Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Artykuły › Specjalizacje
Tagged: poradniki, specialization
Rozszerzenie do Star Trek Online o nazwie "Delta Rising" wprowadziło do gry nieznany wcześniej element, czyli "specjalizację". Jest to forma rozwoju postaci dostępna od poziomu 50, całkowicie niezależna od głównego drzewka skilli.
Pomiędzy 50 a 60 poziomem - co każdy level - gracz otrzymuje punkt specjalizacji, który może wykorzystać na "zakup" jakiejś pasywnej lub aktywnej umiejętności w jednym z dostępnych drzewek specjalizacji. Po osiągnięciu poziomu 60 można dalej rozwijać specjalizację. Grając normalnie i zdobywając doświadczenie (Experience) poziom gracza stoi w miejscu, ale punkty specjalizacji wpadają tak samo, jak wcześniej.
Łącznie we wszystkich trzech drzewkach specjalizacji jest 60 umiejętności do zdobycia, ale ta liczba może się zmienić w przyszłości. Twórcy gry z pewnością będą dodawać nowe drzewka.
Co dają drzewka specjalizacji?
Na początek otrzymaliśmy trzy drzewka podzielone na dwa typy: Primary i Secondary. Można wszystko zobaczyć w oknie gracza (klawisz "U") w zakładce "Specializations":
Okno specjalizacji - informacje o umiejętnościach z drzewka "Pilot"
W lewej części okna widać listę drzewek. W prawym górnym rogu znajduje się kontrolka pozwalająca włączyć umiejętności z danego drzewka. Same umiejętności są wyświetlone na środku - widać, że istnieją pewne zależności pomiędzy umiejętnościami (niektóre umiejętności muszą być wybrane przed innymi). W prawym dolnym rogu można zobaczyć ilość punktów specjalizacji, która pozostała do wykorzystania.
Aktualna lista drzewek:
W dowolnej chwili mogą być użyte umiejętności tylko z jednego drzewka Primary i jednego Secondary.
Ostatnią informacją wartą odnotowania jest to, że za wydanie sporej ilości punktów specjalizacji w drzewku dostajemy dodatkowe bonusy, np. traity statku.
Jak zdobyć doświadczenie?
Doświadczenie, a więc i punkty specjalizacji, zdobywa się podczas gry. Prosta konkluzja jest taka, że trzeba grać i wykonywać misje, ale są sposoby, żeby to doświadczenie powiększało się nieco szybciej.
Sposób aktywny: walka w systemie Argala, w sektorze Vyntadi, w kwadrancie Delta. Dlaczego tam? Bo misja jest stosunkowo krótka, a można tam zabić dużą ilość wrogów. Sposób interesujący szczególnie wtedy, gdy ma się grupę 5 graczy, a poziom trudności gry będzie ustawiony na "Elite".
Sposób pasywny: misje DOFF. Szczególnie interesujące są misje w kwadrancie Delta, które trwają 12 godzin i dają za jednym zamachem nawet 17 tysięcy punktów doświadczenia przy krytyku (to aż 1/10 wymagań na jeden punkt specjalizacji). Misje są losowane i nie ma pewności, że się je znajdzie, ale prawie codziennie można tam znaleźć od jednego do czterech zadań.
Wynik misji DOFF z nagrodą w postaci 17 tysięcy punktów doświadczenia.
Wg mnie lepszą misją na spec pointy jest Patrol Gerren. Ostatnio podczas eventu, misja dawała 10400 spec punktów, a misja trwa około 1 minuty.
Każdy patrol daje tyle samo SP po ukończeniu. Argala ma to do siebie, że dodatkowo dostajesz SP za pokonanych wrogów, mimo tego, że trwa dłużej. W Garren podczas eventu dłużej trwało u mnie wczytywanie mapy, niż sama misja. Nie wspominając o tym, że patrol jest zwyczajnie nudny, nawet jeśli krótki. Dobre do grindu/power levelingu, ale ile można?
Jak ktoś spędza w grze czas tak czy inaczej, a wolałby zająć się czymś innym niż Argala, to doffy są bardzo dobrą metodą. Oprócz wspomnianych misji w DQ warto zainteresować się też Dyson Sphere, Eta Eridani, Beta Ursae, a nawet mgławicami, gdzie jest dużo misji jednogodzinnych dających bazowo ponad 200 SP, i znacznie więcej przy krytyku.
Najlepiej mają Klingoni. Mają dużo misji trwających około 12h, do znalezienia w ich sektorach/placówkach, a także Department Heads. Do tego w Eta Eridani znajdą oni sporo misji typu Rare, dających bazowo ponad 2000 SP i oczywiście dużo więcej przy krytyku. Można puścić misje i zając się normalnym graniem. 😉