Forum Rozmowy (nie)kontrolowane Nauka Na orbitę za własne pieniądze

Na orbitę za własne pieniądze

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 80 total)
  • Author
    Posts
  • Romek 63
    Participant
    #95583

    Excalibur Almaz Limited buduje stacje orbitalne!

    http://www.kosmonauta.net/pl/przyszlosc/me...-orbitalne.html

    Dołączona grafika

    Excalibur Almaz Limited (EA) to przedsiębiorstwo mające swą siedzibę na Isle of Man, wyspie-państwie leżącym na Wyspach Brytyskich, należącym do Korony Brytyjskiej. EA posiada ponadto biura w Houston i Moskwie. Prezesem i założycielem firmy jest Arthur Dula – specjalista od prawa kosmicznego. Jednym z wiceprezydentów jest amerykański astronauta Leroy Chiao, konsultantami są m.in. Walter Cunningham, Walerij Tokariew, a generalnym dyrektorem ze strony rosyjskiej jest Władimir Titow – są to byli amerykańscy i rosyjscy astronauci.

    W 2009 roku EA ogłosił swe plany. Celem firmy jest zbudowanie załogowego statku kosmicznego opartego na radzieckiej jeszcze konstrukcji TKS. Chodzi o statek kosmiczny TKS (Транспортный корабль снабжения), nad którym od 1965 pracował w Związku Radzieckim zespół Czełomieja, gdzie powstały również Ałmazy – wojskowe stacje orbitalne. TKS miał stanowić statek transportowy załogi do Ałmazów. Nigdy jednak nie poleciał w Kosmos w wersji załogowej. Program Ałmaz, w którym umieszczono na orbicie stacje ukryte pod kryptonimami Salut 2, 3 i 5, właściwie nie przyniósł oczekiwanych sukcesów dla wojska i został wstrzymany, zanim ukończono testy TKS-u. Był to już czas, gdy zdano sobie sprawę, że utrzymanie na orbicie dużej stacji, której załoga obserwuje Ziemię przez lunety (23 mm średnicy), robi zdjęcia i sporządza notatki, nie jest efektywną formą wywiadu orbitalnego (na wyposażeniu było też 30 mm działko).

    Statek składał się z dwóch niezależnych części: kapsuły powrotnej WA (возвращаемый аппарат) i modułu orbitalnego FGB (функционально-грузовый блок).

    Kapsuła WA to stożkowy element z przodu statku.

    Zmodernizowany statek TKS, nazwany teraz Ałmaz, będzie budowany w Rosji przez NPO Maszinostrojenia, będącym spadkobiercą zakładów założonych jeszcze przez W. Czełomieja. Rakietą nośną będzie Sojuz FB-Fregat.

    Jesienią 2010 roku AE podał następujący planowany harmonogram swoich zamierzeń:

    - 3 kwartał 2012 - pierwszy start bezzałogowy,

    - 2 kwartał 2013 - pierwszy testowy start załogowy

    - 4 kwartał 2013 - pierwszy start komercyjny.

    Natomiast 5 stycznia 2011 roku, po kilku miesiącach milczenia, EA wydał oświadczenie prasowe, które burzy naszą dotychczasową wiedzę o zamierzeniach tej firmy. Otóż w dniu 5 stycznia zostały wyekspediowane z Rosji na Isle of Man (tam mieści się siedziba firmy) dwie częściowo ukończone stacje orbitalne noszące również nazwę Ałmaz!

    Stacja Almaz w obecnym wcieleniu ma długość ok. 11 m (czyli jednak jest trochę mniejsza niż oryginalny Ałmaz) i średnicę 4 m. Oświadczenie podkreśla podobieństwo stacji do Salutów, Mira i rosyjskich modułów międzynarodowej stacji ISS.

    Do tej pory prezes EA, Arthur Dula mówił tylko o kapsułach załogowych z przestronnym modułem orbitalnym (FG:cool:. Teraz niespodziewania pojawił się temat stacji orbitalnej. Nie byłoby to aż tak zaskakujące, gdyż podobnych wieści różne szukające funduszy firmy nam nie szczędzą, gdyby nie to, że stacje te są już w dużym stopniu zbudowane!

    Dołączona grafika

    Romek 63
    Participant
    #95737

    Ambitne cele Bigelow Aerospace – na orbitę i dalej

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Przysz...17-bigelow.html

    Bigelow Aerospace jest obecnie jedną z najważniejszych firm przemysłu kosmicznego opartych na prywatnym kapitale. Założył ją w 1998 roku w USA Robert T. Bigelow (rocznik 1945), który wcześniej wzbogacił się na sieci hotelowej Budget Suites of America.

    Główny kierunek prac Bigelow Aerospace to budowa dużej, wielomodułowej stacji orbitalnej. Koncepcja techniczna tej stacji różni się od stosowanych do tej pory w jej poprzednikach: Salut, Skylab i Mir, czy obecnej Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Otóż wszystkie dotychczasowe stacje składały się z jednego bądź kilku modułów będących metalowymi pojemnikami, o kształcie na ogół cylindrycznym, łączonymi na orbicie. Różnica polega na tym, że o ile moduły Bigelowa będą posiadać metalowe trzony, to wokół nich będą rozpięte napełnione powietrzem elastyczne powłoki zbudowane z vectranu – bardzo mocnego sztucznego włókna. Dzięki temu powstaną moduły o znacznie większej pojemności niż stosując tradycyjna technikę. Umożliwi to przede wszystkim umieszczanie na orbicie modułów o znacznie większych wymiarach, gdyż jednym z obecnych ograniczeń przy wynoszeniu ładunków w kosmos jest ich wymiar.

    Do tej pory Bigelow Aerospace umieścił na orbicie w latach 2006 i 2007 dwa małe bezzałogowe moduły testowe o pojemności 12 m3. Zostały one wyniesione rosyjsko-ukraińskimi rakietami Dniepr. Eksperymenty wypadły pomyślnie, zatem teraz budowane są docelowe moduły przyszłej stacji. Według obecnie udostępnionych planów firmy, planowane jest umieszczenie na orbicie kolejno dwóch stacji: w 2014 roku, z perspektywą wdrożenia do komercji w 2015 roku „małej”, opartej na modułach Sundancer i BA-330: dwa moduły Sundancer i jeden BA-330, a następnie „dużej”, która będzie budowana od 2016 roku, składającej się z Sundancera oraz dziewięciu modułów BA-330. Największy moduł BA-2100 stanowi na razie dalekosiężne zamierzenie, które z realizacją musi poczekać przede wszystkim z pojawieniem się na rynku rakiety nośnej zdolnej wynieść takiego olbrzyma na orbitę – pełna masa modułu razem z paliwem będzie wynosić prawdopodobnie około 100 ton!

    Obecnie konstruowane są następujące moduły orbitalne, wraz z przyszłościowym modułem BA-2100:

    Moduł Pojemność Masa Załoga Rok Uwagi

    . (m3) (t)


    Sundancer 180 8,6 3 2014 Podstawowy moduł „małej” stacji

    BA-330 330 23 3 2014 Moduł mieszkalny „małej” stacji

    BA-2100 2100 70-100 12 ? Zamierzenie

    Dla porównania poniżej zestawiono parametry stacji Bigelowa w porównaniu z parametrami wielomodułowych stacji Mir i ISS:

    Stacja Pojemność Masa Załoga Rok Uwagi

    . (m3) (t)


    Mir 350 230 3 1986-2001 stacja rosyjska

    ISS 837 376 6 od 1998 stacja międzynarodowa

    „mała” BA 690 1000 7 od 2015 „mała” stacja Bigelowa

    „duża” BA ok. 3000 ? od 2017 „duża” stacja Bigelowa

    Przeznaczenie stacji Bigelowa według zamierzeń firmy będzie różnorodne. Początkowo mówiło się o hotelu orbitalnym – do tego prowokowała branża, w której Bigelow zarobił swoje pieniądze, zresztą on sam tak swe plany przedstawiał. Obecnie jednak bardziej nastawia się na wykorzystanie badawcze, oferując miejsca na stacji krajom, a także firmom, których nie stać na samodzielne programy załogowe. Można będzie wynajmować nie tylko pojedyncze miejsca, ale również całe moduły. Ceny mają być konkurencyjne w stosunku do tych, jakich żąda Space Adventures za loty na Sojuzach. Według informacji firmy, już sześć krajów jest zainteresowanych współpracą z Bigelowem (Wielka Brytania, Holandia, Australia, Singapur, Japonia i Szwecja), ale szczegółów nie jeszcze nie podano.

    Bigelow nie poprzestaje jednak w swych mniej lub bardziej dalekosiężnych planach na budowie stacji orbitalnej. Obecnie jego prace idą w następujących kierunkach:

    (1) Budowa stacji orbitalnych, o których szczegółowo napisaliśmy powyżej.

    (2) Budowa zakładu produkującego moduły orbitalne w North Las Vegas, Nevada (będzie gotowy za pół roku).

    (3) Budowa kapsuły załogowej CST-100 (razem z Boeing Company).

    (4) Wykonanie modułu przyłączonego do stacji ISS (na ten temat trwają rozmowy z NASA).

    (5) Konstrukcja statku przeznaczonego do umieszczenia w punkcie L2 (quasi stabilny punkt umieszczony za Ziemią w stosunku do Słońca) teleskopu kosmicznego firmy UK’s Astronomy Technology Centre.

    (6) Umieszczenie stałej bazy na Księżycu – jest to bardziej wizja niż konkretny projekt.

    Dołączona grafika

    Dołączona grafika

    USA obcinają dla NASA wydatki, Unia Europejska nie za bardzo kwapi się do lotów załogowych ale na szczęście prywatny biznes szybko się rozwija i miejmy nadzieję że w tym dziesięcioleciu dostarczy nam wiele bardzo atrakcyjnych przedsięwzięć - łącznie z lotami na Księżyc 🙄

    Romek 63
    Participant
    #95878

    Załogowy lot wokółksiężycowy w ciągu 4 lat ?

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Misje-...cigu-4-lat.html

    Wiele wskazuje, iż następny załogowy lot w kierunku Księżyca odbędzie się za około cztery lata. Na serwisie Twitter, Eric Anderson napisał wiadomość iż sprzedane zostało pierwsze miejsce na komercyjny lot wokółksiężycowy.

    Lot odbędzie się w zaprojektowanym pierwotnie do lotów księżycowych statku Sojuz. Konieczne jest jeszcze, by i drugi klient wykupił miejsce na statku kosmicznym, choć według nieoficjalnych informacji toczą się rozmowy na ten temat. Misja Sojuza, pilotowana przez rosyjskiego kosmonautę odbyłaby lot ósemkowy wokół Księżyca, tzn. statek jedynie zbliży się na kilkadziesiąt km do powierzchni naszego satelity, i siłą grawitacji zostanie ponownie skierowany w kierunku Ziemi. Podobny profil lotu odbyła nieudana misja księżycowa Apollo 13.

    Klientami firmy Space Adventures było już 7 osób: Dennis Tito, Mark Shuttleworth, Gregory Olsen, Anousheh Ansari, Charles Simonyi, Richard Gariott, Guy Laliberte. Wszyscy odbyli krótki lot na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

    Dołączona grafika

    No to może w końcu turystyka kosmiczna zacznie się szybko rozwijać. Jeśli teraz planują komercyjny lot wokół Księżyca to może za 4 lata zaplanują lot z lądowaniem na Księżycu 🙄

    Space Operations wskrzesza Gemini

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Przysz...ons-gemini.html

    Firma Space Operations planuje wykorzystać technologię statków Gemini z lat 60. XX do załogowych lotów kosmicznych. Lot testowy zapowiada już na przyszły rok.

    Amerykańska firma Space Operations, założona w Madsion, stan Alabama, zapowiada na 20 lutego 2012 roku testowy lot dwuosobowego statku kosmicznego "Eclipse". Miałby on od 2013 roku wykonywać regularne misje komercyjne i rządowe.

    "Eclipse" ma wykorzystywać konstrukcję dwuosobowych statków Gemini - programu lotów załogowych NASA prowadzonego w latach 60. XX wieku. Dzięki temu opracowanie i wdrożenie statku do produkcji ma być rekordowo szybkie.

    Dołączona grafika

    Pierwszy duży kontrakt na suborbitalne załogowe loty badawcze

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Misje-...borbitalne.html

    Dołączona grafika

    Pod koniec lutego firma XCOR na swojej stronie internetowej z dumą obwieściła, że amerykański instytut Southwest Research Institute (SwRI) zamówił u niej sześć lotów suborbitalnych (zob. artykuł w naszym serwisie). Loty te będą obejmowały wyniesienie ładunku wraz ze specjalistą misji.

    Przedstawiciel XCOR oświadczył, że firma jest w stanie wykonywać do czterech startów dziennie, podkreślił też, że ma niższe ceny w stosunku do konkurencji, gdyż chce połowę tego, czego żąda Virgin Galactic, czyli ok. 100 tys. w porównaniu do 200 tys. USD, ale za to w lotach lotach na niższą wysokość. Jeff Greason, szef XCOR stwierdził, że SwRI jest “jedną z najlepszych instytucji badawczych na świecie w zakresie nauk kosmicznych oraz inżynierii, a ich badania prowadzą to wprowadzania innowacyjnych koncepcji.”

    Romek 63
    Participant
    #97161

    Suborbitalny wyścig pojazdów pasażerskich na finiszu

    W ciągu kilku najbliższych miesięcy możemy oczekiwać pierwszych lotów testowych turystycznych pojazdów suborbitalnych, czyli takich, które będą w stanie wynieść turystów na wysokość przynajmniej 100 km. Potem jeszcze upłynie kilka następnych tygodni lub miesięcy, i rozpoczną się loty komercyjne, już z turystami na pokładzie.

    Moment ten wyraźnie zbliża się, gdyż kilka firm jest już bardzo blisko osiągnięcia celu. Z licznych przedsiębiorstw, które kilka lat temu zapowiadały takie przedsięwzięcia, pozostało na placu kilka, które ostro rywalizują o pierwszeństwo oraz związany z nim splendor, który w efekcie powinien przełożyć się na liczbę klientów. Przyjrzyjmy się, na jakim etapie znajdują się ich prace.

    Pojazd Firma Rodzaj Załoga Pasaż. Bilet (USD)


    SS2/WK2 Virgin Gal./Scaled HTHL 2 6 200 tys.

    Lynx II XCOR HTHL 1 1 95 tys.

    SOST Armadillo/Space A. VTVL ? 2 ?

    XA 1.0 Masten VTVL ? ? ?

    New Shepard Blue Origin VTVL ? 3+ ?


    Dołączona grafika

    Więcej : http://www.kosmonauta.net/pl/menu-zalogowe...na-finiszu.html

    Romek 63
    Participant
    #97926

    Za 150 milionów dolarów obejrzysz Księżyc z bliska

    http://gadzetomania.pl/2011/04/29/za-150-m...siezyc-z-bliska

    10 lat temu, 28 kwietnia 2001 roku, w kosmos poleciał Dennis Tito – człowiek, którego historia zapamięta jako pierwszego turystę w przestrzeni kosmicznej. Amerykański milioner zapłacił 20 milionów dolarów za możliwość przelotu na orbitę okołoziemską i odwiedzenie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Tito spędził w przestrzeni 7 dni 22 godziny i 4 minuty. Space Adventures – firma, która zorganizowała przelot – w następnych latach dała taką możliwość jeszcze 6 kolejnym turystom. Teraz planuje turystyczne loty wokół Księżyca.

    Pomimo dziewięciocyfrowej kwoty, jaką trzeba zapłacić za obejrzenie Księżyca z bliska, na ten dziewiczy lot jest już chętny pasażer. Jeśli tylko znajdzie się jeszcze jedna osoba, lot dałoby się zorganizować w ciągu 3-5 lat. Wycieczka obejmuje przelot na pokładzie rosyjskiego statku kosmicznego Sojuz, możliwość bliskiego obejrzenia Księżyca (z odległości 100 km) oraz podziwianie zjawiska, którego świadkami było dotąd jedynie 24 ludzi – wschodu Ziemi. Niestety, lądowania na powierzchni nie ma w planach.

    Załoga lotu miałaby się składać z dwóch turystów i rosyjskiego astronauty, który dowodziłby misją. Na wydatek rzędu 150 milionów dolarów mało kto może sobie pozwolić, ale jeśli znajdzie się jeszcze jeden chętny, przygotowania do misji ruszą już wkrótce.

    Dołączona grafika

    Turystyczny lot wokół Księżyca możliwy już w 2015 roku. Pierwszy bilet już sprzedany

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,8...juz_w_2015.html

    http://biznes.interia.pl/news/turystyczny-...15-roku,1634928

    http://odkrywcy.pl/kat,111402,title,Turyst...,wiadomosc.html

    Firma Space Adventures, która 10 lat temu wysłała pierwszego turystę na Międzynarodową Stację Kosmiczną, zapowiedziała, że w 2015 roku chce przeprowadzić turystyczny lot wokół Księżyca. I nie jest osamotniona w tych zamiarach. Kosmiczny biznes ma coraz ambitniejsze plany: prywatne stacje kosmiczne, orbitalne hotele i modernizację projektów z...ZSRR.

    Dołączona grafika

    Statek Sojuz wraz modułem mieszkalnym i dodatkowym

    stopniem rakietowym który umożliwi lot wokół Księżyca

    W świetle tych planów przewiduję mniej więcej taki rozwój turystyki kosmicznej : 🙄

    ➡ drugie dziesięciolecie XXI wieku - loty turystyczne na orbitę Ziemi i wokół Księżyca

    ➡ połowa XXI wieku - loty turystyczne wokół Marsa

    ➡ koniec XXI wieku - loty turystyczne z lądowaniem na Marsie oraz wokół księżyców Jowisza, Saturna, Urana i Neptuna

    ➡ początek XXII wieku - loty turystyczne z lądowaniem na księżycach Jowisza, Saturna, Urana i Neptuna

    Dalej na razie jeszcze nie możemy planować 😀

    Czy zgadzacie się z moją prognozą rozwoju turystyki kosmicznej ❓ 😎

    Romek 63
    Participant
    #98568

    A tu już ( tak odnośnie poprzedniego tematu posta !) mamy chyba pierwsze czasopismo o Turystyce Kosmicznej 🙄

    New Space Magazine – nowe czasopismo o tematyce astronautycznej

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Ludzie...czasopismo.html

    Dołączona grafika

    Powstało nowe czasopismo o tematyce astronautycznej - kwartalnik zatytułowany "New Space Magazine". Jest ono drukowane tradycyjnie na papierze, ale posiada również interesującą stronę internetową: http://www.newspacemagazine.com/.

    Przede wszystkim: skąd ten tytuł? Co to jest „nowy kosmos”? Otóż określenie "New Space" coraz częściej stosowane jest w publicystyce na określenie rodzącego się obecnie nowego kierunku rozwoju astronautyki - turystyki kosmicznej.

    Poszczególne numery "New Space Magazine" będą tematyczne, a podany już wykaz ich tematów na najbliższe dwa lata jest bardzo znamienny dla profilu pisma:

    - marzec 2011: Turystyka kosmiczna – Marzenie staje się rzeczywistością (“Space Tourism – A Dream Come True”)

    - czerwiec 2011: Turystyka kosmiczna – Bliższe spojrzenie (“Space Tourism – A Closer Look”)

    - wrzesień 2011: Komercyjne loty kosmiczne a linie lotnicze (“Commercial Spaceflight and the Airline Industry”)

    - grudzień 2011: Turystyka kosmiczna – Żyjąc marzeniami (“Space Tourism – Living the Dream”)

    - marzec 2012: Turystyka kosmiczna – Spojrzenie na kosmodromy (“Space Tourism – A Look at Spaceports”)

    - czerwiec 2012: Kobiety w kosmosie (“Women in Space”)

    - wrzesień 2012: Turystyka kosmiczna – Spojrzenie na hotele kosmiczne (“Space Tourism – A Look at Space Hotels”)

    Co widzą astronauci dryfujący na orbicie? [wideo]

    http://gadzetomania.pl/2011/06/02/co-widza...a-orbicie-wideo

    Ten krótki film w wysokiej rozdzielczości jest fascynującym dokumentem. Doktor Justin Wilkinson z NASA pokazuje trasę przelotu wahadłowca wokół Ziemi i tłumaczy, na co właśnie patrzymy. Obrazy zapierają dech w piersiach, zazdrości się tym, którzy kręcili materiał.

    Pamiętajcie o wybraniu wysokiej rozdzielczości (1080p)

    To tak odnośnie tego pytania w tytule tematu 🙄

    Romek 63
    Participant
    #98726

    Czy to początek amatorskich podróży kosmicznych ? [wideo] 😀

    Wczoraj z łodzi na Morzu Bałtyckim wystartowała rakieta amatorskiej produkcji. Celem jej konstruktorów jest stworzenie jednoosobowej kapsuły, zdolnej wynieść człowieka w kosmos. Jakie mają szanse?

    Zapewne 3 czerwiec 2011 przejdzie do historii, a to wszystko za sprawą duńskiej organizacji Copenhagen Suborbitals, której konstruktorzy stworzyli amatorską rakietę do lotów suborbitalnych. Celem Duńczyków jest umożliwienie prywatnych, jednoosobowych lotów tuż nad granicę z kosmosem.

    Pojazd składa się z kapsuły Tycho Brahe oraz wynoszącej jej rakiety Heat 1-X. Start amatorskiej konstrukcji odbył się z jednodniowym opóźnieniem (w NASA zdarzają się znacznie większe) i został zorganizowany na wodach Morza Bałtyckiego.

    Nie wszystko poszło zgodnie z planem – silniki włączyły się dopiero za drugim podejściem, a spadochron nie rozłożył się całkowicie sprawiając, że lądowanie nie było tak miękkie jak zakładano. Jednak próbę uznano za zakończoną sukcesem, a zgromadzone dane pomogą w udoskonalaniu pojazdu.

    Docelowo pojazd będzie zabierał w podróż turystów, którzy po odbyciu lotu suborbitalnego będą mogli oglądać widoki kosmosu i ziemi. Poniżej możecie obejrzeć wspomniana próbę lotu – skoczcie do 5:45 żeby zobaczyć udany start.

    http://gadzetomania.pl/2011/06/04/czy-to-p...smicznych-wideo

    Dołączona grafika

    Amatorzy ekstremalnych wrażeń będą mieli wielką radochę 😀

    Katastrofa suborbitalnego statku firmy Blue Origin

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Misje-...lue-origin.html

    Jeden z najbardziej tajemniczych statków kosmicznych – suborbitalny PM 2 (New Shepard) firmy Blue Origin – uległ zniszczeniu podczas testowego lotu.

    Jednym z celów firmy jest zbudowanie statku przeznaczonego do turystycznych lotów suborbitalnych. Podjęto najbardziej ambitną koncepcję – statku pionowego startu i lądowania, przy czym lądowanie odbyłoby się nie na spadochronach, ale na silnikach (podobne rozwiązanie proponuje Armadillo Aeropsace).

    W związku z tym na stronie Blue Origin po raz pierwszy od długiego czasu pojawiło się uaktualnienie. Jest nim krótki komunikat informujący, że:

    1. Trzy miesiące temu Blue Origin przeprowadził pierwszy test nowego statku, polegający na starcie i niskim locie [nie podano jego wysokości].

    2. W ubiegłym tygodniu firma straciła statek podczas lotu testowego przy prędkości 1,2 Macha i wysokości około 9 km – nastąpiła utrata stabilności.

    3. Firma pracuje już nad nowym statkiem.

    Z wypowiedzi Jeffa Bezosa wynikało, że Blue Origin planował start załogowy już na początku 2012 roku – oznaczałoby to zwycięstwo w suborbitalnym wyścigu kosmicznym, w którym największymi konkurentami są dla Bezosa Virgin Galactic (statek SpaceShipTwo), XCOR (Lynx II) i Armadillo Aerospace (SOST). Katastrofa z ubiegłego tygodnia z pewnością spowoduje rewizję tych planów.

    Dołączona grafika

    Romek 63
    Participant
    #99864

    Nudzi Cię oferta biur turystycznych? Rosjanie proponują wczasy w kosmicznym hotelu

    http://gadzetomania.pl/2011/08/17/nudzi-ci...smicznym-hotelu

    http://wiadomosci.onet.pl/wideo/najdrozszy...44,1,klip.html#

    Rosyjska firma Orbital Technologies przedstawiła swoje plany dotyczące kosmicznej turystyki. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, już w 2016 roku na orbicie znajdzie się hotel przystosowany od pobytu bogatych, żądnych niecodziennych wrażeń turystów.

    Nietypowe, trwające 5 dni kosmiczne wczasy będą kosztować 100 tys. funtów. Niestety, nie są to jedyne opłaty. Od samego pobytu znacznie droższa będzie podróż do hotelu na pokładzie rakiety Sojuz. Na lot w obie strony trzeba zarezerwować w sumie dwa dni. Bilet na taką wyprawę został wyceniony na 500 tys. funtów.

    Dołączona grafika

    Dołączona grafika

    Romek 63
    Participant
    #100483

    Wytwórnia suborbitalnych samolotów rakietowych oddana do użytku

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Misje-...-09-21-tsc.html

    W listopadzie 2010 roku rozpoczęto budowę hali na pustyni Mojave w Kalifornii, na terenie Mojave Air & Space Port. Pustynia w Mojave staje się coraz bardziej znana i coraz częściej nazywana jest "doliną krzemową" przemysłu kosmicznego, ponieważ sporo firm tej branży tu lokuje swoje siedziby, a zwłaszcza tereny poligonowe. Nowy budynek nosi nazwę Final Assembly, Integration and Test Hangar (FAITH) – jest to hangar, w którym samoloty kosmiczne będą budowane i testowane. Kilka dni temu, 19 września, nastąpiło uroczyste otwarcie FAITH, budynku o powierzchni prawie 6,5 tysiąca m2, w którym znajdą się również pomieszczenia biurowe. Przewiduje się, że w FAITH można będzie budować równocześnie dwa samoloty WK2 oraz przynajmniej dwóch SS2.

    Dołączona grafika

    A tutaj możemy zobaczyć jakie widoki nas tam czekają 🙄

    Tak pięknego nagrania Ziemi jeszcze nie widzieliście

    http://gadzetomania.pl/2011/09/22/tak-piek...zieliscie-wideo

    Oglądaliście widok z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej odtwarzany z prędkością 30 kl./s. Płynność nagrania w połączeniu z pięknymi widokami sprawia, że ma się wrażenie obecności na pokładzie stacji.

    Nagranie najlepiej oglądać w najwyższej rozdzielczości i na pełnym ekranie.

    Dołączona grafika

    Romek 63
    Participant
    #101036

    Uroczyste otwarcie Spaceport America

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Przysz...rt-america.html

    W poniedziałek uroczyście otwarto Spaceport America - pierwszy na świecie kosmodrom dedykowany turystycznym lotom kosmicznym.

    Brytyjski miliarder Richard Branson otworzył uroczyście w poniedziałek 18 października pierwszy na świecie port kosmiczny dedykowany lotom turystycznym, który będzie portem macierzystym dla floty statków SpaceShipTwo i jego firmy Virgin Galactic.

    Branson zapowiedział, że pierwszy lot w wykonaniu jego firmowego statku powinien odbyć się w przeciągu 12 miesięcy. Nie wykluczył także, że w przeciągu kilku lat jego flota mogłaby oferować loty z Los Angeles do Londynu trwające jedną godzinę.

    Dołączona grafika

    Znamy datę pierwszego prywatnego lotu w kosmos!

    http://gadzetomania.pl/2012/03/18/znamy-da...o-lotu-w-kosmos

    Teraz już mamy potwierdzone informacje, że SpaceX ustaliła z NASA datę – Dragon wystartuje 30 kwietnia i zadokuje do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej 3 maja. Będzie to jednocześnie pierwszy prywatny statek, który tam dotrze.

    Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie to symboliczny początek nowej ery, kiedy do kosmicznego wyścigu dołączą się prywatni inwestorzy. Trudno powiedzieć czy prawa rynku sprawdzą się również wysoko ponad powierzchnią Ziemi, ale ambicje amerykańskiej firmy są bardo duże. Przecież jednym z ich dalekosiężnych planów jest podróż na Marsa.

    Dołączona grafika

    Mam nadzieję że będzie transmisja na żywo z tego wydarzenia 🙄

    Romek 63
    Participant
    #104888

    Elon Musk i SpaceX stawiają ambitne cele: podróż na Marsa za 500 000 $

    http://www.kosmonauta.net/index.php/Przysz...03-26-musk.html

    Dołączona grafika

    W ostatnich dniach założyciel i właściciel SpaceX, firmy odpowiedzialnej za stworzenie statku dostawczego dla Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) w ramach programu COTS w kilku swoich wypowiedziach wyraził silne przekonanie iż lądowanie na Marsie będzie za jego życia nie tylko możliwe, ale będzie kosztowało na tyle mało by było na nie stać zamożnego Amerykanina.

    Głównym narzędziem pozwalającym na osiągnięcie takiego wyniku jest będący obecnie w fazie koncepcyjnej program przekonstruowania rakiety Falcon 9, statku Dragon i wszystkich ich elementów tak, aby nie były tracone w czasie startu i wracały z powrotem na Ziemię dokonując miękkiego lądowania.

    Musk jednak ma znacznie ambitniejsze cele. Do początku powtarzał, że powodem dla którego założył SpaceX było dostanie się na Marsa: - Lądowanie na Marsie, bilet powrotny, pół miliona dolarów. To się da zrobić. - Zapewnił, wskazując że cena taka równa się kosztom kupienia domu odpowiadającego potrzebom amerykańskiej klasy średniej.

    Oby mu się to jak najszybciej udało. Może w końcu zacznie się w lotach kosmicznych prawdziwa biznesowa konkurencja 🙄

    SpaceX zapowiada turystyczne loty na Marsa

    http://wiadomosci.onet.pl/nauka/spacex-zap...,wiadomosc.html

    Dołączona grafika

    Ruszyła sprzedaż biletów na tour de Lune. Kto chętny na 6 miesięcy laby w kosmosie?

    http://gadzetomania.pl/2012/06/26/ruszyla-...laby-w-kosmosie

    Plany imponują swym rozmachem. Firma ma umieścić na orbicie Księżyca dwie niewielkie stacje – moduły, służące za hotele w podróży dookoła naszego pięknego satelity. Podróż odbywać się będzie w trójkę, a pobyt w „hotelu” zajmie aż 6 (!) miesięcy. Przygoda kosztuje 155 mln dol.

    Excalibur Almaz powoli przygotowuje pierwszy kurs – sowiecki sprzęt już jest na Wyspie Man i trwa jego unowocześnianie.

    Dołączona grafika

    Cross
    Keymaster
    Romek 63
    Participant
    #109428

    To tak przy okazji informacja na temat pierwszej z prywatnych firm która będzie oferować względnie tanie loty do granicy kosmosu. Podkreślam słowo tanie gdyż firma SpaceX i jej Dragon byli pierwsi.

    http://www.kosmonauta.net/badania-rozwoj/m...-2012-12-21-ss2

    http://www.kosmonauta.net/forum/index.php?...icseen#msg48479

    http://www.parabolicarc.com/2012/12/19/spa...ight-in-mojave/

    Podobno dzisiaj odbył się kolejny lot szybowcowy SS2. Niedawno zamontowali mu (nareszcie!) silnik, ale nie był on wykorzystany w tym locie. Chodziło ponoć o sprawdzenie zachowania maszyny przy innym środku ciężkości. Niebawem mają zacząć się testy z silnikiem. Z tym że, o ile dobrze pamiętam, nie jest to jeszcze docelowy silnik, ale jakiś próbny, znacznie mniejszej mocy.[...]

    Dołączona grafika

    Komercyjni amerykańscy astronauci polecą w 2015 roku

    http://www.kosmonauta.net/przyszlosc/menu-...13-01-10-ccicap

    Dołączona grafika

    A to jest chyba obecnie najambitniejszy projekt prywatnego biznesu a konkretnie znanej firmy Bigelow Aerospace

    Inflatable Space Hotel, At Your Service

    http://science.howstuffworks.com/space-hotel-news.htm

    Dołączona grafika

    Space hotels might be popular vacation spots in 20 years.

    [...]Bigelow began his new aerospace company, "Bigelow Aerospace," in 1999. He built his fortune in real estate and now owns the Budget Suites of America hotel chain. Bigelow founded his plans for the commercial space station (hotel) upon an abandoned NASA project that sought to use inflatable structures in outer space. The structures are sent into orbit using rockets. Once they get there, the structures inflate.

    Building on that concept, Bigelow's team of designers and engineers has worked to develop an inflatable structure made of carbon fiber and Kevlar (the material used to make bulletproof vests) called the Genesis I. Still in experimental stages, at only a fraction of the size of the intended finished product, the Genesis I is hardly the inflatable space hotel the team is gunning for. But after 75 million dollars, the prototype has successfully launched into orbit and inflated. The Genesis I launched from the Ukraine aboard a Cold-War-era Russian missile 500 kilometers from Earth's surface. Bigelow plans to spend 500 million dollars by 2015 to put the commercial space station in orbit. The company is currently offering a $50 million prize to the first company that can develop a private carrier capable of reaching the station.

    The Genesis I may be on an unmanned journey, that doesn't mean it's without company. The Bigelow employees sent a bunch of their stuff into orbit, a privilege the company plans to offer consumers for a few hundred dollars. I don't get it, but if they want to send their stuff into space, by all means.

    Romek 63
    Participant
    #110852

    Fajny filmik znalazłem 🙄 Może w niektórych momentach za daleko w przyszłość wybiegają ale ciekawy 😎

    Turystyka kosmiczna

    Taksówką na Księżyc

    http://www.rp.pl/artykul/9139,1010278-Taks...na-Ksiezyc.html

    Prywatni wygrywają wyścig w kosmos

    http://www.rp.pl/artykul/9139,1013914-Pryw...g-w-kosmos.html

    Virgin Galactic ma już 625 chętnych na lot w kosmos

    Czytaj więcej na http://nt.interia.pl/technauka/news-virgin...ampaign=firefox

    SHIPinSPACE oferować będzie załogowe loty suborbitalne

    http://www.kosmonauta.net/pl/przyszlosc/me...orbitalnej.html

    Dołączona grafika

    Dołączona grafika

    Romek 63
    Participant
    #111801

    Pierwszy lot rakietowy SpaceShipTwo (29.04.2013)

    http://www.kosmonauta.net/pl/badania-rozwo...-04-29-ss2.html

    http://nt.interia.pl/technauka/news-spaces...-lot,nId,962264

    Po latach prac, testów i opóźnień, firma Virgin Galactic dokonała pierwszego lotu rakietowego SpaceShipTwo. Do lotu doszło 29 kwietnia, pomiędzy godziną 16:00 a 17:00 CEST.

    Dołączona grafika

    No to w końcu doczekaliśmy się początków względnie taniej turystyki kosmicznej 🙄

    Taksówką na orbitę

    http://www.rp.pl/artykul/9139,1031063-Taks...-na-orbite.html

    W przyszłym roku w kosmos poleci prywatny europejski pojazd pasażerski. Zabierze pilota i turystę.

    Holenderska Space Expedition Corporation ma zamiar wykorzystywać pojazdy Lynx II. Kosmiczna taksówka będzie o połowę tańsza od wycieczki na pokładzie SpaceShipTwo firmy Virgin Galactic. Przebywanie 3–4 minuty na niskiej orbicie Ziemi będzie kosztować 100 tys. dolarów.

    Przy okazji hucznego otwarcia azjatyckiego oddziału firmy Space Expedition Corporation w Hongkongu jej przedstawiciele ogłosili, że w połowie przyszłego roku ma się odbyć pierwszy lot prototypu z pasażerem na pokładzie. Lynx Mark I ma się wznieść na wysokość 60 km. Pierwszy komercyjny lot z turystą na pokładzie produkowanego seryjnie samolotu Lynx II ma się odbyć mniej więcej rok później. Ta maszyna będzie wznosiła się na wysokość ok. 100 km. Firma liczy na chętnych z Azji, szczególnie z Chin.[...]

    To najnowsza konkurencja dla Virgin Galactic.

    Dołączona grafika

    Na orbitę to on co prawda nie wejdzie 😀 ale umowną granicę kosmosu przekroczy

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 80 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram