Informacja prasowa

Netflix śmiało dąży tam, gdzie nie dotarł jeszcze żaden człowiek i odkrywa ulubione odcinki fanów kolekcji Star Trek.

Oglądasz… ostateczną granicę! Tuż przed 25 września, czyli datą premiery serialu Star Trek: Discovery, Netflix prezentuje, które odcinki z 695 dostępnych w serwisie, fani kolekcji Star Trek kochają najbardziej i do których wielokrotnie wracają!

Panie Sulu: Ilu widzów obejrzało wszystkie 695 odcinków z kolekcji Star Trek dostępnych w serwisie Netflix? Lepiej ustawcie fazery na ogłuszanie, ponieważ prawie 12 tysięcy fanów spędziło ponad 536 godzin (czyli 22 dni), oglądając Star Trek. Dane pokazują, że odcinek Endgame (Koniec gry: Część 1 i 2) z serii Star Trek: Voyager (sezon 7, odcinek 24) cieszy się największą popularnością i to do niego fani wielokrotnie wracają!

Nikogo nie zdziwi fakt, że pierwsze odcinki serii są oglądane przez największą liczbę widzów. Jednak wyjście poza to i przeanalizowanie wszystkich odcinków pod kątem tego, do których widzowie wielokrotnie wracają jest fascynujące i należy pamiętać, że niedokładne fakty mogą okazać się niebezpieczne (jak powiedziałby Spock). Okazuje się, że odcinki zawierające przedstawienie ikonicznych ras, postaci (Q) albo kapitanów w uniwersum Star Treka są najchętniej powtórnie oglądane. Oczywiście nie można zapomnieć także o podróżach w czasie czy porwaniach przez kosmitów!

Panie Sulu: Którą część przygód z całej kolekcji dostępnej w serwisie Netflix jest najbardziej popularna? Nie jest to takie oczywiste. Następne pokolenie i Seria oryginalna prowadzą w rankingu popularności, jednak Voyager i Stacja Kosmiczna to części, do których fani najchętniej wielokrotnie wracają. Pomimo mieszanych odczuć fanów na temat kolekcji Voyager, wielu z nich chętnie powraca do serii. W końcu każda kolekcja ma swoje zalety: Seria oryginalna debiut Klingonów, Następne pokolenie przygotowuje grunt dla sequeli takich jak Stacja Kosmiczna czy Voyager. Stacja Kosmiczna jako pierwsza wprowadziła do telewizji historie podzielone na odcinki, a seria Voyager opowiada o losach okrętu pod wodzą pierwszej kobiety-kapitana. Fani mogą zdecydować, jak i kiedy oglądają każdą podróż w serwisie Netflix.

Podróż w nieznane nie zatrzymuje się tutaj. 25 września będzie miała miejsce premiera Star Trek: Discovery w 188 krajach (z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych i Kanady). W serialu pojawi się nowy okręt i nowa załoga, jednak całość będzie utrzymana w tym samym duchu nadziei na lepszą przyszłość, jaki zainspirował wcześniejsze pokolenia. Panie Sulu, prędkość warp! Teraz!

Lista odcinków, które widzowie najchętniej powtarzają:

  1. VOY 7x25/26* Endgame (Koniec gry: Część 1 i 2)
  2. TNG 3x26 The Best of Both Worlds: Część 1
  3. TNG 4x01 The Best of Both World: Część 2
  4. VOY 3x26 Scorpion, Part I (Skorpion: Część 1)
  5. VOY 4x01 Scorpion, Part II (Skorpion: Część 2)
  6. VOY 4x02 The Gift (Dar)
  7. VOY 5x15/16 Dark Frontier (Mroczna granica: Część 1 i 2)
  8. TNG 2x16 Q Who (Jaki Q?)
  9. VOY 1x04* Time and Again (Podróże w czasie)
  10. TNG 4x14 Clues (Ślady)

*różnice w numeracji na Netflixie i Memory Alpha

O serwisie Netflix

Netflix to jeden z największych na świecie internetowych serwisów telewizyjnych, z którego korzysta 104 mln aktywnych użytkowników w ponad 190 krajach. Każdego dnia udostępnia on łącznie ponad 125 mln godzin filmów i seriali, w tym własnych seriali, dokumentów i filmów pełnometrażowych (tzw. Netflix Originals). Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów w dowolnej liczbie, w dowolnej chwili, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i łącze internetowe. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania bez reklam i dalszych zobowiązań.

Metodologia

Netflix przeanalizował dane dotyczące oglądalności 104 milionów aktywnych użytkowników z ponad 190 krajów, którzy oglądali następujące serie dostępne w serwisie Netflix: Star Trek: Następne pokolenie, Star Trek: Enterprise, Star Trek: Deep Space Nine, Star Trek: Oryginalna seria, Star Trek: Voyager. W analizie uwzględnił dane wychodzące poza domyślne aktywności użytkowników – w danych pominięto pierwsze dwa odcinki z każdego sezonu. „Ponowne oglądanie” jest definiowane jako ponownie oglądanie odcinka, który został wcześniej ukończony, przez co najmniej 6 minut.

 

źródło: informacja prasowa, dane na podstawie wszystkich rynków