Forum › Fandom › Sesje RPG, PBF i inne › Sesja RPG › zmiany w nowej bitwie
Taz: nie bój żaby, mnie ciężko z równowagi wyprowadzić, spytaj Kronosa...Po prostu chciałem wyjaśnić sprawę i tyle. No i udało się...Więc o co chodzi? 🙂
Coen a ty nadal idziesz w zaparte wbij sobie w końcu do głowy że kwantonówki są dziełem Federacji nikogo więcej to nasz pomysł który doprowadzilśmy do perfekcji spójrz na nowego Sovka. Co zaś do tych osłon to znow się mylisz osłony te najpierw zastosowano po raz pierwszy w klasie Prometheus jak i wiele innych nowych technologi. Jak dobrze wiesz statek ten pokazał co potrafi tak więc postanowione zastosować tą technologie także w innych klasach, tak samo też było z pancerzem ablacyjnym, kwantonówkami czy pakietami żelowymi. A tak pozatym to Tazman ma racje że to my idziemy na największe kmpromisy choćby sprawa szybkostrzelnych wyrzutni.
MylisZ się krusty ,pierw sovek maił te osłony a potem Promek
Uwaga ! Uwaga ! Oto Zasady nowej bitwy 😉
******************************************
Uzbrojenie Imperium Klingońskiego :
1. Disruptory pulsowe.
Mk 5 - 750 uszkodzeń osłon - jeden strzał daje tyle uszkodzeń
Mk 6 - 5 000
Mk 8 - 7 000
Mk 10 - 8 000
Mk 12 - 11 250
Mk 14 - 20 000
Mk 16 - 30 000
Mk 18 - 65 000 uszkodzeń osłon - jeden strzał daje tyle uszkodzeń
Mk 20 - 7 800 (5 strzałów w serii) - jest to dezruptor starego typu i strzela 5 pociskami łącznie 7.800x5 = 39.000
2. Działa disruptorowe - wiązkowe
Mk 7 - 2 500
Mk 8 - 5 000
Mk 10 - 10 000
Mk 12 - 20 000
Mk 14 - 30 000
Mk 16 - 32 000
MK 18 - 36.000
Mk 20 - 45.000
3. Sieć.
5 000 - 20 000 (w zależności od przydzielonej mocy)
Torpedy :
1. Fotonowe - 350.000 vs osłony/175.000 vs pancerz
2. Polaronowe - 648.000 vs osłony/324.000 vs pancerz - trafiony system nie działa przez dwie tury, dodatkowo uszkodzenie 5% kadłuba
3. Jonowe - 2.000.000 vs osłony/1.000.000 vs pancerz - zasady celności i użycia takie jak przy federacyjnych trikobaltówkach ( Ale też ograniczenia w ilościach nie tak jak w trikobaltówkach ale jednak żeby były )
Torpedy myśliwców i promów : fotonowe 30.000 vs osłon/ 15.000 vs kadłuba
*******************************************
Uzbrojenie Federacji :
Głowice Bojowe
Typ Osłony Pancerz
Mikro Torpedy Fotonowe 20.000 10.000
Torpedy Fotonowe MK 1 180.000 90.000
Torpedy Fotonowe MK II 220.000 110.000
Torpedy Fotonowe MK III 270.000 135.000
Torpedy Fotonowe MK IV 290.000 145.000
Torpedy Kwantowe 729.000 364.500
Torpedy Trikobaltowe 2.500.000 1.500.000 + Uszkodzenia podprzestrzenne ( Tu podobna skala co w jonówkach tylko mocne restrykcje i ograniczenia co do użycia, w końcu to broń podprzestrzenna no i spore ograniczenie ilościowe )
Fazery :
Fazer Banks MK II 1.000
Fazer Banks MK III 2.500
Fazer Banks MK IV 3.500
Fazer Banks MK V 3.800
Fazer Banks MK VI 5.500
Fazer Banks MK VII 7.800
Fazer Banks MK VIII 9.200
Fazer Banks MK IX 9.600
Fazer Arrays MK VI 9.400
Fazer Arrays MK VII 9.800
Fazer Arrays MK VIII 12.000
Fazer Arrays MK IX 20.000
Fazer Arrays MK X 28.000
Fazer Arrays MK XI 30.000
Fazer Arrays MK XII 40.000
Fazery Pulsacyjne 50.000 uszkodzeń osłon np. Defiant
*********************************************
Ogólne :
Zwrotność - wymijanie torped - torpedy fotonowe, polaronowe, kwantowe
2000 - 3500 - 10%
3500 - 5000 - 20%
5000 - 6500 - 30%
8000 - 9500 - 40%
9500 - 11000 - 50%
12500 - 14000 - 60%
14000 - 15500 - 70%
15500 - 17000 - 80%
> 17000 - 90%
Zwrotność - wymijanie torped - Torpedy jonowe i trikobaltowe
800 - 1000 - 70 %
100 - 1500 - 80 %
2000 - 3000 - 90%
powyżej 0%
***********************
Osłony po staremu - ewentualne modyfikacje przy konkretnych statkach
Kadłub odnośnik klasa Galaxy kadłub 100% = 1.350.000 i z tego procent odpowiedni
*************************
Regeneracja:
Osłony 15% na turę - po staremu
Natomiast co do regeneracji kadłuba to są na razie dwa warianty do rozważenia :
- Całkowity brak regeneracji
- Lub wykorzystanie regeneracji pola integrującego - mianowicie do 50% kadłuba pole się nie regeneruje, dopiero poniżej 50% rozpoczyna się regeneracja 10% na turę ale nie przekroczy to pole już nigdy 50% podczas reszty walki. Czyli zregeneruje się tylko do 50%
***********************
I ostatnia kwestia - sieci dezruptorów i fazerów nie mogą przechwytywać torped - służą jako zwykła broń
To wszystko słucham zażaleń i skarg oraz propozycji 😉
Krusty to wyjaśnij mi skad karadachy maialy je przed wami? Na conajmniej 0,5-2 lat przed wami. A co do kompromisów to gdyby polaronówka pozostała po staremu to mialbym na dzień dobry 18 polaronowek na dzień dobry to nawet Promek czy Sovek by nie wytrzymał.
Ale nie wiem jak tobie ale mi k****a nie o to chodzi, ja chce miec walke jak sie paczy, która trwa dłuzej niz 15 sekund. Jeśli tego nie kumasz to moge to usprawiedliwic tylko tym iz jestes w federacji.
Co do zestawień uzborjenia to mam kilka pytań
Po pierwsze dezruptory pulsowe nieliczac klasy 20 ile mają pocisków w seri?
Po drógie mk 20 to dezruptory nowego typu, nie starego
Po trzecie te 5% od polaronówek to jest uszkodzenie pięciu procet pancerza, czy zadanie 5% uszkodzeń przewidzianych dla tej totrpedy?
Po czwarte lepsze jest to wyjscie nr. 2 w sprawie panceża
Po piąte, jak żyje (nie liczac opisu Excelsiora typu 😎 niespotkałem sie z przechwytywaniem torped, w SFC 1 i 2 jeszcze było, ale to rakiet.
Coen: wstępnie jeden disruptor - jeden strzał. Chyba, że masz inne propozycje.
Najcześniej dało się widziec 3strzalowe serie. Ale znajc życie nie zgodzicie się na to aby tyle uszkodzen zadawal akzdy z 3 pocisków. Wiec nich zostanie 1 strzal
Coen: też widziałem trójstrzałowe, ale wtedy federaści nawet by się w czerwony alarm nie zdążyli postawić....
Dlatego niech zostanie 1 strzał. Ale za to ich celnosc ma byc kompletna tak jak fazerów czy wiazkwoych.
Ja się prawdopodobnie dołacze , Narazie mam taki okręt :USS Arduria - Prometheus Refit Osłony : 8 780 000 /4 000 000 TJ - osłony dwuwarstwowe , samoregenerujące, automodulacyjne Pancerz: Poczwórny Duranowo-Trytanowy 80 cm + 40 cm pancerza ablacyjnego Uzbrojenie :20 pasów fazerów typ XII o mocy max. 200 000 TeraWatów oraz 8 szybkostrzelnych wyrzutnii fotonowo-kwantowych ( Okręt połaczony ) 14 pasów fazerów typ XII o mocy 140 000 TeraWatów oraz 6 szybkostrzelnych wyrzutnie fotonowo-kwantowe i 4 fotonowe typ VII + 4 fazery pulsacyjne typ I ( górna Sekcja )10 pasów fazerów typ XII o mocy 100 000 TeraWatów + 6 pasów typ X o mocy 36 000 TeraWatów + 3 banki fazerów typ VII r o mocy 13 500 TeraWatów oraz 4 wyrzutnie torped kwantowych ( sekcja środkowa ) 15 pasów fazerów typ XII o mocy 150 000 TeraWatów + 8 pasów typ X o mocy 48000 TeraWatów oraz 4 szybkostrzelne wyrzytnie fotonowo-kwantowe i 3 wyrzutnie fotonowe typ VII + 6 fazerów pulsacyjnych typ I Okręt posiada równeż samodzielny moduł bojowo-torpedowy z osłonami 4 560 000 TJ i 20 cm pancerzem DT + 16 cm pancerza ablacyjnego , moduł jest uzbrojony w :2 pasy fazerów typ XII o mocy 10 000 TeraWatów , 6 banków fazerów typ VII o mocy 12000 TeraWatów + 8 szybkostrzelnych wyrzutnii kwantowych i 4 wyrzytnie fotonowe typ VII oraz 2 wyrzutnie trikobaltowe i jedna protomateryjna ( zapas torped odp. 30 i 50 ) Rozmiary modułu :Dł: 120 m Szerokość : 30 mWysokość : 25 m Max WARP 7.8/9.9 ( samodzielny lot / przenoszony przez USS Arduria ) oraz posiada 20 ludzi załogi Tyle że jak brac moc fazerów to wyjdzie że bedę miał bardzo silny okręt , ew. bedzie przeliczny według tego co tu jest ( fazer typ XII - 10 000 , fazer typ X - 6000 , fazer typ VII - 4500 oraz na module - Typ XII - 5000 , typ VII - 2000 ) oraz bez torped protomateryjnych i z zapasem max. 4-8 topred trikobaltowych
Zaraz zaraz zaraz, Reyden, jaki Refit???? Prometheus wszedł dopiero do służby. Refita przez najlbiższe 30-50 lat nie zobaczysz.
Z tego co wiadomo to czy szybkostrzelna, czy nie szybkostrzelna 1 strza na ture pzostał
Wiesz co Reyden nie jestem tego pewien bo ja gdzieś czytałem że najpierw miał je Promek dopiero póżniej Sovek ale równie dobrze mogło chodzić o nowy typ z większą możliwościa przyjmowania energi z ataku. Wieć jeśli się pomyliłem wynika to własnie z tego..........Coen mi też nie chodzi o walke trwającą parenaście sekund bo to się mija z celem i wogólec co to za przyjemność z takiej zabawy. I mylisz się też myśląc że patrzy tylko jak zrobić z was przysłowiowe kaczki na strzelnicy. Nie o to mi chodzi, prawda jest taka że uważam że technologia Federacji jest w wielu przypadkach najlepsza i zdania prawdobodobnie nie zminie. Jednak potrafie się przyznać do błędu. Zaś co do tych kwantówek to zdania nie zmienie, nie stety nie mam Encyklopedi ST żeby ci to ostatecznie udowodnić ale z tego coja wiem i pokazano to prototyp Sovka istniał i był testowany znacznie wcześniej lub w tym samym okresie w którym kardachy wystrzeliły Drednota..........Reydem i bez tego Refitu Promek to potężny okręt więc daruj to sobie bo i tak to nie przejdzie.
Krusty, ok, mówisz ze tak widziałes w jakimś porzadnym źrudle to ok, przyznaje sie do błedu.
Ale musisz przynac ze w wielu aspektach z kolei technologie klingońska (zwłaszcza bojowa) przewyższa federacyjną
A co do refytu Promka to jeśli do niego dojdzie to ja robie refit betleH'a i rozpocznie sie wyscig kto co wiecej wymysli. Czymajmy sie moze ustaleń i kanonicznych źrudel (za jakie mozna uznac deystroma dla fedziów i baze danych betleH'a, czyli z braku strony mnie, w sprawie klingonskich okretów. Co do obaw ze bede robił okrety klingońskei za mocno, to kilka osób widzialo ze tak powiem na oczy jak robiłem refit, czy obmyślałem uzbrojenie dla jakiejs nie opisanej klasy. One moga chyba poświedczyc, ze nie przeginam)
Spoko Coen żadnego Refitu nie będzie bo wrzyscy wiemy jak to się skończy PRAWDA REYDEN ❓ Co zaś do tej technologi to ci powiem że każda rasa ma jakiś rodzaj broni która przewysza inną w swojej klasie. Ale nadal uważam okęty Federacji za bardziej wyważone tak samo jak nasze sytemy bojowe. a według mnie uniwersalnośc jest najważniejsza.
No nie wiem czy są takie wszechs stronne w walce, ogulnie, to owszem moga pelnic rózne role ale w walce to tak
- Mają dobre czujniki
- dobre oslony
- średnie systemy uzbrojenia
- srednie pancerze
- słaba manewrowośc
Podczas gdy klingońskie okrety mają
- dobre systemy uzborjenia
- dobra manewrowośc
- dobre pancerze
- srednie osłony
- srednie czujniki
Wiec wychodzi na 0 lub nawet na lekka przewage okretów klingońskich