Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Newsy Star Trek Online › Marcowe Ask Cryptic
Pojawiła się marcowa edycja Ask Cryptic, czyli serii pytań i odpowiedzi na temat Star Trek Online. W dalszej części znajdziecie podsumowanie najciekawszych informacji o przyszłości gry, jakich dostarczył Daniel Stahl.
[more]Wielu graczy obawia się, że po zakończeniu serii Cloaked Intentions w miniony weekend nie zobaczy w grze wiele nowego aż do premiery sezonu czwartego, która dopiero za kilka miesięcy. Daniel Stahl jednak uspokaja - gra będzie rozwijana nadal. W pierwszej kolejności zobaczymy Foundry, które wreszcie trafi na Holodeck (jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Foundry, przeczytajcie wywiad, jakiego Stahl niedawno udzielił dla MMO Sanctuary). Potem wprowadzone zostaną modyfikacje do systemu walki naziemnej, pojawią się też kolejne remasterowane epizody. Prace trwają także nad odnowionym tutorialem, klingońskimi misjami - by pozwalały płynniej awansować dzięki rozgrywce PvE - i innymi rzeczami, których ekipa na razie nie ujawnia.
Nowe wnętrza okrętów wzorowane na TOS są tworzone z myślą o dostosowaniu skali i rozmiarów pomieszczeń do tych znanych z seriali i filmów. Jeśli to się uda, to podobne zabiegi przejdą też istniejące już wystroje wnętrz. Gracze dostaną też za jakiś czas większą kontrolę nad wnętrzem swoich okrętów - będą mogli decydować m.in. o wyglądzie pomieszczeń i obecnej w nich załodze.
W nowym systemie załogi (Duty Officer system) nie zobaczymy wcześniej zapowiadanych szefów działów. Na razie gracze będą mogli przydzielać załogantów do różnych zadań lub wysyłać na misje. Wprowadzenie stanowisk takich jak główny inżynier czy pierwszy oficer planowane jest później. Również w przyszłości ma istnieć opcja obsadzania nieaktywnymi oficerami baz gwiezdnych kontrolowanych przez graczy. Stahl niedawno zamieścił na swoim Twitterze screen z prac nad systemem załogi.
Widoczne powyżej przydzielanie zadań załodze ma zostać wykorzystane w planowanych rozgrywkach o kontrolę terytorium, których początki możemy zobaczyć już w sezonie czwartym.
Konsola MVAM (Multi-Vector Assault Mode), która jest już dostępna dla okrętów klasy Prometheus, może okazać się jedną z pierwszych konsol dających specjalne możliwości. Rozważane jest stworzenie rożnych konsol - dla okrętów niższych poziomów - które można by przenosić przy przechodzeniu na kolejne jednostki.
Uwaga, fani accolades - macie czas do końca czerwca, by zdobyć accolade związany z misją w układzie Kerrat. Jak wiadomo, potem ma ona zniknąć. Jeśli będzie to możliwe, accolade zostanie "podpięty" pod inne zadanie, ale nie ma na to gwarancji. Sam dział z osiągnięciami ma zostać zreorganizowany, by był bardziej czytelny.
Dobre wieści dla fanów Deep Space Nine - jedna z przyszłych serii epizodów ma zabrać graczy na tę bajorańską stację. Gdy to nastąpi, można oczekiwać, że zobaczymy DS9 odnowioną podobnie jak ziemski dok. Rozgrywające się tam Fleet Action może być wykorzystane jako część tej serii.
Gracze nie powinni spodziewać się misji bardziej zróżnicowanych pod względem tego, jaką klasą postaci grają. Za to pojawi się więcej minigier i zdolności przeznaczonych dla poszczególnych klas.
Wiadomo, jak będzie wyglądał nasz Układ Słoneczny. Każda planeta otrzyma osobną mapę, do której będzie można się dostać przez opcje nawigacji. Odwiedzić będzie można m.in. stocznię Utopia Planitia i stację Jupiter.
Rozważane jest wprowadzenie osobnego ustawienia poziomu trudności dla potyczek naziemnych i kosmicznych - to zależy od tego czy nowy system walki naziemnej mocno utrudni starcia z przeciwnikami.
Co jeszcze nas czeka? Oto lista nie mniej ciekawych zapowiedzi.
[/more]