Forum Fandom Sesje RPG, PBF i inne Sesja RPG zmiany w nowej bitwie

zmiany w nowej bitwie

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 451 total)
  • Author
    Posts
  • Reyden
    Participant
    #1820

    Proponuje takie oto zmiany :

    I : Podział osłon na strefy ( ala BC )

    np. Dziobowe, rufowe , boczne lewe , boczne prawe , górne i dolne

    II : Uszkodzenia podsystemów :

    0% - 30 % - podsytem sprawny

    30 - 50 % - sprawny , ale sprawiający problemy ( szybsza utrata osłon[ niż to by wynikoał z przelicznia ; bron nie trafia , itp)

    50 - 75 % - system wyłaczony , mozliwe naprawy w trakcie walki

    80 - 100 % - system wyłaczony , do naprawy konieczna wizyta w doku

    50 - 75 % - system wyłaczony , mozliwe naprawy w trakcie walki 

    80 - 100 % - system wyłaczony , do naprawy konieczna wizyta w doku

    przy takich uszkodzniach [ np . na skutek trafienia torpedami polaronowymi ] np. generatora/generatorów osłon mimo ze osłony maja np 30 i wiecej % , zostają wyłaczone

    [ Tez ala BC ]

    Coen
    Participant
    #11011

    Nie, znaczy te trefy to ostrzału czy osłon?

    Reyden
    Participant
    #11012

    Nie, znaczy te trefy to ostrzału czy osłon?

    i ostrzału i osłon [ mozesz np. wydac rozkaż : ognia w osłony lewej burty ]

    Po prostu moc osłon byłaby podzielona na te 6 stref

    Ci co grali w BC wiedza o co chodzi ze strefami

    Coen
    Participant
    #11014

    Reyden, ale MG to też jest człowiek, pomysl logicznie, juz teraz jest sporo obliczeń itd, a ty jeszcze chcesz tu dzielić itd. Sadze ze ze stref powinnismy zrezygnować i zostawic tak jak jest

    Kronos
    Participant
    #11015

    Reyden twoje pomysły odnośnie zmian są ciekawe i warte rozważenia. Jednak tą bitwę lepiej już nie zmieniać. Zmiany można uwzględnić w następnej bitwie tylko wydaje mi się że będą ciężkie do wprowadzenia. Podajesz podział osłon na sekcje, zmiany modulacji itp., uszkodzenia systemów i związane z tym losowe przypadki. To wszystko jest ciekawe ale chyba nie wiesz jak trudno będzie to wprowadzić w życie. Już teraz podliczanie jest czasami kłopotliwe, a jak dojdzie do tego podział na sekcje osłon i systemy to kto się w tym połapie. Może obecna wersja jest bardzo prosta i dużo uogólnia ale przez to łatwiej grać. Za dużo szczegółów według mnie tylko utrudni nam życie. Niemniej na pewno następna bitwa zostanie zmieniona pod niektórymi wzglądami więc każdy pomysł zostanie rozważony 🙂

    Anonymous
    Guest
    #11016

    Uproszczona wersja, co? Może na taką wygląda. Ale coś Wam powiem...1. Podział osłon na strefy. Jak? Jak to zrobic procentowo? Jak to zrobić dla różnych klas? Jak to zrobić dla różnych ras? Każda klasa ma inne osłony, w każdej klasie najważniejsze systemy są gdzie indziej. Jak to chcecie uwzględnić?2. Damage fazerów i disruptorów: OK, Fedziowie mają dokładne dane, łącznie z typami i mocą wyjściową, dałoby się to zrobić. A np. Klingoni? Nie dość, że nie wiadomo, jakie oni w zasadzie mają disruptory pod względem typu, to nawet w danych disruptorów opisanych nie wszystko znajdziesz.3. Disruptory strzelają ogniem pulsowym, fazery - ciągłym. Jak to chcecie skorelować? Jak to porównacie? Okręt dostanie strzał z disruptora - cały impet uderzenia wejdzie w cel. A fazer? Jego promień może się ześliznąć i trafić procentowo. Znowu: jak to przeliczycie?4.Uszkodzenie systemów: też nie do końca. Przykład: przecinam kabelek. System uszkodzony w 100 %. A potem go skręcam i system działa w 95 %. I to bez wizyty w doku. Część systemów da się "postawić" od nowa bez doku, wystaczy wymienić kilka głównych części. Wyciągniesz kryształy dwulitu i masz rdzeń martwy. Ale możesz je również włożyć i o dziwo ponownie masz napęd warp. Potrzebowałeś do tego doku?5. Jeśli ktoś chce to liczyć...To współczuję. Już nawet nie chce mi się opisywać, jak z Qbahem ustalaliśmy moc torped. Powiem tylko, że musiałem się przekopać przez kilka pełnometrażowych "treków" i liczyć dokładnie każdą torpedę, łącznie z uwzględnieniem sytuacji taktycznej, tj. osłon, czy bezpośrednio, czy nie...Kilka godzin do tyłu.8. Osłony. Regeneracja osłon. Jak chcecie to policzyć? Nie wiemy nawet dokładnie, jak one działają (Kronos i Coen wiedzą, o czym mówię ). Wiemy że są...I tyle. Poziom regeneracji osłon ustaliliśmy "na czuja", tego też nigdzie nie znajdziecie.9 Pomysły macie ciekawe. Interesujące. Ale współczuję temu, kto się za to weźmie. O MG już nie wspomnę. Kronos...Może Ci kupię takie kilkuścienne kostki do RPG ? Będziesz tego potrzebował...Taki system to jest bardzo dużo roboty. Na pewno jedna osoba tego nie zrobi. Jak to Qbah ujął - to, co jest teraz, to prowizorka jak diabli, przyznaję to sam. Ale nawet tę prowizorkę zrobić było trudno. Oj trudno. Ale jeśli chcecie się tym pobawić...To czemu nie... Cieszę się, że się znalazł ktoś, kto chce to dopracować; Qbah ucieszy się pewnie jeszcze bardziej, w końcu napracował się przy tym jak...BORG... 🙂

    Tazman
    Participant
    #11017

    Ja Staram się wypracować jakąś metodę ale jednak nie da się tego zrobić według Daystroma. Uznałem Galaxy Fazer Array typ X na 30.000 uszkodzeń x 12 fazerów daje łącznie 360.000 uszkodzeń ( Bo 50.000 wydajności ogólnej nie można brać jako ilość zadawanych uszkodzeń ) Potem biorę Lakota Fazer Bank IX 30 sztuk Znając skalę TNG Daystroma 360.000 uznaję za wyjściowe 1000 czyli 100% Siła fazerów lakoty to 800 czyli 80% Tak też: 80% z 360.000 wynosi 288.000 całość dzielimy to na 30 i wychodzi 9.600 uszkodzeń na fazer. Początek założenia był dobry ale nie sprawdza się tak samo jak pierwsze wyliczenia Qbaha. Excelsior typ-B ( Fazer Bank MK VIII ) ma w tym przeliczeniu ponad 12.000 na fazer Więc przygotowałem zestawienie fazerów tylko częściowo na zasadzie obliczeń z Daystroma a częściowo na swoim widzi mi się. ( Zestawienie porozsyłam w poniedziałek zainteresowanym do tworzenia następnej walki, aby przejrzeli wydali opinię i swoje spostrzeżenia i poprawki ) Fazer Array Galaxy na 30.000 to chyba nie jest zły pomysł biorąc pod uwagę jeden emiter sfery na 75.000 a jak wiadomo emitery Borg są Dużo potężniejsze ale nie bez przesady. Borgiem powinieneś się ty Qbah zająć ( Chyba masz w tym doświadczenie ) Ja bym widział to mniej więcej na zasadzie typów z SFC 3 czyli Lekki promień tnący Średni i Ciężki. Zakładamy, że na sferze masz średnie 75.000 na sześcianach były by ciężkie, może 100.000. A lekkie 50.000 na lekkie nie wiem trochę dużo, ale jak pisałem Uzbrojenie Borga powinieneś ty rozpisać i dać do zatwierdzenia, oczywiście siłę torped Grawimetrycznych także. Klingonów także ktoś powinien rozpisać myślę, że eXpertów z uzbrojenia Klingońskiego jest troche. Silę torped federacji zostawiłem według obliczeń Qbaha jednak wprowadziłem taki majstersztyk. Torpeda fotonowa fed Qbaha czyli 270.000 / 135.000 uznałem jako Typ III do tego utworzyłem Typ I 140.000 / 70.000 TYP II 220.000 / 110.000 Typ IV 290.000 / 145.000 Kwantówki bez zmian I jeszcze mikro torpedy fotonowe ( promy fedków ) 40.000 / 20.000 Czekam na opinię, podkreślam iż pełne zestawienie będę w stanie wysłać dopiero w poniedziałek. I Według mnie taka standaryzacja uzbrojenia powinna zajść. W razie czego musimy to przedyskutować.P.S. Nie kręcimy XI filmu możemy mieć lekkie rozbieżności od stanu faktycznego a upraszczające rozgrywkę.

    Anonymous
    Guest
    #11021

    Odpowiedź Klingonów:1. Disruptory pulsowe.Typ: Uszkodzenia:pulsowy,Mk VI- 5 000pulsowy, Mk V- 750pulsowy, Mk X- 7 125pulsowy, Mk VIII- 6500pulsowy, Mk XVI- 11 250pulsowy, Mk XII- 11 250pulsowy, Mk XIV- 20 000pulsowy, Mk XVIII-65 000pulsowy Mk XX- 7 800, 5 strzałów w serii2. Disruptory wiązkowe.Typ: Uszkodzenia:Mk VII- 1000Mk VIII- 2 500Mk X- 5 000Mk XII- 8 500Mk XIV- 30 000Mk XVI- 32 0003. Sieć disrutorów.Uszkodzenia - 5 000 - 20 000, w zależności od rozdziału mocy.

    Reyden
    Participant
    #11029

    Kronos oblizenia są tak trudne czy tak pracochłonne ❓ ❓ Moze w Exelu szybciej to pojdzie ❓

    Kronos
    Participant
    #11035

    Reyden w tej postaci jak jest obecnie to obliczenia nie są trudne raczej czasami pracochłonne. Zebranie wszystkich strzałów od każego gracza zwłaszcza jak nie przyślą akcji na priwe do MG jest czasochłonne. Nie wszyscy podają czym dokładnie strzelają i czasami musze sam to ustalić.Więc trochę to zajmujmje czasu :)Jeśli teraz dojdzie do tego tyle szczegółów to podliczenie zajmie chyba pół dnia a biorąc pod uwagę że już teraz nie wszyscy dokładnie opisują ataki to podliczenie przy takiej liczbie szczegółów może być kłopotliwe 🙂 Wydaje mi się że obecna wersja najlepiej się sprawdza :)No chyba że uda wam się opracować jakiś nowy system, ale to raczej będzie trudne biorąc pod uwagę jak ten było ciężko stworzyć. Ale próbujcie 🙂

    Reyden
    Participant
    #11038

    sprobuje w Exelu opracowac sytem podliczania

    Tazman
    Participant
    #11045

    Ja nadal proponuje standaryzacje zestawienie podeśle dzisiaj zainteresowanym : Kto chce niech pisze.Sprawę przeliczania to dla ułatwienia MG Każdy będzie musiał dokładnie podawać co odpala czyli mniej więcej tak:Dziobowe Pasy fazerów MK IX ( 1.333 ) X 10 Razem 13.330 Prawoburtowe Pasy fazerów MK IX ( 1.333 ) X 7 Razem 9.331Fazery Razem 22.661Dziobowe wyrzutnie Torped ( Kwantowe 729.000 ) X 2 Razem 1.458.000To by według mnie tak wyglądało. Warto zaznaczyć w jakie podsystemy kto celuje i inne warte wspomnienia szczegóły.

    Coen
    Participant
    #11051

    Znaczy Taz zrob taki wypis jak Wolf i ja. Jesli chcesz mozemy ci pomoc, ale uwazam ze 50 000 uszkodzen na fazer typu XII to za duzo gdyz Sovek ma ich 16 przeciez, a to juz by było przegiecie pały.

    Tazman
    Participant
    #11053

    Znaczy Taz zrob taki wypis jak Wolf i ja. Jesli chcesz mozemy ci pomoc, ale uwazam ze 50 000 uszkodzen na fazer typu XII to za duzo gdyz Sovek ma ich 16 przeciez, a to juz by było przegiecie pały.

    Pomyśl ile emiterów ma sfera i ile one strat zadają. poza tym sovek sferę szczególnie wersja lepsza powinien połknąć.

    I pamiętajcie także że siła federacji leży w torpedach a obecny tryb walki obniża moc sowka tego lepszego o 90% ( Ile może faktycznie torped w ciągu 10 sekund wystrzelić, a ile na sesji ) więc można zawyżyć trochę siłę fazerów, czyż nie ?

    P.S. Poza tym na osłony sfery to te + 4 fazery to nic szczególnego

    P.S. 2 Jak chcesz to podaj maila to ci podeśle 4 przykłady + moje zestawienie.

    Coen
    Participant
    #11054

    Nie rozumiesz, NV ma 2 dezruptory pulsowe mk 18 i zdola jedna salwa przebić osłony DS9, teraz gdy Sovek ma 16 fazerów tylko o 15 000 słabszych to jedna salwą posłal by ją do diabla, dlatego uwazam ze 40 000 na fazer to góra

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 451 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram