
Kilka dni temu pojawiły się informacje o nadchodzących w sezonie 7 zmianach dotyczących misji STF, polegających na włączeniu ich do nowego systemu reputacji. Mechanizm działania tego systemu ma przypominać znany od pewnego czasu sposób rozwoju baz floty. Postępy mają być podzielone na poziomy, które będzie się zdobywać uruchamiając projekty, które z kolei będą wymagać różnorodnych zasobów do uruchomienia. Misje związane z Borg to nie jedyny aspekt gry ujęty w systemie reputacji. Nowością będą zadania "romulańskie".
[more]

Na system reputacji mają się składać dwie niezależne linie rozwoju: Task Force Omega (czyli Borg) oraz Romulan Star Empire, przy czym funkcjonalność obu linii jest niemal identyczna. W każdej linii gracz będzie mógł osiągnąć pięć poziomów rozwoju, przy zdobyciu kolejnego poziomu dostępna będzie pasywna umiejętność. Progres będzie możliwy dzięki uruchamianiu projektów, które będą wymagać specjalnej waluty: w przypadku Borg będą to Omega Marki, dla Romulan odpowiednikiem będą Romulan Marki. Również nagrody możliwe do kupienia będą analogiczne - po osiągnięciu odpowiedniego poziomu gracze będą mogli kupić set borgowy lub romulański, jak również broń, czy doładowania (boost).
Odpowiednie zasoby - w tym Marki - konieczne do uruchomienia projektów będą możliwe do zdobycia w misjach związanych z daną rasą. Dla Borg będą to misje STF, Red Alert oraz wszystkie na Deferze - nie są to nowe rzeczy i gracze mogli się już z nimi spotkać. Inaczej sprawa wygląda dla misji romulańskich, bo wszystkie one są nowością, i będziemy mogli się z nimi zapoznać dopiero po starcie sezonu 7. Nowy sektor oraz kolonia romulańska, to nie wszystko. Niedawno twórcy Star Trek Online poinformowali o przygotowaniu misji naziemnej nazwanej Mine Trap.

Mine Trap to misja PvE wymagająca współpracy aż dwudziestu graczy z rangą Vice Admiral lub Lieutenant General, których zadaniem będzie uratowanie romulańskiej koloni przed anihilacją i ochrona jak największej ilości cywilów. Misja będzie dostępna przez cały czas, ale gra w określonych w kalendarzu godzinach będzie nagradzana dodatkowo.
Czas pokaże, jak gracze przyjmą wszystkie zmiany.
Źródło: Season 7 Dev Blog #10, Season 7 Dev Blog #11.
[/more]