Forum Fandom Sesje RPG, PBF i inne Star Trek: PBF PL Projekt - ST: PBF PL - mechanika, komentarze, nowinki

Projekt - ST: PBF PL - mechanika, komentarze, nowinki

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 327 total)
  • Author
    Posts
  • Wolf
    Participant
    #14134

    P.S. Wolf nie wiem gdzie wyczytałeś, że torpeda fotonowa na intrepidzie miała 200 isoton, nie wiem czemu ale w tej chwili nie ładuje mi się opis torped fotonowych z Dilt ale za to mam kwantowych:

    a 52.3 isoton quantum warhead was detonated at the Groombridge 273-2A facility

    Czyli po co komu kwantówki po 50 isoto skoro mamy fotonówki o mocy 200  ❗ 

    A w Voyu to chyba coś im się pokręciło bo już nie jednego puraka zrobili który jest po prostu niezgodny z kanonem

    Możliwe, a jeśli chodzi o torpedy to proponuje nastepujacy rozkład mocy torped:

    -federacyjne

    Torpedy Fotonowe MK 1 150.000 / 75.000

    Torpedy Fotonowe MK II 200.000 / 100.000

    Torpedy Fotonowe MK III 300.000 / 150.000

    Torpedy Fotonowe MK IV 400.000 / 200.000

    Torpedy Kwantowe 1.000.000 / 500.000

    Coen
    Participant
    #14139

    Ta ,Tazman, a niby taki Vor'cha nic nie traci mogąc odpalić tylko 2 a nie 6 torped w salwie nie? Albo taki Negh'Var strzelający tylko 4 a nie 12 torped naraz, tylko biedna jedyna federacja została tak niesprawiedliwe potraktowana i tylko ona ma minusy ze względu na to iż niema 1000 torped naraz. I co z wyrzutniami Rypid Fire czy jakoś tak? Nie mówiąc już o tym ze wszystkie okręty federacji właściwe maja już wyrzutnie seryjne więc miały by dużo silniejsze uzbrojenie, np taki Sovek czy Akira mające 11 i 15 wyrzutni torped niż jakikolwiek okręt klingonski (i o to wam chodzi nie?) Ale ok, faktycznie jest to jakieś rozwiązanie, niech będzie po twojemu

    Reyden
    Participant
    #14145

    Możliwe, a jeśli chodzi o torpedy to proponuje nastepujacy rozkład mocy torped:

    -federacyjne

    Torpedy Fotonowe MK 1 150.000  / 75.000 

    Torpedy Fotonowe MK II 200.000 / 100.000 

    Torpedy Fotonowe MK III 300.000 / 150.000 

    Torpedy Fotonowe MK IV 400.000 / 200.000 

    Torpedy Kwantowe 1.000.000  / 500.000

    Klingońska torpeda fotonowa : nasza MKIV o 60 % mocniejsza = 640 000 / 320 000 DMG

    do tego torpedy jonowe/trikobaltowe - 3 500 000 DMG / 2 000 000 DMG ( w przypdaku trikobaltówki dochodzą uszkodzenia podprzestrzenne )

    polaronówka : 800 000 - 860 000 DMG

    Wolf
    Participant
    #14147

    Troche przesadziłem z mocą kwantówki lepiej będzie jak przyjmiemy dla niej wartości 800.000 / 400.000. Troche przegiąłeś z mocą Klingońskich torped Reyden. Jednym strzałem chcesz rozwalać okręty??Dla Klingonów proponuje następujace wartości:Torpedy Fotonowe MK I 200.000 / 100.000 Torpedy Fotonowe MK II 250.000 / 125.000 Torpedy Fotonowe MK III 350.000 / 175.000 Torpedy Fotonowe MK IV 500.000 / 250.000 Torpedy Jonowe 2.000.000 / 1.000.000 Torpedy Trikobaltowe 3.000.000 / 1.500.000Torpedy Polaronowe 800.000Przypominam że taka bitwa ma troche potrwać a nie skonczyć się po pierwszej turze.

    Coen
    Participant
    #14148

    My nie urzywamy kilku rodzajów torped fotnowych, mamy jeden rodzaj ciagle ulepszany, ale zgadzam sie na to aby miał on 500 000 / 250 000 tak jak proponujesz, zas polaronowa 800 000 / 460 000

    Tazman
    Participant
    #14189

    Ta ,Tazman, a niby taki Vor'cha nic nie traci mogąc odpalić tylko 2 a nie 6 torped w salwie nie? Albo taki Negh'Var strzelający tylko 4 a nie 12 torped naraz, tylko biedna jedyna federacja została tak niesprawiedliwe potraktowana i tylko ona ma minusy ze względu na to iż niema 1000 torped naraz. I co z wyrzutniami Rypid Fire czy jakoś tak? Nie mówiąc już o tym ze wszystkie okręty federacji właściwe maja już wyrzutnie seryjne więc miały by dużo silniejsze uzbrojenie, np taki Sovek czy Akira mające 11 i 15 wyrzutni torped niż jakikolwiek okręt klingonski (i o to wam chodzi nie?) Ale ok, faktycznie jest to jakieś rozwiązanie, niech będzie po twojemu

    Coen wiedziałem, że tak mi odpiszesz ale jedna wyrzutnia sovka ma możliwość odpalenia 12 torped naraz,

    Częściowo masz rację, a więc również można podzielić torpedy Klingońskie po np. k'Tinga chyba porównywalnej siły torped takiego N'V chyba nie ma. Czyli te najpotężniejsze okręty zarówno fedków jak i klingonów mogły by być mniej więcej takie same.

    co o tym sądzisz ?

    P.S. Jeśli myślisz, że chce z federacji zrobić the beściaków to się mylisz ciągle chce stworzyć jak najrealniejszy system jak najbardziej odpowiadający "realiom treka"

    Coen
    Participant
    #14198

    Tyle ze u nas we flocie niema

    Coen
    Participant
    #14245

    Czas dodać to i owo do projektu

    Okręty Imperium Klingońskiego (ograniczenia liczbowe okretów):

    Fregaty: B'Rel, Cha'Dich (5), QuD (7)

    Niszczyciele: K'Vort, K'mpec(7), betleH(4), D-7 (3)

    Lekkie krązowniki: K'T'Inga, K'Vort'Cha (12), Berr'Taa (8)

    Ciężkie krążowniki: D'Tai (3), Fek'Ihr, BoretH (4), Duj'jaj (7), voDleH (3)

    Krążowniki bojowe: Vor'Cha-B, Vor'Cha-C (3), qeylIS (4)

    Negh'Var tylko dla wybitnie zasłurzonych

    Uzbrojenie federacji:

    Fazery:

    Fazer Banks MK II 1 000

    Fazer Banks MK III 2 500

    Fazer Banks MK IV 3 500

    Fazer Banks MK V 3 800

    Fazer Banks MK VI 5 500

    Fazer Banks MK VII 7 800

    Fazer Banks MK VIII 9 200

    Fazer Banks MK IX 9 600

    Fazer Arrays MK VI 9 400

    Fazer Arrays MK VII 9 800

    Fazer Arrays MK VIII 12 000

    Fazer Arrays MK IX 20 000

    Fazer Arrays MK X 28 000

    Fazer Arrays MK XI 30 000

    Fazer Arrays MK XII 40 000

    Fazery Pulsacyjne 20 500 ( 5 125 x 4 strzały w serii)

    Torpedy:

    Torpedy Fotonowe MK 1 150 000 / 75 000

    Torpedy Fotonowe MK II 200 000 / 100 000

    Torpedy Fotonowe MK III 300 000 / 150 000

    Torpedy Fotonowe MK IV 400 000 / 200 000

    Torpedy Kwantowe 1 000 000 / 500 000

    Torpedy Trikobaltowe 1 800 000 / 900 000 + 1k6x 50 000

    Uzbrojenie klingońskie:

    Disruptory pulsowe:

    Mk 5 - 2 250 (750x3)

    Mk 6 - 15 000 (5 000x3)

    Mk 8 - 21 000 (7 000x3)

    Mk 10 - 24 000 (8 000x3)

    Mk 12 - 45 000 (15 000x3)

    Mk 14 - 60 000 (20 000x3)

    Mk 16 - 75 000 (25 000x3)

    Mk 18 - 195 000 (65 000x3)

    Mk 20 - 39 000 (7 800x5)

    Działa disruptorowe:

    Mk 7 - 2 500

    Mk 8 - 5 000

    Mk 10 - 10 000

    Mk 12 - 20 000

    Mk 14 - 30 000

    Mk 16 - 32 000

    Mk 18 - 40 000

    Mk 20 - 45 000

    Sieć:

    5 000 - 20 000 (w zależności od przydzielonej mocy)

    Torpedy:

    Torpedy Fotonowe - 4320000 vs osłony/216 000 vs pancerz

    Torpedy Polaronowe - 800 000vs osłony/400.000 vs pancerz + 60 000 uszkodzeń pancerza przy każdym trafieniu, 20% szans na przenikniecia zwykłych osłon, 10% od automodulacyjnych do lepszych

    3. Jonowe - 2 160 000 vs osłony/1 080 000 vs pancerz

    Wymanewrorwywanie torped:

    Może taki zastawienie:

    1 000 - 2 000: 5%

    2 000 - 3 000: 10%

    3 000 - 4 000: 15%

    4 000 - 5 000: 20%

    5 000 - 6 000: 25%

    6 000 - 7 000: 35%

    7 000 - 8 000: 40%

    8 000 - 9 000: 45%

    9 000 - 10 000: 50%

    10 000 - 11 000: 55%

    11 000 - 12 000: 60%

    12 000 - 13 000: 65%

    13 000 - 14 000: 70%

    14 000 - 15 000: 75%

    15 000 - 16 000: 80%

    16 000 - 17 000: 85%

    17 000 - 18 000: 90%

    18 000 < : 95% Właściwości osłon: Uszkodzenia kadłuba i istotnych systemów dopiero po zniwelowanie osłon (wyjątek torpedy polaronowe itp). Osłony regenerują się o 1% na turę Osłony automodulacyjne - okręt nie może być złapany wiązka holującą (wyjątek stanowią borg), nie można przesłać się na pokład okrętu z takimi osłonami (tak jak robiło to dominium) Osłony o wysokiej pochłanialności - redukcja otrzymanych na nie uszkodzeń o 5% Osłony regeneracyjne - redukcja otrzymanych uszkodzeń o 10%, tępo regeneracji 2% na turę No to tyle na dzisiaj

    Kruge
    Participant
    #14246

    mi sie podoba, Coenie!ze swojej strony proponuje dodac takie cos, jak "zycie" poszczegolnych glownych systemow: uzbrojenie, oslony, czujniki, podtrzymywanie zycia i naped. wtedy moznaby np. wylaczyc okret, niszczac jego uzbrojenie i naped... wprowadzi to wiele nowych mozliwosci... a ta zywotnosc bylaby tak "obok" wartosci kadluba okretu... np. po 1.000.000 na system, albo jakos to inaczej rozplanowac... i np., ze tylko z broni energetycznej idzie dokladnie ten system trafic... i ze jeszcze ogien ogolny tez po trochu niszczy ten system... co Wy na to?Qa'pla :ik:

    Wolf
    Participant
    #14248

    mi sie podoba, Coenie!

    ze swojej strony proponuje dodac takie cos, jak "zycie" poszczegolnych glownych systemow: uzbrojenie, oslony, czujniki, podtrzymywanie zycia i naped. wtedy mozna by tak "obok" wartosci kadluba okretu... np. po 1.000.000 na system, albo jakos to inaczej rozplanowac... i np., ze tylko z broni energetycznej idzie dokladnie  ten system trafic... i ze jeszcze ogien ogolny tez po trochu niszczy ten system... co Wy na to?

    Qa'pla :ik:

    Jednakże wprowadzenie takiego roszerzenia zwiększyłoby tylko obliczenia, jedynym sensownym rozwiązaniem jest sugerowanie MG że się chce tylko zniszczyć to lub tamto a on by decydował czy się udało czy nie i w jakim stopniu choć to zależy tylko i wyłącznie od niego.

    Kruge
    Participant
    #14254

    no rozumiem, ze by kompilkowalo to lekko sprawe, ale nie wydaje mi sie, ze MG beda to wszystko liczyc recznie! poza tym, powoduje to, ze to MG bedzie musial duzo wiecej decyzji podejmowac, a nie dzialania gracza beda czysto jego... np. bedziemy w stanie stwierdzic, kiedy damy rade zniszczyc dany system i ile to mniej wiecej potrwa... ze swojej strony deklaruje (jak juz wszystko zostanie stworzone, caly sytem atakow i uzbrojenia i systemow obronnych), ze napisze maly programik, ktory bedzie automatycznie liczyl dla wszystkich okretow, kto ile komu zadal uszkodzen. MG po prostu bedzie wybieral atakujacego, ktora strona atakuje i kogo... i na ekranie pojawi sie od razu wynik ataku 🙂 takze beda to 3-4 klikniecia ze strony MG dla kazdego ataku (i nie beda musieli liczyc recznie :P). sam program nie bedzie skomplikowany (juz mam jego zarys w glowie - 2h max. roboty), takze bez zadnych "och" i "ach" prosze :)Qa'pla :ik:

    Tazman
    Participant
    #14259

    sam program nie bedzie skomplikowany (juz mam jego zarys w glowie - 2h max. roboty), takze bez zadnych "och" i "ach" prosze 🙂

    Qa'pla :ik:

    Powodzenia serdeczieci życzę.

    W dwie godzinki powiadasz, qrcze dobry jesteś ale z doświadczenia wiem (fakt niezbyt wielkiego), pierwsze problemy pojawiają sie po 2 godzinach.

    P.S. w czym masz zamiar to napisać ❓

    Coen
    Participant
    #14262

    Sam pomysł nie jest złe

    Coen
    Participant
    #14307

    Po przemyśleniu uznałem ze pomysł Tazmana uzaleznienia torped od wyrzutni jest całkiem dobry i cofam to co powiedziałem wcześniej. Oto jak ja to widze:

    Wyrzutnie federacyjne:

    Wyrzutnie drugiej klasy - Federacyjne torpedy MK 1 (150 000/75 000)

    Wyrzutnie standardowe - Federacyjne torpedy MK 1 (150 000/75 000)

    Wyrzutnie seryjne typ 1 - Federacyjne torpedy MK 2 (200 000/100 000)

    Wyrzutnie seryjne typ 2 - Federacyjne torpedy MK 3 (300 000/150 000)

    Wyrzutnie seryjne typ 3 - Federacyjne torpedy MK 4 (400 000/200 000)

    Wyrzutnie seryjne typ 4 - Federacyjne torpedy MK 4 (400 000/200 000)

    Wyrzutnie pulsowe - Federacyjne torpedy kwantowe (900 000/450 000)

    Wyrzutnie powtazalne (Rypid) - Federacyjne torpedy kwantowe (900 000/450 000)

    Wszystkie są w stanie odpalac torpedy trikobaltowe 1 800 000/900 000 +1k6 x 50 000

    Wyrzutnie klingońskie:

    Wyrzutnie podstawowe - Klingońskie torpedy fotnowe (450 000/225 000)

    Wyrzutnie durzej mocy - Klingońskkie zaawansowane torpedy fotnowe (550 000/275 000)

    Wyrzutnia potrujna - Klingońskie torpedy polaronowe (800 000/460 000) (wczesniej zaawnsowane fotnowe, choc to jeszcze do przedyskutowania)

    Wszystkie wsą w stanie odpalac torpedy jonowe 2 160 000/1 080 000

    Wyrzutnie romulańskie:

    Wyrzutnia S1 - Romulanskie torpedy fotnowe (350 000/175 000)

    Wyrzutnia S2 - Romulańskie torpedy fotnowe (350 000/175 000)

    Wyrzutnia S3 - Klingońskkie zaawansowane torpedy fotnowe (550 000/275 000)

    Wyrzutnie kardaziańskie:

    Model 1 - Kardaziańskie torpedy fotnowe (250 000/125 000)

    Model 2 - Kardaziańskie torpedy fotnowe (250 000/125 000)

    Model 3 - Kardaziańskie torpedy kwantowe (1 000 000/500 000)

    Wyrzutnie dominium:

    Mk 1 - Torpedy fotnowe Dominium (230 000/115 000)

    Mk 2 - Torpedy fotnowe Dominium (230 000/115 000)

    Inne uzbrojenie zostanie dodane w późnijszym terminie

    Tazman
    Participant
    #14311

    Zestawienie Coena dot. torped

    Wszystko jest całkiem oki ale mam kilka uwag pytań i zastrzeżeń:

    AD 1: Wyrzutnie fotonowe seryjne Mk IV tyle samo co Mk III ❓ Nie bardzo proponuje, zrównać je chociaż z Klingońskimi podstawowymi.

    AD 2: Wyrzutnie Kwantówek tu mi się strasznie nie podoba otóż, Rapid nie Rypid 😉

    AD 3: Torpedy polaronowe Klingonów są aż tak potężne, prawie jak kwantówki ❓ tu też mi coś nie pasi, one z tego co wiem nie miały dużo większej siły rażenia co fotonówki, a o ich przydatności decydowała możliwość przeniknięcia osłon przeciwnika. Proponuje aby wykorzystać tu lekko wzmocnioną głowicę właśnie zaawansowanej torpedy 600.000/350.000

    AD 4: Torpedy trikobaltowe o sile rażenia słabszej niż torpeda jonowa ❓

    tu kategorycznie muszę się uprzeć aby to zostało zmienione, rozumię to że ma jeszcze +, ale sama głowica takiej torpedy jest najpotężniejszą głowicą wykorzystaną w kwadrancie Alfa odpaloną przez okręt której kolwiek z ras. Mianowicie można zmniejszyć proporcjonalnie siłę torped jonowych. Proponuje także ogromną restrykcję co do ich użycia w bitwie

    4 Trikobaltowe / 6 Jonowych

    AD 5: Widzisz znowu założyłeś mimo spornych zdań, iż torpedy Kwantowe Kardasjan są lepsze, póki spór nie zostanie rozstrzygnięty proponuje zrównać je z Federacyjnymi. Myślę, że chwilowo to dobry kompromis w czym pomaga, także narazie brak strony Kardasjańskiej w bitwie. Z czasem może dojdziemy do odpowiednich konkluzji, ale narazie nie mogę za długo siedzieć w Internecie i badać materiałów na ten temat

    ( Modem 😡 ) a co za tym idzie zgodzić na takie zestawienie kwantówek.

    AD 6: Troszkę jeszcze za słabe według mnie torpedy Federacyjne Mk I i Mk II. Proponowałbym o zwiększenie ich mocy o 50.000 każda.

    AD 7: Romulanie powinni też mieć swoją broń dużego rażenia.

    Proponuje Ciężką Torpedę plazmową, które są jeszcze obecnie używane przez Imperium do celów podobnych jak Trikobaltówki i Jonówki. Jednak jako broń starej daty, z tych trezch powinna być najsłabsza, nie wyskakuje z liczbami bo wdług mnie jest jeszcze mały problem.

    ( Patrz punkt 4 )

    Z mojej strony to już chyba wszystko, a gotowe zestawienia już omówione także przydało by się umieścić w temacie o spisie okrętów.

    Po to aby oczywiście nie tracić czasu na wyszukiwanie później danych

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 327 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram