Sezon 3 - Genesis

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • Piotr
    Keymaster
    #6006

    Dołączona grafika

    Od premiery trzeciego sezonu Star Trek Online minął już ponad tydzień. Nie było zaskoczeniem, że po starcie pojawiły się błędy, lagi, a część nowości (np. Foundry) na kilka dni wycofano. Teraz jednak sytuacja się unormowała i gracze już bez większych problemów korzystają z dodanych atrakcji. Czy było na co czekać? W dalszej części przeczytacie podsumowanie najciekawszych nowości.

    [more]Nowy wygląd przestrzeni sektorów (Sector Space)

    Przestrzeń sektorów jeszcze w czasach bety przechodziła mnóstwo zmian i choć wersja, jaka ostatecznie trafiła do gry, spełniała swoje zadanie, to twórcy jednak chcieli stworzyć coś więcej. Teraz im się udało.

    Dołączona grafika

    Nowy wygląd sektorów teraz naprawdę przypomina przestrzeń kosmczną. Na pierwszy rzut oka niepozorny, ale wystarczy zbliżyć się do któregoś z układów lub przelecieć przez mgławicę, by zostać mile zaskoczonym. Istnieje opcja włączenia astrometrii, dzięki czemu łatwiej będzie się odnaleźć w pustce kosmosu. Poza tym każda lokacja oferuje graczowi podstawowe informacje w dodatkowym panelu.

    Powtarzanie epizodów

    Sezon 3 daje graczom możliwość powtarzania epizodów. Po przesłaniu się na mostek wystarczy udać do gabinetu kapitana, gdzie znajduje się konsola dająca dostęp do ukończonych dawniej misji. Warto pamiętać, że wykonując te misje, spotkamy przeciwników na tym samym poziomie co za pierwszym razem, nie ma zatem co liczyć na większe wyzwania. Poza możliwością zdobywania osiągnięć (Accolades) powtarzanie niektórych misje daje specjalne nagrody - z czasem ma być ich więcej.

    Nowy crafting

    Research and Development czyli system craftingu przeszedł poważne zmiany. Najważnie - udostępniono go Klingonom na Qo'nos (przy czym crafting Imperium bardziej skupia się na disruptorach, a Federacji na fazerach) i w znacznym stopniu usystematyzowano. Ułatwiono też zbieranie próbek, umieszczając anomalie w ogólnodostępnych mapach i misjach. Ale, co istotne, crafting przestał być mało znaczącym hobby, które dawało nieprzydatne przedmioty, gorsze od tych zdobywanych w misjach lub walce. Teraz crafting staje się opłacalny.

    Dodano ponad 400 przedmiotów, które można stworzyć i ujednolicono ich ceny - przedmioty z różnych poziomów potrzebują innych próbek, a im lepszy ma być przedmiot (zielony, niebieski, fioletowy), tym większej ilości próbek wymaga. Nie ma już też potrzeby posiadania podstawowej wersji danego przedmiotu, teraz tworzy się jego schemat - rownież przy użyciu próbek. W przyszłości wprowadzona ma być możliwość tworzenia przedmiotów z wybranymi bonusami.

    Nowe misje dla Imperium Klingońskiego

    Crafting u Klingonów nie jest jedynie kopią tego, co do tej pory mieli do dyspozycji oficerowie Gwiezdnej Floty. Poza zwykłym zbieraniem próbek podczas misji w mgławicach wojownicy Imperium mogą je zdobyć walcząc w nowych misjach. W tym celu dano im dostęp do sektora Pi Canis, gdzie znajdą 6 zadań pogrupowanych w dwie powtarzalne misje patrolowe nazwane "sorties". Każda z tych misji wypadowych - Sortie Alpha i Sortie Bravo - może być powtarzana co 30 minut. Dodatkowo wszystkie sześć zadań ma cele dodatkowe - niełatwe, zwłaszcza dla samotnego gracza - których wykonanie da dostęp do dodatkowej misji o nazwie "Path of the Warrior".

    Misje w Pi Canis dostępne są dla wojowników Imperium Klingońskiego każdego poziomu. Dla dwóch najwyższych rang (LT. General i Brigadier General) przygotowano specjalne wersje misji dające dodatkowo Marks of Valor i Emblemy.

    Foundry

    Narzędzie do tworzenia misji przez graczy zapowiadano już miesiące temu. Mimo to zaplanowany start wersji beta okazał się niezbyt udany - Foundry tuż po premierze wycofano do poprawek na kilka dni. Teraz, gdy narzędzie wróciło w ręce graczy, okazuje się, że ma spory potencjał. Użytkownicy nie spodziewali się tak wielu możliwości, jednocześnie oceniają Foundry jako narzędzie przyjazne i intuicyjne. Nie należy jednak spodziewać się cudów, stworzenie misji wartej uwagi to zajęcie na wiele godzin czy nawet dni. Pozostaje mieć nadzieję, że Cryptic będzie wiedział, jak wykorzystać Foundry, by STO stało się lepsze.

    Tworzone przez graczy misje można już wypróbowywać na Tribblu. A dla tych, którzy zainteresowani są konstruowaniem własnych scenariuszy, powstała strona z wieloma ciekawymi informacjami i tutorialami - Starbase UGC.

    Zestawy przedmiotów

    Dołączona grafika

    Druga z obiecanych na początek sezonu 3 nowości, zestawy przedmiotów do wyposażenia okrętów, pojawiła się w grze dopiero wczoraj. Zestaw Aegis można uzyskać poprzez crafting, natomiast zestaw Borg można zdobyć jako nagrody, wykonując misję Assimilatio i trzy pierwsze STFy.

    Sezon 3 wprowadził też wiele innych, drobnych, ale istotnych zmian i poprawek. Poniżej znajdziecie listę najciekawszych z nich.

    • Dodano nową naziemną misję dzienną w sektorze Orellius. Udziela jej ambasador Surah.
    • Nie będąc w trakcie walki, gracze teraz mogą biegać 150% szybciej przez 30 sekund bez przerwy, z jedynie półsekundowym cooldownem.
    • Zreorganizowano sposób kontaktowania się z dowództwem w celu otrzymywania misji. Teraz wszystkie kontakty i misje są przejrzyście pogrupowane, co daje do nich wygodniejszy dostęp.
    • Zwiększono kąt ataku wielu okrętów z 45 do 60 stopni.
    • Poruszanie kamerą nie przerywa już interakcji z obiektami.
    • Przy przekraczaniu granicy sektorów dostajemy teraz informację od naszego oficera zamiast wiadomości z kontroli ruchu.
    • Umożliwiono siadanie na krzesłach - teraz zajęcie miejsca w fotelu kapitańskim to kwestia kliknięcia.
    • 200-dniowa nagroda dla Klingonów - naramienniki - została wreszcie udostępniona.

    [/more]

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram