Porady Techniczne STO

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • Irenvelle
    Participant
    #8394

    Witam, postanowiłem stworzyć i regularnie rozwijać o nowe dane poradnik techniczny STO, na wstępie zaznacze że jestem nowym graczem i być może niektóre z moich porad są przewałkowane przez twórców gry, aczkolwiek póki co więszkość informacji musiałem zdobyć sam i chciałbym sie nimi tutaj dzielić.

     

     

    Poradnik podzielę na działy, każdy z nich bedzie na inny temat związany z technikaliami STO i nie tylko.

     

     
    1. Defragmentacja:
    Uwaga!
    Ta metoda tyczy się tylko dysków HDD, dane na dyskach SSD się nie fragmentują.

     

    Jest to prosty sposób na przyspieszenie doczytywań między mapami(a jak wiemy jest ich sporo w STO) oraz wpływa na ogólną wydajność gry, zwłaszcza na leciwych maszynach lub laptopach z dyskami 2.5' 5200rpm (drobne przycięcia, zahaczenia w zatłoczonych miejscach.

    Defragmentacja plików gry pozwala na przyśpieszenie ładowania map od 5% do nawet 20%(wszystko zależy od poziomu zdefragmentowania całego waszego dysku twardego). Czyli mówiąc w skrócie możecie nie zauważyć przyspieszenia lub zauważyć je w drobnym stopniu. Zdaję sobie sprawę że wzrost jest nie duży, ale to tylko jedna z metod do ogólnej poprawy jakości swojej rozgrywki.

    Najprawdopodobniej wielu z Was wie na czym polega fragmentacja, ale pozwolę sobie ją objaśnić osóbom które nie wedzą, a boją się że ta metoda to jakaś czarna magia która wypala poszycie najpotęzniejszych statków, a co dopiero komputera.Metoda ta nie zaszkodzi Waszym dyskom i komputerom.

     

    Fragmentacja to proces na dyskach HDD, w którym pojedyńcze pliki ulegają fizycznej fragmentacji na obracających się "krążkach" dysku HDD. Proces ten powoduje że igła dysku musi w czasie rzeczywistym fizycznie więcej razy zmieniać swoje położenie, co wydłuża czasy dostępu do określonych danych, a w konsekwencji ładowanie się np. map w STO.

    Zamieszczę prosty obrazek ilustrujący to zjawisko jak i metode działania samej defragmentacji. Źródło: wikipedia.pl

     
    220px-FragmentationDefragmentation.gif

     

    Wielu z Was myśli sobie, po co zawracam Wam w głowie skoro MS udostępnił w każdym Windowsie narzędzie do defragmentacji dysku?A no metoda jaką tu opiszę polega na zdefragmentowaniu TYLKO folderu z grą, co zaoszczedza czas i nerwy(to akurat na słabych maszynach i laptopach)

     

    Aby dokonać defragmentacji folderu sciągamy wpierw program o nazwie Contig, program jest bezpieczny, mały i stworzony przez Microsoft.

    - Ściągamy program i wypakowywujemy plik Contig.exe do folderu z grą(nie odpalamy go, bo i tak nic się nie będzie działo)

    - Naciskamy prawym przyciskiem myszy na Contig.exe, wybieramy "Utwórz skrót"

    - Naciskamy prawym przyciskiem myszy na Contig — skrót, wybieramy Właściwości

    - W lini "Element docelowy" na końcu ścieżki pliku dopisujemy -v -s

    U mnie wygląda to tak:


    "C:GrySTOStar Trek OnlineContig.exe" -v -s 

    - Dusimy Zastosuj>>OK

    - Teraz uruchamiamy Contig — skrót

     

    Proces defragmentacji folderu trwa do 10 minut. Wszystko zależy od poziomu zaniedbania dysku(czyli fragmentacji) oraz wydajności komputera oraz dysku.Po zakończeniu procesu konsola sama się wyłącza.

     

     
    2. Proxy

     
    To dział który będe rozwijał progresywnie o programy zewnętrzne gdy będe mieć więcej czasu, póki co przytoczę możliwości grania na proxy zaproponowanym przez twórców gry.
    Co to jest proxy?
    Proxy to takie puszczenie Twojego połączenia z serwerami STO inną stroną. To tak jak by puścić wode inna rurą, która być może będzie wydajniejsza.
    Po co mi to?
    Jako Polscy czy Europejscy gracze musimy liczyć się z tym, że czasy dostępu, określane w ms(milisekundy-tysięczne sekundy) są znacznie większe od graczy np. w USA. Dlatego jeśli doświadczamy problemów z lag spike'mi(nagłymi skokami pingów-określanych w ms) musimy zacząć kombinować by nasza rozgrywka nie zamieniła sie w horror. Samo doświadczanie wysokiego pingu nie jest bardzo uciążliwe, liczy się stabilnośc połaczenia, gdy występują tzw Lag Spike'i nagły wzrost czasów dostepu powoduje że np. podskoczy nam statek, albo gracze lub npce na ułamek sekundy staną, jest to nieprzyjemne i pograsza jakość rozgrywki.Osobiście odkąd Cryptic zmienił serwery na Bostońskie, bez proxy przeżywałem lagowe piekło.
    Na szczęście producent wprowadził możliwość wykorzystania udostępnionych przez niego serwerów proxy. Możlwiości są 3 i każda z nich cechuję się wysoką indywidualnością w działaniu dla poszczególnych graczy, dlatego proszę o przetestowanie ich we własnym zakresie.
    Jak to zrobić?

    Wpierw w ogóle sprawdzamy czy mamy problem, wpisując do chatu gry komende /netgraph 1, poobserwuj trochę wskaźniki i wykres w prawym dolnym rogu ekranu czy nie skacze Ci ping(wyraźne skoki liczbowe powyżej 200ms i graficzne na wykresie)Najlepiej tez wybrać się na jakies PvE Queue i tam poobserwować.Jeżeli jesteś pewien że masz lag spike'i lub denerwują Cię wysokie pingi albo zaobserwowałeś cos niepokojącego to:
    Wyłączamy grę, nastepnie ją włączamy i w oknie gdzie dusimy "Engage", na górze mamy "Options" dusimy i przewijamy okienko troche w dół, tutaj mamy dział Game, a troche niżej rozwijaną listę opisaną Gameplay proxy.

    Mamy 3 opcje, bez proxy(standard), z proxy EU i z proxy US

    Z moich doświdczeń wynika że US ma odziwo najniższe czasy dostępu(u mnie ok 140-170ms), ale doświadcza się czasami lag spike'ów. EU jest bardzo stabilne ale pingi są wysokie ~200ms.

    Po wyborze danego proxy ważne jest aby wejśc do gry i za pomocą komendy /netgraph 1 poobeserwować czy zmiany są na lepsze czy gorszę.

     

     

     

    Wraz z rozwojem tematu dołącze też do tego działu sposoby jak wykorzystać zewnętrzne proxy, gdy juz wszystkie inne możlwiości nie daja pozytywnych skutków.

     

     

    3. Wydajność Gry

    W budowie

    W najbliższym czasie wraz z rozwojem tematu wrzucę porady jak dostosować opcje graficzne pod swój sprzęt i jakie obciążenie stanowią w FPS(Frames per second-klatki na sekunde) poszczególne opcje graficzne. Temat jest szeroki i wyczerpujący więc potrzbuje więcej czasu na jego stworzenie.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram