nowe zasady

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 73 total)
  • Author
    Posts
  • Lamsen
    Participant
    #4005

    Mam nastepujaca propozycje do przetestowania w trwajacej rozgrywce:Urzednik, ktorego wniosek przejdzie jednoglosnie (tj. bez sprzeciwu), otrzyma bonusowe statystyki. Spowoduje to przeprowadzanie wnioskow lepszej jakosci, co pozytywnie wplynie na tempo gry i komunikacje miedzy graczami. 1. Aby uniknac nonsensow, trzeba wprowadzic ograniczenia:- zyski sa tylko z wnioskow przedlozonych senatowi pod glosowanie- nie dodaje sie wplywow za przeprowadzone ustawy ziemskie- nie dostaje sie bonusu za plany wojenne (wyslanie dowodcow, odwolanie dowodcow, powolanie wojska, rozwiazanie wojska)- nie ma bonusów za powolanie dyktatora ani wyznaczenie magistra equitum2. Jednak za zatwierdzone wnioski beda zyski:- za jednoglosnie przepchnieta nominacje na urzad +1 pkt- za odwolanie pontifexa +2 pkt wplywpw dla wnioskodawcy- za przydzielona jednoglosnie koncesji, princeps otrzyma +3 punkty wplywow- za poddanie pod glosowanie ustawy ziemskiej, princeps otrzyma 1 pkt ppularnsci bez wzgledu na typ ustawy. sponsor i kosponsor zyskuja normalnie3. Nowe zasady weta:- kazde wetowanie z uzyciem karty wymaga wyznaczenia senatora nalezacego do zagrywajacego, ktory ten wniosek uwzgledni- glosowanie nie jest przerywane - glosy sa zliczane. jesli wniosek byl oparty przez zwykla wiekszosc (uwzgledniajac wetujacego jako sprzeciw, jednak bez efektow jak np. przy ustawie ziemskiej), wetujacy traci 1 pkt wplywu- jesli wniosek i tak zostalby odrzucony na zasadach jak powyzej, wetujacy dostaje 1 pkt wplywu- wniosek dyktatorski moze byc zawetowany, jednak tylko jeden podczas tury i wetujacy traci polowe swoich wplywow, nie mniej niz 5 (senator o wplywach 4 nie moze wetowac wniosku d.), oraz traci 2k6 POP. Losowane jest tylez zetonow smierci na niego.Czekam na opinie. Uwazam, ze zmiany w pkt 1 i 2 sa ciekawe i racjonalne, o tyle pkt 3 to tylko opcja 🙂

    fluor
    Keymaster
    #61431

    Dodam, że do przetestowania w kolejnej, nie obecnej, rozgrywce, jeżeli uznacie go za sensowny. Czekam na Wasze opinie, pytania wątpliwości.

    Eruen
    Participant
    #61525

    Hmm, pomysł jest ciekawy i muszę przyznać, że o 2 w nocy brzmi dość racjonalnie :)Z tym, że jeśli zakładamy nagrody w postaci wpływów za udane odwołanie PM, to powinniśmy również dawać kary za nieudane... Tak samo z koncesjami, może gdyby nieudane przepchnięcie koncesji było karalne, udałoby się uniknąć 'blokowania' ich całymi turami.Pomijam fakt, że w normalnej rozgrywce, gdzie będzie 6 graczy, jednogłośność wydaje się równie prawdopodobna, co pokonanie wojny punickiej w pierwszej turze 🙄

    fluor
    Keymaster
    #61526

    Ja się zastanawiam jak jednogłośnie odwołać pontifexa. Byłoby to możliwe chyba tylko gdyby princeps był w jednym stronnictwie z pontim i poświęcił go dla tych marnych 2 punktów wpływów (senator tracący tytuł pontifexa traci 5 Wpływów).

    Eruen
    Participant
    #61527

    Też się zastanawiałem (to chyba ta 2 w nocy 😉 ), ale doczytałem później że tam nie ma o jednogłośnym odwołaniu, tylko o odwołaniu w ogóle 🙂

    Lamsen
    Participant
    #61528

    odwolanie pontiego jest w zwyklym trybie 2/3 wiekszosci.a kara za odrzucenie jednoglosne juz jest. niemniej sadze, ze moznaby dokonac modyfikacji - koncesja nieprzyznana ma 1/6 szans na bycie wtasowana do talii. za kazda taka ture, szansa zwiekszana jest o 1w sumie a propos zabojstw, mam kolejny pomyslsenator, ktory uniknie zamachu jest trudniejszy do zabicia, szansa na jego usmiercenie zmniejsza sie o 1.natomaist senator ktory z powodzeniem dokonal zamachu, ma ta szanse o 1 zwiekszona.

    Eruen
    Participant
    #61568

    Senator-zabójca... Można by spróbować, brzmi ciekawie 😉

    Lamsen
    Participant
    #61609

    maciek pisal na gg ze jest za, ale wole poczekac az wszyscy sie tu wypowiedza.

    I. Thorne
    Participant
    #61625

    Ja jak czytam Wasze posty to tez mam propozycje racjonalizatorską.Fluor, nie mógłbyś kasowac postów gracz, gdy już wykoansz ich polecenia?Taki post "daję x talentów na pozyskanie ekwity", a potem widze to w przeliczeniu. Usuwanie takich rzeczy spowodowałoby większą przejrzystość.

    Lamsen
    Participant
    #61628

    Ja jak czytam Wasze posty to tez mam propozycje racjonalizatorską.

    Fluor, nie mógłbyś kasowac postów gracz, gdy już wykoansz ich polecenia?

    Taki post "daję x talentów na pozyskanie ekwity", a potem widze to w przeliczeniu. Usuwanie takich rzeczy spowodowałoby większą przejrzystość.

    ciekawa uwaga, ale powinna dotyczyc postow stricte technicznych.

    I. Thorne
    Participant
    #61631

    ciekawa uwaga, ale powinna dotyczyc postow stricte technicznych.

    Właśnie. W końcu jak gracz opisał coś fabularnie to przecież nie będziemy kasowac jego pracy.

    fluor
    Keymaster
    #61668

    Teoretycznie robiłem tak na początku, że podawałem tylko informacje techniczne - patrz pierwsza nasza sesja. Decyzje i sama gra toczyła się praktycznie przez gg, a na forum tylko pisałem rezultaty. I powiem szczerze, chce mieć trochę zamętu, bo ta gra nie jest statyczna, takie jej przedstawienie jest mocnym wypaczeniem :)Oczywiście jeśli gracze będą chcieli to będę usuwał.

    fluor
    Keymaster
    #61727

    Nowe zasady obowiązujące w rozgrywce (różnice z instrukcją posiadaną przez graczy):*w sytuacjach spornych decyduje MG, przy uwzględnieniu errat zasad dostępnych na sieci (to akurat nic nowego 😉 )*wchodzą przepisy premiujące princepsa (przewodniczącego obrad Senatu) w następującym brzmieniu:1. Princeps otrzymuje 1 punkt Wpływów za zatwierdzony jednogłośnie wniosek o nominację na urząd (nie dotyczy automatycznych nominacji).2. Princeps otrzymuje 2 punkty wpływów za każdą koncesję przydzieloną jednogłośnie.3. Princeps otrzymuje 1 punkt popularności za każdą ustawę ziemską poddaną pod głosowanie, niezależnie od bonusów dla sponsora i kosponsora.4. Princeps traci 1 punkt wpływów za co trzeci odrzucony przez Senat wniosek pod rząd. Liderzy wszystkich stronnictw i princeps tracą wtedy po 1 punkcie popularności.W związku z tym przypominam graczom, że nie ma obowiązku głosować całym stronnictwem, można różnicować głosy na poszczególnych senatorów.Pytania i komentarze proszę poniżej.

    Alen
    Participant
    #61731

    Ciekawie się zapowiada ze zmianami... a takowe powinny być :)Zysk wpływów jak i utrata ze udane / nieudane wetowanie jak najbardziej. Podobnie ciekawie się ma opcja zwiększania / zmniejszania podatności na zamach / wykonanie zamachu.Inne opcje jak dla mnie w porządku.Wydaje mi się tylko że lepszym rozwiązaniem byłoby nie kasowanie żadnego postu. Do tej pory chyba nikomu to nie przeszkadzało, a wprowadza więcej dynamizmu w rozgrywk, każdy może dowoli sprawdzać ciągnący się bieg wydarzeń i dostosowywać dalsze posunięcia do aktualnego stanu rzeczy.

    fluor
    Keymaster
    #61737

    Na razie stosujemy tylko modyfikacje podane przeze mnie w poście powyżej. Proszę mieć to na uwadze :> Większe zmiany planowane w kolejnej partii, bo tak naprawdę, to nigdy jeszcze nie graliśmy w standardową późną republikę :)Dodatkowa modyfikacja, już używana, to brak licytacji na dodatkowe inicjatywy - jest zastąpiona losowaniem, ale takim, w którym biorą udział stronnictwa, które nie wygrały wcześniej inicjatywy.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 73 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram