
Dodatek Delta Rising wprowadza nowy typ oficerów mostka, tzw. oficerów hybrydowych łączących cechy jednej z 3 dotychczasowych profesji (wraz z odpowiednią pulą umiejętności) oraz specjalizacji, którą w tym przypadku są umiejętności wywiadowcze. W ten sposób wprowadzony zostanie nowy system, umożliwiający w przyszłości tworzenie innych specjalistów.
[more]Oficerowie Hybrydowi i ich ograniczenia
Aby wykorzystać potencjał nowych oficerów, potrzebny jest okręt posiadający hybrydowe stanowiska; będą to nowe okręty Tier 6, które ukażą się w nowym dodatku do gry. Oficer może zostać również wykorzystany na innych stanowiskach, odpowiednich dla jego profesji, lecz wtedy traci swe zdolności wynikające ze specjalizacji. Warto przypomnieć, iż stanowiska uniwersalne, obecne na niektórych okrętach, nie zapewniają wykorzystania umiejętności specjalisty. Oczywiście ograniczenia te dotyczą wyłącznie pracy na okręcie, w trakcie uczestniczenia w misjach naziemnych oficer Wywiadu nie będzie ograniczony w używaniu swych specjalnych umiejętności.
Skąd ich wziąć? Będą dostępni (biali) jak pozostali oficerowie u "sprzedawców", gracze na poziomie 50+ otrzymają również darmową paczkę. Inne sposoby pozyskania oficerów zostaną podane w późniejszym terminie.
Szkolenie
Umiejętności Specjalistów poziomu I i II będą mogły być zmieniane jak dotychczasowe wynikające z profesji u tych samych trenerów obecnych na stacjach. Natomiast zdolności poziomu III będą możliwe do odblokowania w grze, ale na ten temat nie ma jeszcze informacji.
Umiejętności
Najważniejsze to opis nowych umiejętności specjalistów wywiadu, które na chwilę obecną przedstawiają się w skrócie następująco:
1. Ground
- Feign Disintegration - krótkotrwały Stealth, zwiększona szybkość i bonus do ataku z zasadzki.
- Frictionless Particle Grenade - granat pokrywający obszar rażenia śliską substancją obniżającą odporność na obrażenia oraz szansą powalenia na podłoże.
- Harmless - odbiera przeciwnikowi zdolność do ataku oficera, który również nie przyciąga uwagi NPC (chodzi o zdolność threat generation).
- Incite Chaos - cel tego ataku obraca się przeciwko swoim sojusznikom, co przenosi się na kolejnych (confused).
- Neurolytic Hypo Injection - substancja wstrzykiwana przeciwnikowi w odległości jak do walki wręcz, unieruchamia cel, a następnie nadaje im stan "confused" wyłączając ich na pewien czas z działania. Użycie tej umiejętności z pozycji flanki czyni jej efekty silniejszymi.
- Photonic Decoy - tworzy duplikat oficera przyciągający NPC.
- Resonant Tachyon Stream - obniża energię osłon celu przenosząc ją do własnych.
- Site-to-Site Ensnare - przenosi przeciwnika oddalonego od oficera w jego bezpośrednie otoczenie. Czyni to cel przez chwilę zdezorientowany, lecz próba ataku na niego może przerwać ten efekt.
- Sonic Suppression Field - wyciszenie działań oficera czyni go mniej groźnym dla oponentów (threat generation), przez co może zostać on nawet zignorowany. Dodatkowo podczas ataków z flanki, oficer zadaje większe obrażenia.
- Subspace Anesthizine Mine - niewidzialna mina umieszczona blisko oficera, wydziela gaz usypiający spowalniający przeciwników, zmniejszający zadawane przez nich obrażenia oraz daje szansę na unieruchomienie.
- Tripwire Drone - niewielki dron mogący opleść przeciwników na swojej drodze energetycznymi wiciami. Dron eksploduje (obrażenia kinetyczne) po dotarciu do określonego miejsca lub też w momencie osiągnięcia maksymalnego zasięgu.

2. Space
- Electromagnetic Pulse Probe - sonda wysyłana w określonym kierunku, po drodze chwilowo unieruchamia okręty, a po dotarciu do celu eksploduje (uszkadza i unieruchamia).
- Energy Weapons: Surgical Strikes - buff zwiększający Accuracy i Critical Hit Chance wiązek i działek, które w tym czasie wolniej strzelają.
- Evade Target Lock - ofiara tej umiejętności strzela bardzo niecelnie do użytkownika umiejętności. Dodatkowo okręt nie może zostać namierzony przez pobliskie miny i samonaprowadzające się torpedy.
- Intelligence Team - kamufluje chwilowo cel (może to być własny okręt) - obniżenie "threat" dla pobliskich wrogów - oraz usuwa efekty "Expose Vulnerability".
- Ionic Turbulence - tworzy chmurę obniżającą odporność okrętów (które w nią wlecą) na obrażenia i ich zdolność do poruszania. Dłuższe przebywanie w takiej chmurze może spowodować utratę kontroli nad okrętem.
- Kinetic Magnet - zwiększa wrażliwość pancerza celu na obrażenia kinetyczne oraz przyciąga miny i samonaprowadzające się torpedy niezależnie od ich przynależności.
- Override Subsystem Safeties - chwilowo podwyższa maksymalne poziomy mocy podsystemów, skutkiem ubocznym jest wyłączenie losowego podsystemu na pewien czas po ustaniu efektu. Wyższa ranga umiejętności skraca ten czas.
- Subnucleonic Carrier Wave - usuwa buffy z do 5 pobliskich celów i wydłuża cooldown tych buffów (słabsza wersja Subnucleonic Beam).
- Torpedo: Transport Warhead - wpływa na atak torpedowy. Transportuje głowicę bezpośrednio na pokład przeciwnika, eksplozja zadaje obrażenia ignorujące osłony z niewielką szansą na wyłączenie losowego podsystemu.
- Viral Impulse Burst - cele objęte tym atakiem przyspieszają oddalając się od okrętu (brak możliwości zwrotów i kontroli prędkości).
- Subspace Beacon - umieszcza boję koło okrętu, znakującą punkt, do którego można jednokrotnie powrócić. Oddalenie się poza maksymalny dystans od boi lub jej wykorzystanie dezaktywuje ją. Boję można zniszczyć choć posiada ona silny kamuflaż.

Na koniec garść informacji na podstawie pytań-odpowiedzi.
- Póki co nie będzie możliwości przemianowania posiadanych oficerów na hybrydowych.
- Oficerowie hybrydowi będą posiadali 4 umiejętności space i 4 ground. Jaki będzie ich rozkład zależy już od nas, jeśli będą to tylko specjalności to praca na stanowisku niehybrydowym będzie wymagała wytrenowania odpowiednich umiejętności wynikających z profesji.
I jak się widzą nowe umiejętności?
Źródło: Oficjalna strona STO[/more]