Forum Fandom Kluby i grupy TrekSfera Spotkanie informacyjne

Spotkanie informacyjne

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 84 total)
  • Author
    Posts
  • Eviva
    Participant
    #75157

    Spotkanie pokonwentowe w sobotę 18 lipca, o godzinie 14 w Paradoksie. Zapraszam osoby odpowiedzialne za organizację, a także wszystkich zainteresowanych.

    A gdzie teraz jest Paradox? Bo ja chcę tam być!

    fluor
    Keymaster
    #75158

    Niedaleko - porównanie starej i nowej siedziby (mapka).

    fluor
    Keymaster
    #75451

    Przypomnienie - w najbliższą sobotę, czyli 18 lipca o godzinie 14 w Paradoxie zebranie organizacyjne podsumowujące TrekSferę. Zapraszam osoby zaangażowane w organizację a także wszystkie inne zainteresowane tematem.

    W niedzielę 19 lipca o g. 21 zebranie ircowe - temat taki sam, czyli podsumowanie edycji 2009 i plany na przyszły rok. Zapraszam.

    Gosiek
    Participant
    #75473

    A Paradoxu to już przypadkiem nie zamknęli? W ostatnią sobotę była impreza pożegnalna, lokal miał być z tego co pamiętam otwarty do wtorku - 14 lipca. A na nowym miejscu startują dopiero od 31 lipca. Ja bym radziła to zweryfikować, żebyście się nie odbili od zatrzaśniętych drzwi. ;>

    fluor
    Keymaster
    #75478

    Pamiętam, mam to zamiar zweryfikować jutro... ale i tak będziemy szukać czegoś sensownego w okolicy...

    Nowe miejsce spotkania: KFC przy Alejach Jerozolimskich przy Brackiej. Lokal jest dość spory i jest na drodze do Paradoksu z Centrum. Na mapce zaznaczyłem charakterystyczne punkty: Pałac Kultury i Nauki, KFC (jako X), palmę przy Rondzie de Gaulle'a oraz starą miejscówkę Paradoksu (litera P).

    Dołączona grafika

    Dzikowy
    Participant
    #75547

    Opowiedzcie jak było (będzie?), przywołany na Mazury przez j.e. ZUS nie mogę się pojawić, a szkoda.

    fluor
    Keymaster
    #75558

    Oczywiście, zresztą w niedzielę na ircu robimy zebranie ogólnopolskie, także dla tych co nie mogli przybyć.

    fluor
    Keymaster
    #75602

    Zebranie TrekSfery 18 lipca 2009

    Uczestnicy: fluor, Nureczka, Eviva.

    Wnioski z zebrania postaram się zebrać w postaci kilku punktów. Generalnie omówiliśmy listę zagadnień jaka została przygotowana przez koordynatorów w ciągu ostatnich dwóch tygodni, a dotyczyła Treksfery - tego co się udało i tego co należy poprawić. Niestety organizatorzy pojawili się w dość okrojonym składzie, ale mimo to przeprowadziliśmy konstruktywną dyskusję.

    * A kto nie był, nie miał okazji skosztować pysznego ciasta, jakie przyniosła Nureczka. Ciasto to już tylko wspomnienie, ale za to jakie 😉

    Dołączona grafika

    * "Wampiry w Star Trek" - proponowany temat dla prelekcji za rok, ponieważ wszystkie atrakcje, które wspominały coś o wampirach przyciągały mnóstwo widzów.

    * Identyfikatory treksferowe i zupełny brak informacji o istnieniu takowych. Wnioski dla organizacji są proste - znacznie więcej informacji, to nie musi być coś skomplikowanego, prosta kartka z wiadomością powinna dać radę.

    * Torby avangardowe - bardzo pożyteczne i dobre.

    * Hermetyczność - jeden z częstszych zarzutów, jakie zdarzało mi się słyszeć od niektórych. Nie twierdzę oczywiście, że LARPy, RPGi, bitewniaki, karciarze też są środowiskami hermetycznymi, ale... TrekSfera nie była przewidziana jako wielka promocja i propagowanie Star Treka dla mas - nie mieliśmy takich atrakcji, by przyciągnąć uwagę szerokiej publiczności. Według moich szacunków salę TrekSfery odwiedziło około 100 osób, co uważam za przyzwoity wynik.

    * Debata Star Trek kontra Gwiezdne Wojny - udana, chociaż pojawiły się pewne głosy, że wymiana argumentów naprawdę donikąd nie prowadziła. Żaden z fanów oczywiście nie zmienił po tym wydarzeniu swojej orientacji, ale ta sytuacja sprawiła, że każdy mógł sobie poukładać pewne sprawy. I na szczęście nie doszło do żadnych niemiłych epizodów, choć słyszałem narzekania na zbyt daleko idącą moderację dyskusji, która zbijała niezupełnie słusznie niektóre argumenty.

    * Pilnowanie czasu prelekcji, przerw, dyskusji, poślizgów i informowanie o opóźnieniach - bardzo ważne.

    * Szkółka CCG - może warto zorganizować? W ten sposób można popularyzować tą jakże ciekawą grę karcianą. Beyo twierdzi, że w pół godziny spokojnie można objaśnić uproszczoną wersję zasad.

    * Brak konkursów dla szerszej publiczności - pojawił się taki wniosek, a jego przyczyna banalna - nie było nagród, którymi możnaby uraczyć szeroką publiczność. Pojawił się pomysł na orioński striptease, jako sposób na przyciągnięcie osób spoza trekowego fandomu 😉

    * Brak gier komputerowych i turniejów - zdaniem głosu ludu nie spowodowało to żadnego merytorycznego uchybienia dla całokształtu TSF i nie było koniecznie niezbędne.

    * Warsztaty kosmiczne - miały być organizowane przez Studenckie Koło Astronautyczne, ale nie wyszło z przyczyn niezależnych. Być może w przyszłym roku się uda, bo to dobry sposób na popularyzację astronomii.

    * Układanie programu i ogólnie ocena pracy zespołu programowego - sporo wniosków na przyszłość, także w sferze komunikacji z twórcami programu.

    * Zapraszanie trekowych aktorów - w ocenie zebranych osób w zasięgu naszych możliwości organizacyjnych nie jest nawet zaproszenie psa Archera. Każdego aktora, poza honorarium, wypada ugościć w hotelu i zwrócić pieniądze za podróż (przelot samolotem najczęściej), co przy tworzeniu imprezy o budżecie niemal zerowym jest nieosiągalne.

    * Strona TSF - zbyt rzadko aktualizowana, sprawiająca wrażenie jednorazowej.

    * Sala sypialna w sali programowej - połączenie, którego będziemy unikać za wszelką cenę w przyszłości. Tutaj plusy dodatnie niestety nie przeważyły na plusami ujemnymi.

    Aby jeszcze bardziej zniwelować kłopot z trzaskaniem drzwi, na przyszłość salę zorientować tak, by wyjście było z tyłu sali.

    * Sprawy organizacyjne - nierozwiązane od roku i najwyraźniej takie pozostaną, dopóki się za nie nie wezmę. W najbliższym czasie przedstawię projekt do konsultacji.

    * Sponsorzy - fajnie by było mieć trochę więcej, na razie tylko niezastąpiony trekker.com.pl nas wspiera finansowo. Padł postulat współpracy z firmami zabawkarskimi - spróbować można zawsze, choć widzę tu dużo przeszkód...

    * Rekomendacje na 2010 zgromadzonych na zebraniu to zrobienie konwentu w tym samym miejscu, tj w Warszawie na Avangardzie (już teraz wiemy, że Ava VI się odbędzie).

    * Proponowany zarys dnia roboczego na przyszły konwent: 6-8h prelekcji merytorycznych + 4-6h innych atrakcji (tu wpisują się LARPy, RPG, gry, konkursy, inne atrakcje, może przerwa obiadowa? 😉 ). Szczegóły do ustalenia jak już będzie osoba odpowiedzialna za program, chodzi ogólnie o to, by zmniejszyć merytoryczne przeciążenie, jakie wystąpiło u niektórych, a zwiększyć elementy integracyjne.

    * "Bezsenność w science fiction" - propozycja tematu dla Adama Cebuli w przyszłym roku, ze specjalną dedykacją dla kolegi z sali, który usnął ze zmęczenia.

    * Śpiewanie po klingońsku - propozycja warsztatów. Tylko jak to pogodzić z zakazem spożywania alkoholu na terenie konwentu?

    * Grill startrekowy u Nureczki, w Nowej Iwicznej pod Piastowem, dnia 15 sierpnia roku pańskiego 2009. Doskonała okazja do zakulisowych dyskusji organizacyjnych, toteż zapraszam.

    *****************

    Poniżej także skrót wniosków z zebrania ircowego, które odbyło się 19 lipca - pomysły nieprzebrane jeszcze, ale też zapraszam do komentowania. Chronologicznie późniejsze toteż niektóre pomysły mogą się powtarzać lub ewoluować:

    1. Specjalne wydanie Pathfindera (koniec sierpnia). Uprasza sie chetnych o nadsylanie artykulow.

    2. Hermetycznosc (zdobywanie nowych fanow)

    - zainwestowac w mundury i zaczac wychodzic na rynki duzych miast - zrobimy z siebie centrum zaintereoswania to fanow przybedzie

    3. Identyfikatory

    - zrobienie "punktu paszportowego" na naszej sali, gdzie mozna wymienic avangardowe wzory na nasze

    - kazdy dostanie identyfikator avy + np. za 1zl dodatkowo TrekSfery

    4. Plakaty

    - max. 200 sztuk

    - rozwieszac: tablice ogloszeniowe na uczelniach, szkoly, tablice GOK

    - mozna potraktowac plakaty wlasnie jako wewnetrzna reklame bloku tematycznego i rozwieszac je na terenie "atrakcji" oferowanych przez Avangarde

    5. Najblizsza przyszlosc TrekSfery

    - TrekSfera jako czesc konwentu vs. samodzielna impreza (przewazajaca liczba osob byla za opcja 1), ze wzgledu zaplecze, ktore jest zapewniane przez profesjonalistow, a sami zapewniamy tylko "kontent" - tresc

    - Lokalizacja: Krakow, Poznan i Warszawa

    - sprawe lokalizcji uzaleznic od tego skad mozemy spodziewac sie aktywnych organizatorow

    - Chodzi o organizowanie konwentu razem z Niemcami.

    6. Inne formy reklamy

    - reklamy na jakims portalu

    - swlasciciele stron internetowych, ktorzy dadza kase na identyfikatory i plakaty, w zamian za linki (logosy) na tychze

    - formalne stowrzyszenie TS, zeby mozna bylo rozmawaic ze sponsorami

    - pozyskanie SciFi Chanell lub AXN

    7. Debata

    - zrezygnowac z debaty

    - zachowac debate ale bez moderatora

    - powtorzyc debate, bo to element integracji

    8. Szkolka CCG

    - zostalo nam pare starterow i boosterow, w Poznaniu zagramy tym co zostalo ostatni sealed i zapewne na Pyrkonie nie bedzie juz CCG

    - raczej zarzucamy pomysl CCG (o ile ktos nie wpadnie na dobry pomysl co z tym zrobic)

    9. Dalsza przyszlosc TrekSfery

    - dwa kierunki rozwoju TrekSfery: pierwsza to integracja, druga to promocja

    - Star Trek jest niszowy i niszowy pozostac powinien (trekkies jada do swoich by poczuc sie jak u swoich, a nie by starac sie nawracac innych za wszelka cene)

    - Star Trek niszowy to kiszenie sie we wlasnym sosie

    10. Strona WWW

    - przydalby sie jakikolwiek CMS

    - Piotr z Trek.pl jako webmaster

    11. Sprawy organizacyjne

    - nie bedziesz robil sleepa w programowej sali

    - rzutnik i ekran powinny stac na koncu sali

    - musi byc jasno i wyraznie powiedziane, kto jest glownym orgiem (egzekwowanie tego co ma byc, zeby nie rozmywala sie odpowiedzialnosc)

    10. Pomysly dziwaczne

    - orionski striptease (pomysl wzbudzil duzo emocji)

    - zaproszenie aktora trekowego (cinus twierdzi, ze to wykonalne)

    12. Spotkanie za tydzien

    - przemyslec, co to moze zrobic i zlozyc oferty 🙂

    Eviva
    Participant
    #75606

    Ze swej strony dodam, że ciasto było pyszne, a Nureczka ofiarowała się upiec nastepne. Co do lokalizacji, to osobiscie optuję za Warszawą, wiadomo czemu, zatem prosze nie brać mego głosu pod uwagę, nie jest bowiem obiektywny, a popdyktowany względami czysto egoistycznymi.

    fluor
    Keymaster
    #75607

    Eviva, Twój głos się liczy, w końcu stanowiłaś 1/3 aktywu obecnego na zebraniu 🙂

    I. Thorne
    Participant
    #75670

    Ja sie wypowiem odnośnie CCG.W trakcie pojedynków pojawiło sie kilku chętnych, ale jak słyszeli cenę za starter i booster to szybko znikali.Dlatego proponuję inna metodę - po prostu jak ktoś będzie grał sealed to niech po grze nie miesza kart z innymi, tylko te schowa. Nowy gracz nie będzie musiał kupowwać kart, dostanie do wyboru parę otwartych zestawów do wyboru (losowo) i nic nie będzie musiał płacić.Do tego preconstructed mozna traktowac tylko jako gre towarzyszącą, naprawdę nigdy nie zgromadzimy większej ilości chętnych dysponujących wypasionymi taliami. W trakcie konwentu widziałem grających w inne karcianki prawie wszędzie, nawet przy jedzeniu w piwnicy. Grali po prostu dla przyjemności i podszkolenia się.

    fluor
    Keymaster
    #75714

    Zapraszam na spotkanie organizacyjne TSF 26 lipca (niedziela) o g.21 na IRCu.

    fluor
    Keymaster
    #75858

    Raport ze spotkania i zaproszenie na g.21 w niedzielę, 2 sierpnia.

    Lichtenstein
    Participant
    #75871

    * Śpiewanie po klingońsku - propozycja warsztatów. Tylko jak to pogodzić z zakazem spożywania alkoholu na terenie konwentu?

    Pozlewamy parę rzeczy, żeby wyszło jakieś niebieskie badziewie i z kamienną miną będziemy kazać nie wspominać przed organizatorami, bo to nielegalne. 😆

    A po warsztatach w środowisku laboratoryjnym (federacja i te jej przepisy i dyrektywy...) umówić się na praktyki w bardziej klingońskim miejscu.

    7. Debata

    - zrezygnowac z debaty

    - zachowac debate ale bez moderatora

    - powtorzyc debate, bo to element integracji

    Nie spodziewałbym się po debacie żadnego sensu i celu, lecz niemniej bym ją utrzymał. Ot, jedni wymyślają dowcipy o twojej starej, inni kłócą się z fanami star wars.

    Dzikowy
    Participant
    #76030

    Ma ktoś loga z wczoraj? Net mi legł do właśnie teraz. 🙁

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 84 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram