Forum Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl Newsy Star Trek Online Zmiany w misjach STF plus system reputacji

Zmiany w misjach STF plus system reputacji

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • Smiecho
    Participant
    #7033

    Dołączona grafika

    Sezon siódmy w STO nadchodzi wielkimi krokami, a wraz z nim sporo zmian. Przebudowie ulegną między innymi bardzo popularne wśród graczy misje Special Task Force (STF). Dan Stahl - producent wykonawczy STO - tłumaczy zmiany chęcią wyrównania szans na zdobycie nagród za te misje. W najnowszym Dev Blogu możemy przeczytać:

    "Problem polega na tym, że nie jest fair, by ktoś miał szczęście i otrzymywał bardzo rzadkie przedmioty już po przejściu pierwszej misji STF na poziomie Elite, podczas gdy ktoś inny musi w kółko powtarzać te same STFy w nadziei na uzyskanie potrzebnego dropu. Zgadzamy się, że to nie jest sprawiedliwe i dlatego zamierzamy zmienić całą strukturę nagród STF. Mamy lepszy sposób na zdobywanie tych nagród, który nie zawiera elementu losowości. To dlatego obecny system wylatuje z sezonem 7, a na jego miejsce wprowadzamy bardziej przejrzysty mechanizm Task Force Omega Reputation."

    [more]Według Stahla nowy system ma wiele zalet:

    • W nowym systemie - Task Force Omega Reputation - gracze będą mogli zdobywać zdolności/umiejętności.
    • 42 różnego rodzaju przedmioty, którymi gracze posługują w się obecnie, zostaną zastąpione tylko dwoma.
    • Nie będzie trzeba wykonywać konkretnych misji STF, by otrzymać określoną nagrodę. Wszystkie misje będą nagradzane dwoma przedmiotami: Omega Markami oraz Borg Neural Processor (BNP).
    • Ilość wykonywanych misji potrzebnych do tego, by zdobyć set XII zostaje zredukowana o 60%.
    • Stan zaawansowania na drodze do zdobycia setów będzie widoczny na pasku postępu.
    • Przedmioty "borgowe" będzie można zdobywać nie tylko w misjach STF, ale również na Deferze i w misjach Red Alert.
    • Będzie można zdobyć set przeciwnej frakcji (np. KHG przez Federatów), ale z wyglądem swojej frakcji.
    • Przedmioty będą widoczne, jeśli założą je oficerowie mostka.
    • Ciągle będzie można zdobyć dilithium na misjach STF i w projektach Task Force Omega (aczkolwiek w znacznie mniejszej ilości).

    Dołączona grafika

    Zmiany oznaczają, że obecnie wykorzystywane przedmioty (np. Encrypted Data Chip, Requisition Mark, Recruit/Veteran/Elite Requisitions, Rare/Prototype Borg Salvage, Common/Rare/Prototype Tech, itd.) znikną i będą automatycznie zamienione na Omega Marki oraz Borg Neural Processors podczas pierwszego logowania do gry w sezonie 7. Do tego momentu można będzie korzystać z przedmiotów na obecnych zasadach (np. wymieniać na dilithium). Trzeba jednak wiedzieć dwie ważne rzeczy o konwersji...

    Po pierwsze nie będzie znany kurs wymiany przedmiotów. Co więcej - każdy z graczy będzie miał indywidualny przelicznik.

    Po drugie Borg Neural Processors i Omega Marki otrzymane w wyniku konwersji będą... niedostępne i zostaną zamrożone. A przynajmniej na początku. Otrzymane Marki i BNP będą przechowywane w przedmiocie o nazwie Omega Conversion Crate. Gracz będzie mógł je wykorzystać dopiero, gdy w systemie reputacji osiągnie poziom 5. Dan Stahl tłumaczy taki ruch chęcią wyrównania szans wśród użytkowników. Według niego są w tej chwili gracze z taką ilością przedmiotów, że ich konwersja bez problemu dałaby im od ręki maksymalny poziom w systemie reputacji, a tego chce uniknąć. Rzecz w tym, że przewidywany czas osiągnięcia najwyższego poziomu przez użytkowników, to kilka miesięcy.

    Warto zauważyć, że wszystkie Accolade, nagrody i kostiumy, które gracze zdobyli przed sezonem siódmym pozostaną w grze.

    Zmieni się sposób wymiany zdobytych w misjach (i w konwersji) Omega Marków i BNP na przedmioty. Zniknie sklepik na DS9, a jego funkcje przejmie nowe okno zarządzania systemem reputacji. Tam będzie można rozpoczynać projekty, które popychać będą postęp gracza w systemie, oraz dawać nagrody (coś podobnego funkcjonuje teraz w postaci mechanizmu baz floty). Nagrodami będą nie tylko elementy setów, ale również "zwykłe" przedmioty borgowe (osłony, broń, itd). Poziom możliwych do kupienia w ten sposób przedmiotów będzie zależeć od poziomu gracza w systemie reputacji (Mk X na poziomie 1, Mk XI na poziomie 3, Mk XII na poziomie 5). Nowością będzie możliwość kupna Borg Prosthetic Arm Weapon (do tej pory była to nagroda za misje na Deferze) oraz Anti-Borg Consumable (przedmioty jednorazowego użytku podnoszące statystyki w walce z Borg).

    Dołączona grafika

    Ostatnią z wielkich zmian jest przeprojektowanie setów borgowych. Każdy z setów będzie składał się z trzech części, a to oznacza, że obecny - czteroczęściowy - set Assimilated Borg Technology zostanie rozbity. Konsola Universal - Assimilated Module będzie przeniesiona do nowego setu - Omega Adapted Borg Technology Space Set - którego elementami będą również:

    • Kinetic Cutting Beam - broń energetyczna o 360-stopniowym kącie strzału zadająca obrażenia kinetyczne. Zniszczenia zadawane osłonom będą niewielkie, bardziej będzie się nadawać na odsłonięty kadłub przeciwnika.
    • Omega Plasma Torpedo Launcher.

    Dodatkowo każda z frakcji otrzyma możliwość używania setów ze statystykami przedmiotów do tej pory dla niej niedostępnych (KDF otrzymają set oparty na statystykach MACO, a Federacja set oparty na parametrach KHG).

    Większość nowych rozwiązań będzie można przetestować na serwerze Tribble.

    Źródła: Season 7 Dev Blog #8, forum STO.

    [/more]

    Zarathos
    Participant
    #107966

    Od siebie dorzucę, że wg tego co wyczytałem na forum STO w dziale PvP to planują skopać leżącego z tym systemem.Torpedy i broń energetyczna ma dostać szansę na proca omijającego pola i walącego 100% obrażeń bezpośrednio na kadłub. Dodatkowo planują niezdejmowalny efekt, coś w rodzaju Jam Sensors przed którym nie będzie obrony. I na dodatek uniwersalna konsola pozwalająca uzyskać proca plazmowego na każdym rodzaju broni energetycznej. Jak to ostatnie wejdzie, to ja będę musiał dać sobie spokój z STO bo moja karta graficzna nie wytrzyma wszystkiego dookoła w ogni plazmowym.Rzecz jasna bonusy będą za odpowiedni poziom reputacji czy jak to się będzie nazywać. Co gorsza nie będzie można uzyskać reputacji grając w PvP.PvE grind uber alles. Mogliby skasować PvP w ogóle, przynajmniej oszczędzili by sobie żali PvPlayerów na swoim forum.

    petrus
    Participant
    #107979

    to warto zatrzymać chipy czy wymienić na dil? Jak piszą to zostaną zamrożone, a w tym czasie tez można będzie coś dostać.

    Melnikor
    Participant
    #107980

    Po pierwsze nie będzie znany kurs wymiany przedmiotów. Co więcej - każdy z graczy będzie miał indywidualny przelicznik.

    Slawek
    Moderator
    #107981

    Sam system mi się podoba. Miłe urozmaicenie endgame content a także szansa na nowe zabawki. Nie podoba mi się zaś wykonanie, wymagania dilithium i sztuczne rozkładanie tego w czasie, a sama konwersja to powtórka sytuacji z dilithium, czyli "im więcej posiadamy, tym mniej dostaniemy" (stąd też mowa o indywidualnym przeliczniku).Ile dostaniemy za konwersję będzie można sprawdzić na tribblu przed oficjalnym wypuszczeniem sezonu - wtedy zadecyduje się, czy warto waluty zostawić, czy lepiej wydać.

    LIBERTO
    Participant
    #107982

    "Po drugie Borg Neural Processors i Omega Marki otrzymane w wyniku konwersji będą... niedostępne i zostaną zamrożone. A przynajmniej na początku. Otrzymane Marki i BNP będą przechowywane w przedmiocie o nazwie Omega Conversion Crate. Gracz będzie mógł je wykorzystać dopiero, gdy w systemie reputacji osiągnie poziom 5"... "Rzecz w tym, że przewidywany czas osiągnięcia najwyższego poziomu przez użytkowników, to kilka miesięcy"lol. wg mnie konwertować na dilit, nie ma sensu czekać na odblokowanie, bo w czasie grindowania lvli reputacji bo to odblokować można będzie pewno drugie tyle, albo więcej, wygrindować na innych rzeczach. idiotyzm ta blokada

    Slawek
    Moderator
    #107984

    Zakładając, że gracz będzie w posiadaniu odpowiedniej ilości marków i dilithium oraz skupi się tylko i wyłącznie na pięciu się w tierach (a nie żadnych unlockach itp.) to do Tier 5 powinien dobić w miesiąc (2 projekty dające w sumie 2800 reputacji co 40h).Sztuczne bariery są w tym najgorsze, gdyż znowu będzie można spoczywać na zapasie marków i dilithium, ale trzeba będzie czekać prawie dwa dni aż się projekty łaskawie pokończą. Warto też dodać, że wszelkie unlocki w sklepie to także dwudniowe projekty, podobnie jak wszelkie misje typu 'requisition'.A że głupota i wciskanie graczom kitu... cóż... Stahl zdążył nas do tego już przyzwyczaić. Polityk to by był z niego świetny.

    Slawek
    Moderator
    #108028

    Zapomnijcie o tym co pisałem wyżej. Cryptic zwiększył wymagania poszczególnych tierów, a sam 5 poziom skoczył z 40,000 reputacji do 100,000.

    Miłego grindowania. A jeśli ktoś poluje na jakiś element setu Mk XII, to mimo wszystko sugeruję się sprężyć i spróbować szczęścia zanim 7 sezon wystartuje, gdyż w przeciwnym razie będziecie czekać miesiącami na samą możliwość zakupu itemu.

    Smiecho
    Participant
    #108031

    Dlatego uważam, że wbrew temu, co pisze Stahl na blogu, trudniej będzie zdobyć set XII... Zaletą nowego systemu jest przejrzystość, co implikuje jakąś tam możliwość planowania rozwoju i zakupów. I to by było na tyle plusów...

    Minusów jest więcej. Po pierwsze o wiele mniejsze wpływy dilithium. Teraz po jednej misji Elite STF mamy od 1k do 3k (zależy od ilości wylosowanych borgowych "ciastek"). A w sezonie 7? Misja daje sztywne 480dil. Do tego dodajmy, że będziemy mieli o wiele więcej możliwości wydania dilu: projekty flotowe, ambasada i wreszcie system reputacji.

    Po drugie zdobycie setu też wydaje mi się trudniejsze. Sety, które posiadam, udało mi się zebrać po mniej-więcej 100 misjach STF na każdy set - przy okazji nie wydając nic, a nawet zarabiając. Daje to miesiąc, zakładając, że codziennie robimy 3 misje. A w sezonie 7 trzeba będzie najpierw dojść do poziomu 5, co zajmie kilka miesięcy, a do tego mieć ok. 100 tysięcy, by w ogóle móc kupić set. Zakładając, że zarabiamy dil tylko na STFach, to daje konieczność przejścia 208 misji (100tys / 480).

    Wiem, że uogólnianie sytuacji opierając się tylko na moich doświadczeniach nie musi być prawdziwe dla innych graczy. W końcu obecny system opiera się na losowości. Ale ja właśnie tak to widzę... Byłoby o wiele lepiej, gdyby zostawili obecne nagrody za STFy (1k dilu plus coś, co można wymienić na 1k-2k dilu) i nie zmuszali do kupna obecnie darmowego setu, a jedyną zmianą była przewidywalność momentu zdobycia elementu setu.

    Meritum: mniej dilithium + więcej możliwości jego wydania = większa pokusa na zakup dilu za realne pieniądze oraz większe wpływy dla Cryptica.

    Jamjumetley
    Participant
    #108032

    Ktoś na oficjalnym forum pisał coś w tym stylu: "Cryptic, jeżeli chcecie, aby ludzie nie byli skazani w STF-ach na ślepy los, dajcie możliwość kupienia elementu setu za 120* EDC. Po co udziwniać system. Roboty też będziecie mieli mniej bo to tylko kilka godzin kodowania".Moim zdaniem w ogóle mogliby pozbyć się Salvage i dać możliwość kupowania doffów, broni, setów i dylitu za same EDC, odpowiednio oczywiście zwiększając ich spadanie.*liczbę zmyśliłem

    Zarathos
    Participant
    #108038

    Meritum: mniej dilithium + więcej możliwości jego wydania = większa pokusa na zakup dilu za realne pieniądze oraz większe wpływy dla Cryptica.

    Niekoniecznie. Sądzę nawet, żę po wejściu w życie sezonu 7 zyski Cryptica z tytułu zakupu dilithu za zeny będą raczej spadać, nie rosnąć. Dlaczego? To proste - na dilit będzie coraz trudniej zdobyć, jego zdobycie w ilościach pozwalających na sprzedaż będzie tak czasochłonne, że nie będzie się opłacać.

    Któryś ze sprzedających obecnie dilit nawet się wypowiadał na forum STO - że wszystko fajnie i pięknie, ale on nie ma zamiaru zmieniać STO z rozrywki w pracę i po wejściu w życie s.7 zrezygnuje z dalszego handlu. Ktośtam pewnie zostanie, frajerów na świecie gotowych pracować na możliwość wymiany jendych pikseli na drugie nie brakuje, ale nie sądzę, żeby było ich wielu. Bez dilitu na rynku ceny co prawda będą rosnąć, tylko jak szybko osiągnąć poziom po przekroczeniu któego nikt nie będzie chciał go kupować? I czy będzie opłacać się spędzać nie wiadomo ile czasu na grindzie dilitu dla takiej ceny? Zobaczymy.

    Osobiście sądzę, że jeżeli Craptic zamierza wzbogacić się na wymianie dilitu na zeny to może się mocno na tych zamierzeniach przejechać.

    Slawek
    Moderator
    #108039

    Pierwsza moja myśl w tej kwestii, to faktycznie straty dla Cryptic wynikające ze zmniejszonego przypływu dilithium, w szczególności w obliczu niewielkiej tak naprawdę ilości ciekawych rzeczy do zakupu z C-Store (które są jedyną motywacją wymiany). Problem w tym, że dilithium to waluta wirtualna i naprawdę nie zdziwiłbym się, gdyby Cryptic sztucznie wpływał na ceny exchange, uzupełniając wszelkie braki, ale zarazem utrzymując cenę, która ludzi nie zniechęci całkiem od płacenia. Bo płacić to oni będą, z pewnością.

    infernoav
    Participant
    #108042

    na niektoych misjach jak baza 24 bedzie 960 dilitu wiec nie wielka to roznica dla STF-ainna rzecz, że dzisiaj majac szczescie na STF-ie zaroblem 8,2 k dilitu 3 fioletowe cistka i mniam...Ale ci co sprzedaja dilit rzarabiaja go na PvP bo tam maja o wiele pewnieszy i szybszy zarobek.

    Zarathos
    Participant
    #108043

    PvP? To już chyba nie te czasy. Kolejki PvP nawet na VA niezbyt często odpalają, poza tym dilitowe misje PvP to dailies. Czasy gdy można było wlecieć na Arenę czy C&H i AFKować, albo siedzieć bez końca w Ker'rat i zarabiać dilit dawno temu się skończyły. Teraz za PvP można dostać razem 4320 za kosmiczne i drugie tyle za naziemne. Raz dziennie. I to jak ma się chęć czekania w kolejkach i szczęście żeby w miarę szybko odpaliły. Bo jak nie, to co najwyżej 2880 bez wysiłku (większego). Albo nawet połowę, bo nie wiem jak tam teraz lolground wygląda.

    Smiecho
    Participant
    #108044

    na niektoych misjach jak baza 24 bedzie 960 dilitu wiec nie wielka to roznica dla STF-a

    No nie do końca. O ile pamiętam plotki, to na wspomnianych misjach 960dilu dostanie tylko osoba z największym DPSem, a reszta tylko połowę z tego.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram