Forum › Fantastyka › Gry › Gra RPG Planet collide
Witam wszystkich fanów sci-fi.
Mam pewną prośbę do forumowiczów otóż postanowiłe stworzyc wlasny swiat sci fi RPG oparty na systemie warhammer the role play game. Mam nadzieje że znajde tu takich samych fanów jak ja, którzy mi bardzo pomogą.
Thrymarowie - jaszczurowate istosty szkolone do walki o przetrwanie. Honor i te sprawy.
Neridianie - rasa fanatyków wierząca w to ze we wnetrzu ich planety zyje duch wielkiego białego węża Togma, a po galaktyce tuła sie duch wielkiego czarnego węża jej kochanka Togmu. Cała rasa jest silnie zwiazana ze sferą duchową i przodkami.
Galanturianie - rasa smukłych istot z umiejetnosciami psjonicznymi, które czynia z nich idealnych wojowników, handlarzy i robotników.
Metadoni - rasa istot które przez ciężkie warunki na planecie wykształcili w sobie zdolność pobierania energii życiowych nie zabijąc swoich ofiar.
Hersemidzi - rasa humanoidalnych roślin, które potrafią rozmawiać z florą. Są najstarsza nacją w glaktyce. Inaczej nazywani strażnikami ze wzgledu na to iż utrzymują porządek w galaktyce.
Reptale - czterorekie istoty wodne uznające sie za rasę dominującą, aroganccy i egoistyczni wojownicy
Na'x - rasa insektoidow, dbająca o królową na ojczystej planecie. Te istoty potrafia odczytywać emocje innych ponieważ czują wydzielajace sie feromony.
Zer'klog - rasa insekoidow, których planeta została zniszczona przez poważny kataklizm.
Rozproszeni po całej galaktyce świadczą usługi płatnych zabójców.
Zoktun - brak własnej planety, rasa małych i inteligentnych istot, które aby przetrwać od urodzenia sa przystosowywane do życia w wielkich panerzach mechanicznych.
Albiorianie - rasa robotów która sprzymierzyła sie z Thrymarami. Zyją na statku wielkosci małej planety. Ich pochodzenie jest owiane tajemnicą.
Cyklorni - rasa robotów stworzona przez zoktunów. Są pierwszym eksperymentem ktory miał ułatwic zoktunom zycie. Jednak dalsze badania nad wielkimi pancerzami spowodowały ze cyklorni zbuntowali sie i wypędzili swoich twórców z planety.
Rasa np hersemidzi
Biologia - odrzywianie, rozmnazanie jakies specjalne um.
Cechy charakteru
Historia nie koniecznie jak powstali tylko jakies ciekawe fakty, które skutkują sojuszami i wojnami z innymi
Technologia
Miasta rodzaj architektury
Ustruj planety ojczystej
Religia i wiara
Tradycje
Stosuki z innymi rasami
Z góry przepraszam za błędy 😛
Jezeli macie jakieś pytania to chetnie odpowiem. Moge też dodac zdjecia zapozyczone z DeviantArta.
Jeżeli gra bedzie ukończona to napewno podziele sie nia z wami 🙂
Jak widać mozna liczycz na ludzi ale nie wiem jak to Ci pomoże w tworzeniu danej rasy 🙂 powodzenia
Nie martw sie, niektorzy czasami merytorycznie wypadaja slabo...
Pytanie brzmi: jakiej oczekujez pomocy? Opisu ras? Zrobienia ich w stylu Wikipedii? A moze historii jak trafili do gwiazd i obecnej polityki?
Sprecyzuj o co chodzi, a ja w wolnym czasie cos ogarne.
Chciał bym aby każda rasa miała po kolei opis
Biologia - odrzywianie, rozmnazanie jakies specjalne um.
Cechy charakteru
Historia nie koniecznie jak powstali tylko jakies ciekawe fakty, które skutkują sojuszami i wojnami z innymi
Technologia
Miasta rodzaj architektury
Ustruj planety ojczystej
Religia i wiara
Tradycje
Stosuki z innymi rasami w wyniku zdarzeń historycznych
Ja zrobilem cos takiego :
Hegemon
Ta pokryta niekończącą się pomarańczową pustynią i po przecinana długimi pasami górskimi planeta jest miejscem w ktorym przetrwają tylko najtwardzi i najbardziej bezwzgledni. Występują tu liczle anomalie pogodowe. Pojawienie się Czarnych chmur oznacza opad deszczu kwasu, który niszczy wszystko co żywe. Jeziora hegemonu słyną z wybuchów magmy, która obraca w popiół wszystko w swoim zasięgu.
Flora i fauna
Ble ble ble
Trytoni
Biologia
Wzrost 170 - 200
Waga 80 - 110
Wiek do 115
Waleczna rasa wojowników pokryta szarą skórą izolująca ciało od słońca. Trytoni posiadają specyficzny system obrony przed zagrożeniami. W obliczu niebezpieczeństwa szara skóra zaczyna pękać, a z środka zaczyna wylewac się galaretowata masa, która natychmiastowo przybiera właściwości tkanki mięśniowej. W ten sposób uzyskują oni siłe potrzebną do przetrwania. Aby zapewnić przetranie rasie, często dochodzi do godów pomiedzy samcem a samicą. Trytońskie dzieci to fenomen wszystkiego co żyje. Po urodzeniu mały potomek jest w 100 % sprawny i samodzielny. Z reguły odrazu po porodzie dziecko łapie przypadkowy przedmiot i biegną czym prędzej w poszukiwaniu pożywienia, które sam musi upolować.
Historia
Trytoni od dziesiątków tysięcy lat prowadzą wojny z każdym kto się nawinie, co wynika z ich walecznej natury. W obecnych czasach brak spójnej armii spowodował ze rasa ograniczyła sie wyłącznie do obrony swojego terytorium. Jednakże to nie jedyne zmartwienia Trytonów. Od wielu tysiecy lat są oni regularnie atakowani przez Cyklornów. Trytoni nazywają to co roczne zdarzenie "Zabawą", gdyż jeszcze nigdy nie przegrali walki.
Technologia
Jak wiadomo na Hegemonie niema łatwego dostępu do wody. Daletego Trytoni drążą głebokie jaskinie które prowadzą do podwodnych źródeł. Podczas kopania takich jaskiń często natrafiają na złoża minerałów i metali, które pózniej wydobywają. Ten lud korzysta z wielkich wiatraków wewnątrz miast aby mieć stały dostęp do zasilania. Trytońskie okręty bojowe to zazwyczaj zlepek wszystkiego co mają pod ręką, najczęściej wraków innych statków.
Miasta
Tutejsze miasta posiadają wysokie na 10m i grube na 5m mury pod napięciem, aby odstraszać niezbyt przyjazne stwory od miasta. Każdy przyjezdny który nie jest Trytonem jest bardzo skrupulatnie przeszukiwany przed wejsciem do miasta. W centrum zawsze znajduje się ogromna arena na, której regularnie odbywają sie turnieje na których można wygrać mnóstwo pagonów.
Ustruj
Każdym miastem rządzi zawsze najsilniejszy przedstawiciel rasy, który jest wybierany co 3 lata w turnieju Tov' magosh. Zwycięzca jest uznawana za Garosha któremu nie wolno sie sprzeciwić i ma on obowiązek sprawować funkcje władcy miasta. Taka jednostka stanowi prawo i je egzekfuje wedle swojego uznania.
Religie
Trytoni wierzą w Bah'dagbosh czyli wyzwolenie duszy skrępowanej w ciele po przez śmierć w walce. Dusza pragnie się wydostać z ciała i może tego dokonać tylko po przez otwarte rany cielesne, które uniemożliwiają wykonywanie jakich kolwiek ruchów. W przeciwnym wypadku po śmierci dusza zostaje uwięziona na wieczność w ciele zmarłego i nigdy nie zazna spokoju.
Tradycje
Tov' magosh - słynny turniej Garosha pierwszego władcy Hegemonu. Poprzednik ustępuje miejsca na tronie w stolicy. Oczywiście poprzedni władca tez może brać w nim udział.
Turnieje - główną atrakcja tutejszej rasy są walki na arenie które czesto kończą się śmiercią większości pretendentów do nagrody. W tego rodzaju wydażeniach mogą brać udział zarówno drużyny jak i pojedyńcze osoby. Jest to również wydażenie otwarte dla innych ras.
Dal'ahari - doroczne święto polowania na Skolle, które trwa od wschodu do zachodu słońca. Osoba która przyniesie najwiecej głów Skollów zdobywa nagrodę wyznaczaną przez Garosha danego miasta.
Gar'mush - w przypadku wielkiego konfliktu pomiedzy
Taka uwaga. Jaki jest poziom technologiczny Galaktyki? Jest z grubsza taki sam dla kazdej rasy (Star Trek) czy moze sa roznice (Babylon 5)? To bardzo wazne.
Dam przyklad Trytonow. Maja statki kosmiczne i wiatraki? Po kiego gniota? Technologia rozwija sie caly czas. Popatrz na Ziemie. Mamy prototypy reaktorow fuzyjnych, ale sa nieefektywne. A teraz wyobraz sobie, ze nadchodzi przelom i naukowcy robia sprzet, ktory wydziela 10% wiecej energii niz zuzywa sie podczas pogrzewania wodoru do stanu plazmy. Co sie dzieje ze swiatem? Wszystkie elektrownie, niewazne czy weglowe, gazowe czy OZE sa po prostu bezuzyteczne. Wszyscy przechodza na reaktory fuzyjne w ciagu kilkunastu lat. Paliwo jest za darmo, bo robimy je z wody. Czyli enerfia elektryczna jest za darmo. Wszystko przechodzi na elektryczne zasilanie. Tylko rakiety zostaja na paliwo stale/ciekle. Bo na silniku elektrycznym nie da sie latac na orbite lub w kosmos. A jak eMDrive dziala to i w prozni poleci sie na silniczku elektrycznym. I wiatraki sa nikomu niepotrzebne.
Ogolnie mamy rok 362.482.141 liczony odnarodzenia pierwszej inteligenttnej rasy hersemidów. Wiadomo ze nie wszyscy narodzili sie odrazu i wynalezli sposób na podróże w galaktyce. Poziom technologiczny nie musi być identyczny, natomiast ma umożliwiać 13 rasom grywalnośc. Głupio by było grać postacią która nie może sie wydostać ze swojej planety i zwiedzac galaktyki 🙂 technologie mogą byc ofiarowane przez jedną rase dla innej w wyniku zawiazania sojuszu lub w wyniku wygranej wojny, poprostu wynalezione lub znalezione po jakiejś wymarłej cywilizacji. W przypadku trytonów miałem przed oczami rasę z gwiezdnych wojen niebieskich pokracznych stworzeń ze skrzydłami i trombą z planety na której wychowywał sie luck. Gości miał pełno części pochodzących z różnych statków. Co moim zdaniem pozwalało na budowę statku zdolnego do podróży pomiedzy układami. Tymbardziej trytoni zyją z walki wiec napewbo czasem zdobywają jakies statki jako nagroda za wykonane zadanie lub po prostu zabijając kogoś nie chcą aby taki statek sie zmarnował i go zabierają. 🙂