Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Newsy Star Trek Online › Zmiany w Dilithium w Sezonie 7
Uwaga News został zaktualizowany!
Wraz z wejściem Sezonu 7 zmieniły się nieco metody zarabiania Dilithium co wywołało wiele, nie zawsze przychylnych, komentarzy ze strony graczy. Zasypany pytaniami producent wykonawczy STO Dan Stahl udzielił kilku odpowiedzi. W dalszej części artykułu będzie można przeczytać niektóre z nich.
[more]Misje typu "Fleet Action" nagradzane są Dilithium.
Fleet Action (takie jak Starbase 24, Gorn Minefield, itp.) nagradzane są od 960 480 (misje space) do 1440 640 (misje ground) Dilithium (wartości wciąż są dopasowywane i mogą ulec zmianie) aby zapewnić że gracze z 50. poziomem zarabiają większą ilości Dilithium za rozgrywanie misji łatwiej dostępnych dla przeciętnych graczy. Dodatkowo z Fleet Action łatwiej będzie uzyskać sprzęt Rare i Very Rare.
Koniec bezpośredniego Zmniejszone ilości Dilithium za STF.
Po długich wewnętrznych dysputach zdecydowano się wycofać Dilithium jako nagrodę za STF'y aby zrobić je bardziej spójnymi z obecnym oraz przyszłym contentem Reputacji (np. Misje Romulańskiej Reputacji nie mają dilithu jako bezpośredniej nagrody). Po silnym oporze ze strony graczy zdecydowano jedynie o zmniejszeniu ilości Dilithium z STF, dilith można wciąż pozyskać pośrednio poprzez wymianę Omega Marks oraz Borg Neural Processors w projektach Omega Fleet reputation.
Przelicznik konwersji:
Po osiągnięciu 5 Tieru w Reputacji, możliwa będzie wymiana Omega lub Romulan Mark'ów na Dilithium poprzez odpowiednie projekty:
Niezależnie od poziomu reputacji Omega możliwa jest wymiana Borg Neural Processors:
Usunięta podwójna nagroda za eksploracje B'Tran.
Misja dzienna (dla Vice Admiral) na eksploracje B'Tran nie daje już dilithium, nagroda za Explore Strange New Worlds pozostała bez zmian i wynosi 1440 Dilithium.
Zwiększony przychód z Dilithium Mine Event
Bazowa wartość dilithium z dziennej misji na asteroidzie została zwiększona o 25%. W czasie eventu o 33%.
Dilithium za misje z Foundry tylko za określone tytuły.
Misje Foundry dające Dilithium nie były sprawdzane czy "kwalifikują się" w średnim czasie przejścia pomiędzy 15-20 minutami. Nie będzie już można rozgrywać krótkich exploitowych misji aby zarobić 1440 Dilithium. Misje będą musiały teraz przejść weryfikację zanim zostaną zaliczone do misji daily. Sama wartość nagrody nie uległa zmianie.
Skanowanie anomalii w Akademii musi być rozgrywane tak jak zaplanowano
Do tej pory gracz gdy skanując anomalię napotkał wroga mógł go ogłuszyć lub poprostu uciec i zacząć skanowć kolejną anomalię. To pozwalało graczom na zeskanowanie większej ilości anomalii, czyli uzyskanie większej ilości Dilithium, niż pierwotnie zakładaliśmy. Obecnie aby zeskanować kolejną anomalię gracz musi najpierw pokonać przeciwnika.
Pełna lista pytań i odpowiedzi: Season 7 Dev Blog #17[/more]
Ciekawe jest to, co Stahl pisze w źródłowym artykule:
Prior to Season 7, the average amount of Dilithium refined by an active level 50 player was 3100 per session
Aż mi się wierzyć nie chce, że ludzie robili 3100 dilithium dziennie tylko...
W każdym razie... Logika to pokrętna, bo wynika z tego, że ludzie przerabiali 3k dziennie i nie sięgali pułapu 8k rafinacji, a zatem - uwaga! - zmniejszymy ilość dilithium otrzymywanego w grze. 🙂 Żeby zdobywali go jeszcze mniej....
Muszę być sprawiedliwym i napisać, że wg Stahla zamysł był taki, aby dilithium otrzymywać w miarę stabilnym strumieniem. Innymi słowy usunęli możliwość otrzymania dużej ilości dilithium w ciągu kilku minut i chcą doprowadzić do tego, żeby jakaś ilość dilithium była nagrodą za pewien czas spędzony w grze - w każdej z misji za podobną ilość minut. Ale i tak kilka wyjętych z artykułu zdań tworzy dość dziwny obraz...
Logika pokrętna, ale z tym dylitem to może być prawda. Jak ktoś nie robił hurtowo STF-ów i daily (np. tak jak ja), to te 8000 to wcale nie było tak mało.
Muszę być sprawiedliwym i napisać, że wg Stahla zamysł był taki, aby dilithium otrzymywać w miarę stabilnym strumieniem. Innymi słowy usunęli możliwość otrzymania dużej ilości dilithium w ciągu kilku minut i chcą doprowadzić do tego, żeby jakaś ilość dilithium była nagrodą za pewien czas spędzony w grze - w każdej z misji za podobną ilość minut. Ale i tak kilka wyjętych z artykułu zdań tworzy dość dziwny obraz...
Dlatego podałem link do pełnej wypowiedzi dla osób zainteresowanych. Wypisałem tylko najważniejsze i najbardziej odczuwalne zmiany, zwłaszcza usunięcie dilithu jako nagrody za STF'y co wywołało wczoraj dość ostrą burzę na oficjalnym Forum.
Starbase 24 jest aktualnie bardzo fajne, szybka bitka, 1440 dilu wpada, czasem całkiem konkretne drobiazgi też wpadną no i cooldown 30 minut. Szybko fedkami można nałapać tam dilu.
Nie wiem, czy zmniejszyli możliwość uzyskania dilitu. Załatali dziury w rodzaju 1-klik przy transporterze na ESD itp. Skasowali dilit z STFów, ale dali do Fleet Action. Te są szybsze i łatwiejsze od STFów, dając przy okazji solidną ilość różowego świństewka. Raczej zmienili sposoby uzyskania niż zmniejszyli ilość dilitu otrzymywanego w grze. "Normalny" gracz powinien być zadowolony, bo będzie miał łatwiej. Handlarze dilitu - tym pewnie będzie ciężej. Część PvPerów też szczęśliwa, bo mają 99,999...9% pewności, że zajmą pierwsze miejsce w FA, inni niekoniecznie, bo FA są mniej ciekawe od STFów. Tego akurat nie rozumiem - i tak gra się w kółko tą samą misję, więc co za różnica? Jak gra się tylko dla dilitu, to im szybciej tym lepiej chyba? A jak nie, to co za różnica czy ten dilit w STFach jest czy nie?
chcą doprowadzić do tego, żeby jakaś ilość dilithium była nagrodą za pewien czas spędzony w grze
Jeżeli chcą zmienić dilit w walutę "czasową", to nagradzać powinna każda misja w grze. Mniej lub więcej, ale powinna. W końcu co to za nagroda za czas w grze, jeżeli nie nagradza czasu spędzonego na tym, co się w tej grze lubi robić?
I nie, nie gram, obserwuję tylko fora 😛
P.S. Kurde, nie marudzę...
...
Jak narazie zmiany z dylitem mi sie nawet podobaja. Z poczatku irytowalo mnie, ze calkowie usuneli go z stf, lecz prawde mowiac nie przepadalem za ciagly biciem szescianow badz jakis tam bram... 😛 Zrobilem troche FA i wydaje mi sie, ze tam wcale dps sie nie liczy najbardziej, albo mialem duze szczescie. Taktykiem szlo mi najgorzej, a inzynierem w armitage z buildem pod tankowanie (nie chcialo mi sie respecowac :P), ktory ma ze skilli do broni jedynie 9/9 ogolny weapon training i enrrgy weapons 6/9 i nic wiecej i jakos zawsze pierwsze miejsce zajmowalem. Sci w vescie, ktora tez nie ma zbyt wiele do skillpointow broni tez - wydaje mi sie, ze healing tez jest liczony.
Jeżeli chcą zmienić dilit w walutę "czasową", to nagradzać powinna każda misja w grze. Mniej lub więcej, ale powinna. W końcu co to za nagroda za czas w grze, jeżeli nie nagradza czasu spędzonego na tym, co się w tej grze lubi robić?
Tez wydaje mi sie, ze dobrym posunieciem byloby dodanie dylitu jako nagrody za niemalze wszystko. Dzieki zmianom w FA pierwszy raz robilem Gorn Minefield i Klingon Scoute Force, wczesniej jakos nie mialem "po co" tam isc, a zadania wymagajace wiecej niz 5 osob sprawiaja duzy problem dla mojego kompa (niski fps, czeste freezy).
I nie, nie gram, obserwuję tylko fora tongue.gif
Jasne, jasne! 😛
P.S. Kurde, nie marudzę...
Tym razem Ci sie udalo, choc pewno musiales sie powstrzymywac? 😉
Jak narazie zmiany z dylitem mi sie nawet podobaja. Z poczatku irytowalo mnie, ze calkowie usuneli go z stf, lecz prawde mowiac nie przepadalem za ciagly biciem szescianow badz jakis tam bram... 😛 Zrobilem troche FA i wydaje mi sie, ze tam wcale dps sie nie liczy najbardziej, albo mialem duze szczescie. Taktykiem szlo mi najgorzej, a inzynierem w armitage z buildem pod tankowanie (nie chcialo mi sie respecowac :P), ktory ma ze skilli do broni jedynie 9/9 ogolny weapon training i enrrgy weapons 6/9 i nic wiecej i jakos zawsze pierwsze miejsce zajmowalem. Sci w vescie, ktora tez nie ma zbyt wiele do skillpointow broni tez - wydaje mi sie, ze healing tez jest liczony.
....
Tym razem Ci sie udalo, choc pewno musiales sie powstrzymywac? 😉
Wszystko jest liczone do nagrody. Mi na Starbase 24 najlepiej idzie sci, rzucam na lewo i prawo gravity i tyken's rifty, dreinuje i kończe z 1 lub 2 nagrodą (zazwyczaj). Znacznie gorsze wyniki mam na eskortowcu z taktykiem.
So here are the changes we'll be making in a maintenance build by the end of this week.
Normal STF runs will grant 480 Dilithium
Elite STF runs will grant 960 Dilithium
Space Fleet Action runs will grant 480 Dilithium
Ground Fleet Action runs will grant 640 Dilithium
Blah... gnomy zdecydowac sie nie moga... ;P
Cieszmy sie dylitem w FA, bo z nastepnym patchem wroci farmienie stf dla tego cennego towaru.
ps. Zaktualizowany zostal blog na glownej stronie sto.
[edit]
...it wasn't until we looked at the data today and saw that everyone had more Dilithium on average and still weren't happy - that I decided that the data driven approach was accomplishing the goal of giving players more Dilithium, but wasn't making some of our hardcore players happy at all.
Bwuhehehe niezle sie usmialem to czytajac. 😉
Release Notes: November 15, 2012Added Dilithium ore to STF mission rewards. 🙄
Hmm... ale w Patch Notes widać też:
Private queues are currently disabled for both PvE and PvP.
Na jak długo?
Witajcie.
Jak dla mnie 7 to totalna porażka. Producenci NAS graczy olali i zapchali "ryje" byle jak działającym badziewiem. W nowej odsłonie ani innowacyjności, ani porządnego wyzwania. Nie znalazłem nic co sprawiłoby że zacierałbym nogi i uszy z radości. Powielili tylko to co już było, rozłożyli na czynniki pierwsze i dali w troszeczkę innym opakowaniu.
Nie jestem jakimś wytrawnym graczem, STF robiłem z konieczności, bo wg mnie po wykonaniu ich obrzydliwą ilość razy, stają się nudne, AI jeżeli jakakolwiek była implementowana nie zaskakuje, a całośc rozrywki ma przebiegać według iście niemieckiej dokładności (czytaj instrukcji). Leć do pkt A postrzelaj, jak hull spadnie do 50% to spieprzaj i pola na maxa ... etc. Jedyną radochą z STF był fakt że nie muszę bujać po całej mapie żeby cyferki na koncie skakały, na pokładzie był coraz lepszy sprzęt, a tajne konto w Szwajcarskich Alpach zasilane było nowymi pokładami Dilithium.
So here are the changes we'll be making in a maintenance build by the end of this week.
Normal STF runs will grant 480 Dilithium
Elite STF runs will grant 960 Dilithium
Space Fleet Action runs will grant 480 Dilithium
Ground Fleet Action runs will grant 640 Dilithium
Dobra niby ma wejść poprawka ale ... Po cholerę to obcinanie dili. Wodzu napisał że dlatego że średnio ludzie przerabiali 3k. Jasne że tyle średnio przerabiali bo na low lvl ciężko ustukać więcej no i nie każdemu chce się czytać gdzie to magiczne dilli można zdobyć. Chyba że poświęci się sporo godzinek przed kompem. A za oknem przecież tyle rzeczy do zeskanowania tricoderem ^^.
Co do Fleet Action - one zawsze dawały Dilli, różowiaste przedmioty za 1 miejsce no i najlepszą rzecz pasywy +2 do obrażeń. Stahl robi wszystkich w "bambuko".
Wyszło na to że aby zebrać dzienną "normę" złomu koniecznego do trekowej egzystencji muszę spędzić co najmniej 2x tyle czasu co poprzednio. A brak tego ostatniego doskwiera.
Wracając do STF. Najśmieszniejszy jest ten system reputacji. Zeby kupić mk X muszę robić jakieś łańcuszki, popłakałem się niekoniecznie ze śmiechu. Ech żeby to można było chociaż później sprzedać.
Podsumowując STO odlatuje w niebyt. Myślę że zmiany w pozyskiwaniu dillithium mają skłonić graczy do częstszych zakupów za prawdziwe "piniondzory". Spece od marketingu doszli do wniosku że skoro jutro czyli 16.11 STWOR rusza jako FTP to trzeba nastukać kasiory na emeryturę
To tyle, łoj rozpisałem się, ale nie mogłem się powstrzymać by chociaż części "&^%$&$(" przelać na ekran monitora
TOR ma ciekawy model F2P i STO mogłoby się wzorować na większości rzeczy. Tyle, że endgame w TOR ssie bardziej niż w STO, a PvP jest jeszcze gorsze, więc niekoniecznie TOR musi być konkurencją dla STO. W TORze F2P to takie bardzo rozbudowane demo. Jak ktoś chce się na prawdę cieszyć grą, to subskrypcja będzie się zdecydowanie bardziej opłacać. F2P jest raczej dla tych, którzy chcą sobie zagrać od czasu do czasu, albo grać przez bardzoe krótki czas.Dlatego SW:TOR mimo "przejścia" na F2P nadal jest de facto grą P2P. I w sumie to dobrze, bo nie zapowiada się P2W. Jak już to "pay to save the time".STO jest 100% F2P. Ale, jak sobie wszystko podsumuję, to wolałbym, żeby STO było subskrybowane, a F2P pozwalał na minimum gry. Ścieżka fabularna z ograniczeniami co do możliwości działania, np. brak dostępu do wysokopoziomowych gadżetów, konfiguracji postaci/okrętów, okrętów z poziomów admiralskich etc. Pozyblibyśmy się lockboxów etc.Ta, wiem, nigdy tak nie będzie. Może jak STO padnie i ktoś zrobi STO 2.
Będzie dziś aktualizacja, dołąża dilit do misji STF, ale w jakiej ilości? a tak swoją drogą to starbase24 teraz całkiem przyjemna się zrobiła, 1440 dil, i nagrody, cooldown -30ma czas trwania około 10m