Forum Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl Artykuły Misje flotowe - jak zarabiać Fleet Marks

Misje flotowe - jak zarabiać Fleet Marks

Tagged: 

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • Smiecho
    Participant
    #6915

    [chapter]Wprowadzenie[/chapter]Ze startem sezonu 6 w Star Trek Online pojawiło się mnóstwo nowości, które pozwoliły graczom na odpoczynek od najpopularniejszych wcześniej zadań związanych z inwazją Borg. Dodano nową rasę - Tholian, wprowadzono sporo zmian do Foundry, jak również odrobinę nowych misji. Jednak największą zmianą były bazy floty.

    Przed lipcem 2012 floty nie miały miejsca, w którym można się schronić albo załatwić najpotrzebniejsze rzeczy. Członkowie flot korzystali z tych samych miejsc i instalacji, co gracze niezrzeszeni - Akademii, DS9, Qo'noS czy ESD, ale miało się to zmienić. Każda z flot otrzymała własną bazę, którą można rozbudowywać i do której można dokładać wybraną funkcjonalność, jak dostęp do banku, stocznię, czy ambulatorium. Problem w tym, że taki proces kosztuje...
     

    Y3Apd.jpg

    Rozbudowa baz składa się z drobnych kroków zwanych tutaj "projektami". Ukończenie każdego projektu dodaje bazie nową instalację, oficera czy umiejętność albo zwykle punkty doświadczenia. Niestety każdy projekt wymaga od członków floty wkładu w postaci najprzeróżniejszych zasobów, np. dilithium, oficerów podkładowych i innych, a także Fleet Marks. Jest to nowa waluta wprowadzona tylko i wyłącznie w celu finansowania projektów rozbudowy bazy. Gracze zarabiają FM podczas gry, a następnie finansują rozbudowę.

    Aby zachęcić graczy do składania się na wspólne dobro twórcy stworzyli mechanizm nagradzania osób, które dokładają się do projektów flotowych. Każdy wkład w rozbudowę jest nagradzany kolejną walutą - Fleet Credits - za którą można kupić ciekawe przedmioty niedostępne w żaden inny sposób. Ilość otrzymywanych Fleet Credits jest proporcjonalna do wkładu gracza w projekty, zatem im więcej gracz odda w zbiórce, tym więcej FC otrzyma i tym więcej interesujących przedmiotów będzie mógł kupić. Ale żeby móc się dołożyć, trzeba mieć z czego. I o sposobach na zbieranie/zarabianie Fleet Marks jest poniższy artykuł.

    Slawek
    Moderator
    #106630

    [chapter]Colony Invasion, Starbase Incursion[/chapter]Colony Invasion

    Jedna z kolonii została zaatakowana, a słuch po wysłanych tam dyplomatach zaginął. Zadaniem pięciu graczy jest:

    • odparcie 10 grup wrogów - zadanie obowiązkowe, za które dostaje się 9 FM,
    • uratowanie 3 rannych kolonistów - zadanie opcjonalne, po 1 FM za każdego kolonistę,
    • uratowanie 3 dyplomatów - zadanie opcjonalne, po 1 FM za każdego dyplomatę,
    • pobranie danych z 3 konsol - zadanie opcjonalne, po 1 FM za każdą konsolę,
    • zabicie Mooka - zadanie opcjonalne warte 5 FM.

    Wykonanie wszystkich zadań jest warte łącznie 23FM. Przeciwnicy są losowi, mogą to być Klingoni, Breen, Undine, Hirogeni czy Jem'Hadar.
     

    CFl5el.jpg

    Koloniści (C), dyplomaci (D) i konsole (P) oraz Mook (M) zostali pokazali na powyższej mapie. Gracze muszą najzwyklej w świecie przeć do przodu i - zabijając kolejnych przeciwników - w miarę możliwości wykonywać zadania opcjonalne. Nie jest to łatwe, bo przeciwnicy troszkę przeszkadzają, a czasu na uratowanie umierających kolonistów jest na prawdę niewiele.

    Część graczy obiera inną strategię: ignorując przeciwnika w pierwszej kolejności skupiają się na zadaniach opcjonalnych. Ponadto zamiast w połowie drogi iść po ziemi (niebieska strzałka ciągła), dochodzą od tyłu do ostatniego kolonisty skacząc po kamieniach nad wysokim murkiem (strzałka przerywana). Sam skok może nie być łatwy, ale w ten sposób można - omijając cześć przeciwników - zwiększyć szansę na zdobycie większej liczby FM. Oczywiście potem należy wrócić do podstawowego zadania i pozbyć się wszystkich 10 grup wrogów z mapy.

    Drobna uwaga: dyplomaci mają tendencję do znikania, jeśli w momencie ich ratowania gracz otrzyma obrażenia. Niestety w takiej sytuacji szansa na ratunek przepada, dlatego na początku lepiej jest skupić się na kolonistach i konsolach (tu mamy ograniczony czas), a dyplomatów zostawić do chwili, gdy nie ma w pobliżu wrogów.

    W pewnym miejscu znajduje się Mook - dorosła forma Mugato, która po ataku na kolonię uwolniła się z klatki. Nie jest to trudny przeciwnik. Wprawdzie posiada dość dużo HP i walka z nim zajmuję trochę czasu, ale zadawane przez niego obrażenia nie są wielkie i gracze bez problemu powinni sobie z nim poradzić.

    Starbase Incursion

    Misja jest przeznaczona dla pięciu graczy. Magazyn w bazie został opanowany przez nieznanych (losowej rasy) najeźdźców, a to oznacza, że trzeba odbić zgromadzone tam zapasy. Niestety w pomieszczeniu jest dość ciemno, dlatego warto zabrać ze sobą latarkę - można ją otrzymać od jednego z NPC w pomieszczeniu przed magazynem.
     

    XlI6Ml.jpg

    Misja składa się z trzech etapów. W pierwszym z nich należy odszukać pojawiających się ciągle w losowych miejscach sabotażystów (majstrujących przy konsolach i skrzyniach), a potem się ich pozbyć. Najlepszą strategią jest rozdzielenie się graczy, by każdy patrolował inną część hali (na mapie oznaczonych różnymi kolorami). Można zignorować strzelające do nas wieżyczki oraz chodzących przeciwników, nie są groźni. Na tym etapie graczy czeka dużo biegania.

    Drugi etap jest trudniejszy. Sabotażyści postanowili się przegrupować i zająć strategiczne miejsca w pomieszczeniu. W każdej z czterech ćwiartek hali ukrywa się jeden sabotażysta (czerwony X na mapie), którego trzeba zabić. Niestety do każdego z nich dostępu broni spora ochrona i tu samodzielne przebicie się do niego jest dużym wyzwaniem - najlepiej działać grupowo i po kolei wspólnie pozbywać się celów. Czasu jest niewiele, dlatego jeśli uda się go zabić, to można zignorować jego ochronę i ruszać do następnego. Oczywiście jest możliwe samodzielne wykonanie takiego zadania (przy założeniu, że mamy dużo umiejętności rozpraszających uwagę wroga, combat pety, Shard of Possibilities, osłony inżynierów, itp), ale jest to o wiele trudniejsze.

    Alternatywną metodą jest wspięcie się na skrzynie i próba zestrzelenia przeciwnika za pomocą snajperki. Wymagana jest pewna doza zręczności, celności i... pomocy graczy, którzy w tym momencie powinni zająć się ochroną. Na mapie oznaczono pozycję sabotażystów (czerwony znak X) i sugerowaną pozycję snajperów (zielona strzałka).

    Ostatni - trzeci - etap polega na dobiciu resztek intruzów w centralnej części sali. Niestety kilkoro z nich (w tym ich kapitan) schroniło się za polem siłowym. Scenariusz postępowania jest prosty: dobicie kilku przeciwników wokół pola siłowego, opuszczenie pola i wykończenie ostatnich sił przeciwnika. Warto tutaj wspomnieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze kapitanowie mają tendencję do uciekania po pewnym czasie - jeśli uciekną, to mamy mniej FM w nagrodę. Po drugie eliminacja kapitanów jest dodatkowo nagradzana - każdy kapitan danej frakcji jest nazwany, a pokonanie wszystkich daje graczowi stosownego accolade.

    Cała misja jest bardzo opłacalna. W zależności od ilości zabitych sabotażystów w I i II etapie, oraz od tego, czy uda się zabić kapitana, gracze mogą dostać nawet ponad 40 FM.

    Powyższe misje dostępne są poprzez PVE Queue i można je powtarzać co 30 minut.

    Smiecho
    Participant
    #106631

    [chapter]Starbase Blockade, Starbase Fleet Defense, Fleet Alert, No Win Scenario[/chapter]Starbase Blockade

    "Starbase Blockade" to misja przeznaczona dla pięciu graczy. Trwa 15 minut i polega na ochronie transportów docierających do bazy z ośmiu kierunków. Problem w tym, że bezbronne statki są atakowane przez losową rasę wrogów i zadaniem graczy jest niedopuszczenie do zniszczenia jak największej ilości transportów - każdy jest atakowany przez jedną, niezależną od innych grupkę przeciwników. Na szczęście nie pojawiają się one jednocześnie.
     

    zPKx2.jpg

    Obrona transportów jest najważniejsza. Oznacza to, że nie ma najmniejszego sensu walczyć z grupką wrogów, jeśli atakowany przez nich transport został zniszczony lub dotarł do bazy. W takiej sytuacji dobrze jest takich wrogów zignorować i jak najszybciej przenieść się do obrony następnego statku.

    Za każdy transport, który dotrze do bazy, gracze otrzymują Fleet Marks, ale ich łączna liczba nie jest z góry określona, zależy od wyników. Za pierwszych 11 transportów jest to po 1 FM, za frachtowce od dwunastego do szesnastego jest to już po 2 FM, od siedemnastego nagrodą jest 3 FM za każdy obroniony statek. W trakcie eventu nagroda jest dwa razy większa (odpowiednio 2 FM, 4 FM i 6 FM).

    Starbase Fleet Defense

    Jest to kosmiczna misja przeznaczona na największą liczbę graczy: od 15 do 20. Z powodu dużej ilości statków naszych oraz przeciwników może być dość chaotyczna, ale odpowiednio wykonana przynosi do 32 FM. Zadaniem graczy jest ochrona transporterów i bazy. Całość można podzielić na cztery etapy wykonywane na przemian na zewnątrz oraz w środku mapy.
     

    dDBoM.jpg

    W pierwszym etapie trzeba ochraniać 4 konwoje frachtowców (po 3 w każdym konwoju), które równocześnie opuszczają bazę i kierują się w czterech kierunkach. W pobliżu instalacji bazy konwoje zostają zaatakowane przez wrogie siły, które koniecznie trzeba pokonać. Niestety taki układ sprawia, że gracze muszą podzielić się na 4 grupy, by równocześnie móc ochraniać wszystkie transporty. Po pokonaniu przeciwników frachtowce odlatują.

    Kolejny etap to szybki powrót do centrum mapy - do bazy - i ochrona jej przed zmasowanym atakiem.

    Gdy baza zostaje uratowana, następuje kolejna część misji, w której znowu należy się rozdzielić, bowiem zaatakowane zostają instalacje floty na obrzeżach mapy: stocznia, brama transwarp, anteny oraz zabudowa przemysłowa. Każda z tych instalacji posiada 100 punktów życia i ostrzał przeciwnika powoduje zmniejszenie ich liczby. Atak zostaje przerwany, jeśli wszystkie wrogie okręty zostają unicestwione.

    Ostatni etap przypomina drugi: następuje atak z czterech stron na bazę w centrum mapy. W każdej z czterech atakujących grup znajduje się okręt bojowy (Siege Vessel), zniszczenie wszystkich kończy misję.

    Liczba FM, które gracze otrzymują po zakończeniu misji, zależy dość mocno od tego, na ile udało się obronić frachtowce, bazę i instalacje na mapie. Jeśli wszystkie 12 transportów przeżywa, baza zostaje nietknięta, instalacje mają po 100 punktów życia i wszystkie statki przeciwnika zostają zniszczone, to nagrodą jest 32 FM. Jeśli cokolwiek się nie uda, to nagroda będzie zmniejszana.

    Fleet Alert

    Misja "Fleet Alert" bardzo przypomina "Starbase Fleet Defense". W obu przypadkach baza floty zostaje zaatakowana przez statki losowej frakcji, jednak różnica polega na skali. "Fleet Alert" jest krótsza, przeznaczona dla 5 graczy i przynosi 17 FM.
     

    WI0xR.jpg

    Całość polega na ochronie bazy (i tylko jej) przed czterema falami wrogich okrętów, z których każda składa się z dwóch grup. Przeznaczonych jest na to 10 minut. Po pokonaniu tych statków nadciąga ostatnia, najsilniejsza grupa wrogów prowadzona przez okręt bojowy z unikalną nazwą. Na jej unicestwienie gracze otrzymują 3 minuty.

    Warto dodać, że każda frakcja wrogów posiada kilka okrętów bojowych z własną nazwą, chociaż do misji jest zawsze losowany tylko jeden. Za zniszczenie wszystkich takich okrętów jednej rasy (oczywiście powtarzając misje kilkukrotnie) gracze otrzymują odpowiednie accolade.

    No Win Scenario

    Jest to chyba najtrudniejsza z misji dających Fleet Marks. W założeniach twórców ma nawiązywać do scenariusza "Kobayashi Maru" czyli do gry, w której niezależnie od decyzji gracz zawsze ponosi klęskę. O ile jednak uda się przetrwać w misji wystarczająco długo, to ilość zdobytych jednorazowo FM jest największa z wszystkich dostępnych zadań.

    W centrum mapy znajduje się bezbronny frachtowiec, a zadaniem pięciu graczy jest jego ochrona. Całość jest atakowana przez łącznie 10 fal wrogich okrętów, z których każda fala jest potężniejsza i składa się z silniejszych jednostek wroga. Powyżej piątej rundy jest niezmiernie trudno utrzymać się i jednocześnie bronić frachtowiec, tym bardziej, że jest on niszczony nie tylko przez bezpośrednie obrażenia przeciwników, ale również przez fale uderzeniowe powstałe po wybuchach ich statków i eksplodujących napędów warp.

    Pokonanie każdej fali daje FM w ilości odpowiadającej numerowi rundy. Czyli po pokonaniu pierwszej fali gracze dostają po 1 FM, po drugiej 2 FM, itd. Oznacza to, że teoretycznie odepchnięcie wszystkich wrogów powinno być nagradzane aż 55 FM, jednak nie wiadomo, czy komukolwiek się to udało.

    Jako dodatkową nagrodę gracze otrzymują accolade za pokonanie każdej fali powyżej piątej.
     
    Opis sugerowanej taktyki i inne wskazówki dotyczące tej misji znajdziecie w naszym poradniku: No Win Scenario

    Powyższe misje dostępne są poprzez PVE Queue i można je powtarzać co 30 minut.

    Slawek
    Moderator
    #106632

    [chapter]Naziemne misje z Tholianami - część 1[/chapter]Razem ze startem 6. sezonu STO do gry wprowadzono nową rasę - Tholian. Są do dość specyficzni wrogowie, jako jedni z niewielu nie są humanoidalni i póki co można ich spotkać tylko w jednym miejscu w galaktyce, czyli na Nukara Prime w sektorze Eta Eridani. Z nową rasą jest związanych kilka misji, za wykonanie których gracz może otrzymać nagrody, w tym nowy set przydatny do walki z Tholianami (Crystalline Shell), jak również Fleet Marks.

    Przed wyruszeniem na Nukara Prime warto zaopatrzyć się w kombinezon środowiskowy (EV Suit), ponieważ atmosfera na tej planecie jest zabójcza dla humanoidów i bez niego postać może zginąć w kilka sekund. Kombinezon można kupić za dilithium, albo dostać przy okazji misji "Boldly They Rode".

    Same misje odbywają się w dwóch miejscach: na powierzchni planety oraz w jaskiniach, a dodatkowo są one podzielone na 3 stopnie trudności. Misje łatwe bez problemu wykona jedna osoba, do średnich sugeruje się podejść w 2-3 graczy, a na trudne konieczne jest zebranie się w team pięcioosobowy. Warto dodać, że z wyjątkiem misji trudnej wszystkie zadania są wykonywane na jednej mapie i można je zaliczać jednocześnie.

    Misja łatwa: Scientific Sabotage
     

    DClKI.jpg

    Na powierzchni planety można spotkać tholiańskie urządzenia, które umożliwiają badanie i kontrolę wyrw w czasoprzestrzeni (na rysunku powyżej, po lewej). Zadaniem gracza jest znalezienie i wysadzenie dziesięciu takich urządzeń, by opóźnić postępy Tholian i by w tym czasie dowództwo mogło ocenić zagrożenie płynące z ich działań.
    Nagroda: 3 FM / 6 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 15 minut.

    Misja łatwa: Industrial Espionage
    Tholianie posiadają zapisy dotyczące wyrw czasoprzestrzennych, a nam te zapisy bardzo się przydadzą. Misja polega na zabiciu 30 Tholian i zebraniu 30 raportów naukowych (Tholian Science Report - na rysunku powyżej, po prawej).
    Nagroda: 3 FM / 6 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 15 minut.

    Misja średnia: Rescuing Redshirts
     

    OdJ1L.jpg

    Tholianie uwięzili naszych! Porwani przedstawiciele Federacji i KDF są przetrzymywani pomiędzy skałami za pomocą tholiańskiej sieci (na rysunku powyżej, po lewej), ale wystarczy jeden strzał z broni, by sieć zniknęła i by uwięziony odzyskał swobodę. Zadaniem graczy jest uwolnienie 15 osób.
    Nagroda: 6 FM / 12 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 30 minut.

    Misja średnia: Closing Doors
    Misja polega na zamknięciu 15 czasoprzestrzennych bram (rysunek powyżej, po prawej). Każda z nich jest podtrzymywana przez 3 urządzenia, do których kody mają przy sobie Tholianie. Aby zaliczyć misje należy zabić Tholian, przeszukać ich i zabrać im kody, a następnie zamknąć bramy - wyłączając wszystkie 3 urządzenia przy danej bramie.
    Nagroda: 6 FM / 12 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 30 minut.

    Misja trudna: Transdimensional Tactics
     

    UPi0g.jpg

    Misja wymagająca siły 5 graczy i polegająca na zabiciu bossa. Jest to o tyle utrudnione, że boss ma tendencję do znikania i przywoływania w tym momencie wyrw czasoprzestrzennych, przez które przybywają posiłki. Dodatkowym utrudnieniem jest miejsce w którym odbywa się walka - pomiędzy kałużami żrącego kwasu, którego poziom ciągle się podnosi i który przelewa się z kałuż.
    Nagroda: 20 FM / 25 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 20 godzin.

    Smiecho
    Participant
    #106633

    [chapter]Naziemne misje z Tholianami - część 2[/chapter]Część misji związanych z Tholianami odbywa się w jaskiniach Nukary Prime. Obowiązują tu takie same zasady, jak na powierzchni, czyli konieczność posiadania kombinezonu środowiskowego, więcej FM w określonych godzinach i podział misji na trzy poziomy trudności. Od strony fabularnej misje dotyczą statku pochodzącego z wszechświata równoległego (Mirror Universe) i przechwyconego przez Tholian.

    Różnicą w stosunku do misji na powierzchni planety jest wyraźny podział map pod kątem trudności zadań. O ile na powierzchni prawie wszystkie misje są wykonywane w jednym miejscu, o tyle w jaskiniach sytuacja wygląda inaczej. Misje łatwe wykonuje się na jednej mapie, średnie na drugiej, a trudną na ostatniej. Na szczęście w ramach jednej mapy można wykonywać jednocześnie kilka zadań.

    Misja łatwa: Indentured Dismissal
     

    xrIcQ.jpg

    Tholianie używają niewolników do rozmontowania i badania przechwyconego okrętu. Zadaniem gracza jest uwolnienie z cel 20 więźniów - wystarczy na I poziomie jaskiń odnaleźć 20 konsol (na rysunku powyżej po lewej) i je uruchomić.
    Nagroda: 3 FM / 6 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 15 minut.

    Misja łatwa: Interspacial Inquiry
    Na I poziomie jaskiń Tholianie przetrzymują załogę przechwyconego statku i nie wiadomo, ile się od nich dowiedzieli. Misja polega na okryciu, co udało się Tholianom wyciągnąć z więźniów. W porównaniu do innych zadań tholiańskich, gdzie ważna jest siła ognia, to wymaga odrobiny główkowania. Przechwyceni oficerowie pochodzą z równoległego świata i nie uznają federacyjnych wartości - mówiąc wprost: kłamią. To dlatego dojście do prawdy może chwilkę potrwać.

    Przepytywanie oficerów powinno przebiegać w kilku prostych krokach. Na początku należy oczyścić salę z Tholian, którzy tam się znajdują. Następnie trzeba porozmawiać z każdym z trzech oficerów (na rysunku powyżej po prawej), sprawdzić przedmiot znajdujący się w sali i przeczytać jego opis, a następnie wrócić do rozmowy z więźniami i porównać ich słowa z opisem przedmiotu. Czynności trzeba powtórzyć w czterech salach, by łącznie porozmawiać z dwunastoma osobami. Niestety co jakiś czas w sali pojawia się przeciwnik, ale usunięcie go nie jest trudne.
    Nagroda: 3 FM / 6 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 15 minut.

    Misja średnia: Scorched Science
     

    JMLPV.jpg

    Misja polega na odnalezieniu i zniszczeniu 30 elementów federacyjnego ekwipunku, który został ukradziony przez Tholian (na rysunku powyżej po lewej).
    Nagroda: 6 FM / 12 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 30 minut.

    Misja średnia: Reading Reconnaissance
    Dowództwo zleciło zadanie przechwycenia 40 raportów (Tholian Technology Report). Zadaniem graczy jest zabicie odpowiedniej ilości przeciwników i zebranie pozostawionych przez wroga raportów (na rysunku powyżej po prawej).
    Nagroda: 6 FM / 12 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 30 minut.

    Misja trudna: Scheduled Self Destruct
     

    fKyaI.jpg

    Jedynym sposobem na pozbycie się Tholian jest usunięcie tego, co ich przyciąga - przechwyconego okrętu. W tym celu 5 graczy powinno w najniższym poziomie jaskiń uruchomić mechanizm autodestrukcji statku (patrz rysunek powyżej). Samo włączenie destrukcji jest banalne, kłopot zaczyna się chwile później. Mechanizm ładuje się 6 minut, a w tym czasie autodestrukcję starają się wyłączyć Tholianie, którzy nadciągają w sześciu coraz potężniejszych falach. Przetrzymanie ostatniej fali i niedopuszczenie Tholian do wyłącznika kończy misję.
    Nagroda: 20 FM / 25 FM (w trakcie eventu). Misję można powtarzać co 20 godzin.

    Slawek
    Moderator
    #106634

    [chapter]Inne[/chapter]Wymienione wcześniej misje nie wyczerpują wszystkich możliwości zarabiania Fleet Marków, bowiem twórcy STO dali graczom jeszcze kilka sposobów na zarobek.

    Tholian Incursion: Mineral Matters
     

    CROxK.jpg

    Podczas misji na Nukara Prime na całej plancie można robić dwa zadania równolegle z innymi. Pierwszym z nich jest zbieranie 250 kryształów do analizy dla dowództwa. Pojawia się jednak jeden problem - zbieranie zostaje przerwane, jeśli gracz otrzyma obrażenia. Samo zbieranie kryształów przypomina kopanie dilithium na asteroidzie: jest to mini gra, w której należy obracając i zmieniając wielkość celownika uchwycić czerwony marker. Minerały wpadają co każdą sekundę, której celownik pokrywa się z markerem, a im dłużej trwa zbieranie, tym więcej kryształów się otrzymuje.

    Za zebranie 250 minerałów otrzymać można 10 FM. Drobna uwaga: misja nie zawsze jest dostępna - czas, w którym można ją rozpocząć jest losowy, więc jeśli nie ma jej w danym momencie, to można próbować później.

    Tholian Incursion: Thinning the Hive

    Samo zabijanie Tholian jest również nagradzane. Przyjęcie misji "Thinning the Hive" powoduje, że gracz otrzymuje 10 FM po zabiciu 50 Tholian, a także 15 FM po zabiciu 100 i 250. Jest to drugie po "Mineral Matters" zadanie, które można wykonywać równolegle z innymi misjami tholiańskimi zarówno na powierzchni, jak w i jaskiniach. Ponadto na dokładnie tej samej zasadzie misja nie zawsze jest dostępna.

    Officer of the Watch (Daily)
     

    mqkWB.jpg

    Na głównym poziomie bazy floty znajduje się oficer pełniący służbę na wachcie (rysunek powyżej). Rozmowa z nim daje zadanie nagradzane 5 FM, przy czym to zadanie jest losowane z puli dostępnych misji związanych z bazą. Czynności do wykonania są krótkie i mogą dotyczyć:

    • inspekcji kadetów - każdy z rekrutów ma jakieś uchybienie, które należy wychwycić,
    • analizy stanu uzbrojenia - na poziomie taktycznym znajdują się szafki, a ich zawartość należy porównać z wpisem komputera pokładowego,
    • skanu pobliskich transportów w poszukiwaniu kontrabandy,
    • itp.

    Misję można powtarzać co 20 godzin.

    Fleet Tribble
     

    2fe780422e329376778c757.jpg

    Za pomoc w testach gry przed startem sezonu 6 gracze otrzymali unikalnego tribbla, który może dawać 1 FM na godzinę. Zwierzątko jest dostępne jedynie dla tych, którzy na początku lipca 2012 roku spędzili trochę czasu na serwerze testowym i ukończyli przynajmniej jedną misję na Nukarze Prime co oznacza, że lista szczęśliwców jest zamknięta i inne osoby nie będą już miały możliwości otrzymania tribbla.

    Misje Duty Officers

    Kolejną z możliwości zarobienia Fleet Marków jest jedna z misji oficerów pokładowych (Duty Officers) - ośmiogodzinna "Fleet Reports". Jej wykonanie zamienia 10 tysięcy nadmiarowych punktów commendation dowolnej kategorii na 75 FM przy pomyślnym ukończeniu zadania, lub nawet 100 FM przy krytycznym sukcesie. Nadmiarowość oznacza tutaj, że wykorzystać można punkty powyżej 100 tysięcy nie zmniejszające rangi commendation. Innymi słowy jeśli gracz posiada 110 tysięcy punktów, to 10 tysięcy może zamienić na FM, ale mając 109 tysięcy już nie można nic zrobić.
     

    X89XH.jpg

    Misję można znaleźć w konsoli znajdującej się w bazie floty, w pomieszczeniu z oficerem wachtowym (rysunek powyżej).

    Borg Invasion of Defera

    Ostatnią z możliwości zarobienia Fleet Marków są misje na Deferi, które gracze znają już od ponad roku. Każda z misji od niedawna daje w nagrodę Fleet Marki w wysokości zależnej od poziomu trudności: za zadania łatwe jest to 3 FM (6 FM w trakcie eventu), za średnie 6 FM (12 FM w trakcie eventu), a za trudne 20 FM (25 FM W trakcie eventu).
     

    Słowo na koniec

    Cryptic co chwilę wprowadza zmiany. Od rozpoczęcia sezonu 6 w ciągu zaledwie miesiąca kilkukrotnie zmieniano sposoby zarabiania FM, jak i ich ilość w nagrodach. Trudno jest określić, czy przedstawione powyżej sposoby na zarabianie Fleet Marków będą niedługo aktualne, ale póki co jest to pełny obraz. I jak na razie FM mocno się przydają...

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram