Daniel Stahl, producent wykonawczy Star Trek Online udzielił odpowiedzi na kolejny zbiór pytań od graczy. W dalszej części znajdziecie podsumowanie najciekawszych informacji.
[more]Jedną z kolejnych trekowych ras, jakie pojawią się w STO, mają być Tholianie. Trwają wstępne prace nad ich wyglądem - poniższy concept art trafił do CBS do zatwierdzenia.
Szykują się nowe przedmioty i zmiana podejścia w kwestii ich stałego powiązania z postaciami (bind). Co prawda nie będzie można "uwolnić" już powiązanych itemów, ale twórcy rozważają wprowadzenie nowych nagród za misje - te przedmioty miałyby mniej restrykcji.
Nowe przedmioty będą dostępne w Memory Alpha - na razie co najmniej trzy "duże" na końcu każdej gałęzi rozwoju. Nie będą powiązane z postacią, a zestaw wszystkich trzech da dodatkowy bonus. Klingoni nie zostaną tu poszkodowani - również na Qo’nos pojawi się crafting, a potrzebne próbki wojownicy Imperium będą zdobywali, atakując placówki naukowe Federacji.
Pojawi się też nowy zestaw borgowych przedmiotów dla okrętów. Poza zwykłymi bonusami i tymi, które będą wynikały z posiadania zestawu, każdy taki item będzie zmieniał wygląd okrętu gracza. Pomysł bez wątpienia zaczerpnięty z odcinka Voyagera "Scorpion", w grze prezentować się będzie jak na poniższym obrazku.
Ekipa Star Trek Online chce poważnie rozwinąć etap Endgame, czyli rozgrywkę dla graczy, którzy osiągnęli maksymalny poziom doświadczenia. Co prawda najpewniej dopiero w sezonie 4, ale graczy czeka tu sporo zmian na lepsze: bardziej urozmaicone misje dzienne, ciekawsze i usprawnione Fleet Actions - m.in. mniej frustrująca Crystaline Entitiy - a także więcej rodzajów rozgrywek PvP. Również misje eksploracyjne mają się zmienić, a obcy w nich spotykani i ich zachowanie mają być bardziej różnorodne.
Sporo uwagi poświęca się kwestii załogi. Jednym z nowych rozwiązań ma być zmiana "kandydatów na oficerów" na "kandydatów na załogantów". Każdy załogant miałby zdolności, które po przyjęciu go na pokład ulepszałyby statystyki okrętu. Dopiero później taki załogant mógłby zostać oficerem mostkowym. Rozważana jest także możliwość śmierci członków załogi.
Obszar sektorów, po którym poruszają się gracze (sector space), przejdzie poważne zmiany wizualne, by bardziej przypominać przestrzeń kosmiczną. Na tym się nie skończy, ostatecznym celem twórców jest stworzenie obszaru bez podziału na bloki sektorów, przez które trzeba kolejno przelatywać.
Padło kilka zdań o User Generated Content. Prace nad narzędziem do tworzenia przez graczy misji trwają. Tworzyć będzie można zadania dla obu frakcji i pisać swoje dialogi. Nie wiadomo jeszcze jak rozwiązana będzie kwestia braku dostępu Klingonów czy Federacji do niektórych sektorów.
Nie są planowane żadne płatne rozszerzenia do Star Trek Online. Powodem jest coraz częstsze na rynku MMO odchodzenie od tego modelu rozwoju gier. Twórcy mają też świadomość, że taki dodatek musiałby być naprawdę duży, by gracze chcieli wydać na niego pieniądze.
Pojawiły się też inne informacje:
- Trwają prace nad poprawieniem jakości wykonania wczesnych misji, by nie odstawały poziomem od nowszych epizodów.
- Testowany już nowy system ręcznego celowania w walkach naziemnych pojawi się w grze wraz z premierą sezonu 3 lub tuż po niej.
- Powrócił temat broni do walki wręcz - na horyzoncie jest zmiana systemu walki wręcz i nowe rodzaje oręża.
- Pojawi się ranking PvP z prostymi statystykami wygranych i przegranych. Z czasem będzie rozbudowywany.
- W planach jest wprowadzenie konfigurowania uniformów całej załogi okrętu, nie tylko tych noszonych przez gracza i oficerów mostkowych.
- Wprowadzona zostanie opcja pomijania tutorialala na początku gry.
- Pojawi się opcja wymiany emblematów (Emblems) na Odznaki Honoru (Marks of Honor).
- Powtarzanie wcześniejszych misji - ma być dostępne w sezonie 3.
- Siadanie na krzesłach - z oczywistych względów opracowanie tej funkcji ma niski priorytet.
Wszystkie pytania i odpowiedzi znajdziecie na oficjalnej stronie.[/more]