Forum › Rozmowy (nie)kontrolowane › Nauka › Środki transportu - nowinki techniczne
Chiny teraz przeżywają ogromny rozwój gospodarki, co przekłada się na ogromne ilości zużywanego paliwa. To, że paru (czy nawet parę tysięcy) takich eko-lanserów kupi sobie elektryczny samochód nic nie zmieni. Z resztą największym trucicielem atmosfery i tak jest aktywność wulkaniczna naszej planety, ale to może temat na inną dyskusję...Dodatkowo auta elektryczne są po prostu brzydkie - nigdy nie chciałbym jeździć jakimś kwadratem, czy jajkiem. Do tego 8h ładowania, żeby przejechać nieco ponad 100km. Jestem za zwiększaniem sprawności silników spalinowych przy zmniejszaniu zużycia paliwa. Dodatkowo jeśli świat przeszedłby na elektrownie atomowe i źródła odnawialne, to oprócz oczywistego zmniejszenia emisji, pozostałyby ogromne ilości węgla, które wciąż nasza planeta posiada. Można by je przerabiać na paliwa syntetyczne (jak już z powodzeniem robili to Niemcy podczas II wojny światowej) i cieszyć się klasyczną motoryzacją jeszcze przez wiele stuleci.Zrozumcie, że elektryczne samochody nic nie zmienią.
Moim zdaniem to całkowicie błędne rozumowanie. Samochody elektryczne zmienią bardzo wiele. Po pierwsze Chinom potrzeba nie tysięcy samochodów ale setki milionów i właśnie będą to elektryczne samochody, a nie spalinowe i to z kilku powodów. Po drugie są tańsze w eksploatacji (nawet do 10x tańsze ! ) a Chińczycy nie są bogaci i szybko nie będą. Po trzecie już teraz w wielkich chińskich miastach jest smog głownie z winy samochodów choć nie tylko. Po czwarte dalsze obniżanie ilości wydzielanych spalin w silnikach spalinowych jest kosztowne i mało efektywne. Po piąte problem spalin w miastach dotyczy wszystkich większych miast a tych największych szczególnie i bez samochodów elektrycznych się go nie rozwiąże. Po szóste złoża ropy i węgla są coraz mniejsze a co gorsze coraz droższe bo trudniejsze w eksploatacji. Po siódme elektrownie maja nadmiar mocy która się nocą marnuje, a można by w tym czasie zasilać akumulatory samochodów elektrycznych. Po ósme te akumulatory są z roku na rok coraz lepsze i tańsze i za kilka lub kilkanaście lat będą bardziej wydajne niż silniki spalinowe, a więc przejechać na nich będzie można znacznie więcej. Po dziewiąte Cała światowa energetyka przechodzi po woli na energię odnawialną i jądrową co znacznie zmniejszy zatrucie środowiska przy produkcji energii elektrycznej. Po dziesiąte są też samochody elektryczne zasilane ogniwami wodorowymi. Po jedenaste wreszcie wygląd samochodu nie ma żadnego związku z tym czy jest to samochód elektryczny czy spalinowy. Owszem obecne samochody elektryczne mogą Ci się nie podobać, bo na razie jest to produkcja w bardzo małych seriach i albo mają kształty inne niż te spalinowe by celowo je odróżnić od tych pierwszych, gdyż posiadacze elektrycznych chcą się odróżnić ponieważ to mała grupka zwolenników jak na razie. Albo też jest to super tani model, a więc i stylistycznie niezbyt ciekawa produkcja. Ale już teraz są wyjątki bo powstało kilka elektrycznych samochodów o sportowych osiągach i pięknej linii. Z chwilą uruchomienia wielkoseryjnej produkcji zostaną one dopasowane pod względem wyglądu do gustu klientów tak samo jak obecne spalinówki. I po dwunaste wyraźnie zmniejszą hałas w miastach.
Szybki pociąg do Londynu
http://biznes.onet.pl/szybki-pociag-do-lon...leria#id7725534
http://biznes.onet.pl/deutsche-bahn-wjecha...3,1,prasa-detal
Niemiecki nowy szybki pociąg pasażerski typu ICE 3, mający w przyszłości obsługiwać połączenia Niemiec z Londynem, przeszedł pomyślnie testy bezpieczeństwa w tunelu pod Kanałem La Manche - poinformowało konsorcjum Eurotunnel.
Państwowe Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn - D:cool: zamierzają od grudnia 2013 roku uruchomić szybkie połączenie Frankfurtu nad Menem z Londynem przez Kolonię, Brukselę i Lille. Czas przejazdu całej tej trasy ma wynosić około pięciu godzin, co dałoby kolei szansę na konkurowanie z komunikacją lotniczą.
Pociągi ICE są przystosowane do prędkości 300 km/h.
Super maszyna, a szczególnie to podoba mi się stanowisko maszynisty - prawie jak w statku Enterprise 😀
Wiemy jakie pociągi będą jeździć w Wielkopolsce!
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,854...lkopolsce_.html
- Komisja przetargowa wybrała ofertę Pesy - poinformował w czwartek po południu wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Wielkopolska kupi od bydgoskiej firmy 22 nowe pociągi elektryczne o nazwie Elf, za ponad 380 mln zł. - To nowoczesne pociągi o standardzie europejskim. Podobnie zresztą jak te, które proponowali konkurenci. Różniły się tylko niuansami - podkreśla Jankowiak.
Zwycięski Elf to prototyp. Każdy skład będzie miał 204 miejsca siedzące i rozwinie prędkość sięgającą 160 km/godz. - Do tego klimatyzowany i niskopodłogowy, co ważne dla niepełnosprawnych. Spełnia też najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Koncepcyjny Nissan iV to powiew z przyszłości ?
http://gadzetomania.pl/2010/10/22/koncepcy...zedsmak-porazki
Chyba każdy producent samochodów kombinuje ostro w zakresie coraz to nowszych koncepcji futurystycznych pojazdów. Tym razem Nissan zaprezentował własną wizję pojazdu na rok 2035.
Przykładem tego może być koncepcyjny samochód Nissana o nazwie iV (czyżby „i” zapożyczono od Apple’a?). Na pierwszy rzut oka jest to kształtny i „sztuczny” wytwór projektantów z teamu Mazdy. Mimo wszystko nie o sam wygląd tutaj chodzi. Niezwykły iV ma być oczywiście ekologicznym samochodzikiem o napędzie elektrycznym.
Energia do napędzania motorów ma być konwertowana z promieni słonecznych.
Na pokładzie iV miałyby znaleźć się baterie, które wystarczyłyby na przejechanie około 1930 kilometrów na jednym pełnym naładowaniu. Na takie wyniki przekłada się również zastosowanie systemów potrafiących odzyskać energię z innych ruchomych części pojazdu.
Balon w kształcie dysku zdolny przenieść 150 ton
http://gadzetomania.pl/2010/10/03/balon-w-...zeniesc-150-ton
Obecnie najmocniejsze helikoptery są w stanie przewozić ładunki ważące do ok. 20 ton, np. helikopter Mil Mi-26. Tymczasem australijska firma Skylifter (to odpowiednia nazwa) pracuje obecnie nad widocznym na fotce niecodziennym balonem.
Pojazd ma 150 metrów średnicy, a kształtem przypomina talerz – dzięki takiej budowie balon ma być mniej wrażliwy na podmuchy wiatrów. Zasięg sięga nawet do 2000 kilometrów, a maksymalna prędkość wynosi 45 węzłów (ok. 83 km/h). Płaska i ogromna powierzchnia ma zadziałać w trakcie lądowania podobnie do spadochronu.
Najciekawszy jest jednak przede wszystkim udźwig balonu, który ma wynosić 150 ton. Zdaniem producenta taki balon mógłby przenosić mobilne szpitale do trudno dostępnych rejonów z dala od miast (p. zdjęcie) czy centra pomocy poszkodowanym w trakcie rozmaitych katastrof. Skylifter mówi także o możliwości przenoszenia luksusowych statków.
Myślę że taki transport ma przed sobą przyszłość 🙄
Ten balon to świetny pomysł, ale za tego Nissana wyżej to bym SIĘ DAŁ POKROIĆ 😮 Może do 35 zdążę na niego odłożyć :PUwielbiam takie futurystyczne projekty no i w ogóle kreatywne futurystyczne myślenie.
W Chinach otwarto kolejną superszybką linię kolejową
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,8...uperszybka.html
W Chinach otwarto nową, liczącą 202 kilometry superszybką linię kolejową, łączącą Szanghaj z Hangzhou nad Morzem Wschodniochińskim. Dzięki pociągom pędzącym z prędkością 350 km/h podróż między miastami skróci się z 78 do 45 minut.
Wraz z uruchomieniem nowej linii długość sieci szybkich kolei w Chinach wzrosła do 7431 kilometrów i jest najdłuższa na świecie.
Od 2008 roku budowana jest jedna z najdłuższych linii tego typu z Pekinu do Szanghaju. Koszt tego mającego liczyć 1318 kilometrów projektu wynosi równowartość 32,5 miliarda dolarów. Budowa ma zostać ukończona do 2012 roku. Połączenie skróci czas podróży na tej trasie z około 12 godzin do pięciu.
Pierwszy egzoszkielet już do kupienia w sklepie
http://gadzetomania.pl/2010/10/26/koszmarn...nie-dla-kazdego
Powerloader Light to stworzony przez Panasonica egzoszkielet, na który będzie stać wyłącznie krezusów i zasobne organizacje. Kto inny zdecyduje się wydać na takie wdzianko 223 000 dolarów, czyli 640 tysięcy złotych?
Instytucje badawcze mogą kupić egzoszkielet za pół ceny – jest tylko warunek, aby w ciągu 1 roku zaprezentowały producentowi wyniki swoich badań i usprawnień.
Niestety na razie bardzo drogo 😐 ale jak ruszy produkcja wielkoseryjna to ceny bardzo spadną.
Wojskowe egzoszkielety HULC, pod koniec 2011 mają trafić na testy do Afganistanu.
http://www.altair.com.pl/start-5264
Podczas wystawy AUSA zaprezentowano 5 egzoszkieletów z pierwszej serii produkcyjnej. Urządzenie jest cały czas modyfikowane, ale już na obecnym etapie ujawnia niespotykane możliwości – długotrwały transport obciążenia do 90 kg, takiego jak ciężka tarcza balistyczna czy karabin maszynowy.
No, ale np. takie telewizory plazmowe 52 cale z 7 lat temu kosztowały ~60.000 złotych a dziś spokojnie kupi dobrej klasy takie coś za 3.000 ;]Tak więc pewnie za parę lat inwalidzi zaczną masowo wstawać z wózków.
DiscRotor – helikopter i samolot w jednym
http://gadzetomania.pl/2010/10/27/discroto...-w-jednym-wideo
Agencja Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych stwierdziła, że samoloty pionowego startu tworzone według dzisiejszych pomysłów są passe. Sposobem na ich rozwój w XXI wieku jest połączenie samolotu ze śmigłowcem. Z tą różnicą, że po osiągnięciu odpowiedniej prędkości śmigła pozwalające na start w pionie złożyłyby się i schowały pod ruchomym dyskiem. A wyglądać ma to mniej więcej tak:
Bugatti - nowa koncepcja motocykla
http://gadzetomania.pl/2010/10/28/bugatti-dokad-jedziesz
Mówi się, że filmy science fiction nie kłamią, tylko ukazują niektóre rzeczy ze sporym wyprzedzeniem. Przykładem tego może być nowa koncepcja motocykla Bugatti. Jej twórca inspirował się między innymi „Gwiezdnymi wojnami”.
W przyszłym roku ruszy produkcja Rometa 4E
http://biznes.onet.pl/w-przyszlym-roku-rus...84,1,news-detal
Firma Arkus&Romet Grup Podgrodzia (Podkarpackie) przygotowuje się do produkcji miejskiego samochodu napędzanego dwoma silnikami elektrycznymi. Romet 4E będzie poruszał się z maksymalną prędkością 45 km/h; na pokonanie 100 km trzeba będzie wydać od 3,6 zł do 5 zł.
Szybka kolej BiT City połączy Bydgoszcz i Toruń
http://forsal.pl/artykuly/457996,szybka_ko...cz_i_torun.html
Przetarg na zakup szybkiego pociągu ogłosił we wtorek marszałek województwa kujawsko-pomorskiego. Linia "BiT City" ma obsługiwać trasę Bydgoszcz - Toruń.
"Będzie to pierwszy skład zakupiony na potrzeby BiT City, szybkiej kolei metropolitalnej i zintegrowanych z nią systemów komunikacyjnych obu stolic województwa. Zamawiamy pociąg elektryczny, czteroczłonowy, obliczony na minimum 200 miejsc siedzących, rozwijający prędkości do 160 kilometrów na godzinę" - poinformował we wtorek marszałek województwa Piotr Całbecki.
Rosyjski szybki pociąg Sapsan (Sokół Wędrowny)
http://www.kow.tomasz40.nazwa.pl/nowy-nume...ak-sapsan-.html
http://wiadomosci.onet.pl/kiosk/swiat/dwa-...,wiadomosc.html
Inauguracja szybkiej kolei Madryt-Walencja
http://biznes.onet.pl/inauguracja-szybkiej...15,1,news-detal
Król Juan Carlos, premier Jose Zapatero i przywódca opozycji Mariano Rajoy zainaugurowali w sobotę superszybkie połączenie kolejowe AVE na trasie Madryt-Walencja, obsługiwane przez pociągi hiszpańskiej konstrukcji Talgo rozwijające prędkość do 330 km/godz.
Pociąg Talgho-Bombardier 112 będzie rozwijał na nowej trasie szybkość podróżną od 240 do 260 kilometrów na godzinę.
Liczącą 538 km trasę Madryt-Sewilla pokonuje w ciągu 2 godzin 40 minut.
Połączenie kolejowe AVE, skrót hiszpańskiej nazwy Alta Velocidad Espanola (Wysoka Szybkość Hiszpańska) istnieje na tej trasie od 1992 roku i było pierwszym tego rodzaju połączeniem w Hiszpanii.
Kraj ten zajmuje pierwsze miejsce w Europie pod względem długości tras obsługiwanych przez superszybkie pociągi. Mają one łącznie 2 665 kilometrów.
Pierwsze komercyjne tankowanie wodorem
http://kopalniawiedzy.pl/wodor-samochod-pa...yota-11740.html
Niewielka firma SunHydro otworzyła pierwszą w USA w pełni komercyjną prywatną stację, na której można tankować wodór do pojazdów z ogniwami paliwowymi. Stacja znajduje się w Wallingford w stanie Connecticut i produkuje wodór na miejscu. Używa do tego baterii słonecznych, które zapewniają energię elektryczną potrzebną do pozyskania wodoru z wody za pomocą hydrolizy.
SunHydro otworzyło pierwszą stację dostępną dla każdego chętnego.
Przedstawiciele Proton Energy Systems mówią, że paliwo będzie sprzedawane na kilogramy, a nie na galony. Do zatankowania SUV-a wielkości Toyoty Highlandera potrzebne będzie 4-5 kilogramów wodoru, co pozwoli mu przejechać około 640 kilometrów. Koszt tankowania to około 60 dolarów, a więc jest podobny do tankowania samochodu na tradycyjne paliwo.
Stacja wykorzystuje panele słoneczne o łącznej mocy 75 kilowatów. Wodór pozyskiwany jest z dejonizowanej wody za pomocą membrany protonowej, która przepuszcza protony, ale zatrzymuje wodór. Następnie wodór jest kompresowany i przechowywany w 4 zbiornikach o długości 6 metrów każdy. Ciśnienie wodoru na wyjściu wynosi 69 000 kilopaskali.
SunHydro już planuje otwarcie kolejnych dziewięciu stacji wzdłuż wschodniego wybrzeża USA. Przedstawiciele firmy nie wykluczają też powstania przenośnej stacji tankowania wodorem. Taki system miałby długość 12 metrów, szerokość 2,4 metra i byłby w stanie obsłużyć około 10 samochodów dziennie. Jego cena to od 100 do 200 tysięcy dolarów.
Kilka koncernów samochodowych prowadzi obecnie pilotażowe programy pojazdów na wodór, jednak większość z nich zamierza rozpocząć sprzedaż tego typu pojazdów dopiero w roku 2015.
Superszybki odrzutowiec przyszłości
Podróż z Nowego Jorku do Sydney w zaledwie 2,5 godziny? To nie żart. NASA właśnie ujawniła szczegóły dotyczące budowy naddźwiękowego odrzutowca przyszłości, dzięki któremu będzie to możliwe.
NASA zamierza budować naddźwiękowe samoloty pasażerskie, które będą latały w ziemskiej atmosferze. W planach ma produkcję maszyn, którymi będzie można bezpiecznie podróżować z prędkością pięciokrotnie przewyższającą dźwięk. Przykładowo pozwoliłoby to skrócić trwający obecnie aż 21 godzin lot z Nowego Jorku do Sydney do zaledwie 2,5 godzin.
O tym, że amerykańska agencja kosmiczna nie rzuca słów na wiatr mogliśmy przekonać się, kiedy to eksperymentalny model X-43A pobił rekord prędkości dla samolotów bezzałogowych. X-43A napędzany jest przez silnik strumieniowy wykorzystujący do spalania tlen atmosferyczny. Maszyna zdolna jest przemieszczać się z prędkością blisko siedmiokrotnie większą niż dźwięk. Ponadto NASA zamierza budować statki kosmiczne wielokrotnego użytku, które pozwoliłyby wygodnie podróżować na Marsa.
Prace nad nowym, ponaddźwiękowym samolotem pasażerskim mają przyczynić się do powstania tanich, lekkich, trwałych i odpornych na wysoka temperaturę materiałów. Badania mają trwać trzy lata i kosztować 5 mln dolarów rocznie.
Artykuł pochodzi ze strony : http://tech.wp.pl/kat,1009789,title,Supers...,wiadomosc.html
Amerykanie piszą o tym projekcie co najmniej od kilku lat ale nie podają żadnej konkretnej daty. Może teraz coś się ruszy gdy Unia zaczęła finansować swojego Sangera, który będzie latał jeszcze znacznie wyżej i szybciej 🙄
Japońskie samochody elektryczne wchodzą do handlu
http://biznes.onet.pl/elektryczne-mitsubis...03,1,news-detal
http://biznes.onet.pl/wideo/japonskie-samo...2,11,klip.html#
Mitsubishi Motors i sieć handlowa Bic Camera planują sprzedawać samochody elektryczne w Japonii i docelowo reklamować zero-emisyjne auta obok domowej elektroniki. »
Mitsubishi Motors chce do końca marca przyszłego roku wyprodukować 9 tys. modeli i-MiEV. W 2012 i 2013 roku liczba ta ma sięgnąć już 40 tys. sztuk. W zeszłym miesiącu ruszył eksport do Europy. Samochody będą tam oferowane także pod markami koncernu PSA: Citroena i Peugeota.
Mitsubishi Motors poinformował także we wtorek, że północnoamerykańska wersja i-MiEV zadebiutuje podczas targów w Los Angeles, które rozpoczynają się w przyszłym tygodniu. Do sprzedaży samochodów powinien trafić jesienią 2011 r.
Elektryczny Jaguar C-X75 - nie do końca elektryczny
http://inwestycje.pl/motoryzacja/elektrycz...a;103840;0.html
Jaguar C-X75 to niesłychanie rozwinięty technologicznie model auta oparty na napędzie elektrycznym. Koncept ten został zaprojektowany przez markę Jaguar z okazji jej 75 lecia obecności na rynku samochodowym.
Nowy koncepcyjny Jaguar C-X75 jest wyposażony w cztery najnowsze technologicznie silniki
elektryczne zapewniające napęd na cztery kola. Moc tych silników zapewnia osiągnięcie maksymalnej prędkości tego auta, która wynosi 330 km/h. Wszystko to działa w pełnym trybie elektrycznym, co zapewnione całkowicie zerową emisję spalin do środowiska naturalnego.
Auto to posiada również mikro turbiny gazowe zapewniające szybkie ładowanie akumulatorów litowo-jonowych, co umożliwia szybką regenerację energii utraconej w czasie jazdy. Zapewnia to teoretycznie możliwość pokonania do 900 km bez ładowania.
Nie jest całkowicie elektryczny ale parametry i osiągi świetne 🙄
Chiński super-autobus zmniejszy korki !
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Super-...,wiadomosc.html
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,8223663,Chin..._z_dziurka.html
Wraz z rozwojem cywilizacji powstają nowe problemy dla większych aglomeracji. Największe miasta walczą z korkami stosując różne rozwiązania. Chińska firma Shenzhen Hashi Future Parking Equipment zaprezentowała niedawno koncepcję nowego super-autobusu 3D Fast Bus. Szeroki na dwa pasy jezdni i wysoki na 4-5 metrów może przewozić pasażerów bez utrudnień dla ruchu samochodów.
Energii do poruszania pojazdu dostarcza system baterii słonecznych umieszczonych na dachu oraz dedykowana trakcja elektryczna. 3D Fast Bus dzięki swej konstrukcji jest super kondensatorem co daje możliwość szybkiego ładowania go i rozładowywania. Zestaw czujników ultradźwiękowych ostrzega samochody znajdujące się pod pojazdem, o chęci wykonania skrętu przez autobus oraz zbytniemu zbliżeniu się do jego bocznej ściany i kół. Ponadto, system informuje zbyt wysokie samochody jadące za busem, aby zmieniły pas i uniknęły zderzenia.
3D Fast Bus może przewozić nawet 1200 osób z prędkością 40 km/h i pozwoli zmniejszyć korki nawet o 25 - 30%. Ponadto, czas potrzebny na jego wdrożenie jest znacznie krótszy, niż w przypadku popularnego obecnie metra - potrzeba roku na stworzenie 40 km przystosowanej trasy. Dla metra ten sam odcinek wymaga trzech lat prac.
3D Fast Bus dzięki innowacyjnym rozwiązaniom jest w stanie zaoszczędzić nawet 860 ton paliwa rocznie i zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 2640 ton. Choć wydawać się może, że ten pomysł jest zbyt genialny, aby mógł być wprowadzony w życie, warto odnotować, że w Pekinie już zaplanowano wykorzystanie 186 km dróg w dzielnicy Mentougou jako trasa testowa nowego autobusu. Planowany początek prac budowy systemu ustalony jest na koniec bieżącego roku.
Jeśli ten pomysł się sprawdzi to może to być komunikacyjny ratunek dla wszystkich dużych miast świata 🙄
Tylko dlaczego nazywają go autobusem ? Skoro jeździ po szynach to chyba jest to tramwaj 😀
Światła drogowe, które naprawdę mają sens!
http://gadzetomania.pl/2010/11/21/swiatla-...rawde-maja-sens
Proste i genialne zarazem 🙄
Czyżby klepsydra miała przed sobą wielki renesans ?
Jest kasa na Pendolino! Do stolicy w 2 godz. 10 minut
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,8...__10_minut.html
Ostatnia przeszkoda na drodze do zakupu pociągów Pendolino przez PKP Intercity zniknęła. Rząd zwiększył dofinansowanie do przewozów międzywojewódzkich o 100 mln zł rocznie. W 2013 r. podróż z Gdańska do Warszawy potrwa niewiele ponad 2 godziny
Na przełomie września i października PKP Intercity otworzyło koperty w przetargu na dostawę pierwszych w historii Polski szybkich pociągów. Jedyną ofertę złożył Alstom, proponując Pendolino wyposażony w system wychylnego pudła. Dzięki czemu mogą szybciej pokonywać łuki.
W środę Ministerstwo i PKP Intercity na wspólnej konferencji prasowej ogłosili podpisanie wymaganego przez EBI dokumentu. - Umowa mówi o 240 mln dofinansowania rocznie, co wystarczy, byśmy mogli zrealizować nasz biznesplan - mówił Grzegorz Mędza, prezes PKP Intercity. Poinformował też, że komisja przetargowa zaakceptowała ofertę Alstomu.
Co teraz? Dokument ma zaakceptować EBI, po czym będzie możliwe ostateczne podpisanie umowy z producentem (według nieoficjalnych informacji ma to nastąpić w ciągu najbliższych trzech miesięcy). Zgodnie z warunkami przetargu wszystkie 20 składów przyjedzie do Polski w 2013 r. Nie wykluczone jednak, że kilka dostaniemy już na Euro 2012.
Chiński superpociąg pobił rekord prędkości
http://wiadomosci.onet.pl/ciekawostki/chin...,wiadomosc.html
Chiński pociąg pasażerski ustanowił nowy rekord prędkości: podczas jazdy próbnej jechał 486 km na godzinę - poinformowało chińskie ministerstwo ds. kolei. Próbę przeprowadzono na jeszcze nie otwartej trasie łączącej Pekin z Szanghajem.
http://wiadomosci.onet.pl/wideo/rekord-pre...82,1,klip.html#
Japonia przedstawiła swój najnowocześniejszy super-szybki pociąg.
http://biznes.onet.pl/japonczycy-nie-rezyg...59,1,news-detal
http://www.geekweek.pl/superszybkie-pociag...-japonii/91101/
Japonia przedstawiła swój najnowocześniejszy super-szybki pociąg. To pierwsza poważna modernizacja tej linii od 14 lat. Najnowocześniejszy pociąg “Hayabusa” będzie najszybszy w Japonii; może rozwijać prędkość do 300 kilometrów na godzinę.
Światowy rekord szybkości należy do chińskiego Harmony Express, który rozwija prędkość 350 kilometrów na godzinę, ale Japonia pozostaje w awangardzie technologii i promocji szybkiej kolei.
JR East, operator pociągów Hayabusa, Kawasaki Heavy Industries i Sumitomo Corp, złożył ofertę na realizację projektu szybkiej kolei w Kalifornii. Jego wartość może przekroczyć 40 miliardów dolarów i stworzyć ponad 100.0000 miejsc pracy rocznie.
Rekord elektrycznego Cri Cri
http://www.altair.com.pl/start-5451
Napędzany silnikami elektrycznymi zmodyfikowany samolot Cri Cri – E-Cristaline pobił rekord prędkości w tej kategorii. Wynosi on teraz 262 km/h.
ReWalk - urządzenie, które pozwoli osobom sparaliżowanym wstać
http://kopalniawiedzy.pl/paraliz-nog-egzos...gies-12000.html
Amerykańsko-izraelskie konsorcjum Argo Medical Technologies tworzą zaawansowane technologicznie firmy zajmujące się robotyką i tworzeniem egzoszkieletów. Bo ReWalk jest właśnie specjalistycznym egzoszkieletem, który działa dzięki współpracy osoby chorej. Mechaniczne spodnie trzymają się dzięki uprzęży w pasie i obejmują nogi. Poruszanie się - prawdziwe chodzenie - zapewnia zespół serwomotorów i siłowników kontrolowany komputerem, który - razem z baterią wystarczającą na 3,5 godziny pracy - mieści się w niewielkim plecaku. Sterowanie urządzeniem odbywa się poprzez odpowiednie wychylanie ciała do przodu i na boki, co przypomina nieco koncept zastosowany w słynnym Segwayu. Dla zagwarantowania równowagi użytkownik posiłkuje się kulami, które - jak widać na załączonym filmie - może traktować dość swobodnie. Można swobodnie chodzić nawet po schodach.
Trzeba zaznaczyć, że ReWalk pojawia się na rynku wśród licznej konkurencji. Podobne urządzenia, które są lub będą niedługo komercyjnie dostępne to Bionic Leg firmy Tibion Corp. (dla osób po udarze), eLEGS firmy Berkeley Bionics (aktualnie w fazie testów, seria próbna pojawi się za pół roku), wreszcie sterowany joystickiem egzoszkielet firmy Rex Bionics.
Dla wyjaśnienia tylko dodam, że jest to ta tańsza wersja egzoszkieletu do której potrzebne są kule.
Droższe wersje nie wymagają kul, a te najdroższe wersje są dla osób mających sparaliżowane ręce i nogi.
"Wierzymy, że to dla przemysłu motoryzacyjnego początek nowej ery"
http://biznes.onet.pl/wierzymy-ze-to-dla-p...93,1,news-detal
W piątek japoński koncern Nissan Motor Co. uczynił milowy krok w historii motoryzacji, inaugurując sprzedaż wolnego od zanieczyszczeń modelu Leaf – pierwszego na świecie samochodu elektrycznego, który ma być produkowany na masową skalę.
Aby rozwiązać problem zasięgu, Nissan zainstalował punkty poboru energii u 2,2 tys. japońskich dilerów oraz szybkie ładowarki, zdolne do naładowania akumulatorów w 80 proc. w ciągu 30 minut u około 200.
- Wierzymy, że to dla przemysłu motoryzacyjnego początek nowej ery – powiedział dyrektor operacyjny koncernu, Toshiyuki Shiga.
Jeszcze w tym miesiącu auto zacznie trafiać do pierwszych klientów z Japonii i wybranych amerykańskich stanów. Do Europy samochód zawita w styczniu przyszłego roku. Nissan zebrał zamówienia na wszystkie oferowane egzemplarze: 6 tys. w Japonii i ok. 20 tys. w Stanach Zjednoczonych. Klienci będą je otrzymywać przez cały najbliższy rok.
Nissan nie jest pierwszym dużym producentem, który sprzedaje auta elektryczne. Zaszczyt ten przypadł Mitsubishi Motors Corp, który w zeszłym roku wypuścił na rynek niewielki model i-MiEV. Samochodów trafił najpierw do klientów flotowych, a w kwietniu tego roku także do indywidualnych.
Jednak Nissan i francuski partner firmy, koncern Renault, mają ambicje zostać liderem sprzedaży na raczkującym rynku aut elektrycznych. Według przeprowadzonych przez firmy analiz, do 2020 r. udział samochodów elektrycznych na globalnym rynku powinien sięgnąć 10 proc.
Nissan sprzedał pierwszy samochód elektryczny
http://biznes.onet.pl/nissan-sprzedal-pier...44,1,news-detal
Firma Nissan sprzedała w sobotę w Kalifornii swoje pierwsze, masowo produkowane, auto napędzane wyłącznie energią elektryczną.
Na początku grudnia z taśm produkcyjnych zjechał elektryczny model General Motors - Volts. Nissan spieszył się z dostarczeniem Leafa pierwszemu klientowi, by nie dać się wyprzedzić firmie GM, której Volts trafi do sprzedaży jeszcze w grudniu.
Ford Motor pokaże swój elektryczny wariant Fokusa w przyszłym roku.
Szef Nissana w USA, Carlos Taveras powiedział, że jego firma skoncentruje się teraz na dostarczeniu 20 tys. modeli Leafa nowym konsumentom, zanim zacznie przyjmować większe zamówienia na rok przyszły.
Kalifornia, która jest największym w USA rynkiem samochodów tradycyjnych, stanie się również zapewne największym odbiorcą pojazdów elektrycznych.