Okręty naukowe / Science Vessels

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 71 total)
  • Author
    Posts
  • LIBERTO
    Participant
    #116544

    w takiej funkcji uzbrojenie jest całkowicie pomijalnym aspektem. pamiętej jednak że jeśli zdecydujesz sie na torpy i skilla do nich też weźmiesz może się zdażyć że mocniej przywalisz w przeciwnika i go zagrujesz na siebie a to oznacza ze nie będziesz przez chwilę suportem tylko "self-healerem"chociaż dla mnie osobiście widok nebuli wpadającej miedzy wrogów i rozdającej na prawo i lewo torp spready, fire at will, gw i jeszcze jakieś inne fajerwerki- bezcenne 😉 i tak też lubiłem nią grać: bardziej jako tankujący healer. na suporta, wg mnie, są chyba lepsze okręty niż latający talerz

    teraw
    Participant
    #117682

    Mam takie małe pytanko.

    Zastanawiam się nad zakupem multi mission explorera.

    Nie wiem tylko, czy ma sens kupować wszystkie 3 w pakiecie, czy 1 wystarczy.

    Po pierwsze, czy te dual cannony zasilane z aux mogę założyć 2 albo 3 na jeden okręt, czy tylko po jednym?

    Po drugie, czy set konsol, które dostajemy jeśli kupimy wszystkie 3 jest naprawdę mocny, czy więcej osiągniemy innymi konsolami?

    No i na koniec - jeśli zdecyduję się na jednego, to którego wziąć? Myślałem o tym z wielkim fazerem z deflektora, bo jakoś tak najbardziej efektownie to wygląda, ale czy się sprawdza? Stanowiska oficerskie i parametry kadłuba mają identyczne, a sloty na konsole można dopasować decydując, gdzie włożyć uniwesalną.

    Uchi
    Participant
    #117684

    Generalnie Veste warto kupić bo to chyba najfajniejszy sci ship.
    Ad. 1 Można 3 sztuki dział fazerowych zamontować na Veście. (nawet jak kupisz tylko jeden okręt wystarczy zdjąć działo do plecaka, wyrzucić okręt porać następny i tak drugi raz aby mieć 3 sztuki jeśli będziesz potrzebował).
    Ad. 2 Moim zdaniem (i szwagra) to jeden z niewielu zestawów konsol w okrętach który działa. Kup 3 okręty raczej nie stracisz. Działo fazrowe jest dobre, jedno z lepszych (porównując Galaxy-X czy Gurambe).

    Ad. 3 Jeśli kupujesz jeden to polecam wersje sci (upchnięcie 5 konsol naukowych daje czadu, plus jego konsola wspiera part gen i daje heal) lub taktyczną, 4 konsole tac na naukowym okręcie to fajna sprawa.
    Ja bardzo lubie Veste na a2b, z 6x beam array fazerowymi, działo dobrze strzela, okręt bije, gravitki latają na około, bic nie umierać 😉

    FAB
    Participant
    #117685

    Vesta jest fajnym okrętem. Osobiście nie używam dedykowanych konsol, gdyż mam inny pomysł na build, ale wiele razy spotkałem się z Vestami, które je miały i sprawiało to solidne wrażenie - trzeba po prostu sobie przetestować.

    Podsumowując to radziłbym kupić trójpak, bo w razie czego jest większe pole manewru.

    Ugand
    Participant
    #117686

    Mam takie małe pytanko.

    Zastanawiam się nad zakupem multi mission explorera.

    Nie wiem tylko, czy ma sens kupować wszystkie 3 w pakiecie, czy 1 wystarczy.

    Po pierwsze, czy te dual cannony zasilane z aux mogę założyć 2 albo 3 na jeden okręt, czy tylko po jednym?

    Po drugie, czy set konsol, które dostajemy jeśli kupimy wszystkie 3 jest naprawdę mocny, czy więcej osiągniemy innymi konsolami?

    No i na koniec - jeśli zdecyduję się na jednego, to którego wziąć? Myślałem o tym z wielkim fazerem z deflektora, bo jakoś tak najbardziej efektownie to wygląda, ale czy się sprawdza? Stanowiska oficerskie i parametry kadłuba mają identyczne, a sloty na konsole można dopasować decydując, gdzie włożyć uniwesalną.

    można założyć 3: bierzesz okręt, wyciągasz z paczki, przenosisz broń do ekwipunku, okręt wyrzucasz, czynność powtarzasz

    tenże set to zestaw gadżetów, bardzo efekciarskich, czasami fajnych, ale ich używanie to kwestia gustu. mnie osobiście się bardzo podobają wszystkie trzy ("bańka kinetyczna", leczenie AoE oraz Wave Motion Gun) i stosuję je wszystkie. ich zestaw jest OK. 2/3 zapewnia ultra-szybkie podróżowanie w sector space, 3/3 to faktycznie 'nieśmiertelność' na 10s, również się przydaje.

    fazerowy Wave Motion Gun jest niezmiernie odległy do podobnych wynalazków chociażby z Guramby. efektowny, ale efektywnością nie powala. 3 min. cooldown, zadaje nieszczególnie mocne obrażenia w przeciągu bodajże 12s, zasięg to 10km i 45st, czyli w sytuacji, gdy cel wyleci z zasięgu (albo został wyrzucony przez frywolnych graczy) w 2 sekundzie, reszta strzału zostaje anulowana... i znowu czekamy 3 minuty. nie mniej jednak, za każdym razem, gdy wciskam przycisk strzału krzyczę w myślach "uteeee" albo "hasshinn".

    obiektywnie polecałbym kupienie całej paczki, jednak w przypadku wyboru tylko 1, subiektywnie skłaniałbym się ku Multi-Mission Strategic Explorer.

     

     

    Działo fazrowe jest dobre, jedno z lepszych (porównując Galaxy-X czy Gurambe).

    broń z Vesty jest znacznie gorsza, niż ta na Gurambie. wielokrotnie sprawdzone i potwierdzone

    fompt
    Participant
    #119339

    Witam wszystkich,

     

    kilka lat temu grałem w STO przez jakiś czas, wróciłem jakiś miesiąc temu i zacząłem grę nową postacią, wybór padł na Romulan - Sci. Gram Sci bo jakoś najbardziej mi się podoba to podejście, nie zależy mi na kosmicznym DPS i byciu najlepszym, gram dla zabawy.

     

    Aktualnie mam 55 lvl,

    latam Mirror Ha'nom (mam też standardową wersję)

     

    aktualne graty:

    link do plannera - http://skillplanner.stoacademy.com/?build=plasmamh1_8308

     

    nie jestem zadowolony z tego buildu, bardzo proszę o pomoc w doborze uzbrojenia i/lub konsol,

    chciałbym zachować GW (jakoś lubię ten efekt 🙂 )

     

    wcześniej latałem na disruptorach i mam w banku jeszcze 2xDBB i arraye i konsole taktyczne pod disruptory, tak, że bez problemu mogę zrobić beam boat na nich. Mogę też porobić misje i zdobyć broń caustic plasma. Wrzuciłem te DHC i turrety bo wysypały mi się z paczek w trakcie robienia misji reputacyjnych romulan. Ha'nom jest strasznie wolno skręca nawet dwie konsole RCS nie dały zbyt dużo.

     

    Wydaje mi się, że zadaję mało dmg z tym układem, nawet w epizodach na normalym poziomie trudności brakuje mi czegoś mocnego. Docelowo chciałem  skompletować set Romulan Singularity, ale dopiero robię drugi poziom reputacji.

     

    Z góry dziękuję za pomoc 🙂

    FAB
    Participant
    #119342

    Gdybym miał latać tym statkiem, to bym zamontował same wiązki, ze stanowiska lt eng zrobił aux2bat, na stanowiskach tac: TT i FAW. Do tego dodałbym co najmniej jeden TBR oraz photonic officer. W tej konfiguracji problemem będą braki w aux, więc trzeba mieć też baterie.

    domirex
    Participant
    #119343

    Jeśli możesz zmień plazmę na antyprotony. Załaduj beama od obeliska (omni coś z misji sfear of infludse). Resztę wiązek dobij w ostatniej misji z rozdziału borg.

    Annitaill
    Participant
    #119344

    Panowie bez urazy ale jakie aux2bat na naukowcu? Dla naukowca aux to podstawa on nie może sie pozbywac tej energii.

    Latam na naukowcu to mam jakies pojecie.

    Z przodu daj beam array'e oraz torpede - moze byc z reputacji dysona.

    Z tyłu tez beam array'e i oczywiscie kinetic cut beam i jak chcesz miny.

    Gravity Well 3 to twoj najwiekszy przyjaciel.

    Robienie z naukowca na siłe DPS to pomyłka - aux2bat jest dla taktyka - w sumie i tak juz sie odchodzi od tego buildu bo sa lepsze 🙂

    Jeżeli chodzi o dobór konsol to jest to temat rzeka.

    Jak chcesz wiecej info na temat naukowca to pisz @annitaill w grze to popiszemy lub pogadamy 🙂

    fompt
    Participant
    #119345

    Dzięki za odpowiedzi.

    Aux2bat faktycznie nie bardzo ma zastosowanie, bo nie potrzebuję dopychac energii w nic poza auxem - do tego mam power siphon, mogę rozważyć epta. (aktualnie w walce mam ~104/49/49/90)

    Na mostku siedzą sami superior romulan operatives więc faktycznie pójście w antyprotony to chyba dobry plan - tu chyba wszyscy są zgodni. Myślałem o plazmach bo experimental romulan nie pobiera energii, ale może to głupie, żeby robić build pod jedną rzecz 🙂

     

    co do umiejętności boffów - brakuje mi czegoś co da łupnia statkom trzymanym przez GW3, tyken pomaga ale ma 15s opoznienia po GW, przydałoby się coś co rąbnie po osłonach. CPB? PS? TBR się obawiam, że tylko sobie tym namieszam wypychając statki z zasięgu sojuszników. Photonic to może dobry pomysł, tylko muszę zrzucić ST wtedy.

     

     

    @Annitaill - odezwę się na pewno 🙂

     

    edit:

     

    nie byłem pewny co do wiązek - bo bardzo szybko leci mi weapon power - dlatego chciałem poeksperymentować z działkami i wieżyczkami.

    Ugand
    Participant
    #119347
    brakuje mi czegoś co da łupnia statkom trzymanym przez GW3

    - torpeda z rep. Dysona, a dokładniej jej wersja z High Yield (nawet) 1 - świetne AoE, potężna moc burząca (na taktyku zdarzają mi się z niej crity nie rzadko przekraczające 40-50k, a czasami nawet jeszcze więcej). można również spróbować Torpedo Spread, kwestia gustu

    - gdy zamienisz konsole Graviton Generators (odpowiadające za zasięg GW, który z obecnie posiadanym poziomem w Aux musi być naprawdę spory) na według mnie przydatniejsze Particle Generators (odpowiadające za siłę obrażeń), wzmocnią one również moc efektu (ryftu) ww. broni.

    - Ciekawym pomysłem może być zamiana jednego EPtS na EPtW. używając 3 Damage Control Engineer DOff (najlepiej fioletowych) tymi dwiema zdolnościami można żonglować niemal na okrągło. zdolność ta w znacznym stopniu redukuje problem spadku energii, a dodatkowo oferuje prez 30s bodajże 10% więcej energy dmg. Jeżeli pamięć mnie nie myli, to Gravimetric Scientist (szansa na spawn nowych GW) i tak można mieć tylko jednego, więc zostaje jeszcze 1 slot na np. Conn Officer (redukcja cd na Tact. Team) lub powiedzmy Photonic Scientist (wariant z umieszczonym gdzieś Photonic Officer), Projectile Officer (szansa na krótsze przeładowanie torpedy), lub Energy Weapons Officer (redukcja cd na zdolności Target Subsystem).

    fompt
    Participant
    #119348

    - torpedy z dysona mam w planie, ale jeszcze chwilę mi to zajmie

     

    - particle vs graviton: 3 grav + 1 particle = 189 grav 189 part; 2 grav i 2 partcle = 159 grav i 217 part. Nie wiem co jest istotniejsze, znalazłem w necie informacje ze lepiej jest mieć większą GW więc w tą stronę poszedłem.

     

    - z doffami poczaruję, ale na razie nie mam ich tylu żeby dało się zrobić cuda - w tej chwili mam 3 deflector officer, 1 grav sci i 1 damage control.

     

    przełożyłem broń i konsole:

    http://skillplanner.stoacademy.com/?build=plasmamh1_8308

     

    no i teraz co z boffami i ich umiejętnościami:

     

    Tac: BO, TS2 - inna propozycja to był TT i FAW - co lepsze i dlaczego? ,

     

    Eng: EPTS1, EPTW1, EPTA2 - tu mam pewne wątpliwości więc liczę na wasze zdanie

     

    I tu kolejny raz nie wiem jak to ma dokładnie wyglądać,

     

    Sci:

    GW3 - to musi zostać

    GW1, TRII - tutaj nie wiem czy zostawić tykena i na co go ewentualnie zamienić

    TSS2, Siphon1

    HE1, ST1

     

    w propozycjach był TBR, PO, ja myślałem o CPB lub PS.

     

    Reasumując:

    3 EPT - cooldowny mają docelowo załatwić panowie i panie z damage control

    1 Hull repair

    3 Shield repair

    1 power steal

    2 GW

    1 Tyken

     

    Muszę porobić misje na antyprotony i dobić reputację do grav torpedo.

    Ugand
    Participant
    #119349

    w propozycjach był TBR, PO, ja myślałem o CPB lub PS.

    obie te zdolności w praktyce są bezużyteczne. CPB w przypadku npc jest niczym strzelanie z wiatrówki do nadjeżdżającego pociągu, a PS przeciwników jedynie odpycha. kiedyś ta zdolność może i była "ok z tendencją na minus", jednak w pewnym momencie stwierdzili że jest stanowczo za mocna (kompletna bzdura), i tak już zostało. TBR jedynie wprowadza chaos, jest kompletnym zaprzeczeniem Gravity Well (swoją drogą różnica w promieniu GW to jakieś 7,5m na każdy 1 pkt tej zdolności. Dla Starship Particle Generators to 0,12% więcej obrażeń na każdy 1pkt zdolności oraz 0,5% więcej obrażeń na każdy 1 pkt energii w Aux powyżej 50)

    fompt
    Participant
    #119351

    obie te zdolności w praktyce są bezużyteczne. CPB w przypadku npc jest niczym strzelanie z wiatrówki do nadjeżdżającego pociągu, a PS przeciwników jedynie odpycha. kiedyś ta zdolność może i była "ok z tendencją na minus", jednak w pewnym momencie stwierdzili że jest stanowczo za mocna (kompletna bzdura), i tak już zostało. TBR jedynie wprowadza chaos, jest kompletnym zaprzeczeniem Gravity Well (swoją drogą różnica w promieniu GW to jakieś 7,5m na każdy 1 pkt tej zdolności. Dla Starship Particle Generators to 0,12% więcej obrażeń na każdy 1pkt zdolności oraz 0,5% więcej obrażeń na każdy 1 pkt energii w Aux powyżej 50)

    Czyli wychodzi na to że, pakowanie w grav nie ma sensu. ( http://sto-forum.perfectworld.com/showthread.php?t=517391 )

    ( http://home.comcast.net/~amicus/Skill%20Point%20Effects.htm ) - dość fajna tabelka

     

    Jednym słowem, chcesz mieć fajną dziurę ładuj w particle, Grav wystraczy ze skilli i innych gratów. Do tego 125 aux na czas odpalania dziury i będzie elegancko.

     

    Czyli twoim zdaniem ten układ umiejętności ma sens? (boff abilities)

     

    edit:

     

    a tutaj podają, że można zrobić jakąś mega GW na gravach, i bądź tu mądry

     

    http://sto-forum.perfectworld.com/showthread.php?t=1070081

    Ugand
    Participant
    #119353

    Czyli twoim zdaniem ten układ umiejętności ma sens? (boff abilities)

    czysto teoretycznie? na pewno nie odczujesz negatywnej różnicy. 🙂

    zaczynałem w stosunkowo podobny sposób, i gdybym miał teraz napisać list do samego siebie (sprzed 2,5 roku) z poradami na temat latania naukowcem, napisałbym niemal dokładnie to samo... plus może jeszcze możliwość rozważenia podmiany Energy Siphon* na ww. Photonic Officer. Próby i testy to najfajniejsza część latania okrętem, dlatego sprawdzenie obu (albo nawet całości) w warunkach faktycznej walki będzie najlepszym rozwiązaniem. Summa summarum Ty nie jesteś mną, ja nie jestem Tobą, i nasze style latania mogą się od siebie drastycznie różnić. Próba nakłonienia kogoś do własnego sposobu latania może kompletnie wykoleić przyjemność z gry przekonywanej osoby.

     

    *energię i tak powinieneś mieć ogólnie wysoką ze względu na 3xEPtX. z czasem spróbowałbym sięgnąć w kierunku konsoli Plasmonic Leech - jest to inwestycja, która naprawdę się opłaca

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 71 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram