Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Artykuły › Jak zrobić konsolę Mk XII, czyli o jednym ze sposobów na zarabianie w świecie STO
Kilkukrotnie spotkałem się z pytaniem, skąd gracze mają bardzo rzadkie (fioletowe) konsole Mk XII, skoro nie można ich ani kupić za Dilitium lub CP, ani zrobić na Memory Alpha i niestety nie wygląda na to, żeby wypadały jako "loot" z pokonanych przeciwników? Niby można je kupić na Exchange, ale skąd tam się biorą? Odpowiedź jest prosta: trzeba je sobie zbudować.
Konsole poziomu XII są nagrodą za wykonanie łańcuszka zadań oficerów pokładowych (duty officer, doff) o nazwie "Children's Toys". O tym, czym są oficerowie pokładowi i jak mogą się graczom przysłużyć można dokładniej poczytać na forum, ale w ogromnym skrócie i w dużym uproszeniu wygląda to tak:
Łańcuszek "Children's Toys" składa się z czterech zadań:
1. Negotiate (Additional) Delivery of Rare Commodities
Pierwsza misja polega na kupnie w zamian za kilka rzadkich towarów dziwnego artefaktu obcych. W zamian za 3 "Shapeshifting Lockets" i 3 "Jevonite"
dostajemy "Strange Alien Artifact"
. Do tej misji potrzeba dwóch dowolnych załogantów, choć ich cecha "Trader" zwiększa szanse na sukces, a "Resolve" lub "Cunning" szanse na krytyczny sukces. Nie ma jednak obawy - nawet jeśli wynikiem misji będzie porażka, to i tak po czterech godzinach dostaniemy nagrodę.
Problemem jest częstotliwość z jaką będziemy to zadanie wykonywać - bardzo trudno jest na nie trafić. Poza tym nawet, jeśli uda się misję znaleźć i wykonać, to przed kolejnym podejściem trzeba będzie odczekać około 3 dni (cooldown). Misja występuje w dziale "Trade" w sektorach kosmicznych w okolicach Deep Space 9 (sektory Beta Ursae, Alpha Trianguli i Zeta Andromedae) oraz w przylegających mgławicach i gromadach (Rolor Nebula, Betreka Nebula, Zenas Expanse).
Również misje DOff z dziedziny Science z Alien Artifact w nazwie mają szansę na wygenerowanie "Strange Alien Artifact" w przypadku krytycznego sukcesu.
2. Decipher Strange Markings on Alien Artifact
Mając artefakt z pierwszego zadania możemy przystąpić do drugiej lub trzeciej misji w łańcuszku. Dlaczego "lub"? Ponieważ misję "Decipher Strange Markings on Alien Artifact" wykonuje się tylko raz. Przy pierwszym wykonywaniu łańcuszka "Children's Toys" jest ona konieczna, ale potem już nie trzeba jej robić. Można ją wykonać na pokładzie statku, u oficera naukowego na pokładzie inżynieryjnym i wymagany jest do tego jeden załogant z cechą "Research Lab Scientist". Całość trwa 4 godziny i z wyjątkiem kilku punktów doświadczenia nie daje nic. Tu też nie trzeba się martwić o wynik, bo zadanie zawsze się udaje.
3. Infuse Alien Artifact with Rare Particles
Teraz kolej na kolejne zadanie: mając artefakt i wiedząc do czego służy można go naładować. Zadanie "Infuse Alien Artifact with Rare Particles" przekształca "Strange Alien Artifact" w "Powered Alien Artifact"
przy pomocy wszystkich "Particle Trace" - po jednej sztuce każdego. Do zadania, które trwa 4 godziny i które znajdujemy u oficera naukowego na pokładzie statku, potrzebujemy jednego załoganta "Development Lab Scientist" i jednego dowolnego naukowego. Jeśli mają cechy "Efficient" lub "Resolve" to świetnie, ale nie trzeba się o to martwić - nawet w przypadku porażki dostajemy nagrodę w postaci "Powered Alien Artifact".
4. Fabricate Prototype Console from Alien Artifact
Ostatnie zadanie w łańcuszku nie jest już takie bezstresowe. O ile każde poprzednie zawsze kończy się po naszej myśli, o tyle "Fabricate Prototype Console from Alien Artifact" może przyprawić o szybsze bicie serca. Nagrodą za wykonanie zadania jest losowa konsola Mk XII - z naciskiem na losowa. Rzadkość (kolor zielony/niebieski/fioletowy) konsoli mocno zależy od tego, jakich pięciu załogantów przydzielamy do zadania - wszyscy muszą mieć cechę "Resolve" (co oznacza, że gracze federacyjni mogą w zasadzie przydzielać tylko Bajoran lub Kardasjan, a gracze KDF Ferasan lub Kardasjan) i nie mogą być cywilami. Cecha "Engineering" zwiększa szanse na konsolę niebieską (rzadką), a cechy "Efficient", "Stubborn" i "Cunning" zwiększają szansę na konsolę fioletową (bardzo rzadką). Typ konsoli jest już poza wpływem graczy. Można wylosować naukową "Power Insulator", a można taktyczną "Antiproton Mag Regulator". To jest loteria.
Za pierwszym razem konieczne jest przejście całego łańcuszka misji po kolei - wszystkich czterech zadań, ale potem można już robić tylko zadania 1, 3 i 4, w dodatku niekoniecznie w kolejności.
Podsumowanie
Na wykonywaniu zadań z łańcuszka "Children's Toys" można nieźle zarobić. Produkujemy bardzo pożądane na Exchange przedmioty:
Kilka uwag na koniec:
Powodzenia!