Forum Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl Artykuły Jak zrobić konsolę Mk XII, czyli o jednym ze sposobów na zarabianie w świecie STO

Jak zrobić konsolę Mk XII, czyli o jednym ze sposobów na zarabianie w świecie STO

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • Smiecho
    Participant
    #6818

    Kilkukrotnie spotkałem się z pytaniem, skąd gracze mają bardzo rzadkie (fioletowe) konsole Mk XII, skoro nie można ich ani kupić za Dilitium lub CP, ani zrobić na Memory Alpha i niestety nie wygląda na to, żeby wypadały jako "loot" z pokonanych przeciwników? Niby można je kupić na Exchange, ale skąd tam się biorą? Odpowiedź jest prosta: trzeba je sobie zbudować.

    Konsole poziomu XII są nagrodą za wykonanie łańcuszka zadań oficerów pokładowych (duty officer, doff) o nazwie "Children's Toys". O tym, czym są oficerowie pokładowi i jak mogą się graczom przysłużyć można dokładniej poczytać na forum, ale w ogromnym skrócie i w dużym uproszeniu wygląda to tak:

    • oficerowie pokładowi to zespół do 100 (bezpłatny limit) lub do 400 (za opłatą w CP) załogantów różnych profesji i cech, których możemy wysyłać na misje,
    • załoganci wykonują misje sami, bez udziału gracza, który po zakończeniu misji dowiaduje się tylko o jej wyniku,
    • część misji układa się w łańcuszki - zakończenie jednej misji umożliwia rozpoczęcie drugiej, do tej pory zablokowanej,
    • pozytywne zakończenie misji i/lub łańcuszka misji daje graczowi pewne nagrody.

    Łańcuszek "Children's Toys" składa się z czterech zadań:

    • "Negotiate Delivery of Rare Commodities" (wykonywana przy pierwszym podejściu do łańcuszka) lub "Negotiate Additional Delivery of Rare Commodities" (przy każdym następnym),
    • "Decipher Strange Markings on Alien Artifact",
    • "Infuse Alien Artifact with Rare Particles",
    • "Fabricate Prototype Console from Alien Artifact".

    1. Negotiate (Additional) Delivery of Rare Commodities

    Pierwsza misja polega na kupnie w zamian za kilka rzadkich towarów dziwnego artefaktu obcych. W zamian za 3 "Shapeshifting Lockets" Dołączona grafika i 3 "Jevonite" Dołączona grafika dostajemy "Strange Alien Artifact" Dołączona grafika. Do tej misji potrzeba dwóch dowolnych załogantów, choć ich cecha "Trader" zwiększa szanse na sukces, a "Resolve" lub "Cunning" szanse na krytyczny sukces. Nie ma jednak obawy - nawet jeśli wynikiem misji będzie porażka, to i tak po czterech godzinach dostaniemy nagrodę.

    Problemem jest częstotliwość z jaką będziemy to zadanie wykonywać - bardzo trudno jest na nie trafić. Poza tym nawet, jeśli uda się misję znaleźć i wykonać, to przed kolejnym podejściem trzeba będzie odczekać około 3 dni (cooldown). Misja występuje w dziale "Trade" w sektorach kosmicznych w okolicach Deep Space 9 (sektory Beta Ursae, Alpha Trianguli i Zeta Andromedae) oraz w przylegających mgławicach i gromadach (Rolor Nebula, Betreka Nebula, Zenas Expanse).

    Również misje DOff z dziedziny Science z Alien Artifact w nazwie mają szansę na wygenerowanie "Strange Alien Artifact" w przypadku krytycznego sukcesu.

    2. Decipher Strange Markings on Alien Artifact

    Mając artefakt z pierwszego zadania możemy przystąpić do drugiej lub trzeciej misji w łańcuszku. Dlaczego "lub"? Ponieważ misję "Decipher Strange Markings on Alien Artifact" wykonuje się tylko raz. Przy pierwszym wykonywaniu łańcuszka "Children's Toys" jest ona konieczna, ale potem już nie trzeba jej robić. Można ją wykonać na pokładzie statku, u oficera naukowego na pokładzie inżynieryjnym i wymagany jest do tego jeden załogant z cechą "Research Lab Scientist". Całość trwa 4 godziny i z wyjątkiem kilku punktów doświadczenia nie daje nic. Tu też nie trzeba się martwić o wynik, bo zadanie zawsze się udaje.

    3. Infuse Alien Artifact with Rare Particles

    Teraz kolej na kolejne zadanie: mając artefakt i wiedząc do czego służy można go naładować. Zadanie "Infuse Alien Artifact with Rare Particles" przekształca "Strange Alien Artifact" Dołączona grafika w "Powered Alien Artifact" Dołączona grafika przy pomocy wszystkich "Particle Trace" - po jednej sztuce każdego. Do zadania, które trwa 4 godziny i które znajdujemy u oficera naukowego na pokładzie statku, potrzebujemy jednego załoganta "Development Lab Scientist" i jednego dowolnego naukowego. Jeśli mają cechy "Efficient" lub "Resolve" to świetnie, ale nie trzeba się o to martwić - nawet w przypadku porażki dostajemy nagrodę w postaci "Powered Alien Artifact".

    4. Fabricate Prototype Console from Alien Artifact

    Ostatnie zadanie w łańcuszku nie jest już takie bezstresowe. O ile każde poprzednie zawsze kończy się po naszej myśli, o tyle "Fabricate Prototype Console from Alien Artifact" może przyprawić o szybsze bicie serca. Nagrodą za wykonanie zadania jest losowa konsola Mk XII - z naciskiem na losowa. Rzadkość (kolor zielony/niebieski/fioletowy) konsoli mocno zależy od tego, jakich pięciu załogantów przydzielamy do zadania - wszyscy muszą mieć cechę "Resolve" (co oznacza, że gracze federacyjni mogą w zasadzie przydzielać tylko Bajoran lub Kardasjan, a gracze KDF Ferasan lub Kardasjan) i nie mogą być cywilami. Cecha "Engineering" zwiększa szanse na konsolę niebieską (rzadką), a cechy "Efficient", "Stubborn" i "Cunning" zwiększają szansę na konsolę fioletową (bardzo rzadką). Typ konsoli jest już poza wpływem graczy. Można wylosować naukową "Power Insulator", a można taktyczną "Antiproton Mag Regulator". To jest loteria.

    Za pierwszym razem konieczne jest przejście całego łańcuszka misji po kolei - wszystkich czterech zadań, ale potem można już robić tylko zadania 1, 3 i 4, w dodatku niekoniecznie w kolejności.

    Podsumowanie

    Na wykonywaniu zadań z łańcuszka "Children's Toys" można nieźle zarobić. Produkujemy bardzo pożądane na Exchange przedmioty:

    • "Strange Alien Artifact" wart jest ok. 700-800 tysięcy EC,
    • "Powered Alien Artifact" to pewne 1,4 miliona EC,
    • konsola Mk XII w zależności od typu i rzadkości może kosztować nawet do 50 milionów EC. Niestety dolna granica to jakieś 200-300 tysięcy...

    Kilka uwag na koniec:

    • ułatwieniem w poszukiwaniu pierwszej misji z łańcuszka może być ten link: http://bit.ly/DOFFS1
    • wszystkie Particle Trace można dostać w naukowych i eksploracyjnych misjach doff "Analyze ..." zakończonych krytycznym sukcesem, kupić na Exchange, wylosować podczas skanowania anomalii w kosmosie lub uzyskać podczas kopania Dilitium w misji "Dilithium Mining"
    • załogantów do ostatniej misji można uzyskać z wymiany (misje doff "Paradan/Kardassian/... Exchange Officer"), kupić w C-Store za CP lub na Exchange za EC

    Powodzenia!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram