Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Newsy Star Trek Online › Nowe okręty w grze
Znane są już parametry statków, które pojawią się w grze przy okazji wprowadzenia nowego lock boxa. Ich obecność od strony fabularnej tłumaczy się obsesją Tholian na punkcie eksperymentów z czasoprzestrzenią i wszechświatami równoległymi - nowe okręty to jednostki przechwycone przez Tholian, a pochodzące z XXIX wieku oraz z świata równoległego do naszego. Ale żeby nie było tak różowo, to wszelka zaawansowana technologia pochodząca z przyszłości została przez Tholian zdemontowana - dla graczy oznacza to, że posiadanie statku nie oznacza automatycznie przewagi nad innymi...
[more]
Wells Temporal Science Vessel
Okręt znany z jednego z odcinków Star Trek: Voyager. Dostarczany będzie z uniwersalną konsolą Tipler Cylinder, która potrafi cofać czas o ok. 13 sekund. Wykorzystanie tej umiejętności odnowi odrobinę osłon i poszycia pojazdu gracza, a jednocześnie zresetuje cooldown na wszystkie pozostałe umiejętności. Konsolę będzie można zamontować na dowolnym statku z XXIX wieku, a zamontowanie jej jednocześnie z Manheim Device spowoduje, że gracz otrzyma możliwość zatrzymania na moment gry.
Mobius Temporal Destroyer (Mirror Universe)
Klasa Mobius wydaje się być podobna do okrętów Wells, ale jej pochodzenie (wszechświat równoległy) sugeruje bardziej ofensywne zastosowanie. Na wyposażeniu statku znajduje się uniwersalna konsola Manheim Device, której użycie pozwoli na przywołanie dwóch statków do pomocy - jeden z nich ma być wersją okrętu gracza z przyszłości, a drugi z przeszłości. Konsolę będzie można zamontować na dowolnym statku z XXIX wieku, a zamontowanie jej jednocześnie z Tipler Cylinder spowoduje, że gracz otrzyma możliwość zatrzymania na moment gry.
Korath Temporal Science Vessel
Klasa Korath jest odpowiednikiem okrętów Wells dla Klingonów z identycznymi parametrami i możliwościami. Posiada tę samą uniwersalną konsolę Tipler Cylinder, która potrafi cofać czas o ok. 13 sekund. Wykorzystanie tej umiejętności odnowi odrobinę osłon i poszycia pojazdu gracza, a jednocześnie zresetuje cooldown na wszystkie pozostałe umiejętności. Konsolę będzie można zamontować na dowolnym statku z XXIX wieku, a zamontowanie jej jednocześnie z Manheim Device spowoduje, że gracz otrzyma możliwość zatrzymania na moment gry.
Krenn Temporal Destroyer (Mirror Universe)
Okręty klasy Krenn są klingońskim odpowiednikiem dla federacyjnych Mobiusów. Pochodzą z równoległego wszechświata w XXIX wieku, co sugeruje bardziej ofensywne zastosowanie. Na wyposażeniu statku znajduje się uniwersalna konsola Manheim Device, której użycie pozwoli na przywołanie dwóch statków do pomocy - jeden z nich ma być wersją okrętu gracza z przyszłości, a drugi z przeszłości. Konsolę będzie można zamontować na dowolnym statku z XXIX wieku, a zamontowanie jej jednocześnie z Tipler Cylinder spowoduje, że gracz otrzyma możliwość zatrzymania na moment gry.
Aeon Timeship
Statek pojawił się w serialu Star Trek: Voyager, kiedy bohaterowie zostali wysłani do roku 1996. Dodatkowym osprzętem tego promu ma być Subatomic Deflector Array, który usprawnia takie umiejętności, jak Starship Flow Capacitors, Particle Generators, Shield Systems oraz Shield Emitters. Dodatkowo pozwala na ostrzał za pomocą Subatomic Disruptor - pojedynczego, ale śmiercionośnego promienia niszczącego strukturę molekularną celu. Subatomic Deflector Array może być montowany na dowolnym promie.
Rozhenko Timeship
Analogicznie do wszystkich nowych statków, Aeon ma swój klingoński odpowiednik - Rozhenko. Statek posiada Subatomic Deflector Array, który usprawnia takie umiejętności, jak Starship Flow Capacitors, Particle Generators, Shield Systems oraz Shield Emitters. Dodatkowo pozwala na ostrzał za pomocą Subatomic Disruptor - pojedynczego, ale śmiercionośnego promienia niszczącego strukturę molekularną celu. Subatomic Deflector Array może być montowany na dowolnym promie.
Mirror Deep Space Science Vessel
Poza okrętami pochodzącymi z 29. wieku w grze mają się pojawić nowe statki z wszechświata równoległego - z czasów, w których dzieje się akcja STO. Pierwszym z nich jest Mirror Deep Space Science Vessel.
Mirror Reconnaissance Science Vessel
Kolejny okręt z z wszechświata równoległego, z przełomu XXIV i XXV wieku.
Mirror Qin Heavy Raptor
Klingoni również otrzymują okręt z wszechświata równoległego, z przełomu XXIV i XXV wieku.
Uwaga: parametry okrętów mogą jeszcze ulec zmianie.
Niektóre z nowych okrętów otrzymają własne wyglądy mostków. Dotyczy to klas Wells i Mobius (dla Federacji) oraz Korath i Krenn (Klingoni). Mostki pozwolą na dostęp do banku, promu oraz przydziałów Doff.
Źródło: Season 6 Dev Blog #29
[/more]
A tak poważnie, trochę się rozczarowałem parametrami okrętów naukowych (szczególnie KDF - brak możliwości ekwipowania dual cannons), ale Mobiusa chętnie sobie sprawię.
Mobius wygląda faktycznie ciekawie na tle tych statków, aczkolwiek również nie powala. Wells ma statsy praktycznie takie jak Luna, z tym że ma mniej slotów na konsole taktyczne... szkoda, że statek z przyszłości ustępuje temu z początku 25 wieku.
No, to trzeba mieć nową zasadę nr 1 w PvP - którykolwiek z tych okrętów w grze - warp away. Moebius wygląda ok, w odpowiednich łapkach może być z tego najbardziej agresywny eskortowiec Federacji. W PvE jak się we wszystkie uniwersalne sloty właduje taktyków to dostanie się niezłą kosiarkę do NPCów (nie, żeby ich niszczenie było trudne, ale przynajmniej skróci się trochę męczarnie przed monitorem). A w PvP można wpakować w lt.cmdr taktyka, a w lt. naukowca i ma się przyjemny okręt. A jak ktoś jest miłośnikiem P2W i użyje obu konsol, dorzuci DOFFy od SNB, wwali konsole AMS (od teraz dostępną dla obu stron) to będzie miał najbardziej przegięty okręt w grze.Jak się dobrze zastanowić, to Wells wygląda jeszcze lepiej. Pomijając konsole, Cmdr Sci, lt.cmdr uni, lt sc oznaczają, że można mieć diablo efektywnego sci-niszczyciela. BO3, 3 DBB z przodu, 15 zwrotności... Chyba kupię sobie z 10 kluczy - może mi się poszczęści.
Smiecho - jak zwykle świetna robota przy tłumaczeniua co do okrętów: o ile federacyjne mi się nie podobają (szczególnie malowanie Moebiusa, który wygląda jak żywcem wyjęty z Homeworld 2*), tak projekty KDF są po prostu... świetne (szczególnie ten front, który kojarzy mi się z najlepszymi czasami motoryzacji). do "zrobienia" został mi tylko naukowiec KDF, więc Korath spadł mi jak gwiazdka z nieba.*Nie piszę, że to źle - wygląda po prostu jak z >zupełnie< innej bajki, nawet jak na 30th Century Fox
Statystyki jak Luna? To stanowisko lt.cmdr. universal na które można wrzucić taktyka by temu przeczyło. 😉 IMO bardziej się przyda przy ofensywnej taktyce zdolność z trzeciego poziomu, aniżeli czwarta konsola.Co do PvP, moim zdaniem wszystko będzie zależało od wpływu tych konsol spowalniających/cofających/zatrzymujących czas na innych graczy, gdyż poza tym okręty te są może i wszechstronne, ale też nie takie zaraz OP. Osobiście najbardziej w tym widzę miks sci i tac (destroyer z naukowcami na stanowiskach uniwersalnych). Będzie przynajmniej trochę zabawy z testowaniem buildów. Niewykluczone też, że jeśli ceny na exchange nie będą wygórowane, to sobie sprawę zapas tych okrętów dla innych postaci. ;>Co do wygladu, mnie się wszystkie klasy podobają, nawet jeśli nie są szczególnie trekowe. W dodatku wyczytałem, że łącznie będzie bodajże 10 "skórek", odblokowywanych wraz z kolejnymi okrętami (tj. Wells, Mobius i Aeon + 900 Veteran Reward). Ciekawi mnie szczególnie materiał Aeona, jak będzie wyglądał na destroyerze.Btw. będąc w temacie światów lustrzanych, podoba mi się jak mostek klingoński to nic innego, jak czerwona wersja Wellsa. ;PAha, teraz też zauważyłem - w newsie są stare statystyki. Destroyery nie posiadają Sensor Analysis, a ich shield modifier to 1,05.
Najładniejsze są IMHO Wells i Krenn, ale wezmę pewnie tylko oba federacyjne ze względu na bonusy wynikające z zainstalowania obu konsol temporalnych. Żeby do końca "odpicować" okręt, potrzebny będzie ten nowy set. W moim wypadku odpada zatem zbieranie ćwierć miliarda EC na cztery latajła.
Patrząc na statystyki, nie mogę się zdecydować której postaci sprezentować te maszynki. Taktyk? Naukowiec?
Mostki. Są jeszcze bardziej do siebie podobne jak jeden z obrazków przerzuci się w poziomie.
Nie miałem jeszcze doświadczeń z raptorami, ale Qin chyba mi się podoba. Chorąży taktyczny zamieniony na inżyniera daje trochę więcej przeżywalności, a praktycznie nic się nie traci w kwestii ofensywy.
The dense beryllium cylinder core of this module rotates at near light speed, allowing your ship to perform a Temporal Backstep and rewind time approximately 13 seconds.
Kiedy to przeczytałem od razu skojarzyłem z Galaxy Quest, co potwierdziło się po przeczytaniu postów na oficjalnym forum. Omega 13:
Filmik przedstawiający statki:
http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=5aZUPJCONp0
Od 0:30 można zobaczyć że nowa konsolka wcale nie jest przegięta 😛
Co do Mobiusa to całe szczęście się pomylili 😀 Mobius przypomina trochę fleet advenced escort z tym że zamiast trochę bezużytecznego taktycznego 'Ensign' mamy inżynieryjnego 'Ensigna'
Podoba mi się działanie tej konsoli. Taki "oh shit button", ale w przeciwieństwie do wielu innych podobnych zdolności w grze zrobiony nawet fajnie (względem np. Ablative Armor). Czas się cofa a okręt naprawia, ale w tym czasie jest bezczynny. Tymczasem w przypadku seta wrogowie może i stoją w miejscu, ale nie można ich zaznaczyć, co przynajmniej moim zdaniem prędzej urozmaici PvP nowymi taktykami, aniżeli wprowadzi zamęt (np. unieruchomienie wrogów, aby drużyna się ustawiła i mogła oddać strzał). No i pewnie wprowadzą jakąś kontrę do tego - Polarize Hull czy coś w tym stylu, tak jak to było z teleportem.Chcę.
Meh. Destroyer jest ok. W żadnym wypadku OP ani jakiś must-have.
Manheim Device okazał się być zaskakująco... logiczny... a tym samym niezbyt przyjemny podczas STFów. Otóż wszelkie obrażenia kadłuba jakie otrzymuje nasz odpowiednik z przeszłości przenoszą się na gracza. Dziwiłem się za każdym razem, że tracę HP mając pełne osłony i dopiero po przeczytaniu całego info konsoli dowiedziałem się o co biega. Cwane...
Set z lobi też specyficzny i jeśli się ktoś zdecyduje go zamontować na Mobiusie, to musi się liczyć z lekką stratą DPSu (dual beam bank i torpeda z długim cd). Warto jednak w samą konsolę zainwestować te 200 lobi jeśli ktoś lata eskortą bądź naukowym okrętem. Natomiast sama zdolność z seta fajna, gdyż nie tylko spowalnia wroga, ale przyspiesza gracza - w tym wszelkie cooldown timery (wliczając w to Go Down Fighting czy Tactical Fleet itp).
IMO po prostu fajna zabawka z wieloma możliwościami ustawienia boffów, ten Mobius. Mnie prawdę mówiąc bardziej od DPS korci zakup Aeon Timeship, co by odblokować jego czarne poszycie dla Mobiusa. Tja, dziwne mam priorytety. ;P
Niemniej jednak po otwarciu grubo ponad setki boxów nie trafiłem ani jednego okrętu sci... Generalnie mocno się tym razem zawiodłem, gdyż nagrody nie okazały się jakieś szczególnie ciekawe, a ich drop-rate jeszcze bardziej został dostosowany na niekorzyść graczy. Gdy otwierałem te tholianskie to przynajmniej boostów na fleet credits się sporo nazbierało, a teraz praktycznie same doffy lub polarized tetryon paczki, z których w większości przypadków wypadają bezwartościowe mk xi naziemne. No ale i tak większość tego otwierałem dla wspomnianej konsoli za Lobi, którą odblokowałem na 4 postaciach (2 tac i 2 sci). Szkoda, że zarówno te itemy, jak i same lobi są character bind on pickup. No ale Cryptic musi pieniądze od graczy wyciągnąć na wszelkie możliwe sposoby. Oby tylko się nie przejechali, bo choć zabawek coraz więcej, to piaskownica nie dość, że ciągle ta sama, to w dodatku coraz nudniejsza.
Warto jednak w samą konsolę zainwestować te 200 lobi jeśli ktoś lata eskortą bądź naukowym okrętem.
może "warto", ale z całą pewnością nie "musisz to mieć" - jakby na to nie patrzeć, jest to 3/4 konsoli Borg, którą dostaje się przecież za nieszczególnie trudny i długi epizod.
Nigdzie nie napisałem, że jest to "must have", ale dla profesji nastawionej na science, albo dla eskortowców jak znalazł.Premia do krytyków zawsze się przyda, a w połączeniu z konsolą Borg jest to już ~16% bonus. Do tego dostajemy kolejne punkty Graviton Generators (tractor beamy, gravity well itp.), a także premię do zwrotności (co odczują szczególnie eskorty albo te zwinniejsze sci, np. recon albo wells). 3 bonusy po trochu w raptem jednej konsoli - nie widzę tego u inżynierów, ale u swoich taktyków i naukowców jak najbardziej znalazłem na to miejsce.
Graviton Generators
tak to jest, jak się najpierw pisze, później myśli. przyznam szczerze, że będzie jak znalazł do (używanego przeze mnie) kombo:
Gamma Command+Tractor Beam/Tractor Beam Repulsors, w związku z czym ta konsolka trafia na pozycję nr 2, na mojej liście "want to buy". "jedynka" to i tak Korath, który podoba mi się jak jasny gwint