryci, jak dotychczas "ukryte" były przyciski Promote i Train.

    Plusy te, że produkcja Padda nie jest przesadnie droga (500 dilith, poza materiałami), a danemu boffowi można przyznać "domyślny" zestaw skillów, do którego można wrócić jednym kliknięciem. Koszty Expertise też nie są wygórowane - na czwartym poziomie zaczynają się od około 1000 Exp i rosną o kilkadziesiąt-kilkaset z każdym kolejnym skillem.

    domirex
    Participant
    #120026

    500 dilka, co oznacza że w markecie nie będą zbyt drogie. I znów prawie udało się mi odgadnąć cenę. Jeszcze trochę a zobaczymy statki z 6 slotami broni.

    Melnikor
    Participant
    #120028

    Nie no, kandydaci nie są aż tak ukryci jak 'promote' czy 'train', są pod elegancko opisanym przyciskiem w oknie stanowisk.
    Opisy skilli masz w oknie oficera i tu przecież właściwie ustalasz co chcesz, a u NPC kupujesz tylko książkę o konkretnej nazwie. Które teraz na dodatek są elegancko posortowane zależnie od profesji, lokacji i slotu.

    EDIT:
    No i w końcu przy wyborze oficera na stanowisko jest podgląd jakie ma obecnie skille ustawione, a nie lecenie z pamięci po imionach.

    Slawek
    Moderator
    #120031

    Nie no, kandydaci nie są aż tak ukryci jak 'promote' czy 'train', są pod elegancko opisanym przyciskiem w oknie stanowisk.
    Opisy skilli masz w oknie oficera i tu przecież właściwie ustalasz co chcesz, a u NPC kupujesz tylko książkę o konkretnej nazwie. Które teraz na dodatek są elegancko posortowane zależnie od profesji, lokacji i slotu.

    Możesz kupić manuale do nowych zdolności specjalizacji Command, ale dopóki nie posiadasz boffa zdolnego uczyć się tych specjalizacji, to nie masz zielonego pojęcia co dane skille robią. Przynajmniej mnie się nie udało poznać możliwości nowych zdolności space. Ground można było jeszcze rozczytać z Kit Modułów dla gracza. Space na chwilę obecną mogę sobie popatrzeć tylko na nazwy. Niby nic wielkiego, ale skąd mam wiedzieć, czy w ogóle chcę inwestować w nową specjalizację, bądź boffów Command, skoro nawet nie wiem czy będzie do warte zachodu/pieniędzy? IMO skoro już zrobili manuale w formie itemów, to mogli się pokusić o dodanie krótkich opisów danej zdolności. Bo na chwilę obecną potwierdza się to, do czego odnosiłem się wcześniej - nie ma pod ręką, choć mogłoby być, tylko musisz otwierać dodatkowe okna w celu sprawdzenia/potwierdzenia czy kupujesz to, co aby na pewno chcesz. I właśnie do takich zmian się odnoszę w swym "narzekaniu" - ot pewne kwestie zwyczajnie można było zrobić jeszcze lepiej/wygodniej/intuicyjniej.

    W dodatku przy oknie treningu specjalizacji widnieje wzmianka o potrzebie posiadania jakiegoś itemu. Mam nadzieję, że nie będzie to nic lockboxowego, ani przesadnie drogiego, cokolwiek to będzie.

    Melnikor
    Participant
    #120032

    Z tego co wyczytałem trochę między wierszami Manuale do specki będzie można crafcić samemu o ile ma się wydane w odpowiedniem drzewku minimum 10 punktów. Na razie nie mogę potwierdzić bo czekam na przekopiowanie aktualnej postaci na tribble.

    Odan
    Participant
    #120036

    Zauważcie że po wprowadzenia tego nowego systemu treningu boffy Intel/tac, intel/engi i intel/sci staną się "ultimate boff ever" jakie każdy będzie chciał posiadać. Po pierwsze można będzie ich wyuczyć dwóch zestawów skili: intel i tac/engi/sci, po drugie można ich obsadzić na statku na stanowiskach uniwersal, intel lub klasowym, po trzecie - można kupić dowolną rasę intel boffa więc problem rasowych traitsow jak efficient, leadership, superior xxx też jest załatwiony.

    Melnikor
    Participant
    #120147

    Ok, obecnie koszt dodania specjalizacji BOff'owi (licząc że wszystko robi się samemu, wymaga wydanych 10 punktów w danej specjalizacji) to 24,5k EC plus koszt PADD (4 Tritanium, 1 Thoron Particle, 500 Refined Dilithium i 2500 EC). Oraz 20k Expertise za sam trening (oficer musi mieć range Commander).

    Slawek
    Moderator
    #120204

    No i wygląda na to, że raz jeszcze nowy system nie będzie "w pełni sprawny" na starcie. Przez czas nieokreślony nie będziemy mogli trenować boffów zdolności otrzymywanych wyłącznie od innych boffów...

    http://sto-forum.perfectworld.com/showthread.php?t=1356861

    Czyli jeśli ktoś ma swoich ulubionych boffów, to warto przed czwartkowym patchem rozważyć nauczenie ich tych rzadkich zdolności, gdyż zapewne nie przepadną, a do wszelkich innych będzie można w każdej chwili wrócić.

    Czyli, na przykład, jeśli ktoś ma taktyka używającego na co dzień FAW3, ale chciałby mieć w zapasie BO3, to niech zaopatrzy się w BO3 już teraz, a w czwartek po prostu raz jeszcze przetrenuje FAW3. Niby Cryptic obiecuje, że łatka to kwestia czasu, ale wszyscy wiemy, jak zwykle wyglądają tego typu ich obietnice...

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram