Forum › Fandom › Sesje RPG, PBF i inne › Sesja RPG › Stargate › RPG - SG-Ramzes
Jak sie zapatrujecie na grę na kanwie SG osadzoną w starożytności?Metoda: forum, narracja.Czasy - przed zakopaniem Egipskich wrót na Ziemii.Postaci - Goa'uld, To'kra, Starożytni, Noxowie, Asgardowie, Ludzie.
Trochę więcej szczegółów proszę.Jak ludzie to łapie, że niewolnicy. I co mają robić Pradawni czy Noxowie?
Skąd się wzięły wrota na Ziemii, jak doszło do zawarcia sojuszu 4 ras, dlaczego Goa'uldzi trafili na Ziemię, Kiedy i w jakich okolicznościach zakopano Ziemskie wrota i skąd się wzięły te na Antarktydzie. To taki ogólny zarys. Nad szczegółami jeszcze popracuję. W każdym razie chodzi o jednoczesną wielowątkowość. Postaci mogą być bardzo różne i jest w tym względzie pewna dowolność. Pierwszy raz to robię więc proszę o pewną wyrozumiałość 😀
Najlepiej to przygotuj jakis większy opis fabuły to gracze się zgłoszą.Chodzi o to, kto co bedzie z grubsza robił. Bo jak ja mam być Goa'uldem i tylko ludzi zabijać/przejmowac ich ciała i ogólnie dobrze się bawił w Egipcie to jestem za 😀
Strasznie to rozwalone w czasie, bo kiedy pojawili się Gua'uld to pradawnych już dawno nie było ...
Strasznie to rozwalone w czasie, bo kiedy pojawili się Gua'uld to pradawnych już dawno nie było ...
Myślałem, że byli ci co uciekli przed Wraiths. Zresztą jesli ich nie było to czemu sojusz przeciwgoa'uldowy nazywany był sojuszem 4 ras?
Widzę że R'Cer trochę pomieszał .Przymierze tworzyły 4 rasy - Pradawni , Asgard , Nox oraz Furlingi . Zostało zawarte ok. 10 000 lat temu . W czasach starożytnego Egiptu ludzie byli bardzo prymitywną rasą w punktu widzenia innych ras ( 4-przymierze czy Wężyki ) .A wrota z Antarktydy są znacznie starsze niż Wężyki , mają ~ 50 mln lat 6x04 Frozen :[630][654]Chyba mamy dowód,|że wrota z Antarktydy[656][680]są jednymi|z najstarszych w sieci.[680][702]Mogą mieć nawet|50 milionów lat.To na razie tyle .A co do samej gry , może się przyłącze .
Wiem, które rasy tworzyły przymierze tylko mi nazwa czwartej uciekła z głowy ;), ponieważ nic o nich nie wiemy poza tym, że tworzyli sojusz można nimi nie grać a ewentualne potrzebne teksty pisałby MG. Nazwa Starożytni i Pradawni może być stosowana zamiennie. W tłumaczeniach słyszałem obie więc to małe piwo. Goa'uldzi mają nie tylko zabijac i przejmować ludzi ale i walczyć między sobą. Tym bardziej, że niektórzy byli wyklęci nawet przez swoich za to co robili. Reyden, pisałem, że chodzi o wielowątkowość, można pominąć wrota z antarktydy, ale nie jest powiedziane, że faktycznia mają 50 mln lat, to tylko przypuszczenie. Tym bardziej, że wężyki mogą być na początek w ciałach U'nasów a nie ludzi. Pisałem, że robię to pierwszy raz więc wszelka pomoc mile widziana 😉
Osobiście porponuje zwężenie rozgrywki i wywalanie Pradwnych czy Asgardczyków jako postacie. Ciekawe jak nimi by się grało, bo ja uważam, że dość nudno.Radzę skoncentrowac się na dwóch rasach - ludziach i Goa'uldach. Jako ludzie grupka tworzyłaby komórke ruchu oporu i walczyła by usunąć wężyki z naszej planety. Podróże na inne planety tez byłyby mozliwe.Goa'ukdy to już rozgrywka wyższego rzędu. Gracze graliby jako pomniejsi przedstawiciele tej rasy. Wtedy nie wchodzi tylko infiltracja i likwidacja rebeliantów, ale też akcje przeciwko innym Władcom Systemu. Szczególnie te ostatnie to prawdziwy smaczek - zabójstwa, intrygi, dowodzenie oddziałami Jaffa, ataki i obrona instalacji wojskowych, a nawet bitwy kosmiczne.
Warta zastanowienia propozycja. przez weekend spróbuje coś wykombinowac jeśli chodzi o bardziej szczegółowy scenariusz. Oczywiście każdy gracz będzie miał pewna swobode działania. Jednak nadal obstaje przy narracji tyle, że wieloosobowej. Będzie ciekawsze niz takie pisanie we dwójkę.
Wizja gry przedstawia się mniej więcej tak: alternatywna rzeczywistość, SG-1 w komplecie cofa się w czasie by sprawdzić kiedy i dlaczego zakopano ziemskie wrota. Trafiają do czasów Ramzesa II na początku jego rządów. W Egipcie niepodzielnie rządzą Goa'uldzi wykańczając się wzajemnie. Jednak największe znaczenie ma czterech: Ozyrys, Anubis, Izyda i Maat. Okazuje się, że Maat nie jest Goa'uldem ale Tok'Ra. Występuje pod postacią Nefertari - królowej i żony Ramzesa. Sam Ramzes jest człowiekiem bez symbionta. Widzi, że Goa'uldzi wykorzystują ludzi jako nosicieli symbiontów i razem z Maat próbują się im przeciwstawić. Pomaga im SG-1. Niestety nie mogą korzystać z własnej broni. Organizują jednak ruch oporu przeciwko ciemiężcom w skład którego wchodzą najwyżej postawione osobistości. Przełomem okazuje się śmierć Nefertari w Abu Simbel. Zamieszany w to jest Anubis. Jednak Maat udaje się przetrwać gdyż weszła w ciało Ramzesa. Razem z SG-1 szukają ludzi do pomocy, którzy kochają prawo i sprawiedliwość oraz będą oddani Maat. Jednym z nich okazuje się młody sędzia imieniem Nefer. Aby ją chronić godzi się aby stać się nosicielem. SG-1 przyczynia się do wypędzenia Goa'uldów z Ziemi a nieliczni z nich ukrywają się przed soba na wzajem. Anubis zostaje przeklęty i wypędzony przez radę Goa'uldów za znęcanie się nad przedstaiwcielami własnego gatunku. Ozyrys i Izyda ukrywają się w specjalnych grobowcach w dbanach emitujących pole stazy. SG-1 wraca do swojego czasu a wrota zostają zakopane.
Jak pamietam to Ozyrys i Izyda zostali zamknięci w tych dzbanach, ale weszli tam dobrowolnie.Teraz mam pytania: kim sa gracze? I co robią Goa'uldowie z innych państw - Gracja, Mezopotamia i inne? Przeciez oni zostali na Ziemi.Proponuje skład oddany powiedzmy Kronosowi. On chce znaleźć Wrota i je przejąć. To główne zadanie graczy, a przy okazji dokopanie innym wężom.
To ma być alternatywna rzeczywistość. Gracze moga być członkami SG, Tok'Ra, Goa'uldami, Egipcjanami, badaczami innych ras, którzy przypadkiem znaleźli sie w Egipcie w środku wojny. Goa'uldzi z Egiptu muszą wykopać pozostałych. Napisałem, o czterech głównych co nie wyklucza istnienia innych wykańczających sie wzajemnie zarówno na Ziemii jak i na innych planetach. Celem gry ma być zakopanie wrót w Egipcie. Każdy Goa'uld działa na własny rachunek poza Ozyrysem i Izydą. Warunek: miotaczy używaja jedynie Goa'uldzi, ludzie musza używać broni z tamtego okresu, chyba, że uda im sie zdobyć guldzkie miotacze. Podobnie inne rasy. Chociaż inne rasy mogą używać różnych technik maskujących. Wśród Goa'uldów musi panowac pełna wojna. Podporządkowane planety: dowolne nie więcej niż 5.