No Win Scenario

Tagged: 

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • FAB
    Participant
    #7579

    nws_zpsdd7af6b5.jpg

    Opis misji:
    Drużyna musi bronić Cywilny Transporter (CT) przed losowo wybranymi przez grę przeciwnikami. Misja składa się z 10 fal, z których każda zawiera większą liczbę przeciwników od poprzedniej. Misja kończy się, gdy transporter zostaje zniszczony lub drużyna chroni go na tyle długo, że pokona 10 falę.

    Mapa misji:
    CT znajduje się w środku strefy o promieniu 20 km. Przeciwnicy pojawiają się około 10-13 km od transportera z różnych stron i natychmiast przystępują do ataku na statek.
    Z początkiem fali nr 5 oprócz wrogich statków pojawiają się także platformy torped Bio-Neuralnych, które zlokalizowane są 20 km od CT. Platformy strzelają serią głowic uzbrojonych w wieżyczki antyprotonowe, które mkną w kierunku transportera i wraz z kolejnymi falami są trudniejsze do zniszczenia oraz mają większy DPS.

    Cele misji:
    Głównym celem misji jest oczywiście ochrona transportera, ale najważniejszym sposobem, by to osiągnąć (zwłaszcza podczas finałowych poziomów) jest zniszczenie statków przeciwnika najszybciej jak to jest możliwe. Umożliwia to uzyskanie kontroli nad misją. Drugorzędnymi tematami jest zajęcie się głowicami, leczenie transportera i przygotowanie się na kolejną falę.
    Dobrze przygotowana drużyna zniszczy, bądź będzie blisko zniszczenia nieprzyjacielskiej fali w momencie, gdy platformy zaczną się pojawiać i strzelać głowicami.
    CT ma stosunkowo mocny kadłub i osłony, dlatego często wystarczy rzucić na niego Tactical Team, by był bezpieczny. Wszystkie umiejętności leczenia kadłuba i osłon powinny być używane przede wszystkim dla podtrzymania życia członków drużyny, gdyż śmierć gracza znacząco powiększa czas powrotu do gry (kasowanie licznika nie działa tak jak w STF). Jedynie w sytuacji, gdy drużyna jest w dobrym stanie i panuje nad sytuacją, można leczyć osłony i kadłub transportera. W wielu przypadkach, gdy graczom brakuje DPS lub nie bardzo radzą sobie z sytuacją, warto rozważyć taktykę, gdy jeden z wrogich statków jest wypychany z pola walki i w ten sposób zyskuje się czas na leczenie transportera, gdyż następna fala nadlatuje dopiero w momencie zabicia wszystkich wrogich jednostek.
    Jeżeli CT jest bliski zniszczenia, oznacza to, że drużyna nie wypełniła głównego celu. Może to być efekt zbyt małego DPS graczy lub przeciwników wybuchających zbyt blisko transportera (np. głowic).

    Co zrobić, by poprawić siłę ataku?
    Używać eskortowców (escorts), niszczycieli (destroyers), statków pirackich (raider) i wyposażyć je w podwójne działa (Dual Cannons), używać większej liczby konsol taktycznych oraz umiejętności taktycznych (przede wszystkim Attack Patterns).
    Zdecydowanie zaleca się wykorzystywanie umiejętności, które zadają obrażenia egzotyczne (Gravity Well, Iso-metric charge), których siła wzrasta dzięki punktom w umiejętności Particle Generators.

    Stosowanie debuffów (osłabiaczy) na przeciwnikach nie powiększy wprost siły obrońców, ale jednocześnie powiększa potencjał ataku - spowolni, obniży obronę, wyłączy systemy lub zmniejszy siłę ataku przeciwnika.

    Strategia
    4 flanki i 1 floater (wspierający)

    Jest to metoda najpopularniejsza i na pewno działająca, gdyż wiele drużyn dzięki temu sposobowi osiągnęło cel główny: obroniło CT.
    Transporter znajduje po środku pola bitwy, a przeciwnicy w większości przypadków, atakują z 4 stron:
    - N (północ) czyli od czoła CT
    - S (południe) czyli od rufy CT
    - W (zachód) czyli na lewo od linii N-S
    - E (wschód) czyli na prawo od linii N-S
    Czterech graczy zajmuje pozycję dokładnie na północ, południe, zachód i wschód od CT, natomiast piąty gracz stacjonuje w okolicy transportera i jego zadaniem jest wspieranie pozostałych graczy w niszczeniu przybywających fal wrogów. Założeniem tej strategii jest, by każdy z graczy na flankach skupił się na swojej stronie i jak najszybciej unicestwił przeciwnika. W tym czasie piąty gracz ma za zadanie wspierać wedle potrzeby którąś ze stron, wypychać pojedynczy statek, aby zyskać czas na leczenie transportera lub skończenie cooldown'ów. Przy izolacji jednego z przeciwników floater ma za zadanie zniszczenie tego statku, gdyż pozostali gracze muszą być na stanowiskach, by przyjąć kolejnych oponentów.
    W związku z tym, że praktycznie w każdej fali pojawia się dreadnought (DN), czyli największy i najbardziej wytrzymały z przeciwników, warto skupić się na tym przeciwniku jako ofierze, którą się wypycha z pola walki.

    Pozycja statków broniących flank CT:
    - ustawić się ~4-5 km od transportera, by w momencie pojawienia się fali wrogich okrętów od razu przystąpić do ataku (przypominam, że przeciwnicy pojawiają się ~10-13 km od transportera).
    - jeżeli nadchodząca fala zawiera DN, to trzeba wziąć pod uwagę, że należy ustawić się maksymalnie 3,5 km od CT, gdyż fala z tym typem przeciwnika pojawia się dużo bliżej transportera.

    Przykładowy build okrętu:
    Zapoznaj się z wyjaśnieniem poniżej.
    Tactical: Tactical Team I, Torpedo: Spread II, Cannon: Scatter Volley II, Attack Pattern Omega III
    Science: Hazard Emitters I, Tractor Beam Repulsors I, Gravity Well I
    Science: Transfer Shield Strength I, Tractor Beam Repulsors I
    Tactical: Torpedo: Spread I, Cannon: Scatter Volley I
    Engineering: Emergency Power to Shields I
    - Jak już wspomniałem wyżej, zaleca się używanie okrętów, które umożliwiają maksymalne wykorzystanie umiejętności taktycznych - najlepiej, jeżeli możemy razić wielu przeciwników na raz. Stąd CSV, TS. AP:O dodatkowo wzmacnia siłę naszego ataku.
    - Atakujące grupy pojawiają się w zbitym szyku co możemy wykorzystać do szybszej eksterminacji wroga - wybuchające statki zadają obrażenia pozostałym. Dlatego jest wysoce zalecane, by posiadać GW - pod wpływem tej umiejętności przeciwnicy są przytrzymywani w jednym miejscu i nawzajem zadają sobie obrażenia.
    - Kolejną bardzo ważną umiejętnością jest TBR. Możemy go wykorzystać do wypchnięcia przeciwnika z okolic transportera lub wepchnąć ich do GW, jeżeli udało im się uciec z jej zasięgu. Dodatkowo TBR jest bardzo pomocny przy walce z głowicami.
    - Wszelkie umiejętności leczące HE, TSS, EPtS należy przede wszystkim używać na użytkownikach, gdyż trwanie na posterunku jest krytyczne. Dopiero, gdy sytuacja jest opanowana można skupić się na leczeniu CT.

    Rady
    Przypnij CT na swoim ekranie (kliknij na CT i wciśnij pinezkę)
    Ważne jest, by w trakcie misji monitorować stan transportera, dzięki czemu w miarę potrzeby będziemy mogli go wspierać leczeniem, buffami, etc.

    Pilnuj swojego stanowiska
    Nawet jeżeli na niższych poziomach przeciwnicy są słabi albo nic się nie dzieje, to zostań na swoim stanowisku/flance, gdyż dzięki temu zbierasz doświadczenie na wyższe/trudniejsze fale. Weź również pod uwagę, że jeżeli wszyscy przeciwnicy zostaną nagle zniszczeni to rozpoczyna się nowa fala i nie będąc na stanowisku osłabiasz drużynę przed tą kolejną falą.

    Wezwij floatera na pomoc
    Jeżeli flanka ma problem z przeciwnikiem, to zadaniem floatera jest pomoc. Pozostali gracze mogą pomagać tylko w sytuacji, gdy uporali się ze swoją własną stroną.

    Ocal jednego z przeciwników, by przygotować się na następną falę
    Kolejna fala nie rozpoczyna się, dopóki wszystkie okręty przeciwnika nie zostaną zniszczone (platformy i głowice się nie liczą). Najłatwiej jest wypchnąć/ocalić DN, gdyż ma wytrzymały kadłub i wytrzyma ostrzał innych jednostek. Dodatkowo taki DN po wypchnięciu stoi w miejscu i nie atakuje, dzięki czemu drużyna ma czas na oczyszczenie terenu z pozostałych statków, a przede wszystkim ma szansę na wyzerowanie cooldownów swoich umiejętności.

    Oszczędnie używaj swoich umiejętności
    Na poziomie 7 i 9 nie ma DN, więc zabicie wszystkich przeciwników może być szybkie. W efekcie drużynie może braknąć czasu, by wyzerować cooldowny. Dlatego zaleca się używanie swoich umiejętności w rozsądny sposób, aby mieć możliwość walki w następnej fali z pełną mocą. Pamiętaj również, by koordynować wszystkie ruch z resztą drużyną.

    Korzystaj z zapasowych Oficerów Mostkowych (BOFF)
    Z reguły gracz, który nastawia się na DPS ma ograniczone możliwości leczenia. Dlatego zaleca się, by mieć w rezerwie zapasowych BOFF z silnymi umiejętnościami leczącymi, których po wyczyszczeniu swojej fali możemy obsadzić na stanowiskach, by leczyć siebie/kolegów z drużyny lub transporter. W takiej sytuacji warto przekierować energię do systemów zapasowych (auxilary), które mają wpływ na poziom umiejętności sci.
    Oczywiście pamiętaj, by przed następną falą przywrócić oryginalny build, żeby móc walczyć z pełną mocą.

    Głowice mogą być pomocne przy wyłączeniu platform
    Generalnie nie ma sensu wyłaczać platform, ale w razie czego warto do tego użyć głowic, którymi te platform strzelają. Podlatujemy na około 5km do platformy i włączamy Tractor Beam Repulsors, gdy platforma wypuści głowicę. TBR powoduje, że głowice wybuchają jednocześnie wyłączając platformę.

    Poradnik oparty o STOwiki

    EDIT:
    Ściągawka z napływających wrogów

    FAB
    Participant
    #118892

    NWS FED w 2 osoby...

    http://www.twitch.tv/ryansto/

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram