Forum Fandom Sesje RPG, PBF i inne Sesja RPG Republic of Rome Senatus Consultum

Senatus Consultum

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • Author
    Posts
  • fluor
    Keymaster
    #3892

    Witam w grze Republic of Rome, rozgrywanej w epoce wczesnej republiki.

    Senat - http://nova-senat.prv.pl/

    Warunki zakończenia gry:

    1. Zwycięstwo:

    * jeżeli jeden z senatorów zyska 35 lub więcej wpływów politycznych (jeżeli Republika przetrwa do końca tury).

    * jeżeli jeden z senatorów zostanie wybrany na dożywotniego konsula (jeżeli Republika przetrwa do końca tury).

    * zbuntowany senator wygrywa, jeżeli Republika upadnie (szczegóły dalej).

    2. Remis:

    * jeżeli karty do gry się skończą, startujemy kolejną epokę (średnią republikę).

    3. Przegrana

    * jeżeli stan skarbca Republiki w dowolnym momencie spadnie poniżej zera, Republika bankrutuje i wszyscy przegrywają.

    * jeżeli poziom niezadowolenia sprawi, że plebs zbuntuje się przeciwko prawowitej władzy Senatu, Republika upada a gracze przegrywają.

    * jeżeli pod koniec tury będzie więcej niż 3 aktywne wojny (wliczając w to bunty senatorów), Republika upada, a gracze przegrywają.

    W momencie gdy Republika upada, a jest zadeklarowany senator-buntownik, uważany jest on za zwycięzcę (automatycznie przejmuje władzę w Rzymie). Jeżeli Republika jest przytłoczona wojnami, to senator-buntownik musi zmniejszyć ich liczbę do 3 (lub mniej), w innym przypadku także i on uważany jest za przegranego.

    Gra rozgrywana będzie w turach, których kolejne przeliczenia będą odbywały się w odstępie nie mniejszym niż 24h, chyba że wszyscy gracze wyślą swoje decyzje wcześniej. Gracze mogą wysyłać do MG dyspozycje dotyczące przyszłych posunięć lub warunkować je w zależności od działań innych graczy.

    Oto kolejność faz i jak będziemy je rozgrywali:

    1. Faza śmierci i faza dochodów - losowanie żetonów śmierci, następnie przydzielanie dochodów senatorskich i z prowincji, podsumowanie dochodów państwa. Decyzja - rozdział pieniążków pomiędzy senatorów stronnictw, darowizny dla republiki.

    2. Faza dochodów, faza forum - informacja o transferach stronnictw, darowiznach dla republiki.

    Decyzja - dyspozycje na fazę forum: pozyskiwanie ekwitów, senatorów, sponsorowanie gier lub zmiana lidera.

    3. Faza forum, faza populacji - rozstrzygnięcie fazy forum (dla każdego z graczy osobno), przemówienie princepsa.

    Decyzja - wybór pary kandydatów na konsulów.

    4. Faza senatu - głosowania.

    5. Faza wojny, faza rewolucji - rozstrzygnięcie wojen.

    Decyzja - deklaracje buntu oraz dyspozycje na fazę rewolucji: zagrywanie kart mężów stanu i koncesji, wymiana kart pomiędzy stronnictwami, a także dyspozycje dla gubernatorów na turę następną (czy biorą dochód osobisty).

    Rozstrzygnięcie tej fazy będzie początkiem kolejnej tury.

    Jeżeli od jakiegoś stronnictwa nie dostanę decyzji w terminie, to przyjmę, że zachowuje się według domyślnych dyspozycji:

    1. W fazie dochodów pieniądze rozdzielane są po połowie pomiędzy lidera i kasę stronnictwa, stronnictwo nie sponsoruje republiki chyba że istnieje ryzyko bankructwa. Gubernatorzy domyślnie nie pobierają dochodów osobistych, a z podatków lokalnych rozbudowują siły prowincjonalne proporcjonalnie.

    2. W fazie forum nie wydaje pieniędzy na ekwitów, chyba że może uzyskać automatyczny sukces, sponsoruje gry tylko wtedy jeżeli jest princepsem i ma popularność niższą niż poziom niezadowolenia ludu. Próbuje pozyskać senatora przy największej szansie powodzenia, jednak bez wydawania dodatkowych talentów na łapówki. Na lidera wybiera senatora o najwyższych wpływach, chyba że jest jakiś z lojalnością własną 0. Ekwitę zawsze pozyskuje lider.

    3. W fazie senatu wstrzymuje się od głosu, chyba że jest to karane ujemną popularnością (jak w przypadku ustaw ziemskich), wtedy głosuje za. Jeżeli jest princepsem to wybiera dwóch kandydatów o najmniejszych wpływach z dwóch stronnictw o największej liczbie głosów w senacie i głosuje za wnioskiem, jeżeli to zdecyduje o przyjęciu go.

    4. Jako princeps zrzeka się prowadzenia obrad senatu na rzecz kolejnego w hierarchii urzędnika.

    5. W fazie rewolucji nie zagrywa żadnych kart, jeżeli jest generałem na wojnie, to nie buntuje się.

    Gracze mogą zmodyfikować defaultowe rozkazy dla swoich stronnictw, jeżeli chcą.

    Rozpoczynamy grę od wstępnej fazy intryg, która pozwala na handel kartami pomiędzy graczami, zagrywanie mężów stanu i kart koncesji.

    Wylosowałem także princepsa senatu - tymczasowego konsula, który na początku będzie przewodził obradami (dostaje +5 Wpływów i oznaczenie doświadczenia konsularnego).

    Decyzja - zagrywanie mężów stanu i koncesji, handel kartami. Proszę każde stronnictwo o wybór lidera.

    Termin - wtorek, g.01:30.

    fluor
    Keymaster
    #59380

    Wstępna faza intryg

    SEC

    Zagrywa Marcusa Portiusa Cato Seniora, który zostaje wybrany liderem stronnictwa.

    Koncesja na sycylijskie zboże wędruje pod kontrolę Atiliusa.

    TER

    Manlius zostaje liderem stronnictwa.

    QUA

    Cornelius zostaje liderem stronnictwa.

    OMN

    Fulvius zostaje liderem stronnictwa. Zagrywa Caiusa Lutatiusa Catulusa razem z koncesją Podatki#5.

    BIG

    Zagrywa Caiusa Flaminiusa i wybiera go na lidera.

    LYR

    Nie otrzymałem decyzji od gracza, więc liderem zostaje ten o największych wpływach (domyślnie).

    ***

    TURA 1

    Skarbiec Republiki 100T

    Niezadowolenie ludu: 0

    Aktywne legiony: 4

    Nieaktywne wojny: I wojna punicka (10/5/10, D13/S11,14) [35T] zwycięstwo tworzy prowincje Sycylia i Sardynia

    PRINCEPS: Acilius z Secundus

    I. Faza śmierci

    Sprawdzanie, czy żaden senator nie odszedł z przyczyn naturalnych.

    (losuję numer z przedziału 1-36, który później sprawdzam z numerami rodów kart obecnych na planszy)

    35 - nie ma takiego numeru, ale wynik ten oznacza powtórzenie losowania 2 razy.

    24 - nieobecny w grze.

    28 - nieobecny w grze.

    Bogowie byli łaskawi dla senatorów 🙂

    II. Faza dochodów

    Każde stronnictwo pobiera dochody: podstawowe i za koncesje. Podstawowy dochód to 1T za każdego posiadanego ekwitę (na początku gry nikt nie ma ekwitów), 1T za każdego senatora i 3T za lidera stronnictwa. Dochody z koncesji zależą od rodzaju koncesji.

    Dochody stronnictw zostają umieszczone w kasach stronnictw, to specjalne "banki", w których możecie przechowywać pieniądze (z ograniczonymi możliwościami ich wykorzystania) bez ryzyka utraty. Pieniądze można teraz rozdzielać pomiędzy swoich senatorów (lub inne stronnictwa - handel), jednak w przypadku utraty senatora pieniądze też są tracone.

    Dochody przedstawiają się następująco:

    SEC +11T

    TER +5T

    QUA +5T

    OMN +8T

    BIG +5T

    LYR +5T

    Stan skarbca republiki: 100T

    Dochód republiki: +100T

    Utrzymanie wojsk: -8T (4 legiony)


    Nowy stan skarbca: 192T

    Decyzja - podział pieniędzy pomiędzy senatorów i kasę stronnictwa; darowizny dla Republiki; transfery pomiędzy stronnictwami.

    Termin - środa, g.2:45.

    fluor
    Keymaster
    #59391

    II. Faza dochodów - rozwiązanie

    SEC

    5T dla lidera, reszta zostaje w skarbcu stronnictwa.

    TER

    5T dla Maniliusa.

    QUA

    2T dla lidera, reszta w skarbcu stronnictwa.

    OMN

    5T dla Catulusa, 3T dla lidera Fulviusa.

    BIG

    5T dla lidera Caiusa Flaminiusa.

    LYR

    3T dla Aemiliusa, 2T dla Aureliusa.

    Nie odnotowano dotacji dla skarbca Republiki.

    Decyzja - SECUNDUS - pozyskiwanie ekwitów i wysokości łapówek, pozyskiwanie senatorów i wysokości łapówek, sponsorowanie igrzysk lub zmiana lidera stronnictwa.

    Termin - czwartek, g.00:10.

    III. Faza forum

    SEC

    10 - bierze kartę - I wojna ze sprzymierzeńcami http://img247.imageshack.us/img247/9291/wi...rzencamiey5.jpg

    Wojna ze sprzymierzeńcami nie jest aktywna (nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla Rzymu, ale aktywuje wojnę punicką). Z powodu aktywnej wojny punickiej niezadowolenie ludu rośnie do poziomu 1.

    Marcus Portius Cato Senior próbuje pozyskać ekwitę - rzut 4 + 5T łapówki = 9 (sukces)

    Decyzja - TERTIUS - pozyskiwanie ekwitów i wysokości łapówek, pozyskiwanie senatorów i wysokości łapówek, sponsorowanie igrzysk lub zmiana lidera stronnictwa.

    Termin - czwartek, g.0:15.

    TER

    8 - bierze kartę - zatrzymana na ręku

    Manilius próbuje pozyskać ekwitę - rzut 3 + 3T łapówki = 6 (sukces)

    Decyzja - QUARTUS - pozyskiwanie ekwitów i wysokości łapówek, pozyskiwanie senatorów i wysokości łapówek, sponsorowanie igrzysk lub zmiana lidera stronnictwa.

    Termin - czwartek, g.0:30.

    fluor
    Keymaster
    #59417

    QUA

    9 - bierze kartę - zatrzymana na ręku

    Sulpicius próbuje pozyskać ekwitę - rzut 4 (bez efektu)

    OMN

    2 - bierze kartę - I wojna iliryjska (nieaktywna)

    Wojna iliryjska powoduje suszę, niezależnie od jej statusu. Wojna ze sprzymierzeńcami aktywuje wojnę iliryjską. Niezadowolenie ludu rośnie o 1 z powodu suszy i o 1 z powodu nieobsadzonej wojny aktywnej i osiąga poziom 3.

    Fulvius próbuje pozyskać ekwitę - rzut 4 + 3T łapówki = 7 (sukces)

    BIG

    6 - bierze kartę - zatrzymana na ręku

    Caius Flaminius próbuje pozyskać ekwitę - rzut 5 + 5T łapówki = 10 (sukces)

    Decyzja - LYRAE - pozyskiwanie ekwitów i wysokości łapówek, pozyskiwanie senatorów i wysokości łapówek, sponsorowanie igrzysk lub zmiana lidera stronnictwa.

    Termin - piątek, 01:30

    fluor
    Keymaster
    #59436

    LYR

    11 - bierze kartę - przedstawiciel niezrzeszonego rodu Papirius pojawia się w senacie

    Aurelius próbuje pozyskać ekwitę - rzut 1 + 2T łapówki = 3 (bez efektu)

    IV. Faza popularności

    Princeps przemówi do plebsu, by zbadać nastroje panujące na ulicach Rzymu.

    Niezadowolenie obecne: 3

    Rzut (3k6): 8 + 0 (popularność princepsa) - 3 (niezadowolenie) = 5 (+4 do poziomu niezadowolenia, niedobór rekruta)

    Ulica jest daleka od zadowolenia z obecnych "przetrwalnikowych" rządów Aciliusa. Piętrzące się problemy wewnętrzne stają się jeszcze bardziej wyraźne w obliczu grożących Republice buntowniczym nastrojom Latynów, wzrostu potęgi Kartaginy i rajdów iliryjskich plemion na teren Italii.

    Brak zaufania dla legalnej władzy powoduje utrudnienia w rekrutacji - utworzenie nowej jednostki legionów lub floty kosztuje dwa razy więcej czyli 20T.

    Nowy poziom niezadowolenia wynosi 7.

    V. Faza Senatu

    Princeps - Tymczasowy Konsul Rzymu Acilius z Secundus

    Wniosek - kandydaci na nowych konsulów Caius Flaminius z Bigus Dickus i Caius Lutatius Catulus z Omniculus.

    Decyzja - głosowanie.

    Termin - piątek, g.23:30.

    fluor
    Keymaster
    #59461

    Princeps - Tymczasowy Konsul Rzymu Acilius z Secundus

    Wniosek - kandydaci na nowych konsulów Caius Flaminius z Bigus Dickus i Caius Lutatius Catulus z Omniculus.

    TER +6

    QUA -7

    OMN +8

    BIG +9

    LYR -8

    SEC +14

    Wniosek został przyjęty (+22). Caius Flaminius zostaje konsulem Rzymu (+5 Wpływów, doświadczenie konsularne) i tym samym nowym princepsem Senatu, Caius Lutatius Catulus zostaje konsulem polowym (+5 Wpływów, doświadczenie konsularne).

    Princeps - Konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - nominacja Iuniusa na pontifexa maximusa.

    Decyzja - głosowanie.

    Termin - niedziela, g.02:40.

    fluor
    Keymaster
    #59476

    Princeps - Konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - nominacja Iuniusa na pontifexa maximusa.

    TER -6

    QUA 0 (domyślnie)

    OMN +8

    BIG +9

    LYR 0 (domyślnie)

    SEC +14

    Wniosek został przyjęty (+25). Iunius dostaje dożywotni urząd pontifexa (+5 Wpływów, podwójne głosy w sprawach wojennych).

    Co turę pontifex powinien przydzielić lub odebrać urząd kapłański jednemu z senatorów (+1 Wpływów, +1 głos w sprawach wojny).

    Kolejna sprawa to wybór cenzora. Ponieważ podstawowymi kandydatami są tu senatorowie z doświadczeniem konsularnym, jedynym dostępnym kandydatem jest Acilius z Secundus i to właśnie on zostaje cenzorem (+5 Wpływów).

    Decyzja - SECUNDUS - oskarżenia publiczne.

    Termin - poniedziałek, g. 7:00.

    fluor
    Keymaster
    #59491

    Cenzor Acilius uważa, że wszyscy senatorowie spełniają wysokie standardy moralne i nie wnosi żadnych spraw pod uwagę Senatu.

    Princeps - konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - uchwalenie ustawy ziemskiej typu I. Sponsor główny - Caius Flaminius, sponsor pomocniczy Caius Lutatius Catulus.

    Uwaga! Ponieważ sponsorzy muszą się zgodzić na firmowanie ustawy ziemskiej (gdyż wiąże się to zarówno z zyskami jak i z pewnym ryzykiem), sponsor może uznać, że nie ponosi odpowiedzialności - i jest to traktowane jakby wniosek został zawetowany.

    Uwaga 2! Głosowanie przeciw lub wstrzymywanie się od głosów w ustawie ziemskiej naraża senatorów na stratę popularności u ludu. Wetowanie ustaw ziemskich nie powoduje takich negatywnych efektów.

    Decyzja - głosowanie.

    Termin - poniedziałek, g.18:45.

    fluor
    Keymaster
    #59500

    Princeps - konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - uchwalenie ustawy ziemskiej typu I. Sponsor główny - Caius Flaminius, sponsor pomocniczy Caius Lutatius Catulus.

    LYR +8

    SEC +14

    TER +6

    QUA +7

    OMN +8

    BIG +9

    Wniosek został przyjęty (+52). Uchwałą senatu dokonano przydziałów ager publicus dla plebsu, niezadowolenie ludu spada o 1 do poziomu 6. Caius Flaminius zyskuje 2 popularności, Caius Lutatius Catulus zyskuje 1 popularności.

    ***

    Princeps - konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - uchwalenie ustawy ziemskiej typu II. Sponsor główny - Caius Flaminius, sponsor pomocniczy Caius Lutatius Catulus.

    uwagi jak powyżej.

    Przypomnienie: pontifex maximus powinien przyznać lub odebrać tytuł kapłański do końca fazy senatu.

    Decyzja - głosowanie.

    Termin - poniedziałek, g.21:30.

    fluor
    Keymaster
    #59548

    Princeps - konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - uchwalenie ustawy ziemskiej typu II. Sponsor główny - Caius Flaminius, sponsor pomocniczy Caius Lutatius Catulus.

    LYR +8

    SEC +14

    TER +6

    QUA +7 (domyślnie)

    OMN +8

    BIG +9

    Wniosek został przyjęty (+52). Uchwałą senatu dokonano przydziałów ager publicus dla plebsu, niezadowolenie ludu spada o 2 do poziomu 4. Caius Flaminius zyskuje 2 popularności, Caius Lutatius Catulus zyskuje 1 popularności.

    ***

    Pontifex nominuje Iuliusa z Bigus Dickus na kapłana (+1 Wpływów, +1 głos w sprawach wojennych).

    Princeps - konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - powołanie nowych 6 legionów i 3 flot.

    Decyzja - głosowanie.

    Termin - wtorek, g.22:45.

    fluor
    Keymaster
    #59598

    Princeps - konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - powołanie nowych 6 legionów i 3 flot.

    LYR +8

    SEC +14

    TER +6

    QUA 0 (domyślnie)

    OMN 0 (domyślnie)

    BIG +12

    Wniosek został przyjęty (+40). Powołano 6 legionów i 3 floty, republika zapłaciła 180T ze skarbca.

    ***

    Princeps - konsul Rzymu Caius Flaminius

    Wniosek - konsul polowy Caius Lutatius Catulus wraz z 5 legionami i 3 flotami zaatakuje wojnę iliryjską, konsul Rzymu wraz z 5 legionami wyruszy na wojnę ze sprzymierzeńcami.

    Decyzja - głosowanie.

    Termin - wtorek, g.23:00.

    fluor
    Keymaster
    #59618

    VI. Faza wojny

    Konsul polowy Catulus wylądował w Ilirii żeby spacyfikować tamtejsze plemiona.

    Siła legionów: 5

    Zdolności militarne: 4

    Razem: 9

    Siły wroga: 5

    Modyfikator wojenny: 9 - 5 = +4

    Rzut: 8 + 4 = 12 (pat, strata 1 legionu i 1 floty)

    Catulus skutecznie zahamował nową iliryjską inwazję, jednak okazało się, że wróg zniszczył część jego odwodów. W związku z tym musiał przegrupować swoje siły i przygotować się do dłuższej walki.

    Legion I oferuje swoją wierność generałowi Catulusowi.

    Tymczasem konsul Rzymu Caius Flaminius zebrał legiony i wyruszył pacyfikować nastroje Latynów i Samnitów.

    Siła legionów: 5

    Zdolności militarne: 4

    Razem: 9

    Siły wroga: 5

    Modyfikator wojenny: 9 - 5 = +4

    Rzut: 11 + 4 = 15 (zwycięstwo, strata 3 legionów)

    Krwawe starcie połączone z pacyfikacją kilku miast sojuszników skutecznie uspokoiło nastroje w Italii.

    Caius Flaminius dostaje 3 punkty Wpływów i 3 punkty popularności.

    Niezadowolenie ludu spada o 1, 10T łupów trafia do skarbca Republiki.

    Legion II zaoferował wierność generałowi Flaminiusowi.

    Decyzja - dyspozycje na fazę rewolucji (zagrywanie kart koncesji, mężów stanu, wymiana kart pomiędzy graczami, deklaracje buntów).

    Termin - czwartek, g.23.

    fluor
    Keymaster
    #59632

    VII. Faza rewolucji

    BIG

    Zagrywa koncesje podatkową na Caiusa Flaminiusa, a koncesje komisarza ziemskiego na Iuliusa.

    Generał Caius Flaminius wraca do Rzymu i zdaje dowództwo Senatowi.

    LYR

    Zagrywa męża stanu Marcusa Claudiusa Marcellusa, który zastępuje dotychczasowego lidera stronnictwa. Koncesja podatkowa zostaje zagrana dla lidera.

    ***

    Ranking wpływów:

    BIG: 26

    SEC: 20

    OMN: 17

    QUA: 12

    LYR: 8

    TER: 7

    ***

    TURA 2

    Skarbiec Republiki: 22T

    Niezadowolenie ludu: 3

    Ustawy ziemskie: typ I, typ II

    Aktywne legiony: 1 regularny, 1 weteranów (te są dostępne w Rzymie, reszta w Ilirii)

    Aktywne wojny:

    *I wojna punicka (10/5/10, D13/S11,14) [35T] zwycięstwo tworzy prowincje Sycylia i Sardynia;

    *I wojna iliryjska (5/3, D5/S17) [10T] susza trwa do czasu pokonania wojny, nawet nieaktywnej, zagraża prowincji Macedonia

    Forum:

    Zdarzenia: Susza, Niedobór rekruta

    Senatorowie: Papirius

    PRINCEPS: konsul Rzymu Caius Flaminius

    I. Faza śmierci

    (rzut) 31 - Zacny Atilius z Secundus skonczył swój żywot. Koncesja na sycylijskie zboże trafia na Forum.

    II. Faza dochodów

    Każde stronnictwo pobiera dochody: podstawowe i za koncesje. Podstawowy dochód to 1T za każdego posiadanego ekwitę, 1T za każdego senatora i 3T za lidera stronnictwa.

    Dochody z koncesji zależą od rodzaju koncesji.

    Dochody stronnictw zostają umieszczone w kasach stronnictw, to specjalne "banki", w których możecie przechowywać pieniądze (z ograniczonymi możliwościami ich wykorzystania) bez ryzyka utraty. Pieniądze można teraz rozdzielać pomiędzy swoich senatorów (lub inne stronnictwa - handel), jednak w przypadku utraty senatora pieniądze też są tracone.

    Dochody przedstawiają się następująco:

    BIG +12T

    LYR +8T

    SEC +6T

    TER +6T

    QUA +5T

    OMN +9T

    Pontifex maximus otrzymuje 5T jako dochody na utrzymanie własne z datków świątynnych.

    Stan skarbca republiki: 22T

    Dochód republiki: +100T

    Koszty ustawy ziemskiej typu I (jednorazowe): -20T

    Koszty ustawy ziemskiej typu II: -5T

    Koszty 2 aktywnych wojen: -40T

    Utrzymanie wojsk: -16T (6 legionów, 2 floty)


    Nowy stan skarbca: 41T

    Uwaga! Niski stan skarbca grozi bankructwem i końcem Republiki!

    Decyzja - podział pieniędzy pomiędzy senatorów i kasę stronnictwa; darowizny dla Republiki; transfery pomiędzy stronnictwami.

    Termin - sobota, g.0:50.

    fluor
    Keymaster
    #59644

    BIG

    12T z kasy stronnictwa dla lidera.

    LYR

    3T dla Aureliusa, 5T dla lidera.

    SEC

    5T dla Aciliusa.

    TER

    Wszystkie pieniądze dla Maniliusa.

    QUA

    Połowa pieniędzy dla lidera (domyślnie).

    OMN

    Połowa pieniędzy dla lidera (domyślnie).

    Caius Flaminius, lider Bigus Dickus przekazuje 10T skarbowi Republiki jako datek. Senator w uznaniu otrzymuje 1 punkt Wpływów.

    ***

    Ustają efekty niedoboru rekrutów i suszy z poprzedniego etapu.

    BIG

    Rzuca kością - 8 - bierze kartę - zatrzymana na ręku

    Caius Flaminius usiłuje przekonać niezrzeszonego Papiriusa, by dołączył do jego stronnictwa.

    Siła ataku: 3 (ora) + 15 (wpływy) = 18

    Siła obrony: 6 (lojalność)

    Szansa powodzenia: 18 - 6 = 12

    Decyzja - udział w licytacji zmniejszając lub zwiększając szansę powodzenia na przekonanie Papiriusa poprzez wydawanie talentów z kasy stronnictwa.

    Termin - niedziela, g.1:30.

    fluor
    Keymaster
    #59658

    Caius Flaminius usiłuje przekonać niezrzeszonego Papiriusa, by dołączył do jego stronnictwa.

    Szansa powodzenia wynosi 12, nikt nie interweniuje.

    (rzut) 7 (sukces)

    Papirius przechodzi do Bigus Dickus.

    Iunius próbuje pozyskać ekwitę - rzut 4 + 5T łapówki = 9 (sukces)

    Decyzja - LYRAE - pozyskiwanie ekwitów i wysokości łapówek, pozyskiwanie senatorów i wysokości łapówek, sponsorowanie igrzysk lub zmiana lidera stronnictwa.

    Termin - poniedziałek, 01:55

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram