Wszyscy uwielbiamy reklamy. Otaczają nas wszędzie - telewizja, radio, kino, bannery na budynkach, sklepy... Ale czyż nie byłoby pięknie, gdyby reklamy się do nas dostosowywały, by jeszcze lepiej przyciągać naszą uwagę? Radujcie się, ten dzień nadchodzi!
[more]Pamiętacie Raport mniejszości? Reklamy w centrach handlowych, które rozpoznawały klienta, skanując jego siatkówkę, i prezentowały artykuły dopasowane do jego potrzeb? Japońska firma NEC pracuje nad czymś podobnym. Specjalny system rozpoznawania twarzy ma określać wiek oraz płeć klienta i wysyłać te dane do komputera, który na podstawie otrzymanych informacji zadecyduje, co wyświetlić na billboardzie.
Technologia ta jest aktualnie testowana w Japonii. Pod koniec roku ma trafić do centrów handlowych w USA, a potem... Pewnie czeka nas to:
Źródło: SCI FI Wire[/more]