Forum Rozmowy (nie)kontrolowane Polityka UE za....Czy przeciw?

UE za....Czy przeciw?

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 221 total)
  • Author
    Posts
  • Ixion
    Participant
    #13542

    Oczywiście że jego decyzja! Tyle ,że co z tego. Większośc ludzi nie ma na tle odpornej psychiki by walczyć z tą depresją.

    Moim zdaniem oni po prostu nie są świadomi możliwości które mają. Ale nawet gdyby było prawdą to co piszesz, to dlaczego inni obywatele mają płacić za utrzymanie i leczenie tych ludzi depresji.

    Kiedyś rzeczywiście przestępcy wiedzieli że postępowali źle. Teraz ta granica się zatarła. Przestepcy najczęsciej działają pod wpływem patologicznych zachowań w środowisku dorastania. Po prostu nie ma kto wskazać im drogi poprawnego zachowania. Odpowiedzialne jest za to społeczeństwo które nie dopilnowało by ci ludzie wychowali się w godziwych warunkach. A jeżeli tego nie dopilnowało to teraz powinno za to odpokutować. Oczywiście można człowieka zamknąć na całe życie lub zabić ,ale błądzić jest rzeczą ludzką...

    Kiedyś nie było takiego rozbudowanego systemu socjalnego i jakoś nikt nie skarżył się, że to środowisko go zdegenerowało. Każdy jest kowalem własnego losu. Społeczeństwo nie ma obowiązku troszczyć się o nikogo, bo żaden człowiek nie ma takiego obowiązku. Społeczeństwo nie ma prawa mieszać się do prywatnego życia konkretnej osoby. Poza tym stosowanie odpowiedzialności grupowej jest niesprawiedliwe. Błądzić jest rzeczą ludzką, ale za błędy trzeba odpowiadać.

    Thengel
    Participant
    #13543

    Moim zdaniem oni po prostu nie są świadomi możliwości które mają. Ale nawet gdyby było prawdą to co piszesz, to dlaczego inni obywatele mają płacić za utrzymanie i leczenie tych ludzi depresji. 

    Raczej pracodwcy ni z tego samego względu z którego płacą na emeryturę.

    Kiedyś nie było takiego rozbudowanego systemu socjalnego i jakoś nikt nie skarżył się, że to środowisko go zdegenerowało.

    Nie skarżyli się dlatego że nie byli tego świadomi. Zresztą wiele patologii narodziło się z powodu budowy wielkich mioast i kultury XX w.

    Społeczeństwo nie ma obowiązku troszczyć się o nikogo, bo żaden człowiek nie ma takiego obowiązku. 

    Ma taki obowiązek! To obowiązek serca.

    Społeczeństwo nie ma prawa mieszać się do prywatnego życia konkretnej osoby

    Ma. Jeśli musi.

    Poza tym stosowanie odpowiedzialności grupowej jest niesprawiedliwe

    A gdzie tu odpowiedzialnośc grupowa?

    Błądzić jest rzeczą ludzką, ale za błędy trzeba odpowiadać.

    Nie przeczę. Ale odpowiadanie za błędy nie może oznaczać śmierci.

    Ixion
    Participant
    #13549

    Raczej pracodwcy ni są świaomi ich umiejętości . Ale jeżeli masz 50 lat , mówisz tylko po polskui masz wykształcnie średnie lub średnie niepełne to jesteś skończony. A inni obywatele mają za to płącić z tego samego względu z którego płacą na emeryturę.

    Płacenie przez innych za czyjąś emeryturę jest oczywiście niesprawiedliwe i niemoralne!

    A jeśli ktoś nie może znaleźć pracy, to nie znaczy że takiej pracy nie ma. Może mięć za wysokie wymagania lub nie być gotowy do pewnych wyrzeczeń, ale to jego decyzja. Jeśli ktoś chce pracować, to zawsze znajdzie zajęcie.

    Nie skarżyli się dlatego że nie byli tego świadomi. Zresztą wiele patologii narodziło się z powodu budowy wielkich mioast i kultury XX w.

    A może to wszelkie formy socjalizmu zaburzyły normalne mechanizmy rozwoju ludzkości i selekcji naturalnej?

    Ma taki obowiązek! To obowiązek serca.

    A jeśli ktoś jest nieczuły? 🙂

    Ma. Jeśli musi.

    Kto decyduje kiedy musi i czy nie prowadzi to do pewnych patologii (społeczeństwo może mieszać się wtedy, kiedy nie powinno)?

    A gdzie tu odpowiedzialnośc grupowa?

    Napisałeś że społeczeństwo musi wspierać przestępców w powrocie do normalności, bo jest współwinne za ich degeneracje? W jaki sposób ja jestem współwinny za degenerację: Dziada, Masy, Malizny, Jędrzeja, Baraniny .....?

    Nie przeczę. Ale odpowiadanie za błędy nie może oznaczać śmierci.

    Jeśli ktoś nie chce zaakceptować innych form odpowiedzialności, to trzeba posłużyć się tą ostateczną.

    Thengel
    Participant
    #13550

    Płacenie przez innych za czyjąś emeryturę jest oczywiście niesprawiedliwe i niemoralne! 

    A jeśli ktoś nie może znaleźć pracy, to nie znaczy że takiej pracy nie ma. Może mięć za wysokie wymagania lub nie być gotowy do pewnych wyrzeczeń, ale to jego decyzja. Jeśli ktoś chce pracować, to zawsze znajdzie zajęcie.

    No właśnie nie ma takiej pracy! Chyba że na czarno.

    A może to wszelkie formy socjalizmu zaburzyły normalne mechanizmy rozwoju ludzkości i selekcji naturalnej?

    Dowcipniś 😛 One narodziły się z powodu rewolucji przemysłowej i tyle.

    A jeśli ktoś jest nieczuły?

    To ma fajnie 🙂

    Kto decyduje kiedy musi i czy nie prowadzi to do pewnych patologii (społeczeństwo może mieszać się wtedy, kiedy nie powinno)?

    Zaraz. Przecież to twoje strzelanie do ludzi jest również naruszeniem prywatności człowieka..

    Napisałeś że społeczeństwo musi wspierać przestępców w powrocie do normalności, bo jest współwinne za ich degeneracje? W jaki sposób ja jestem współwinny za degenerację: Dziada, Masy, Malizny, Jędrzeja, Baraniny .....?

    A jesteś. Gdyż jeżeli im nie pomogłeś do doprowadziłes do ich upadku.

    Ixion
    Participant
    #13572

    No właśnie nie ma takiej pracy! Chyba że na czarno.

    Praca zawsze jest, trzeba tylko być wystarczająco zdeterminowanym by ją podjąć. Czy sądzisz, że zwolniony z fabryki pracownik pójdzie kopać doły albo sprzątać? Nie, bo woli siedzieć na zasiłku, niż pracować.

    Dowcipniś 😛 One narodziły się z powodu rewolucji przemysłowej i tyle.

    Czyli rozwój ludzkości prowadzi do wszelkich patologii? To dlaczego ludzie chcą rozwijać swoją cywilizację? Socjalizm jest główną przyczyną wszelkiej degeneracji społeczeństwa.

    To ma fajnie

    To żyjemy w fajnym kraju 🙂

    Zaraz. Przecież to twoje strzelanie do ludzi jest również naruszeniem prywatności człowieka..

    Nie jest. Gdyby ludzie demonstrowali sobie na swoich działkach, to wtedy nic mi do tego, ale jeżeli robią to na ulicy i niszczą mienie innych obywateli, to państwo (którego jedyna funkcja to zapewnieni prawa do życia, własności i wolności), musi interweniować.

    A jesteś. Gdyż jeżeli im nie pomogłeś do doprowadziłes do ich upadku.

    Czyli jestem też winny ataku z 11 września, zabójstwa gen. Papały, afery Rywina, afery Starachowickiej, wojny domowej w Liberii .... Jestem wielkim zbrodniarzem! 😆

    Ixion
    Participant
    #13703

    Ciekawa informacja ❗ W preambule Konstytucji Unii Europejskiej znalazł się cytat z „Wojny peloponeskiej” Tukidydesa na temat demokracji: „Nasz ustrój polityczny ......”. Cytat podpisano: „Tukidydes II, 37”, z czego wynika, że to on jest jego autorem. Tymczasem grecki historyk cytował tam Peryklesa ......... 😆 Mędrcy konwentu chcieli nawiązania do tradycji antycznej, a najwyraźniej sami jej nie znają....... 😆

    fluor
    Keymaster
    #13713

    Ciekawa informacja ❗ 

    W preambule Konstytucji Unii Europejskiej znalazł się cytat z „Wojny peloponeskiej” Tukidydesa na temat demokracji: „Nasz ustrój polityczny ......”. Cytat podpisano: „Tukidydes II, 37”, z czego wynika, że to on jest jego autorem. Tymczasem grecki historyk cytował tam Peryklesa .........  😆 

    Mędrcy konwentu chcieli nawiązania do tradycji antycznej, a najwyraźniej sami jej nie znają.......  😆

    CIEKAWA INFORMACJA 😉

    Tukidydes jest uznawany za autora "Wojny peloponeskiej", pierwszego dzieła historycznego starożytnej Grecji. Uznaje się, go za ojca historyków, gdyż interpretacji wydarzeń dokonuje on w sposób pragmatyczny i nie odwołuje się do interwencji boskich. Znany jest niemal powszechnie fragment, w którym opisuje on pochwałę demokracji ateńskiej wygłoszoną przez Peryklesa.

    Mniej znany jest wstęp do jego dzieła, gdzie pisze on, że przemówienia różnych mówców, wodzów, etc (a jest tego dużo, wierzcie 😉 ) nie są prawdziwymi zapisami, tylko prawdopodobnymi rekonstrukcjami czy kreacjami autora, mającymi uatrakcyjnić dzieło.

    Ixion
    Participant
    #13718

    CIEKAWA INFORMACJA 😉

    Tukidydes jest uznawany za autora "Wojny peloponeskiej", pierwszego dzieła historycznego starożytnej Grecji. Uznaje się, go za ojca historyków, gdyż interpretacji wydarzeń dokonuje on w sposób pragmatyczny i nie odwołuje się do interwencji boskich. Znany jest niemal powszechnie fragment, w którym opisuje on pochwałę demokracji ateńskiej wygłoszoną przez Peryklesa.

    Mniej znany jest wstęp do jego dzieła, gdzie pisze on, że przemówienia różnych mówców, wodzów, etc (a jest tego dużo, wierzcie 😉 ) nie są prawdziwymi zapisami, tylko prawdopodobnymi rekonstrukcjami czy kreacjami autora, mającymi uatrakcyjnić dzieło.

    Tak czy siak, „Wielcy Mędrcy” o tym nie wspomnieli (a powinni, bo to zasadniczo zmienia kontekst, poza tym uważają się chyba za znawców starożytności), co nie najlepiej to o nich świadczy i o projekcie konstytucji UE też.

    fluor
    Keymaster
    #13719

    Tak czy siak, „Wielcy Mędrcy” o tym nie wspomnieli (a powinni, bo to zasadniczo zmienia kontekst, poza tym uważają się chyba za znawców starożytności), co nie najlepiej to o nich świadczy i o projekcie konstytucji UE też.

    O czym mieli wspominać?? I jacy znowuż Mędrcy?? 😛

    Za znawców starożytności też się raczej nie uważają, zresztą ja też nie; po prostu znaleźli ładne zdanie i je wpisali 😀 podpisując skąd je wzięli - IMHO wszystko wygląda poprawnie.

    Ixion
    Participant
    #13720

    O czym mieli wspominać?? I jacy znowuż Mędrcy?? 😛

    Za znawców starożytności też się raczej nie uważają, zresztą ja też nie; po prostu znaleźli ładne zdanie i je wpisali 😀 podpisując skąd je wzięli - IMHO wszystko wygląda poprawnie.

    Mędrcy to członkowi Konwentu Europejskiego (tak niektórzy ich nazywają, bo uważają za „tęgie głowy”, ja robię to ironicznie).

    Mędrcy (głównie Walery Giscard d'Estaing) chcieli opierać konstytucją o wartości antyczne i oświeceniowe (z wiadomych względów). Głosili peany na cześć myśli starożytnych, a tu okazało się, że tak naprawdę dobrze nie rozumieją jednego z podstawowych dzieł (w przeciwnym wypadku napisaliby, że to rekonstrukcja wypowiedzi Peryklesa, bo z tekstu w preambule wynika, że to Tukidydes jest autorem tych słów, podczas gdy on je tylko parafrazował).

    fluor
    Keymaster
    #13722

    Eee... do końca nie wiadomo czy Tukidydes słyszał tę mowę, znał ją z relacji świadków czy też wyssał z palca 😉 Może nie było żadnej mowy :PMożna powiedzieć, że Tukidydes jest autorem, bo to jego książka a Perykles nie autoryzował swojej mowy ;)Zresztą, nie traktuję odwołania do demokracji ateńskiej jako czegoś szczególnie pozytywnego. Może i obywatele mieli wolność słowa i takie tam, ale w tym samym czasie Ateny dzierżyły hegemonię nad swoim małym imperium egejskim, ściągając pieniądze za które budowali u siebie pomniki i świątynie; tłumiąc wszelkie próby różnych wysepek do usamodzielnienia...

    Ixion
    Participant
    #13723

    Eee... do końca nie wiadomo czy Tukidydes słyszał tę mowę, znał ją z relacji świadków czy też wyssał z palca 😉 Może nie było żadnej mowy 😛

    Nie wiadomo, ale skoro „Wojna peloponeska” to dzieło historyczne, napisane jest, że przemawia Perykles, to należy domniemywać, że taką (lub podobną) mowę wygłosił ten właśnie polityk.

    Można powiedzieć, że Tukidydes jest autorem, bo to jego książka a Perykles nie autoryzował swojej mowy 😉

    Może można go oskarżyć o plagiat? 😀

    Zresztą, nie traktuję odwołania do demokracji ateńskiej jako czegoś szczególnie pozytywnego. Może i obywatele mieli wolność słowa i takie tam, ale w tym samym czasie Ateny dzierżyły hegemonię nad swoim małym imperium egejskim, ściągając pieniądze za które budowali u siebie pomniki i świątynie; tłumiąc wszelkie próby różnych wysepek do usamodzielnienia...

    Demokracja w ogóle to chory system. Umożliwia bowiem władzę większości. W demokracji tłum pijaków może więcej niż profesor uniwersytet (choć nie każdy profesor nadaje się do rządzenia 🙂 ), a to jest szkodliwe dla państwa.

    Thengel
    Participant
    #13729

    A propos tradycji antycznych. W poniedziałek pisałem eliminacje do olimpiady historycznej. Tematy dobijające:-Czemu UE ma odwoływać się do wzorców antycznych?-Wymień dwa wydarzenia historyczne świadczące o tym że Polska powinna być silna w Europie.I jeszcze jakiś jeden był...Uważam że Łybacka rlz. Biedna Polska 🙁

    Ixion
    Participant
    #13735

    A propos tradycji antycznych. W poniedziałek pisałem eliminacje do olimpiady historycznej. Tematy dobijające:

    -Czemu UE ma odwoływać się do wzorców antycznych?

    -Wymień dwa wydarzenia historyczne świadczące o tym że Polska powinna być silna w Europie.

    I jeszcze jakiś jeden był...

    Uważam że Łybacka rlz. Biedna Polska 🙁

    To rzeczywiście idiotyzm. Olimpiada z całej historii ograniczona do UE. Gdybym pisał coś takiego, naprawdę bym się zdenerwował .......

    A jeśli chodzi o Łybacką, to jest ona chyba najbardziej antyedukacyjnym ministrem edukacji w ciągu ostatnich 10 lat. 🙁

    Ale nie było jeszcze najgorzej, zawsze mogłeś dostać temat: „Kto jest twoim idolem i dlaczego właśnie Walery Giscard d'Estaing?” 🙂

    fluor
    Keymaster
    #13748

    Demokracja w ogóle to chory system. Umożliwia bowiem władzę większości. W demokracji tłum pijaków może więcej niż profesor uniwersytet (choć nie każdy profesor nadaje się do rządzenia 🙂 ), a to jest szkodliwe dla państwa.

    Zaś w monarchii jeden król może więcej niż tłum pijaków i profesor uniwersytecki 😀 wszystko zależy od definicji państwa - czy to państwo jest dla ludzi czy ludzie dla państwa.

    Jak dotąd nie ma lepszego ustroju niż demokracja 😛

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 221 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram