Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Newsy Star Trek Online › Zapowiedź Sezonu 9.5
Tagged: crafting, sezon 9, sezon 9.5, star trek online, STO
zapomniałeś o usunięciu doboru doff wg kryterium gracza
druga sprawa: widoczne od razu nagrody
- kto zwraca uwagę na zysk cxp?
- kto zwraca uwagę na zysk expertise?
- kto zwraca uwagę na zysk EC?
- kto zwraca uwagę na zysk dilithium?
jedna z tych rzeczy jest niemal bezwartościowa, druga ma bardzo specyficzne wykorzystanie, trzecia dla sprawnego poszukiwacza nie stanowi większego wyzwania, czwartej zwykle jest za mało.
teraz niech każdy przypisze obiekty ze zbioru pierwszego do obiektów ze zbioru drugiego. mała podpowiedźexpertise - niemal bezużyteczne
cxp - przydatne w specyficznych momentach
ec - bardzo łatwe do zdobycia
dilithium - potrzeba go naprawdę dużo i praktycznie wszędzie
przejdźmy do dalszej częsci nagród. zawsze tam widnieje ikona [?]. czy ona mi coś mówi? Special Item. (z małymi wyjątkami, np. Haggle for xyz) jest to absolutnie bez znaczenia, którą misję robię, zawsze nagrodą jest Special Item [?]. to może być kontrabanda, to mogą być więźniowie, to mogą być jakieś przypadkowe commoddities, jakieś śmieci space, jakieś śmieci ground, hypospraye, generalnie rzecz ujmując: śmietnik z menu długim jak cotygodniowa lista zakupów domowych. jeszcze raz zadam pytanie: czy naprawdę aż tak wielkie znaczenie ma, że od razu widać nagrody?
dla osoby robiącej misje doff rzadko: w moim odczuciu być może
dla osoby robiącej ich naprawdę dużo: w moim odczuciu to równanie w dół, zaśmiecanie i uczynienie interface nieergonomicznym.
czy obie te osoby potrzebują takiego samego interface? z całą pewnością nie. czy obie je dostaną? niestety tak. gdyby chociaż dało się interface misji doff modyfikować, tak jak ogólny interface, lub gdyby gracze mogli wrzucać dodatki takie rzeczy usprawniające, na modłę innych MMO... niestety nie można, bo twórca wie lepiej, jak uszczęśliwić gracza (pomijam reguły gry, te swoją drogą)
jeżeli gra się nie podoba, to w nią nie graj. nie mam zamiaru, przynajmniej do jakiegoś nowego eventu, wejścia dodatku II lub przywrócenia funkcjonalności interface doff. nowy pomaga w grze tak, jak przykręcenie dodatkowych kół do rowera osobie, która już dawno potrafi na nim jeździć.
Co znaczy "usunięciu doboru doff wg kryterium gracza"? Ostatnio gdy sprawdzałem nadal można dobrać doffów indywidualnie, z tą różnicą, że zamiast pustych slotów ma się już je wypełnione. Względem tego co było zaraz po pojawieniu się buildu na tribblu teraz nawet ponownie widać traity podświetlone na zielono itp. Oczywiście zmiana wiąże się z dodatkowymi kliknięciami w tym nieudolnym UI, ale nie jest niemożliwa.
Co do nagród - ja zwracam uwagę na CXP, Dilith i itemy, przy obecnej częstotliwości robienia misji doff (czyli raz na 1-2 dni). Nadal nie kojarzę wszystkich misji z nazw i staram się dobierać np. te, które oferują 50, 250 lub 500 dilith i w nich przydzielać doffów pod Critical Success. Kilka takich critów i nawet bez oddawania kontrabandy ilości otrzymanego dilithu idą w tysiące.
Co do CXP, to są misję dające olbrzymie jego ilości, a sam nadmiar CXP wymieniam na Fleet Marks.
Znaki zapytania nie są wymowne, ale po najechaniu kursorem wyświetli się nam bardziej ogólna informacja - typu, czy otrzymamy buffa, doffa, czy item. Nawet teraz, gdy zacząłem większą uwagę zwracać na misje dające sample do craftingu, okazało się to przydatne, bo tylko szybko patrzę czy w danej misji jest jakiś [?] i wiem, że będzie z niego jakiś sample.
Ale kto czego potrzebuje to kwestia zupełnie osobna od głównego omawianego problemu, bowiem mimo tych paru dobrych rozwiązań UI jest zwyczajnie nieprzemyślany, mało intuicyjny, przesadnie uproszczony i przede wszystkim zbyt duży. Jakoś nie miałem problemów z rozczytaniem małych ikonek nagród w dotychczasowym systemie, a teraz przez te ikonki każda misja doff zajmuje 2x więcej miejsca w oknie niż dotychczas. Oszczędzi się może kilka kliknięć na doborze doffów, ale rolka myszy ucierpi kilkukrotnie, nie wspominając o konieczności lepszego pilnowania niektórych misji, np. od wymiany doffów.
Co znaczy "usunięciu doboru doff wg kryterium gracza"?
spróbuj w nowym systemie zawęzić wybór do niebieskich doffów nie posiadajacych aggresive i posiadających honorable i resolved z branży operations i medical
Jakiś czas temu zmienili panel z doffami i też było wielkie halo. Zmieniają to kolejny raz, minie chwila, aż się przyzwyczaicie będzie po staremu, ale inaczej.
zmieniam zdanie na bardziej pozytywne:
- Created "Research Projects" for each R+D school, allowing 20-hour projects which cost 1 material and allow players to progress Crafting XP while offline for an extended period of time.
to z najnowszego tribble patch notes. Cryptic dał nam zadanie bardzo podobne do tych, które są w reputacji. z małymi zmianami oczywiście:
- to zadanie potrzebuje 1 (słownie: jeden) badziewny, biały materiał by je rozpocząć. daje 9599 school xp, przy crit daje dodatkowy 1k
- powyżej 15 lvl dostaje się wyłącznie crit
- 15 lvl to około 1M punktów, 20 lvl to 2 070 000 xp
- daje to w sumie 216 okresów po 20 godzin lub 180 dób. jeżeli ktoś codziennie wykonywałby zadania, o tej samej godzinie, to reputację craftingu zakończy w okolicy 18. lutego przyszłego roku.
- przed 20 lvl (prawdopodobnie) nie ma nawet co marzyć o zrobieniu ultra-rare nagród (zawsze 0%). na 20, bez katalizatorów i specjalnego (jak przypuszczam) doffa, szansa w moim wypadku wynosiła 9%
- najlepsze: przyspieszenie 20-sto godzinnego zadania kosztuje 18k dilitu, czyli mając odpowiednio głęboki portfel można mieć 20lvl od ręki. czyni to z reputacji RnD jednocześnie najdłuższą i najszybszą, pod względem kompletnego wypełnienia. w moim odczuciu implikuje to najgłębszy dilithium sink, jaki istnieje w całej grze. jeżeli jakimś cudem to się przyjmie, moc nabywcza zen upadnie jak ceny akcji na Wall Street w czarny poniedziałek
- dodatkowe modyfikatory, które zaobserwowałem, oprócz wymienionych przez twórców w innym poście (dla DHC): PvPDmg (bonus do dmg, crth, acc - wszystkich 3 jednocześnie (!!!), i to na mk10. nie wiem, jak to jest dla 11 i 12). wspominał ktoś o galopującym powercreep?
- crit w przypadku zadania na komponenty owocuje 3 sztukami. dla białych, zielonych i niebieskich w pewnym momencie szansa na crit zawsze wynosi 100% (chyba około 15 lvl)
podsumowując: da się to zrobić naprawdę minimalnym nakładem, i generalnie ma to sens, chociażby dla samego zrobienia... oczywiście wymaga wręcz epickiej cierpliwości, jednak osobom bez pośpiechu nie robi to najmniejszej różnicy.
zaś co do misji doff: faktycznie, zmienili trochę opisy przy potencjalnych nagrodach. teraz dokładnie widać, ile exp, cxp, ec i dilith dostaje się przy crit/success. wprawne oko będzie w stanie określić nawet, ilu można dostać więźniów czy kontrabandy w przypadku marauding etc. sam system inteligentnego przydzielania doff może nie jest tak dobry, jak opracowane przez ludzki mózg algorytmy (doh), to w większości sytuacji... sprawdza się, mimo wszystko. liczba zadań wymagających ingerencji kory nowej znacznie maleje, dając szansę wypoczynku oraz możliwość... wytrenowania delfinów czy orangutanów, by robiły misje doff jak boty :). jeżeli ktoś ma pod ręką delfinarium polecam już zacząć je trenować 🙂
Z tym że w craftingu jest tylko kilka (afair 5) slotów, w dodatku odblokowywanych wraz z nabijaniem leveli. Nie ma tak jak w reputacji, że można sobie odpalić wszystkie, tylko trzeba wybierać szkoły. Ewentualnie na każdej postaci skupić się na innej.
Niemniej jednak opisywana zmiana na plus, bo mnie z początku przeraziła częstotliwość klikania i czekania. Mimo tego, crafting pójdzie na dalszy plan i mogę nawet rok to levelować, bo mimo wszystko nie widzę z tego szczególnych korzyści, a tracić dilithium na przyspieszenie postępu nie mam zamiaru. Przypuszczam, że sprzęt i tak kupię na exchange, wycraftowany przez kogoś innego, skoro jest Bind on Equip. Pewnie ceny będą szły w dziesiątki-setki milionów, ale i tak nic mnie nie interesuje jakoś szczególnie z nowych zabawek. Tj. na pewno nie do stopnia, że "muszę mieć tu i teraz, bo kompletnie odmieni to dotychczasową rozgrywkę".
Ewentualnie poczekam, aż crafting wyjdzie z wersji Alpha i dodadzą możliwość swobodnego dobierania modyfikatorów, a nie liczenia na szczęście.
Szkoda, że update nie wprowadzi żadnych nowości do prawdziwego grania...
liczba zadań wymagających ingerencji kory nowej znacznie maleje, dając szansę wypoczynku oraz możliwość... wytrenowania delfinów czy orangutanów, by robiły misje doff jak boty :). jeżeli ktoś ma pod ręką delfinarium polecam już zacząć je trenować 🙂
Tak mi się przypomniało: YouTube
A co do orangutanów - polecam nową Planetę Małp. Naprawdę rzadka sytuacja gdy sequel jest jeszcze lepszy.
Przy takich zmianach to ja sie wezme za ten crafting tylko po to by go miec. Nie spieszy mi sie, repki robilem by je miec, craft tez zrobie by go miec. Moze wprowadza jakas mala nagrode za ten 20-h misje? Byloby fajnie...
18k dilitu za przyspieszenie? To liczac 150 dila za 1 ZEN bedzie kosztowac 1,2 dolara. Czyli zeby miec od razu 20 poziom craftu trzeba bedzie wylozyc 242 dolary i 20 centow. Na pewni znjda sie tacy co skoncza craft w ciagu tygodnia. Oczywiscie jak ZENy stanieja (a to bardzo cieszy Cryptic, ja tez - mam ponad 300k dilu nastawione na tania zamiane) to cena wzrosnie. Zapobiegliwi juz pewnie maja zapasy kupionego i zebranego dilitu.
Jak dla mnie ten 20h projekt to jawne kpienie sobie z regularnych graczy. Press here, do nothing and still get reward. Przy reputacji chociaż trzeba wziąć udział w misji żeby zdobyć marki, tutaj nie robiąc absolutnie nic poziom sam się nabija.
tutaj nie robiąc absolutnie nic poziom sam się nabija.
I to jest właśnie cudowne - nie muszę klikać i grindować, jeśli nie chcę. Niech mi się poziom nabija. Ja mam życie.
Poza tym nic Ci po poziomie, jeśli nie masz komponentów (osobny craft), czy materiałów - szczególnie tych very rare dostępnych tylko z misji. Mimo wszystko jakieś większe zaangażowanie jest potrzebne.
W moich oczach ten 20h projekt "ratuje" ten cały crafting od strony grindu. Nie miałbym sił ani ochoty na klikanie projektów czy tworzenie bezużytecznych itemów co godzinę czy ile tam trzeba. A tak niech mi się nabija. W taki sposób Cryptic może sobie ze mnie "kpić".
Zacznijmy od tego że nie każdy musi mieć wyuczony na maksa craft. Nie chcesz "grindować"/klikać projektów to nie "grinduj"/klikaj projektów, ale nie powinieneś w tym momencie narzekać że nie rozwija Ci się umiejętność.
To jest kpienie z tych co grają regularnie i rozwijają system tak jak się go rozwijać powinno, właśnie tworząc te "bezużyteczne" przedmioty i przechodząc do coraz lepszych.
Przy tym projekcie równie dobrze mogli zrobić że zależnie od "stażu" postaci (daty utworzenia) dostaje się odpowiedni lv craftu.
Gra(łe)m regularnie i wolę się skupić na faktycznym graniu, niż wielogodzinnym klikaniu. Może wreszcie powinienem pochwalić Cryptic, że zrobił coś "nieudolnie", bo mnie ten projekt "dla leniwych" oszczędzi mnóstwo czasu. Poza tym jak już wspomniałem - levelując same szkoły wiele nie zyskujesz. Musisz zbierać componenty GRAJĄC, musisz robić misje PvE Queue by zdobyć materiały Very Rare, a także tworzyć Komponenty (ewentualnie wszystko kupować z exchange, co też jest opcją). Do tego dodaj konieczność posiadania rzadkich doffów do wytworzenia najlepszego ekwipunku.
Innymi słowy - jeśli Crafting ma dać coś więcej niż podbudowanie ego, to nadal trzeba trochę się wysilić.
Jeśli ktoś nie wie jak przerobić stare anomalie na nowe materiały:
- wystarczy wrzucić choć 1 do inventory,
- kliknąć na nim PPM,
- wybrać opcję "use"
- w otwartym oknie można przerabiać wszystkie, łącznie z tymi w banku.
Póki co nie wiem co zrobić ze starymi schematami.
Dodam tez, ze jak nie ma opcji "USE" to warto zmienic instancje i powinno dzialac.
Ten problem pojawia sie gdy przenosimy anomalie z banku floty do inwenatarza postaci.
EDIT
A teraz moje spostrzezenia odnosnie craftingu. Moge to okreslic mianem "sporo placzu, malo lez". Ile bylo tego narzekania na wyciaganie kasy, na power creep, na kryzys gry, a wyszlo calkiem ladnie. Dlaczego? Projekt 20 godzinny i do 5 slotow na projekty (w tym ten 20h). No i 6k expa za projekt. Wystarczy skupic sie tylko na galezi jaka jest potrzebna postaci (mozna tez poleciec tak, ze kazda postac cos innego robi) i spokojnie poczekac. Ktos chce szybciej? Niech wydaje dilit. Ale tak zawsze bylo, kto chcial dobry okret czy bron to albo farmil, albo wydawal realna kase. teraz nic sie nie zmienilo.
Ciekawe ilu z graczy, ktorzy pisali, ze "na pewno teraz przestana grac" nawija jak wczesniej w gre i teraz siedza cicho.