Forum Trek.pl Newsy Star Trek Ruszyła promocja "Star Trek" w Polsce

Ruszyła promocja "Star Trek" w Polsce

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 103 total)
  • Author
    Posts
  • Barusz
    Participant
    #71388

    Star Trek 08.05

    Występują: Chris Pine, Zachary Quinto, Winona Ryder, Eric Bana, Leonard Nimoy

    To wyeksponowanie Wininy Ryder trochę śmieszne, zważywszy, że pewnie będzie na ekranie przez maksimum 5 minut ;P

    Jestem pod wrażeniem. Przy Nemesis nie pamiętam żadnej kampanii... nawet jeśli jakaś była, to tak skromna, że jej już zupełnie nie pamiętam.

    Był wzmiankowany już w innych wątkach plakat w metrze Centrum, ale w mniej reprezentacyjnym miejscu niż teraz. To były inne czasy, zero Treka w TV itd.

    fluor
    Keymaster
    #71389

    Moim zdaniem promocja była podobna. Póki co nie zobaczyliśmy czegoś ekstra, poza tym plakatem na budynku. Nemesis miał jakieś reklamy tv, było trochę plakatów na przystankach i w metrze (w innym miejscu i mniejsze, ale także dobrze widoczne).Do tegorocznej dodać możemy okładkę CD Action i dzisiejszy dodatek do gazety Metro (magazyn HIT!, o którym już wspominaliśmy).

    Toreth
    Participant
    #71398

    Pochodzę ze Szczecina, tam nie ma metra z jego stacjami 😛 Na przystankach też nic nie pamiętam.

    DAX
    Participant
    #71401

    Reklama CD Action fakt, na okładce, na ostatniej stronie 🙂 U mnie żadnych banerów w Poznaniu nie widziałam póki co, a to duże miasto i kin wiele...

    Jean-Luc
    Participant
    #71513

    Dzis w Lodzi widzialem jeden jedyny w calym miescie plakat Star Trek ktory mozna zobaczyc nie wchodzac uprzednio do kina. Wisi niestety na kinie, wiec praktycznie sie nie liczy. W okolicy kina widzialem za to oddalone od siebie o 200 metrow 2 plachty reklamujace Anioly i Demony (kazda o powierzchni okolo 100 mkw - foty na trekkie.pl). To jakas kpina. Cos mi sie zdaje, ze na ST XII trzeba bedzie jezdzic za granice.

    fluor
    Keymaster
    #71514

    Przekrój nr 17/18/3331/3332/ 30 kwietnia 2009

    Ola Salwa przedstawia "Kosmiczne serie" w artykule pod tytułem: "Legenda po liftingu"

    Młodszy, atrakcyjniejszy i zrywający z przeszłością - taki jest nowy "Star Trek" w reżyserii J.J. Abramsa. Przypominając kultowy serial z końca lat 60., przyglądamy się co kosmiczna opowieść zyskała, a co mogła stracić.

    Artykuł streszcza fabułę najnowszego filmu, podkreśla otwartość na nowych fanów i spory bagaż historii Star Treka. Zauważa, że najnowszy film stara się nie konfliktować ze "starymi" fanami i stąd ostrzeżenia reżysera, by ortodoksyjni trekkies nie przychodzili na film. Na sam koniec przypomina Gene'a Roddenberry'ego i granice jakie przekraczał "Star Trek" - stwierdza, że choć był rewolucyjny, to nie udało się pokazać bohatera homoseksualnego (podrodział: "Gdzie nie dotarł żadnej gej"). Konkluzja - misją najnowszego filmu nie jest wyznaczanie nowych standardów dla kina sci-fi, a zarobienie jak największej ilości kasy, dlatego został rozrysowany w zupełnej zgodności z hollywoodzkim schematem.

    Tekst nie zawiera błędów rzeczowych poza jednym drobiazgiem - podaje, że było pięć seriali "Star Trek" - zamiast sześciu (TOS, TAS, TNG, DS9, VOY, ENT).

    Dołączona grafika Dołączona grafika

    Dołączona grafika Dołączona grafika

    trekkie.pl wypatrzyli jeszcze jeden hmm... plakat(?) filmowy. Ogólne przesłanie: promocyjny rozmach nie onieśmiela 😉

    Jean-Luc: teoretycznie zostało jeszcze kilka dni, ostatnia szansa to tydzień po długim weekendzie, "Anioły i Demony" też nie pojawiały się dość długo...

    Jean-Luc
    Participant
    #71515

    trekkie.pl wypatrzyli jeszcze jeden hmm... plakat(?) filmowy. Ogólne przesłanie: promocyjny rozmach nie onieśmiela 😉

    Jean-Luc: teoretycznie zostało jeszcze kilka dni, ostatnia szansa to tydzień po długim weekendzie, "Anioły i Demony" też nie pojawiały się dość długo...

    Mysle, ze zaczynasz sie niepotrzebnie ludzic 😉 AiD maja premiere tydzien pozniej a plachty juz wisza. Ogolnie to jest jeszcze jedna kwestia typu "za piec dwunasta" zwiazana z ST XI ale o tym innym razem.

    P.S. A wypatrzony "plakat" jak juz mowilem wlasciwie sie nie liczy, bo wisi na kinie, wiec to zadna kampania...

    fluor
    Keymaster
    #71517

    Nie zaczynam, a cały czas się łudzę, już od dawna 🙂 Ale zgodzę się, tutaj mój niczym nieuzasadniony optymizm nie ma się jak bronić. Po prostu ciężko uwierzyć jak słabo widać tą promocję, zaczynam się zastanawiać czy fala artykułów i wzmianek w gazetach to płatny PR czy może życzliwość różnych redakcji.

    Jamjumetley
    Participant
    #71520

    W kwestii Star Trek, to jesteśmy jakimś zaściankiem w Europie. Jak to możliwe, że się u nas tak porobiło, a właściwie nie porobiło?

    r_ADM
    Participant
    #71522

    ciężko uwierzyć jak słabo widać tą promocję

    Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie plakaty widac bardzo dobrze. Moze nie sa 100 metrowe jak w przypadku AiD, ale sa. Na wejsciu do metra centrum jest duzy plakat i praktycznie kazdy pociag ma na szybach spore nalepki. Do tego trzeba dodac szum medialny na niespotykana dotad skale. A jesli jest sponsorowany to coz z tego? Na tym polega promocja. Tak czy inaczej postep w porownaniu do Nemesis (mala ilosc plakatow i praktycznie zero artykulow w prasie) jest olbrzymi, nie wspominajac o Insurrection, ktore ukazalo sie dopiero w wypozyczalniach (z jednym z najgorszych tlumaczen).

    A porownywanie STXI z AiD mija sie z celem. Popularnosc wypocin Browna i aktora Hanksa jest stukrotnie wieksza a wiec i naklady na promocje proporcjonalne. Kampanie wokol treka mozna by porownac np. z Transformersami. Sam juz jej nie pamietam, ale jest to franchise prawie u nas nieznany wiec kampania wokol niego bylaby dobrym barometrem.

    edit: dobra, pamietam, ze Transformersy wyszly w Polsce 2 miesiace po prmierze swiatowej... Trek wychodzi 2 dni po premierze w USA.

    fluor
    Keymaster
    #71524

    r_ADM: plakaty - są aż dwa i są w dobrych miejscach, ale w centrum. Nie każdy pociąg jest obrandowany, mniej więcej co drugi, co trzeci skład (nie mam w sobie tyle samozaparcia, by policzyć ile faktycznie), ale mniejsza o to - reklama trafia w target, bo ją wyłapujemy. Ale Polska to nie tylko Warszawa! Trekkerzy mieszkają w innych miastach, a także mniejszych miejscowościach - a tam nic nie widać. Przynajmniej nikt nie zgłosił nam żadnego prawdziwego outdooru, bo plakat na ścianie kina czy gdzieś w kącie to nie to.Nie mówię, że artykuł sponsorowany o Treku byłby zły, rzecz w tym, że ten film chce zawalczyć o widzów z innymi filmami, ale takie wsparcie promocyjne może być zbyt słabe. Pozostaje pytanie na ile artykuły są skutkiem działań PR i dystrybutora, a ile jest to echo światowej kampanii, bardzo intensywnej. Każdy kolejny spot, zdjęcie, update, wywiad odbija się echem na zagranicznych serwisach filmowym, które są źródłem dla polskich.Kolejna sprawa - IMAX. Przecież jeśli film ma być pełną akcji i olśniewających efektów specjalnych fabułą, to jest do doskonały materiał dla kin IMAX.O pokazie prasowym nie wspomnę, bo jest dzień przed premierą, więc recenzje będą już po burakach...

    r_ADM
    Participant
    #71525

    Ale Polska to nie tylko Warszawa! Trekkerzy mieszkają w innych miastach, a także mniejszych miejscowościach - a tam nic nie widać.

    Chcesz powiedziec, ze inne filmy maja taka sama reklame w innych miastach jak w Warszawie? Wracajac do treka; ze nie ma plakatow w innych miastach nie wierze, a ze w mniejszych miejscowosciach nie ma ich w ogole - coz, pech, to jest jeden z minusow malych miejscowosci.

    ten film chce zawalczyć o widzów z innymi filmami, ale takie wsparcie promocyjne może być zbyt słabe. Pozostaje pytanie na ile artykuły są skutkiem działań PR i dystrybutora, a ile jest to echo światowej kampanii, bardzo intensywnej. Każdy kolejny spot, zdjęcie, update, wywiad odbija się echem na zagranicznych serwisach filmowym, które są źródłem dla polskich.

    Na szybko sprawdzilem i wychodzi, ze w poblizu treka wychodzi jakis film o gwalconych niemkach, jakas teen komedia i tydzien pozniej AiD. Biorac pod uwage premiery 08.05 to trek ma najwieksza promocje; AiD gra w troche innej kategorii wagowej wiec w odniesieniu do reszty promocja zla nie jest.

    Co do tego czy szum medialny jest zamierzony czy nie, moim zdaniem nie ma to zadnego znaczenia. S-F w Polsce nie jest popularne i nie ma co oczekiwac, ze film bedzie mial promocje na poziomie komedi romantycznych(rzyg).

    Co do IMAXA to nie wiem czego wyznacznikiem ma to byc. Ile tych Imaxow jest w Polsce i dlaczego ktokolwiek mialby sie trudzic z ich sprowadzeniem skoro klapa finansowa jest praktycznie pewna?

    Zupelnie nie rozumiem o czym ma swiadczyc termin pokazu prasowego. Widz w Polsce nie czyta recenzji przed pojsciem do kina, nie oglada trailerow, nie sledzi wiadomosci z produkcji, nie czyta artykulow, innymi slowy nie interesuje sie filmem zanim ten nie trafi do kin. Idzie do kina na 20, patrzy na plakaty i decyduje na co isc.

    fluor
    Keymaster
    #71526

    Ja to jednak jakiś dziwny jestem, przed pójściem do kina sprawdzam repertuar na www, staram się zrobić tak, żeby sobie nie zmarnować dwóch godzin w kinie. Ale może nie jestem reprezentatywny.W przypadku IMAXa - w Kijowie klapa nie jest gwarantowana, a w Polszcze jest? Znajdziesz jakąś ukraińską stronę o treku?Porównanie z "Aniołami i Demonami" może nie jest dobre, skoro terminy premier są różne (większość pieniędzy film zarobi w pierwszy weekend), to fakt, ale z zarzutami, że SF nie jest popularne nie do końca można się zgodzić. "Zapowiedź" zarobiła przez 3 tygodnie pół miliona dolarów, podobnie "Koralina", "Watchmen" 0,3 mln $, "Dzień, w którym zatrzymała się Ziemia" ponad milion. Może sci-fi nie dorównuje blockbusterom typu komedie romantyczne ("Kochaj i tańcz") czy filmom "narodowym" ("Popiełuszko", "Nil"), ale znowu nie jest tak źle.

    Barusz
    Participant
    #71527

    Ale Polska to nie tylko Warszawa! Trekkerzy mieszkają w innych miastach, a także mniejszych miejscowościach - a tam nic nie widać.

    Chcesz powiedziec, ze inne filmy maja taka sama reklame w innych miastach jak w Warszawie? Wracajac do treka; ze nie ma plakatow w innych miastach nie wierze, a ze w mniejszych miejscowosciach nie ma ich w ogole - coz, pech, to jest jeden z minusow malych miejscowosci.

    (...)

    Może najpierw niech ktoś stwierdzi obecność w Wawce innych niż te trzy czy cztery odnotowane powyżej plakatów, a potem zastanowimy się nad sensem wiary w ich istnienie w pozostałych miastach ;]

    r_ADM
    Participant
    #71532

    fluor - Nie wiem zupelnie nic o sytuacji treka na Ukrainie, nie wiem ile maja kin imax - bo my mamy ile w Polsce - 5? Ogolnie wyciaganie wnioskow mija sie z celem bo nie wiemy nic o tym kto i dlaczego zdecydowal sie wydac treka w imaxie.

    A ile zarabiaja komedie romantyczne?

    Może najpierw niech ktoś stwierdzi obecność w Wawce innych niż te trzy czy cztery odnotowane powyżej plakatów

    Nie sadze, zeby byly gdzie indziej bo i po co? Przez metro przewala sie dziennie pol miliona ludzi; zreszta te wielkie plachty AiD tez widzialem tylko w centrum.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 103 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram