Rozgrywanie tury

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • Zarathos
    Participant
    #5086

    1. Faza określanie przewagi taktycznej - pierwszy element gry, w którym Mistrz Gry (MG) będzie rzucał kostką dziesięciościenną (k10) określając losowo kolejność wykonywania ruchów. Opublikuję wówczas listę graczy, którzy przez pozostałe fazy będą przechodzić wg podanej przeze mnie kolejności.

    Gracz z najwyższą przewagą będzie określał swoje ruchy jako ostatni, mając pogląd na to, co chcą zrobić poszczególni gracze. Za to jego okręty ruszą jako pierwsze, także jako pierwsze będą brane pod uwagę przy określaniu wyników prowadzenia ognia.

    Przewaga taktyczna będzie losowana podczas każdej tury.

    2. Faza przydziału energii - każdy gracz określi, jaką ilość energii z dostępnych jego okrętowi zapasów przydzieli do poszczególnych systemów. Dla ruchu, broni i pól osłonnych. Gracz nie musi przydzielić wszystkich dostępnych pkt. energii, ale oszczędzone nie przechodzą na następną turę.

    3. Faza ruchu - gracz określa, dokąd poleci jego okręt. Może to zrobić:

                                        - podając tylko docelowego hexa i ew. cel(e) które chce zaatakować, wówczas trasa przelotu i pkt. z którego będzie atakował będą określone przez MG; (na 03:03 z atakiem na Excelsiora (04:03) gracza 2)

                                        - może podać hexa docelowego i hex z których chce atakować cele, wówczas trasa przelotu zostanie określona przez MG, ale tak, żeby prowadziła przez hexy ataku (atakuję gracza 1, 02:02, 03:03, atakuję gracza 2)

                                        - może podać dokładną trasę hex po hexie, określając także hex ataku (01:02, 02:02, 03:03)

                                        - może podać trasę ilością hexów jakie chce przelecieć i manewrami jakie chce wykonywać (2 hexy do przodu, zwrot o 60 stopni, dwa hexy do przodu).

    4. Faza ataku - gracz określa, jakie cele chce zaatakować. W każdej turze może atakować tyle razy, ile ma punktów ruchu plus raz (na początku), np. gracz mający 3 pkt. ruchu w danej turze, może atakować maksimum 4 razy: na początku przed ruchami i po każdym ruchu.

    5. Rozstrzygnięcie tury - MG na podstawie informacji podanych przez graczy przesuwa okręty i oblicza wyniki ataków, rozpoczynając od gracza z najwyższą przewagą taktyczną, po czym podaje wyniki, zaznacza zniszczone okręty i uszkodzenia. Nowa tura rozpoczyna się po ogłoszeniu wyników - publikacją przewagi taktycznej (kolejności publikowania ruchów).

    Gra trzech graczy: G1, G2, G3.

    1. MG wylosował:

        - G1: 5

        - G2: 8

        - G3: 1

    i opublikował kolejność, w jakiej gracze będą publikować swoje ruchy:

    G3, G1, G2

    2, 3 i 4.

    a) G3 przydziela pkt energii do broni, pól i silników

        G3 określa ruch:

            - trzy hexy do przodu, zwrot o 60 stopni

        G3 określa atak:

            - po ostatnim ruchu atakuję z dziobowych i burtowych fazerów gracza G1

    a) G1 przydziela pkt energii do broni, pól i silników

        G1 określa atak:

            - atakuję gracza G3 z rufowych i prawych fazerów

        G1 określa ruch:

            - robię zwrot o 180 stopni

        G1 określa atak:

            - atakuję gracza G3 dziobowych i lewoburtowych fazerów oraz wszystkich wyrzutni torped

    a) G2 przydziela pkt energii do broni, pól i silników

        G2 określa ruch:

            - przelot na hex 05:06

    5. MG oblicza uszkodzenia i podaje:

    a. G2 przeleciał na hex 05:06

    b. G1 przeleciał na hex 05:01 atakując gracza G3. Zniszczył dziobowe osłony i uszkodził kadłub oraz silniki gracza G3.

    c. G3 przeleciał na hex 02:03 atakując gracza G1. Osłabił moc dziobowych osłon o 5 pkt.

    Koniec tury, MG losuje i publikuje przewagę taktyczną dla kolejnej tury

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram