Forum Fandom Sesje RPG, PBF i inne Sesja RPG Republic of Rome Yth alonim ualonuth sicorathi

Yth alonim ualonuth sicorathi

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 237 total)
  • Author
    Posts
  • fluor
    Keymaster
    #4098

    Senat - http://kartagina-gra.prv.pl/

    Zasady gry - http://kartagina-zasady.prv.pl/

    Warunki zakończenia gry:

    1. Zwycięstwo:

    * jeżeli jeden z senatorów zostanie wybrany na dożywotniego sufetę (jeżeli Republika przetrwa do końca tury).

    * jeżeli jeden z senatorów uzyska 35 wpływów (jeżeli Republika przetrwa do końca tury)

    * zbuntowany senator wygrywa, jeżeli Republika upadnie (szczegóły dalej).

    2. Remis:

    * jeżeli karty do gry się skończą, wygrywa stronnictwo o największej liczbie wpływów.

    3. Przegrana

    * jeżeli stan skarbca Republiki w dowolnym momencie spadnie poniżej zera, Republika bankrutuje i wszyscy przegrywają.

    * jeżeli pod koniec fazy walki będzie więcej niż 3 aktywne wojny (wliczając w to bunty senatorów), Republika upada, a gracze przegrywają.

    * jeżeli pod koniec fazy walki będzie więcej niż 3 przegranych wojen, Republika także upada.

    W momencie gdy Republika upada, a jest zadeklarowany senator-buntownik, uważany jest on za zwycięzcę (automatycznie przejmuje władzę w Kartaginie). Jeżeli Republika jest przytłoczona wojnami, to senator-buntownik musi zmniejszyć ich liczbę do 3 (lub mniej), w innym przypadku także i on uważany jest za przegranego.

    Gra rozgrywana będzie w turach, których kolejne przeliczenia będą odbywały się w odstępie nie mniejszym niż 24h, chyba że wszyscy gracze wyślą swoje decyzje wcześniej. Gracze mogą wysyłać do MG dyspozycje dotyczące przyszłych posunięć lub warunkować je w zależności od działań innych graczy.

    Jeżeli od jakiegoś stronnictwa nie dostanę decyzji w terminie, to przyjmę, że zachowuje się według domyślnych dyspozycji:

    1. W fazie dochodów pieniądze rozdzielane są po połowie pomiędzy lidera i kasę stronnictwa, stronnictwo nie sponsoruje republiki chyba że istnieje ryzyko bankructwa. Gubernatorzy domyślnie nie pobierają dochodów osobistych, a z podatków lokalnych rozbudowują siły prowincjonalne proporcjonalnie.

    2. W fazie forum nie wydaje pieniędzy na pozyskanie kupców, chyba że może uzyskać automatyczny sukces. Próbuje pozyskać senatora przy największej szansie powodzenia, jednak bez wydawania dodatkowych talentów na łapówki. Na lidera wybiera senatora o najwyższych wpływach, chyba że jest jakiś z lojalnością własną 0. Kupca zawsze pozyskuje lider.

    3. W fazie senatu wstrzymuje się od głosu, chyba że wniosek pochodzi od tego stronnictwa - wtedy go popiera.

    4. Jako princeps zrzeka się prowadzenia obrad senatu na rzecz kolejnego w hierarchii urzędnika.

    5. W fazie rewolucji nie zagrywa żadnych kart, jeżeli jest generałem na wojnie, to nie buntuje się.

    Gracze mogą zmodyfikować defaultowe rozkazy dla swoich stronnictw, jeżeli chcą.

    Uwaga! zgodnie z erratą do instrukcji (wbrew materiałom jakie otrzymaliście) w fazie forum stronnictwa za pomocą kontrłapówek mogą tylko zmniejszać szansę powodzenia przekupstwa senatora.

    Obowiązują także zasady dotyczące zmiany wpływów:

    1. Princeps otrzymuje 1 punkt Wpływów za zatwierdzony jednogłośnie wniosek o nominację na urząd (nie dotyczy automatycznych nominacji).

    2. Princeps otrzymuje 2 punkty wpływów za każdą koncesję przydzieloną jednogłośnie.

    3. Princeps traci 1 punkt wpływów za co trzeci odrzucony przez Senat wniosek pod rząd. Liderzy wszystkich stronnictw i princeps tracą wtedy po 1 punkcie popularności.

    W związku z tym przypominam graczom, że nie ma obowiązku głosować całym stronnictwem, można różnicować głosy na poszczególnych senatorów.

    Rozpoczynamy przygotowania do gry - proszę o kontakt graczy na gg celem wylosowania kart i stronnictw.

    I. Thorne
    Participant
    #64559

    Wróciłem z wojazy i już Kartagina się zaczyna.Mam juz senatorów i lidera (tego własnie bym brał). mam coś zadeklarowac już teraz? Jesli nie to wywal, Fluor tego posta.PS. Czekam na karty w mailu.

    fluor
    Keymaster
    #64568

    Poproszę o nazwę dla stronnictwa i wybranie który z senatorów będzie kontrolował kupca.

    I. Thorne
    Participant
    #64569

    Stronnictwo Dividia.Kontrola oczywiście jest trzymana przez lidera.

    fluor
    Keymaster
    #64570

    Liderzy i nazwy dla stronnictw, które nie podały mi wcześniej informacji zostały wybrane przeze mnie. Zaczynamy rozgrywkę od wstępnej fazy intryg - można zagrywać i wymieniać się kartami tak jak ma to miejsce w fazie rewolucji.

    Dodatkowo proszę gubernatorów o określenie długości swojej kadencji (domyślnie przyjmę pełną, czyli 3 tury) i czy chcą zebrać dochód osobisty, a członków Rady Starszych o to czy pobierają środki ze skarbca państwowego w najbliższej fazie dochodów.

    Decyzja - dyspozycje na wstępną fazę intryg.

    Termin - środa, g. 16:15.

    Lamsen
    Participant
    #64571

    Urzędnicy pobierają dochody osobiste, zagrywam koncesję na lidera.

    Eric Keitel
    Participant
    #64578

    Abibaal wyrusza na prowincję na dwuletnią kadencję. Nie czerpie z tego tytułu własnych dochodów. Liderem stronnictwa pozostaje Luli. On i Abibaal otrzymują stosowne koncesje. Kupiec znajdzie się pod kontrolą Luliego. Stronnictwo zaś.. Powiedzmy że zachowam tradycję i tym razem będzie to CORONA AUSTRALIS.

    I. Thorne
    Participant
    #64580

    Koncesja handlowa w Atenach na lidera.#20 Himilco Nawigator na stół.Gubernator tylko na rok i oczywiście cisnie prowincje by zarobic troche na wygnaniu 🙂

    Anonymous
    Guest
    #64587

    Kupiec na Synalosa. Reszta moze zostać.

    fluor
    Keymaster
    #64591

    TURA 1

    SKARBIEC 100

    PODATKI 10%

    PRAWA

    PULA REKRUTACYJNA 2/10T balearscy procarze, 4/8T Celtiberowie, 3/9T kampańscy wojownicy

    LEGIONY AKTYWNE 2 kartagińskie legiony

    NIEAKTYWNE WOJNY Podbój Tunezji (3/0, D6/S17) [10T] zwycięstwo tworzy prowincję Tunezja; zwycięstwo dodaje 2 karty dóbr handlowych do stosu nr 4

    PRINCEPS: Maharbal z Dividia

    I. Faza śmierci

    (rzut) 8 - Sadid umiera z przyczyn naturalnych.

    II. Faza dochodów

    MAG +4T

    DIV +6T

    COR +5T

    BIG +5T

    Prowincje:

    HISZPANIA ZEWNĘTRZNA - gubernator Abibaal z Corona Australis

    dochody państwowe - 0T

    Gubernator próbuje bezskutecznie rozwinąć prowincję. Powołano 1 armię prowincjonalną.

    SARDYNIA I KORSYKA - gubernator Bomilcar z Dividia

    dochody osobiste - -4T

    dochody państwowe - -4T

    Gubernator skutecznie rozwija prowincję - otrzymuje 3 wpływy polityczne za to.

    Kadencje gubernatorskie są zmniejszane o 1, Bomilcar wraca do Kartaginy.

    Mangi i Zamar z Rady Starszych pobierają dochody, odpowiednio 4T i 3T.

    Dochód Skarbnika: 2T

    Dochód zarządcy portu: 1T

    Dochód zarządcy miasta: 1T

    Skarb państwa: 100T

    Dochody państwa: 100T

    Dochody z prowincji: -8T

    Dochody osobiste Rady Starszych: -7T

    Wypłaty dla Rady Starszych: -4T

    Utrzymanie wojsk: -4T (2 legiony)

    ***********************************

    Nowy skarb państwa: 177T

    Decyzja - podział talentów pomiędzy senatorów i kasę stronnictwa, transfery pieniężne pomiędzy stronnictwami, dotacje dla Republiki.

    Termin - czwartek, g. 14:50.

    I. Thorne
    Participant
    #64595

    6T dla lidera.

    Lamsen
    Participant
    #64596

    Cala dla lidera.

    Anonymous
    Guest
    #64606

    kasa dla lidera

    Eric Keitel
    Participant
    #64607

    5T dla Lidera

    fluor
    Keymaster
    #64610

    III. Faza handlu

    Stronnictwa wylosowały karty dóbr handlowych, teraz każde z nich powinno złożyć przynajmniej jedną ofertę wymiany. Tj:

    1. Podać nr karty lub sumę numerów kart (w przypadku większej ilości) i nazwę jednego z oferowanych dóbr handlowych.

    2. Podać kwotę w talentach za jaką jest gotów sprzedać karty I inne karty dóbr handlowych, na które jest gotów się zamienić (max. 3 rodzaje dóbr)

    3. Tylko ogłoszone przez forum transakcje mogą zostać zawarte. Jeżeli więcej osób chce zakupić dobra z jednej oferty, to decyduje kolejność zgłoszeń.

    4. Po zawarciu transakcji strony mogą zgodzić się na inny sposób płatności (który należy ujawnić na forum):

    a) inne karty dóbr handlowych

    b.) inne karty (intryg, mężów stanu, itp)

    c) deklaracje politycznego poparcia (odpowiednio przygotowane i ujawnione)

    5. Wszystkie płatności odbywają się w odpowiednich fazach (talenty - w kolejnej fazie dochodów, karty intryg - rewolucji, itp), tylko wymiana kart handlowych działa ze skutkiem natychmiastowym.

    6. Wszystkie płatności są gwarantowane przez Skarb Państwa, w przypadku gdyby stronnictwo próbowało wymigać się od płatności lub doprowadziło świadomie do sytuacji, w której nie ma jak zapłacić zastosowane będą kary orzeczone przez MG, takie jak np.: utrata wpływów i popularności u senatorów (w wysokości równej połowie długu zaokrąglonej w górę), utrata urzędów, nadanie statusu zrównanego ze skorumpowanym senatorem.

    7. Jeżeli stronnictwo nie wystawi oferty, MG zrobi to za nie wg uznania.

    Żeby troszkę ułatwić graczom, wyjątkowo Skarb Państwa wystawi 3 pierwsze transakcje:

    1. oferta - Karta ze stosu nr 7 (przyprawy) za 7T.

    2. oferta - 3 karty o sumie numerów 6 (w tym papirus) za karty o sumie 6 ze skórą LUB za 6T.

    3. oferta - karta ze stosu nr 2 (żelazo) za 2T.

    Decyzja - zgłaszanie ofert, przyjmowanie ofert wymiany kart handlowych.

    Termin - piątek, g. 13:15.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 237 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram