Forum Rozmowy (nie)kontrolowane Nauka Nowinki techniczne i naukowe

  • This topic has 603 replies, 31 voices, and was last updated 2 years ago by Cross.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 604 total)
  • Author
    Posts
  • #74231

    Eviva
    Participant

    Dla mnie zbyt głośne słuchanie muzyki w autobusie to zwyczajne chamstwo, tak jak zbyt głośna rozmowa przez komórkę czy palenie papierosów tuż przy przystanku (u nas jest zakaz na przystanku).

    No proszę. W czymś się jednak zgadzamy. Wiem, że to samolubne z mojej strony, gdyż chorobliwie wprost nie znoszę hałasu (szczególnie głośnej muzyki) i papierosowego dymu, ale gdy ktoś mnie odymia lub zmusza do słuchania łomotu, nazywanego nie wiedzieć czemu muzyką, budzą się we mnie mordercze instynkty wszystkich przodków, szczególnie tych, co rozstrzygali kontrowersje maczugą.

    #74232

    Silver Phoenix
    Participant

    Do tego należy pamiętać o pewnej rzeczy: jeśli puści się muzykę niezbyt głośno, ale tak, by było ją słychać, po pewnym czasie mózg skupia się na niej i wydaje się, że jest głośniej, niż w rzeczywistości. Odcina odgłosy tła. Ale po co, przecież lepiej podkręcić głośność na full...Nieraz już jechałem ze standardowymi słuchawkami w uszach - gwarantuję, że oprócz mnie nikt nie słyszał, co z nich leci.

    #74284

    The D
    Participant

    E-booki mają wiele zalet, ale przy dzisiejszym stanie techniki czytanie z monitora jest zdecydowanie mniej wygodne. Zwłaszcza jeżeli mówimy o lekkich i tanich mini notebookach z 10'' wyświetlaczami.

    #74348

    Romek 63
    Participant

    Amerykanie mają nową miłość – ekologiczne auta elektryczne 🙂

    http://www.rp.pl/artykul/9129,318829_Pojada_z_pradem.html

    Chińczycy także polubili autka elektryczne 🙂

    http://kopalniawiedzy.pl/samochod-elektryc...-2008-7707.html

    Litowo-siarkowy napęd dla samochodów

    http://kopalniawiedzy.pl/baterie-litowo-si...onowe-7709.html

    I oby tak dalej jak najszybciej dopracowali tę technologię :-))

    #74350

    Match
    Participant

    Samochód elektryczny jest fajny, ale na wakacje nim już nie pojedziesz - to podstawowa wada obok absoluntej nieekonomiczności procesu ładowania akumulatorów.

    #74354

    Silver Phoenix
    Participant

    Nie ma się czym jeszcze ekscytować... Silniki spalinowe zadomowiły się w samochodach na dobre. Można zasilać je na różne sposoby: gaz, alkohol, biodiesel... Przeróbki w sumie niewielkie, a zasada działania ta sama. Raczej nieprędko się ich pozbędziemy...

    http://finanse.wp.pl/kat,104778,title,Samo...,wiadomosc.html

    Ma to zresztą swój urok. Przy całych zanieczyszczeniach, niskiej sprawności, itp. dźwięk równo pracującego silnika jest czymś pięknym...

    #74361

    Romek 63
    Participant

    Nie ma się czym jeszcze ekscytować... Silniki spalinowe zadomowiły się w samochodach na dobre. Można zasilać je na różne sposoby: gaz, alkohol, biodiesel... Przeróbki w sumie niewielkie, a zasada działania ta sama. Raczej nieprędko się ich pozbędziemy...

    http://finanse.wp.pl/kat,104778,title,Samo...,wiadomosc.html

    Ma to zresztą swój urok. Przy całych zanieczyszczeniach, niskiej sprawności, itp. dźwięk równo pracującego silnika jest czymś pięknym...

    Niestety w miastach zatruwają atmosferę i hałasują nadmiernie. :wacko:

    A era silnika spalinowego, która trwa już ponad sto lat powinna się już skończyć - najwyższy czas 😀

    #74363

    Match
    Participant

    A elektryczne nie? Przecież zasilającą je energięteż trzeba wyprodukować a o ile wiem, to jej większość powstaje w turbinach parowych i gazowych. Era silnika spalinowego zakończy się jak ktoś wymyśli ekonomicznego i taniego następce - póki co nic na to nie wskazuje.

    #74364

    Romek 63
    Participant

    A elektryczne nie? Przecież zasilającą je energięteż trzeba wyprodukować a o ile wiem, to jej większość powstaje w turbinach parowych i gazowych. Era silnika spalinowego zakończy się jak ktoś wymyśli ekonomicznego i taniego następce - póki co nic na to nie wskazuje.

    Energię elektryczną owszem najczęściej produkuje się w elektrowniach zasilanych paliwami kopalnymi, ale nic nie stoi na przeszkodzie by zastąpić je np. jądrowymi, słonecznymi i wiatrowymi 🙄

    Co do ekonomi to policzono to już dokładnie - 1 kilometr przejechany samochodem elektrycznym kosztuje 1/3 a nawet 1/4 tego co spalinowym - rewelacja ❗ ;D Jedyny problem jest na razie z ceną samochodu, bo dobre akumulatory są drogie, a te tanie są mało wydajne. Ale to się w ciągu 3-4 lat już zmieni i problem zniknie :yes:

    #74365

    Match
    Participant

    Ten kto to policzył najwyraźniej PRZYPADKOWO zapomniał wliczyć w to bardzo wysoki koszt amortyzacji akumulatora i jego ograniczoną żywotność ( czyli nie wiem, 10 zł/100km?)Poza tym z ich ekologią też bym nie przesadzał - akumulatory trzeba po zużyciu zutylizować, a i do ich wytworzenia zużywa się niemało.A i o ogrzewaniu w zimie/klimatyzacji w lecie można raczej zapomnieć.Tak więc dopóki nie dokona się przełom w technologii produkcji akumulatorów, to samochody elektryczne można między bajki włożyć.

    #74366

    Silver Phoenix
    Participant

    Niestety w miastach zatruwają atmosferę i hałasują nadmiernie.

    Powiedzmy. Produktami całkowitego spalania są woda i dwutlenek węgla. Tlenki azotu są dopalane przez katalizatory, więc z tym zanieczyszczeniem to tez tak... Różnie. Ostatecznie normy Euro dla silników wyraźnie określają granice emisji. Aby otrzymać homologację, pojazd musi spełnić też określoną normę głośności. Inna sprawa, że akurat w Polsce jest dużo (za dużo!) samochodów ze starymi silnikami i z orurowaniem zamiast wydechu (nie ma to jak wieś-tjuning, ja, ja...).

    Jeszcze coś. Przy przekraczaniu prędkości ok. 80 km/h hałas powodowany przez opony jest głośniejszy, niż hałas silnika. Tego zmiana napędu nie rozwiąże.

    Z gazem pod względem spalania jest nawet lepiej.

    A era silnika spalinowego, która trwa już ponad sto lat powinna się już skończyć - najwyższy czas

    Bo?

    Jak na razie sprawia się wystarczająco dobrze. Myślisz, że czemu nie ma powszechnie występujących statków handlowych z napędem np. jądrowym ?

    Co do ekonomi to policzono to już dokładnie - 1 kilometr przejechany samochodem elektrycznym kosztuje 1/3 a nawet 1/4 tego co spalinowym - rewelacja excl.gif biggrin2.gif Jedyny problem jest na razie z ceną samochodu, bo dobre akumulatory są drogie, a te tanie są mało wydajne. Ale to się w ciągu 3-4 lat już zmieni i problem zniknie yes.gif

    Pozostawiając kolejny - kosztowną utylizację akumulatorów.

    Poza tym niejeden kierowca się "ucieszy", jak na skutek przebicia instalacji albo przez gapiostwo zabraknie mu prądu... Do spalinowego pożyczy od przejeżdżającego litr, dwa i doturla się do najbliższej stacji. W przypadku elektryki - jakoś nie widzę sposobu na wiaderko z fazą...

    PS - akumulatory są ciężkie. Każdy dodatkowy kilogram masy własnej wozu to więcej energii potrzebnej do ruszenia go z miejsca = mniej energii do wykorzystania przy samej jeździe.

    #74367

    Romek 63
    Participant

    Tak więc dopóki nie dokona się przełom w technologii produkcji akumulatorów, to samochody elektryczne można między bajki włożyć.

    [/quote]

    Co do tego technologicznego przełomu, to prawdopodobnie odpowiedź już zamieściłem 🙄

    Litowo-siarkowy napęd dla samochodów

    http://kopalniawiedzy.pl/baterie-litowo-si...onowe-7709.html

    Silver Phoenix wrote on 15.06.2009, 13:30:
    Bo?

    Jak na razie sprawia się wystarczająco dobrze. Myślisz, że czemu nie ma powszechnie występujących statków handlowych z napędem np. jądrowym ?

    Bo - 1 kilometr przejechany samochodem elektrycznym kosztuje 1/3 a nawet 1/4 tego co spalinowym.

    Jak już wyżej pisałem. A kierowcy poza wszelkimi innymi względami, najpierw to liczą pieniądze.

    #74368

    Match
    Participant

    A jaki jest koszt takiego akumulatora i co ile trzeba go wymieniać?

    Głównym problemem baterii Li-S jest ich niewielka żywotność. Wytrzymują znacznie mniej cykli ładowania niż urządzenia litowo-jonowe.

    #74369

    Romek 63
    Participant

    Głównym problemem baterii Li-S jest ich niewielka żywotność. Wytrzymują znacznie mniej cykli ładowania niż urządzenia litowo-jonowe.

    Dlatego też napisałem: jeszcze trzeba 3-4 lata na dopracowanie technologii 🙄

    #74370

    Match
    Participant

    Równie dobrze może to być 30-40. Już bardziej wierzę w wodór.Poza tym zastąpienie silników spalinowych elektrycznymi powoduje wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną --> konieczność budowy nowych elektrowni --> wzrost cen prądu.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 604 total)

You must be logged in to reply to this topic.

searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram