Torpedy

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • Zarathos
    Participant
    #5090

    Część okrętów w grze obok uzbrojenia energetycznego posiada także uzbrojenie torpedowe. Może ono być dwojakiego rodzaju: fotonowe lub plazmowe. Jest ono wymienione na karcie okrętu, wraz z parametrami. Parametry uzbrojenia to typ, liczba danego uzbrojenia, pola ostrzału, moc aktywacji, karta ostrzału i moc broni.

    Typ uzbrojenia jest jego nazwą i pomaga w identyfikowaniu broni przy określaniu, która broń w co strzela.

    Liczba danego uzbrojenia to ogólna liczba broni danego typu, jaka jest zamontowana na okręcie.

    Pola ostrzału pokazują, jakie cele dana broń może ostrzeliwać. Są cztery pola ostrzału (dla uproszczenia) - przód (F), tył (A), sterburta (S) i bakburta (P). Przód obejmuje cele znajdujące się w przednich 60 stopniach od okrętu, tył w tylnych. Sterburta to prawe 30 stopni z przodu i prawie wszystko z prawego boku okrętu (oprócz celów bezpośrednio za okrętem), bakburta to lewe, przednie 30 stopni i prawie wszystko z lewej strony okrętu (oprócz celów bezpośrednio za okrętem).

    Pola ostrzału mogą być łączone, np. f/s (przód i sterburta).

    Liczba obok określenia pola ostrzału pokazuje, ile wyrzutni może ostrzeliwać cele w danym polu ostrzału. W przeciwieństwie do broni energetycznej broń torpedowa nie jest łączona w banki, dlatego każda broń z danego pola ostrzału może atakować inny cel.

    Przód (niebieski) / tył (czerwony)

    Dołączona grafika

    Przód (niebieski) / tył (czerwony)

    Dołączona grafika

    Sterburta (niebieski) / bakburta (czerwony) - jak widać pola ostrzału z nakładają się bezpośrednio przed okrętem

    Dołączona grafika

    Sterburta (niebieski) / bakburta (czerwony) - jak widać pola ostrzału z nakładają się bezpośrednio przed okrętem

    Dołączona grafika

    Okręt ma 4 wyrzutnie torped: 2f, 2a

    Oznacza to, że ma dwie wyrzutnie mogące atakować do dwóch celów w przedniej sferze ostrzału, i 2 wyrzutnie z tyłu mogące atakować do dwóch celów w tylnej sferze ostrzału.

    Moc aktywacji to ilość punktów energii którą trzeba wydać, żeby załadować wyrzutnię. Jest ona stała - nie można przydzielić mniejszej (ani większej) ilości punktów do wyrzutni.

    Karta ostrzału to informacja dla Mistrza Gry, mówiąca, z jakiej kolumny w odpowiedniej tabeli korzystać przy sprawdzaniu, czy strzał trafił, czy też nie. Można ją znaleźć pod tym LINKIEM

    Moc broni pokazuje, ile pkt. uszkodzeń zadaje dana broń. Dla torpedo fotonowych i nowych (TNG+) torped plazmowych moc jest stała, dla torped plazmowych starszego typu (TOS) spada wraz z odległością celu i odczytuje się ją z tabeli znajdującej się pod tym LINKIEM

    Romulański okręt klasy T-2 Talon (typ-3):

    Typ: RPL-1

    Liczba: 1

    Pola ostrzału: f

    Moc aktywacji: 10

    Karta ostrzału: E

    Moc broni: patrz tabela

    Okręt ma jedną wyrzutnię torped plazmowych typu pierwszego, mogącą strzelać do przodu. Załadowanie wyrzutni kosztuje 10 pkt. energii, a uszkodzenia zadawane po trafieniu sprawdzane są w odpowiedniej tabeli.

    Przy sprawdzaniu szansy trafienia Mistrz Gry korzysta z kolumny E.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram