Season 5: Call to Arms

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • Slawek
    Moderator
    #6509

    Dołączona grafika

    O przeprowadzanych od paru miesięcy testach na serwerze Tribble, a także nadchodzącej dużej aktualizacji Star Trek Online piszemy już od dłuższego czasu. Wiemy już, że większego patcha możemy się spodziewać już w okolicach 1-8 grudnia, czyli ponad miesiąc przed oficjalnym wejściem Free-to-Play. I choć liczba zmian i nowości jest na tyle ogromna, że równie dobrze można by śmiało mówić wręcz o reaktywacji gry, tak dopiero teraz Cryptic postanowił określić całość mianem sezonu. Grudniowy build nosić będzie nazwę Season 5: Call to Arms, a krótkie podsumowanie zawartych w nim zmian znajdziecie w dalszej części newsa.[more]

    Nowe i poprawione misje:

    • Borg Invasion of Defera - Zupełnie nowa, gigantyczna mapa naziemna okazyjnie atakowana przez Borg, zawierająca szereg misji zarówno drużynowych, jak i solo, oferująca za ich wykonanie unikatowe nagrody.
    • Borg Strategic Task Force - Dotychczasowe STFy zostały rozbite na mniejsze segmenty i zmodyfikowane do postaci PvE content, aby ułatwić graczom rozgrywkę. Co więcej, misje te oferują specjalne wynagrodzenie, które przełożyć się może na jedne z najlepszych przedmiotów w grze.
    • Lore Missions - Nowe misje pozbawione walk, sprawdzające wiedzę gracza na temat Star Trek, zachęcające do eksploracji kosmosu i wiele innych.
    • Misje patrolowe - Dotychczasowe misje patrolowe zostały zmodyfikowane i dostosowane do poziomu graczy, co przekłada się na dużo lepsze nagrody. Teraz trzeba je też odkryć samodzielnie, poprzez eksplorację kosmosu.
    • Kalendarz wydarzeń - Specjalny kalendarz wbudowany w UI, pozwalający śledzić wszelkie odbywające się w grze wydarzenia, włącznie z dokładną porą ich rozpoczęcia.
    • Liniowa fabuła - Wszystkie misje w grze zostały uporządkowane według frontów, a każde kolejne odblokowywane będą dopiero po ukończeniu poprzednich. Tym samym nic graczom nie umknie w kwestii tych ważniejszych wydarzeń, ale nadal będzie istniała opcja pominięcia niechcianych/nielubianych zadań.
    • Skrócona kampania klingońska - W związku z nieco mniejszą ilością misji, Klingoni zaczynają teraz rozgrywkę na poziomie 21, co ma ułatwić graczom zabawę i złagodzić żmudne grindowanie w celu otrzymania awansu.

    Nowości i zmiany w rozgrywce:

    • Duty Officer System - Całkowicie nowy element rozgrywki, pozwalający na zarządzanie członkami załogi, wysyłanie ich na misje lub mniejsze przydziały, co przełoży się na specjalne nagrody, odznaczenia, a także pasywne bonusy dla okrętu i postaci.
    • Drzewko zdolności - Niemal cała lista umiejętności postaci została zmieniona i uproszczona. Między innymi ułatwi to graczom specjalizację w kilku dziedzinach i pozwoli na dowodzenie wszystkimi klasami okrętów bez konieczności przekwalifikowywania.
    • Transwarp - Jeśli latanie przez galaktykę i ciągłe potwierdzanie przelotu przez sektor jest dla Was uciążliwe, to teraz po wydaniu drobnej sumki Energy Credits będziecie mogli przenieść się błyskawicznie w miejsce docelowe danej misji.
    • Szybsze levelowanie - Dostosowano ilość doświadczenia przyznawaną za poszczególne misje na poszczególnych etapach kariery, co też ma się przełożyć na znacznie zgrabniejsze awansowanie, szczególnie na niższych poziomach.
    • Dilithium - Wszystkie waluty zdobywane na przestrzeni całej rozgrywki za wyjątkiem Energy Credits oraz Latinum zostaną przekonwertowane do jednej - Dilithium. Będzie ona wymagana do opłacenia wszelkich usług i zakupu lepszych przedmiotów, bez zbędnego rozdrabniania się na pomniejsze odznaczenia, jak dotychczas.
    • Dilithium Exchange - Pragniesz jakiegoś przedmiotu z C-Store, ale masz opory przed wydaniem prawdziwych pieniędzy? Dilithium Exchange pozwoli na wymianę Dilithium na C-Store i vice-versa pomiędzy graczami, w zależności od ich potrzeb. A biorąc pod uwagę jak dużą wartość będzie teraz miała nowa waluta, być może okaże się to faktycznie opłacalne dla obu stron.
    • Usprawniony dziennik - zmiany w dzienniku misji pozwalają na łatwiejszą kontrolę misji fabularnych, a także znacznie łatwiejszy dostęp do możliwości ich powtórzenia.

    Pozostałe:

    • Mapy socjalne - Kluczowe lokacje w grze, takie jak Earth Space Dock czy klingońska stolica doczekały się pewnych modyfikacji, dzięki czemu mają lepiej działać na słabszych komputerach, a także ułatwią nieco lokalizację kluczowych obiektów i NPC.
    • Tutorial - Zmodyfikowany samouczek na początku kampanii, uwzględniający wprowadzone do gry zmiany, a także oferujący możliwość jego całkowitego pominięcia.
    • Pomniejsze poprawki - wiele poprawionych bugów i błędów.

    Źródło: Path to F2P Dev Blog #24[/more]

    Zarathos
    Participant
    #101780

    Może na ten miesiąc wznowię subskrypcję, bo nowej treści pewnie na wiele więcej nie wystarczy.

    Coen
    Participant
    #101782

    A może mi ktoś wyjaśnić jak okrojenie kampanii Klingońskiej (która i tak jest żałośnie krótka), ma cokolwiek ułatwić? Chyba, że skrócenie polega na czymś innym?

    Slawek
    Moderator
    #101786

    Skrócona w tym sensie, że nie zaczynasz rozgrywki na poziomie 1, lecz 21. Zawartość jest taka sama - po prostu mniej żmudnego grindowania, które w przypadku Klingonów niestety sprowadza się obecnie do PvP i robienia misji eksploracyjnych.

    Coen
    Participant
    #101789

    Aha, ok. Dzięki za wyjaśnienie 🙂

    Flashbones
    Participant
    #101790

    Klingoni maja jeszcze misje w Defera, Pi Canis Sotie, Feature Episodes i kilka swoich misj( Expanse- defendy, misje fabularne) Wszystkie można powtarzać więc nie jest tak jak na początku STO że mielismy tylko PVP i eksploracja za które mamy mało skill ponits, ale nie zmienia to faktu że jest zdecydowanie nudniej i dłużej niż po stronie FED

    Coen
    Participant
    #101794

    Taa, monster play na sterydach i tyle 🙂

    Flashbones
    Participant
    #102155

    Klingonem teraz bardzo szybko można awansować na najwyższy stopień. Misje fabularne maja teraz 1400-1500 skill points, kiedyś miały od 320 do 516 pkt więc awans od commander 1 na full level jest bardzo szybki.

    Slawek
    Moderator
    #102157

    Dziwne o tyle, że miało być zupełnie odwrotnie. Jest to też o tyle nie najlepsze rozwiązanie, że ilość zdobywanego dilithium nie jest proporcjonalna do szybkości awansu, z czym osobiście miałem problem na Tribblu. Latałem wtedy na VA z itemami Mk III, w niektórych przypadkach. No chyba, że coś się zmieni w tej kwestii jeszcze.

    Flashbones
    Participant
    #102159

    Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz i obniżyli punktacje do takiej jaka była, czyli wychodzi na to ze było więcej jak był Q po patchu sezon 5, a z XP Double dawało to 2800-3000.

    Flashbones
    Participant
    #102382

    Jednak za misje fabularne grając Klingonem nadal dostaje się 1400- 1500 skill points. Wcześniej zmyliły mnie te tutoriale zapoznawcze z First City, które po patchu jak był Q także miały około 1500 pkt, a teraz maja 289 pkt. Zrobiłem nowego klingona zaliczyłem te tutoriale, odblokowałem misje fabularne i maja one 1400-1500 pkt, dzięki czemu klingonem można nadal bardzo szybko awansować.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram