Co nas czeka w Star Trek Online

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • Piotr
    Keymaster
    #6045

    Jak w każdym miesiącu tak i w tym producent wykonawczy STO Daniel Stal przygotował trochę wieści dla graczy spragnionych wiedzy na temat rozwoju i przyszłości ich gry. Poniżej znajdziecie podsumowanie zarówno ostatniej odsłony Ask Cryptic jak i najciekawsze informacje z raportu inżynierskiego.

    [more]Wielu graczy zadaje pytania o to, czy w grze pojawią się refity okrętów z niższych poziomów. Okazuje się, że choć nie ma planów wprowadzenia konkretnych jednostek, twórcy planują dać możliwość tworzenia refitów poprzez crafting. System, który by na to pozwalał, jeszcze nie istnieje, ale ma dać możliwość dostosowania np. Mirandy do wyższych poziomów.

    Nowy system załogi (który otrzymał już swoją nazwę - Duty Officer Roster) również będzie wykorzystywał crafting. Gracze będą mogli tworzyć różne przedmioty zależnie od tego, których oficerów obsadzą na jakich stanowiskach. Mogą też otrzymać nowe zdolności, a nawet opcje w misjach. Planuje się też opcję dodawania zdolności oficerów do paska zdolności przy misjach naziemnych.

    Zapowiadane są kolejne zestawy przedmiotów, które podobnie jak Aegis i zestaw borgowy będą dodawać nowe efekty wizualne. W niektórych znaleźć się może uzbrojenie. Planowane są także zestawy naziemne.

    Trochę więcej wieści o okrętach - trwają wstępne prace nad wielowektorowym systemem ataku klasy Prometheus (czyli możliwością podziału okrętu na trzy mniejsze). A poza zapowiedzianym okrętem wolkańskim i Delta Flyerem do gry wkrótce trafi jednostka andoriańska. Planowane są także klasy Oberth, Vesta, Ambassador, przyszły Enterprise, okręty innych ras i kapitański jacht dla obu frakcji.

    Zapowiadane już od dawna zmiany w działaniu Fleet Actions zobaczymy w sezonie 4. Jedną z najważniejszych modyfikacji będzie wprowadzenie systemu kolejek podobnego do tego z PvP. Pozwoli on na wgląd w to, jakie Fleet Actions są aktualnie rozgrywane, ilu graczy i z jakimi poziomami bierze w nich udział oraz da flotom możliwość zakładania zamkniętych instancji. Mają być także rozważane zmiany w progach poziomów, według których gracze są przydzielani do oddzielnych instancji - po to, by więcej graczy mogło współdziałać.

    Kolejne serie cotygodniowych odcinków nie zawsze będą wprowadzały nowe wątki. Część, tak jak zapowiadana Cloaked Intentions, będzie kontynuować hiatorię z misji fabularnych. W jednym z nadchodzących epizodów premierę będzie miała nowa minigra - nie są jeszcze znane szczegóły. Inne gry też się pojawią, w planach jest m.in. poker często widziany w TNG, ale nie są one priorytetem. Prawdopodobnie też w jednej z przyszłych cotygodniowych serii dostaniemy nową broń do walki wręcz.

    Wciąż niewiele wiadomo o uroczystościach w ziemskim doku i na Qo'nos podczas tygodniowego eventu z okazji pierwszej rocznicy Star Trek Online. Planowane jest spotkanie z zagadkowym starym znajomym i wręczanie pamiątek rocznicowych graczom obu frakcji.

    Prace nad Foundry idą w dobrym kierunku. W lutym na Tribblu pojawi się nowy zestaw narzędzi, dający graczom więcej możliwości do tworzenia ciekawych historii. Gdy to nastąpi, rozpoczną się przygotowania do przeniesienia Foundry na Holodeck. W dalszej perspektywie narzędzie to ma pozwolić graczom na tworzenie wnętrz okrętów, własnych baz gwiezdnych, a nawet planet. Warto pamiętać, że możliwości, jakie da Foundry, np. wielowątkowe misje i bardziej złożone dialogi, pojawią się też w innych produkcjach Cryptic Studios.

    Na razie nie są planowane nowe STFy z wyjątkiem zapowiadanego The Hive. Zdaniem Stahla dotychczasowe misje Special Task Force wymagają dopracowania i właśnie tym trzeba się zająć najpierw.

    Oficjalnie wiadomo już, że kolejnym z potężnych przeciwników w uniwersum STO będą Iconianie. Misje rozwijające ich historię pojawią się wraz z podniesieniem górnej granicy poziomów (level cap) i odblokowaniem stopnia admirała floty (Fleet Admiral).

    Planowane są też zmiany mniej lub bardziej kosmetyczne. Już teraz w tutorialu pojawiły się animacje wprowadzające do misji. Również kolejne epizody mają stopniowo być, jak to nazywa Stahl, remasterowane, by pasowały do nowych standardów. W planach są też takie rzeczy jak "filmiki" opuszczania doku po uzyskaniu nowego okrętu. Możemy też liczyć na dawno już zapowiadane wykorzystanie wahadłowców w misjach, a nawet na funkcjonujące ambulatorium, dzięki któremu nie będzie trzeba tak często wracać do bazy, by leczyć rany załogi i swoje.

    Możliwe jest, że oprócz Respec gracze otrzymają też "re-species" - opcję zmiany gatunku swojej postaci, a co za tym idzie, ponownego wybrania podstawowych cech. To są jednak bardziej odległe plany.

    Nowy system walki naziemnej, zaplanowany na sezon czwarty, przechodzi kolejne testy. Teraz ekipa sprawdza, czy wszystkie bronie mogą obsługiwać nowy system celowania i czy sztuczna inteligencja wrogów pozwoli im na wykorzystywanie jego możliwości.

    Sezon czwarty ma przynieść też dość nieoczekiwaną zmianę. DSE, czyli Deep Space Encounters zostaną zastąpione czym innym. Czym? Jeszcze nie wiadomo. W kolejnych miesiącach możemy również się spodziewać zmian w eksploracji.

    Nie należy się spodziewać otwartego systemu PvP w całym STO. Zarówno zwolenników jak i przeciwników tego typu rozgrywki jest dużo, a Stahl nie planuje skazywać jednych na to, co lubią inni. Szansa na otwarte obszary PvP będzie tam, gdzie pojawi się możliwość np. powiązania pojedynków graczy z dziejącymi się wydarzeniami. Póki co jednak nowe rodzaje PVP będą rozgrywane w sposób podobny do dotychczasowego.

    A na koniec mała lista opcji i dodatków planowanych na dalszą przyszłość:

    • Konwersja pierwszego oficera w kapitana - nową, grywalną postać gracza.
    • Bazy gwiezdne dla flot.
    • Nowe Fleet Actions.
    • Więcej map PvP.
    • Ulepszony turorial z opcją pominięcia go.
    • Więcej znanych lokacji, m.in. Akademia Gwiezdnej Floty i Rura Penthe, a nawet cały nasz Układ Słoneczny.
    • Ulepszone strefy socjalne z większą możliwością interakcji.
    • Strefa wojny o kontrolę terytorium.
    • Nowe grywalne frakcje: Romulanie, Kardasjanie.
    • Nowe grywalne gatunki: Talaxianie, androidy, hologramy

    [/more]

    Ksionc
    Participant
    #95895

    oj, ze dwa latka to minimum by zrobic z STO gre porzadna

    Piotr
    Keymaster
    #95934

    Nie od razu WoW zbudowano. ;>

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram