nowe zasady

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 73 total)
  • Author
    Posts
  • fluor
    Keymaster
    #67201

    1. Zgadzam się, tylko powinny to być sensowne ekspedycje - czyli zarówno posiadać zrównoważone statystyki jak i być racjonalne z historycznego punktu widzenia.2. Ta zmiana wymaga dalszych testów - każda ekspedycja to ryzyko dla senatora-odkrywcy, bo najmniejsza nawet strata oznacza losowanie żetonów śmierci.3. To trochę dziwnie by wyglądało - wysyłamy odkrywcę gdzieś w dzicz i powiedzmy że utknął. Wtedy wysyłamy posiłki, ale komu, skoro odkrywca się zgubił?? Lepszym pomysłem jest wysłanie drugiej odrębnej wyprawy, bo jeżeli ekspedycja się uda to wszyscy odkrywcy wracają (poza zagubionymi, którzy muszą najpierw znaleźć drogę powrotną).4. Wykupienie za 200T raczej niż za 100T - biorąc pod uwagę skutki wojny (susza, utrata kart handlu).5. Jeżeli prowincje istnieją to proponuję bunt zamiast podboju - wojen wcale nie jest tak dużo by je usuwać.

    I. Thorne
    Participant
    #67205

    1. Zajme sie wymyślaniem, będą miały trudnośc od 20 do 80, w zalezności od trudności będą dodawane dobra z różnych stosów.3. Masz rację, odrzucam pomysł.4. Mam lepsza propozycję: 150T od razu lub 200T w 4 turach. A jak się nie spłaci to bunt się uaktywnia, nawet jak spłacono 3/4 sumy.5. Pamietaj, że na początku trzeba podbic prowincje i je rozwinąć, a to nie takie łatwe, szczególnie jeśli podboje będa na dole talii (zresztą jak pamietam to jest w późnej republice bunt w Numibii). Ale możemy dodać podbój Sardynii i Korsyki oraz Hiszpanii. Wtedy gra startowałaby bez żadnych prowincji, a z trzema nieaktywnymi podbojami.6. Proponuję tez by powstał nowy mąż stanu, który likwiduje D/S podbojów we wczesnej republice.

    Lamsen
    Participant
    #67220

    Przede wszystkim potrzeba senatorow i MS z duzym MIL. Co do podboju prowincji, trzeba pamietac nieco o realiach historycznych 😛 bo w sumie mozemy i zaczac od pojedynczej wioski rybackiej z 3 chatami. Jesli chodzi o splaty - raty mialyby sens gdyby kazda obnizala sile o ulamek, np w przypadku 4 rat, kazda rata obnizy o 1/5 a ostatnia likwiduje. Poza tym moznaby podzielic jakos, zeby nie powolywac 50000000000000000000000000 flot, a np 50 czyli dzielic na 10 gdzie sie da.

    I. Thorne
    Participant
    #67223

    Kartagina to gra bardziej spokojna niz Rzym i dlatego nie ma za duzo ludzi z dobrym MIL. A kiedy zaczyna fikac Rzym to jest taki Hannibal Barkas z MIL 7 i tworzeniem 2 legionów weteranów po bitwie.

    Jesli chodzi o splaty - raty mialyby sens gdyby kazda obnizala sile o ulamek, np w przypadku 4 rat, kazda rata obnizy o 1/5 a ostatnia likwiduje. Poza tym moznaby podzielic jakos, zeby nie powolywac 50000000000000000000000000 flot, a np 50 czyli dzielic na 10 gdzie sie da.

    Nie rozumiem o co chodzi z tymi flotami z wieloma zerami :blush:

    fluor
    Keymaster
    #67233

    Że jest ich dużo potrzebnych do wykonania ekspedycji. Np. 60 flot albo 40 karawan. I powoływane tanim kosztem - to są spore ilości jeśli wziąć pod uwagę, że w Rzymie mamy limit 25 legionów i 25 flot. Z drugiej strony te większe ilości umożliwiają straty cząstkowe, opierające się na większych subtelnościach niż utrata 1 legionu / utrata 2 legionów.Niska MIL Kartagińczyków to imho ich właściwość - nie jest przesadzona, po prostu jest mniej dobrych wodzów (mężów stanu).

    Lamsen
    Participant
    #67256

    Owszem, ale są oni w ten sposób rozplanowani do obecnych wojen, a nie dodatkowych.mam pomysl co do tabelki - aby wiersz nazwy stronnictwa wyswietlal sumy z posiadanych senatorow - wplywow i ekwitow

    fluor
    Keymaster
    #67262

    Wiesz, z drugiej strony nie chciałem przedawkować tabelki i nie zarzucać jej danymi, które nie są niezbędnie potrzebne. Tabelka stara się mniej więcej odzwierciedlać to co widzisz na stole, choć w praktyce jak wiesz zapewne nie masz takiego łatwego spojrzenia na wszystkie karty (trzeba się nachodzić, przyjrzeć kartom, podsumować coś, itp).Chodzi o to, żeby nowi gracze nie przeżyli szoku (i tak jest to trudne do ogarnięcia na początku) - suma ekwitów stronnictwa tak naprawdę nie jest bardzo potrzebna (ja chyba nie byłem w sytuacji, w której musiałem policzyć wszystkich ekwitów). Wpływy liczymy co turę, żeby pokazać "punktację", bo tylko do tego celu suma wpływów stronnictwa może się nadawać tak naprawdę. Jeżeli bierzemy pod uwagę nominację na konsula dożywotniego czy inne tego typu sprawy, to liczą się wpływy poszczególnych senatorów a nigdy suma.

    Lamsen
    Participant
    #67265

    Jednak jesli mamy zaawansowanych graczy, nic nie stoi na przeszkodzie. Ilosc ekwitow pokazuje potencjal i dodatkowe glosy, a suma wplywow - sile stronnictwa

    I. Thorne
    Participant
    #67268

    Czytam sobie własnie o Kartaginie na Wikipedii.Podbój Sardynii i Korsyki był dawno (jako teraźniejszość podaje czasy około 500-400 p.n.e. czyli początek wczesnej republiki), wieć jej podbój nie jest zbyt dobrym pomysłem na wojnę. Ale już Hiszpania Zewnetrzna tak.Propozycję Mężów stanu1) Malchus (14A) - podbił część Sycylii, powinien miec małe ORA bo go lud nie lubił i dość duże MIL.2) Magon (2C?)- następca Malchusa, nie zrobił nic waznego 😀 Jak widać to byłby już trzeci MS na tej karce, więc raczej nie jest potrzebnyPropozycje ekspedycji (na razie bez nazw)Mamy 50/0, 0/40 i 0/60.Chcę dodać: 20/0 60/0 80/0 0/20 0/80 oraz 20/20, 40/40. Powinny dodawać dobra ze stosów 8 i 9 lub talenty do skarbca. To daje łącznie 10 ekspedycji.Propozycje nazw: iberyjska (automatycznie wykonywana jesli podbije się Hiszpanię Zewnętrzna i Wewnetrzną), galijska, środkowoatlantycka (obecna atlantycka zmienia na południowoatlantycką), środkowafrykańska, egipska, dalmacka... Wystarczy tylko wziąć mapę i pomysleć gdzie mogli podróżować kartagińscy kupcy.

    fluor
    Keymaster
    #67272

    Podbój prowincji to nie jedyna opcja na wojnę, możemy zrobić kartę buntu - nieduże a cieszy :)Co do ekspedycji - lepiej niech dotyczą krain, których nie da się podbić - zauważ, że symbolizują tu raczej rozszerzające się możliwości handlowe a nie przyszłe prowincje.

    I. Thorne
    Participant
    #67274

    Tylko iberyjska jest na terenie do podbicia czyli Hiszpanii Wewnerznej. I zasada automatyczności to dobrze pokazuje.Na razie sa bunty hiszpańskie, najemników i numidyjski. Nie wiem czy sa potrzebne kolejne.Ale jak ktoś chce wojną to proponuje wojnę z greckimi piratami - tylko bitwa morska (była taka nprawdę na początku wczesnej republiki). Zero nowych kart dóbr, ale tak z 30T wpływów do skarbca (lub generała/suflety polowego).

    Lamsen
    Participant
    #67276

    Zyski z ekspedycji, laczone dowolnie:- talenty do skarbca- karty dobr handlowych- rozwiniecie prowincjico wy na to ?

    fluor
    Keymaster
    #67277

    Moim zdaniem ekspedycje nie powinny dotyczyć prowincji, bo symbolizują raczej otwieranie nowych rynków dla handlu - co skutkuje dodawaniem nowych kart dóbr handlowych do puli. Talenty do skarbca - teoretycznie OK, ale zauważcie, że w Kartaginie jak dotąd nie brakowało kasy.

    I. Thorne
    Participant
    #67283

    Wiesz, najpierw handel i wymiana kulturalna, potem podbój :>Kasy było dużo bo wojen nie mielismy - w 4 tury tylko podbój Tunezji. W obecnej rozgrywce rzymskiej też mają 440T kasy.Jestem przeciwny rozwijaniu prowincji za ekspedycje handlowe, gdyż nie wysyła się kogos na handel zagraniczny jesli teren jest nasz.

    I. Thorne
    Participant
    #67440

    Ekspedycje1) maltańska 0/20 D6 sukces dodaje 1 dobro ze stosu 22) iberyjska 20/20 D5 sukces dodaje 1 dobro ze stosu 2 i 10T (automatycznie wykonywana przy podboju Hiszpanii Wewnetrznej i Zewnętrznej)3) galijska 40/0 D11 sukces dodaje 1 dobro ze stosu 74) środkowafrykańska 60/0 D13 sukces dodaje 1 dobro ze stosu 8 i 10T (Mago Odkrywca likwiduje D/S)5) południowoatlantycka 0/80 D13,16 sukces dodaje 1 dobro ze stosu 6 i 8 (Himilco Nawigator likwiduje D/S)6) egipska 80/0 D11,13 sukces dodaje 1 dobro ze stosu 9 i 20T7) dalmacka 40/40 D13,15 sukces dodaje 2 dobra ze stosu numer 7 (Hanno Nawigator likwiduje D/S)Ekspedycje 5,6 i 7 do talii późnej republiki.Zmiany w istniejących:1) zachodnioafrykańska - sukces dodaje tylko 1 dobro ze stosu numer 9Nowe wojny:1) podbój Hiszpanii Zewnetrznej (nieaktywna) 5/3 D5, S14 10T zwycięstwo dodaje 1 dobro ze stosu numer 92) wojna z piratami z Fokai (aktywna) 0/0/8 (tylko bitwa morska) D6, S13 30TNowy Mąż Stanu1) Malchus (14A) MIL 4 ORA 2 EKS 3 LOJ 8 WPŁ 6 zdolność specjalna: likwiduje D/S podbojówZmiany w ilościach dóbr w stosach:2 - 136 - 127 - 108 - 99 - 8

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 73 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram