Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Artykuły › R&D (Crafting) i ulepszanie przedmiotów
Tagged: poradniki
[chapter]System craftingu - R&D[/chapter]Crafting w STO jest rozszerzeniem systemu DOff i znaleźć go można w tym samym oknie, co misje dla załogantów.
W ostatniej zakładce znajduje się właściwa karta R&D, za pomocą której będziemy zlecać naszym podwładnym zadanie złożenia dla nas określonego przedmiotu.
Tworzenie przedmiotów bazuje na 7 szkołach (Beams, Cannons, Engineering, Ground Weapons, Projectiles, Science, Shields), każda z nich odpowiada za produkcję innych elementów wyposażenia. Zaawansowanie poszczególnych szkół jest wyrażone za pomocą poziomu (level) od 0 do 20 - im wyższy poziom, tym wyższa szansa na wyprodukowanie lepszych przedmiotów. Poszczególne szkoły rozwija się poprzez wykonywanie przypisanych im projektów.
Rubryka "In Progress" pokazuje, jakie zadania są obecnie aktywne i ile wolnych slotów pozostało do wykorzystania. Początkowo gracz może produkować tylko jeden przedmiot naraz, wraz z rozwojem umiejętności w craftingu liczba slotów na projekty wzrasta do 6.
Tworzenie przedmiotów
Żeby móc rozpocząć produkcję czegokolwiek w pierwszej kolejności potrzebne są nam materiały (składowane w zakładce R&D okna ekwipunku). Można je zdobyć na kilka sposobów:
Mając już zapas materiałów, możemy zabrać się do zlecania produkcji. Robimy to poprzez kliknięcie na interesującą nas szkołę i wybór odpowiedniego projektu z dostępnej po prawej listy. Zakres projektów różni się zależnie od posiadanego poziomu w danej szkole i można je podzielić na komponenty (półprodukty wymagane przy produkcji lepszych przedmiotów) i gotowe przedmioty.
W przypadku wybrania do produkcji "gotowego przedmiotu" zostanie nam udostępniona możliwość wyboru jego rodzaju (np. typ obrażeń w przypadku broni) oraz poziomu (Mk). Niestety nie mamy bezpośredniego wpływu na jakość (rarity) danego przedmiotu, ani na ewentualne modyfikatory ([dmg],[crtd], itp.) Warto zaznaczyć, iż nawet postać z 0 poziomem w danej szkole może produkować przedmioty mk XII, ale z racji niskiego poziomu będą one zawsze Common.
Po wybraniu interesujących nas parametrów i kliknięciu "Confirm" przechodzimy do właściwego projektu (w przypadku produkcji "komponentów" od razu trafiamy na to okno).
Zaczynając od lewego górnego rogu widzimy następujące sekcje:
Projekty i przedmioty specjalne
1. 20 godzinny projekt rozwojowy - specjalny projekt zamiast przedmiotu lub komponentu dający 6000 exp w danej szkole kosztujący tylko jedną sztukę określonego Common materiału. Maksymalnie trzy projekty aktywne w jednej szkole.
2. Projekty na przedmioty Unique - dostępne od 15 poziomu w szkole. Przypominają klasyczne projekty, jednak ich wynikiem są unikatowe przedmioty (można mieć założona tylko jedną kopią danego przedmiotu naraz). Wymagają specjalnego DOffa ze specjalizacją w danej szkole R&D. Zdobyć ich można jako nagrodę ze skrzynek R&D w C-Store i Lock Boxów, oraz czasem z misji DOff Request R&D Assistance (kosztuje 1000 rafinowanego dilithium).
3. Projekty na Tech Upgrades - pozwalają na tworzenie przedmiotów niezbędnych w procesie ulepszania ekwipunku.
[chapter]Ulepszanie ekwipunku[/chapter]System ulepszania ekwipunku (Upgrade) pozwala graczom na zwiększanie poziomu (Mk) oraz jakości (rarity) posiadanego wyposażenia, zarówno postaci (naziemnego) jak i okrętu. Na chwilę pisania tego poradnika Upgrade jest jedyną możliwością zdobycia sprzętu Mk XIII i XIV. Pewne przedmioty unikatowe (np. Plasmonic Leech) oraz moduły do Kitów nie posiadają możliwości ulepszenia.
Wymagania/koszt:
Żeby nie było za łatwo, ulepszanie wymaga (poza samym przedmiotem rzecz jasna) rafinowanego dilithium, czasu oraz Technology points w postaci specjalnych komponentów - Tech Upgrade. Podobnie jak w przypadku craftu można pominąć czas płacąc dodatkową ilość dilithium.
Tech Upgrade:
Zależnie od tego z jakiej szkoły przedmiot chcemy ulepszać, potrzebne będą nam odpowiednie Tech Upgrade:
Proces ulepszania
Tyle wstępu i możemy przejść teraz samego ulepszania. Okno tego systemu możemy otworzyć na kilka sposobów. Pierwszym jest prawo-klik na interesującym nas przedmiocie (musi znajdować się w ekwipunku) i wybór opcji "Upgrade item" lub poprzez przycisk "Upgrade" w lewym dolnym rogu okna ekwipunku.
||
V
Jak łatwo zauważyć, naraz możemy ulepszać maksymalnie 3 przedmioty (sloty po lewej stronie okna). Żeby móc ulepszyć przedmiot trzeba go wpierw nasycić Technology points, proces ten jest błyskawiczny i kosztuje pewną sumę dilithium (zależną od poziomu i jakości przedmiotu) oraz wykorzystania pewnej ilości Tech Upgrade (im lepszy Tech tym korzystniejszy przelicznik dilithium/tech. point).
Dalej po prawej w górnej części okna mamy kolejno cztery sloty:
Niżej widać pasek naładowania przedmiotu punktami Technology Points (widać tutaj również ile punktów potrzeba w sumie), a pod nim szansa na zwiększenie jakości. Na samym końcu mamy koszt naładowania w dilithium i przycisk akceptacji.
Proces ładowania przedmiotu polega po prostu na wybraniu odpowiedniego Tech Upgrade (w drugim slocie) i zapłacie w dilithium poprzez kliknięcie przycisku Apply Upgrade. Czynność tą powtarzamy tak długo aż pasek naładowania Technology Points nie wskaże 100%. W przypadku kiedy przedmiot do potrzebuje mniej punktów niż dostanie przy ładowaniu wszelka nadwyżka Tech points przechodzi na poczet ładowania kolejnego ulepszenia. Gdy już nasycimy przedmiot do 100% pozostaje nam tylko zlecenie procesu ulepszenia, nie będzie on nas już nic kosztował poza zajęciem na określony czas jednego ze slotów.
Wraz z nasycaniem przedmiotu może wzrastać też drugi pasek - szansy na podniesienie jakości. Jak sama nazwa mówi, wskazuje on nam jaką procentowo mamy szansę aby przy ulepszaniu na wyższy Mark (z I do II, z II do III, itd.) podniosła się również jakość przedmiotu (z Common do Rare, z Rare do Very Rare, itd. aż do Elite). Tutaj jednak za każdym podniesieniu poziomu (Mark) przedmiotu licznik się zeruje i zaczynamy wypełniać pasek szansy od nowa. Przykład: przy ulepszaniu sprzętu z Mk IX do X osiągnęliśmy szansę na poziomie 5%, chcą ulepszyć dalej ten sam przedmiot z Mk X na XI startowa szansa wynosić będzie znów 0%.
Oczywistym wyjątkiem są tutaj przedmioty Mk XIV, które można ulepszać tylko w kierunku jakości, ponieważ nie można podnosić ich levelu powyżej Mk XIV. W ich przypadku szansa nie zeruje się i jest przenoszona na kolejne nasycanie. Jeśli po napełnieniu pierwszego paska do 100% i drugiego na 5% uruchomimy ulepszenie przedmiotu, a to ulepszenie się nie uda, to ulepszanie zakończy się po kilku sekundach umożliwiając kolejne nasycanie przedmiotu ze startową szansą wynoszącą 5%. Oznacza to, że każdy przedmiot można podnieść do wersji Mk XIV Elite (dysponując dużą ilością dilithium, Technology Upgrades i czasu). Niestety ilość zasobów jest losowa - przy dużej dozie pecha trzeba będzie dobić do 100% szansy, zanim jakość naszego przedmiotu ulegnie ulepszeniu.