Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Newsy Star Trek Online › Ask Cryptic - luty 2011
Najwyższy czas na podsumowanie zeszłotygodniowego Ask Cryptic, czyli serii pytań i odpowiedzi jakie co miesiąc ukazują się na łamach oficjalnego serwisu Star Trek Online. Dan Stahl odpowiedział tym razem aż na 51 pytań graczy. Poniżej przeczytacie omówienie jego odpowiedzi, a także najciekawsze informacje z raportu inżynierskiego.
[more]Szykują się zmiany w kwestii mundurów. Wykorzystując mechanizmy z Foundry, gracze będą mogli nie tylko zmieniać wnętrza swojego okrętu, będą też decydować o tym, jakie mundury nosi załoga na całym okręcie, a także z jakich gatunków się składa. Twórcy planują też zrezygnować z uniformów off-duty na rzecz opcji podobnej do tej po stronie Imperium, gdzie każdy gatunek posiada odpowiednie dla siebie stroje i możliwość ich modyfikowania.
Nastąpią zmiany w działaniu broni i zdolności, by równoważyć przewagę jednych nad innymi. W najbliższym czasie ekipa ma przyjrzeć się leczeniu, później pod lupę mają trafić torpedy.
W grze wkrótce pojawią się okręty klasy Ambassador. Stanie się to za sprawą misji, w której wyjaśnione będzie, co się stało z Enterprise-C. Potem do okrętów tych dostęp otrzymają gracze.
Mniej ekranów ładowania - to jedno z marzeń Stahla o STO. Zmiany już są wprowadzane, chociażby biuro admirała w ziemskim doku, które nie jest już osobną instancją. Takich zmian ma być więcej. A cel ostateczny? Cała galaktyka, którą w swoich okrętach przemierzają gracze, jako jedna wielka mapa.
W planach są kolejne serie cotygodniowych epizodów. W tym roku ma się pojawić łącznie co najmniej pięć serii, przy czym będą rozwijane też inne aspekty gry.
Szykuje się nowy sektor do badania - być może niedługo będzie można udać się do kwadrantu Gamma przez bajorański tunel podprzestrzenny. Jednak zanim to nastąpi, należy spodziewać się dużych zmian w systemie eksploracji.
Możemy spodziewać się stopniowego zmniejszania liczby rożnych walut w grze. Być może już w sezonie czwartym zobaczymy bardziej uniwersalną walutę zastępującą część istniejących (Marks, Emblems).
Dobre wieści dla lubiących ciekawe i złożone historie. Zremasterowana misja Stranded in Space, która została dobrze przyjęta przez graczy, wyznaczy kierunek, w jakim będzie zmierzało STO. Podobnie będą zmienione kolejne epizody, w kolejce czeka m.in Past Imperfect, w którym nie tylko będzie można usłyszeć, ale i zobaczyć Spocka.
Pojawi się bardziej rozbudowana opcja wymiany oficerów, dająca lepszy wgląd w zdolności BO i ułatwiająca przekazywanie ich innym graczom. Opcja ta może stać się częścią nowego systemu załogi, a pojawi się w sezonie czwartym lub piątym.
Pod koniec lutego można spodziewać się poprawionych dostępnych wersji językowych STO. I choć marna to pociecha dla naszych graczy, bo polskiej wersji nie ma, to jednak okazuje się, że pewnym ratunkiem będzie Foundry, która pozwoli na tworzenie misji w różnych językach i będzie posiadać filtr do wyszukiwania misji w wybranym języku.
Niewiele się zmieniło w kwestii grywalnej frakcji Romulan. Priorytetem ciągle jest rozwój Imperium Klingońskiego, dopiero gdy gracze i twórcy będą zadowoleni, można spodziewać się jakichś konkretów. Jednakże biorąc pod uwagę to, że wątek Romulan mocno się rozwija w najnowszej serii epizodów, do wprowadzenia nowej frakcji powinno być bliżej jak dalej.
W takim razie co z Klingonami? Fani Imperium mogą zacierać ręce, oczekując na sezon 4. Koniec z przymusem grania przez sześć poziomów po stronie Federacji, by uzyskać dostęp do drugiej frakcji. Teraz od samego początku można będzie dołączyć do szeregów KDF, co oczywiście oznacza, że pojawi się klingoński tutorial. Qo'noS przejdzie podobne zmiany jak ziemski dok podczas niedawnej rocznicy - to przy okazji wymusi edycję misji, które wykorzystują dotychczasowe wnętrza klingońskiej stolicy. Pojawią się też nowe epizody, które pozwolą na płynniejszą progresję z wykorzystaniem rozgrywki PvE.
Szykują się zmiany w systemie skillkpointów, być może bardzo duże. Jednym z pomysłów jest podzielenia drzewka skillów na dwa - kosmiczne i naziemne. Inny to wprowadzenie restrykcji co do wykorzystania okrętów przez różne klasy postaci - czyli np. oficer taktyczny będzie mógł latać wyłącznie na eskortowcach dopóki nie awansuje do stopnia admirała. Ma to pozwolić na używanie więcej niż jednego okrętu w późniejszym etapie gry bez potrzeby robienia Respec.
Życie stanie się cięższe dla graczy, którzy liczą na łatwe nagrody w PvP i czekają na koniec pojedynku, nic nie robiąc, albo wręcz szkodzą własnej drużynie. Mogą oni spodziewać się mniejszych nagród w przypadku przegranych, a w przyszłości planowane są inne restrykcje, a nawet kary.
Wskaźnik załogi widoczny podczas walk kosmicznych zostanie zastąpiony, by pokazywać wydajność okrętu, jak to było od początku zamierzone, a nie sugerować, że spora część załogi co chwilę umiera i wraca do życia.
Coraz częściej mówi się o tym, że decyzje graczy powinny mieć wpływ na świat gry. Stahl stwierdza, że chce wprowadzenia mechanizmów, które sprawią, że poczynania graczy będą miały wpływ na załogę, na sektory eksploracyjne i na przebieg trwającej wojny.
Na Andorii, Qo'noS i Wolkanie działać będą otwarte areny PvP do walk wręcz. Włanie tam będzie można używać broni takich jak przygotowywana aktualnie lirpa, noże ushan i oczywiście istniejące już w grze bat'lethy.
Problemy z kartami graficznymi ATI, które utrudniają życie niektórym graczom, nie zostały przez ekipę STO zapomniane. Jak tłumaczy Stahl, problemy te są trudne do zlokalizowania mimo ścisłej współpracy z ATI i wymagają udziału graczy w znajdywaniu rozwiązań.
Prawdopodobnie już w sezonie czwartym kolejne artykuły z C-Store staną się dostępne za walutę w grze. Zapewne nie będą tanie, ale Stahl zabiega o to, by kostiumy, rasy i inne dodatki były dostępne dla graczy, którzy nie chcą dodatkowo dopłacać.
Planowane jest więcej misji uwzględniających klasę postaci. Bardzo możliwe, że pojawią się one jako zamiennik dziennych misji eksploracyjnych.
Rozważana jest ciekawa opcja związana z craftingiem - możliwość demontażu przedmiotów w celu uzyskania z nich próbek, może nawet tych rzadkich. Poza tym być może już niedługo crafting będzie dostępny poprzez konsolę na okręcie.
Rozmnażanie tribblów to dla niektórych dobra zabawa i niedługo podobną opcję mogą otrzymać właściciele targów. A w jakim celu? Np. by mogły pomóc w walkach naziemnych.
A na koniec lista mniejszych, ale nie mniej ważnych dodatków i zmian.
[/more]
Dostepny kwadrant gamma? No, coraz lepiej rozwija się ta gra. Prędzej czy później zawitam do niej. Żeby tylko wzmocnili Borga, bo kilka federacyjnych okrętów złomuje sobie trnswarp huba bez problemu...
Wzmocnienie Borga raczej nie wchodzi w grę, bo misje dla jednego gracza byłyby nie do przejścia. Poziom trudności jednak można zmienić i nie jest wtedy tak źle. Misje zespołowe - STF - też niedługo mają mieć opcję zwiększenia poziomu trudności.Ale masz rację, Borg jest traktowany jak każdy inny przeciwnik, a nie powinien. Może kiedyś zrobią jakiś borgowy Fleet Action, gdzie na sześcian naprawdę potrzebna będzie flota okrętów.