Forum Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl Uniwersum Gry, porady i taktyka Krótki poradnik początkującego gracza

Krótki poradnik początkującego gracza

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • horacy86
    Participant
    #6607

    Pierwsza sprawa zanim zaczniesz prosić innych o pomoc i dziwić się, że jesteś ignorowany albo ktoś się na Ciebie denerwuje ? przejdź tutorial i czytaj informacje jakie są podczas niego podawane. Wiele z pytań pojawiających się na czacie zostało w nim szczegółowo wyjaśnionych.

    1. Buildy

    Niema, nie było i nie będzie najlepszego ani uniwersalnego buildu. Umiejętności w jakie inwestujecie powinny odzwierciedlać wasze podejście do gry. Część osób preferuje inwestowanie w obrażenia, inny wybierze wzmacnianie skili których używa, a ktoś trzeci skupi się na zwiększaniu swoich odporności. Pograjcie trochę, zobaczcie co wam pasuje i wtedy decydujcie się jak poprowadzić swoją postać. Osiągnięcie maksymalnego poziomu w tej grze nie zajmuje wiele czasu więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby poeksperymentować swoją pierwszą postacią, a dopiero kolejne tworzyć wiedząc już co i jak.

    2. Kariery i typy okrętów

    Kariera jaką wybieracie w żaden sposób nie ogranicza wyboru okrętu jakim macie latać. Nie ma nic złego w taktyku latającym krążownikiem albo naukowcu pomykającym eskortowcem. Wybierając swoją karierę dostajecie zaledwie kilka umiejętności, większość będą dawać wam wasi oficerowie. Wybierzcie taktyka jeżeli chcecie dodać trochę dps-ów do swojej gry. Inżyniera, jeżeli chcecie kilka dodatkowych heali, a naukowca jeżeli chcecie dodatkowe debufy i pety.

    3. Okręty i uzbrojenie

    Eskortowce ? największy dps, zwłaszcza w pierwszym ataku (co może oznaczać, że drugi nie będzie już potrzebny) uzyskacie skupiając się na działkach i torpedach. 1XDual Heavy Cannon, 2xHeavy Cannon i 1xTorpedo Launcher z przodu oraz 2xTurret z tyłu wzmocnione umiejętnościami Cannon Rapid Fire oraz Torpedo High Yield pozamiata większość przeciwników. Pamiętajcie tylko, że mimo iż mało co jest w stanie przeżyć przed wami, to obrażenia jakie zadajecie w pozostałych strefach są śmiechu warte, no ale po to eskortowce mają taką zwrotność.

    Można zamontować także Dual Beam z przodu ale zmniejszy to wasz dps, a Beam Overload ? mimo iż bardzo mocna umiejętność ? oznacza utratę energi w broni (czyli mniejszy dps zanim ta energia się nie zregeneruje).

    Krążowniki ? tutaj sprawa jest dość prosta. Zakładacie tyle Beam Array ile się da, ewentualnie dodając wyrzutnię torped z przodu i z tyłu (albo miny). Latając krążownikiem prawie cały czas staracie utrzymać przeciwnika na waszej burcie (bo tam będziecie zadawać maksymalne obrażenia przy tym układzie). Przy waszej zwrotności ustawienie się dziobem albo rufą do przeciwnika będzie co najmniej męczące.

    Statki badawcze ? macie tutaj nieco większy wybór niż w przypadku krążowników bo wasze statki skręcają trochę lepiej niż mucha w smole. Z przodu możecie zainwestować w Dual Beam ? zwłaszcza jeżeli korzystacie z umiejętności naukowych które mają ograniczony kąt działania, skoro i tak musicie wycelować dziobem w kogoś żeby je odpalić to czemu nie dodać do tego trochę dps-a?

    Jeżeli mówimy o torpedach to wystrzelenie z każdej wyrzutni powoduje włączenie cooldowna na wszystkich pozostałych więc nie możecie wystrzelić (bez użycia skili) więcej niż jednej torpedy na raz. Nie oznacza to iż nie można zapakować np. 2 wyrzutni torped fotonowych. Można zapakować maksymalnie (tak żeby nie tracić dps więc każda wyrzutnia strzela tak często jak to możliwe) to 2 fotonowe, quantum lub plasma i 3 Transphasic oraz Chroniton.

    Jeżeli chodzi o typ uzbrojenia (fazery, plasma, distruptor itd.) to starajcie się używać tylko jednego rodzaju na raz. Jeżeli będziecie mieszać i latać z różnymi typami broni, zwiększy to ilość energii jaką one żrą. Dodatkowo prędzej czy później traficie na konsole zwiększające obrażenia od danego typu energii, są 2 rodzaje takich konsol. Jedne zwiększają obrażenia dla wszystkich broni energetycznych, drugie tylko dla jednego typu. Różnica polega na tym, że te drugie dają o wiele większe bonusy więc warto zdecydować się na jeden rodzaj energii. Jeżeli chodzi o torpedy/miny to sprawa z konsolami jest identyczna (tyle że są to inne konsole) natomiast jeżeli chodzi o pobór energii przy strzelaniu nie ma znaczenia nawet jeżeli każda torpeda jest innego typu.

    4. Umiejętności

    Tutaj podam tylko kilka umiejętności nad którymi możecie się zastanowić, zawsze bierzcie te które wam odpowiadają i jeżeli pasują one do waszego stylu gry nie dajcie sobie wmówić, że są złe.

    Umiejętności inżynierskie:

    Auxiliary to Structural ? mały heal kadłuba i wzrost odborności ? nic interesującego gdyby nie jedna sprawa ? malutki cooldown dzięki czemu możecie odpalać tę umiejętność co 15 sec. I nagle ten heal robi się całkiem duży, żeby nie wspomnieć, że prawie cały czas macie redukcję obrażeń kadłuba.

    Reverse Shield Polarity ? I'm Alive! - przynajmniej przez kilka sekund dłużej. Zamiast niszczyć wasze tarcze broń energetyczna przeciwników będzie je regenerować ? super zwłaszcza jeżeli atakuje was masa mobów/team przeciwnika. Niestety ma jeden duży minus ? strasznie długi cooldown, mimo to rzecz warta uwagi zwłaszcza w pvp/stf.

    Extend Shields ? regeneruje tarcze i zmniejsza obrażenia jakie otrzymują. Jeżeli latasz w drużynie ? coś za co inni gracze będą Ci bardzo wdzięczni, inni bo nie możesz użyć tego na sobie 🙁

    Umiejętności naukowe:

    Hazzard Emitters ? nieźle was wyleczy i doda wam na krótko parę punktów do odporności, a najlepsze jest to że do tego usunie kilka nieprzyjemnych dotów (macie dość romulańskich torped plazmowych? Coś dla was).

    Jam Sensors ? najbardziej użyteczne kiedy musicie zwiać przed kimś w pvp choć w pve też się przydaje ? zwłaszcza kiedy walczymy z kilkoma przeciwnikami ? odpalamy to w jednego i mamy chwilę spokoju żeby zmasakrować jego kumpli. Pamiętajcie tylko, że jeżeli będziecie atakować cel który zjamowaliście ? przerwie to działanie tej umiejętności po przekroczeniu (niewielkiej) ilości punktów.

    Polarize Hull ? padły wam osłony? Ta umiejętność zapewni wam redukcję obrażeń (tylko kadłuba) ale używana jest przede wszystkim żeby wyrwać się z Tracktor Beamów ( i przez zwiewających klingonów w pvp).

    Science Team ? duży heal osłon i niweluje działanie kilku nieprzyjemnych skili jak Jam Sensors albo Viral Matrix.

    Umiejętności taktyczne:

    Beam Overload ? jeżeli latasz na beamach ? coś czemu trudno się oprzeć. Zwłaszcza jeżeli chcesz zobaczyć jak jednym atakiem wyciągasz 16 tys. obrażeń. Jeden ból ? żre masę energi do broni więc lepiej żebyś miał konsole albo skile które pomogą ci tą energię odzyskać.

    Torpedo High Yield ? zamiast jednej torpedy wystrzelisz +1 za każdy poziom umiejętności (albo jedną napakowaną w przypadku torped plasmowych/trikobaltowych, tylko, że te można namierzyć i zestrzelić). Mało? Poślij taką serię komuś komu właśnie padły osłony, wtedy pogadamy.

    Cannon Rapid Fire ? jeżeli latasz z cannonami ? chcesz to mieć, przez kilka sekund będziesz wystrzeliwał więcej pocisków ze WSZYSTKICH swoich działek naraz.

    Attack Pattern Omega ? wszystko w jednym. Buff obrażeń, odporności, szybkości, zwrotności, obrony (trudniej Cię trafić) i masz gdzieś Tracktor Beamy. Chcieć czegoś więcej? Może krótszego cooldownu albo żeby przeciwnik tego nie miał ^_^.

    Jeżeli chcecie żebym coś dopisał to pytajcie.

    Gaello
    Participant
    #103548

    Świetny poradnik. Czegoś takiego właśnie szukałem :)ps. Na końcu 2. punktu chyba miałeś na myśli inżyniera, a nie taktyka ^^

    horacy86
    Participant
    #103549

    Fakt :blush:

    Reyden
    Participant
    #103552

    Dodał bym kilka skilli które czasami dość mocno pomagają :

    Tact

    Beam fire At Will / Canon Scatter Volley / Torpedo Spread - czyli atakujemy kilku przeciwników ( max. chyba 4 ) na raz , warto użyć jak walczymi z myśliwcami czy inną drobnicą ( Bopy czy fregaty które latają po 3 ) - czasami po użyciu TS z 3 przeciwników zostaje jeden z osłabionymi tarczami .

    Tactical Team - zapewnia przez 10 sekund autorotacje mocy osłon do aktualnie atakowanych osłon .

    Sci

    Feedback Pulse - generuje sprzężenie zwrotne które oddaje spowrotem trafienia , każde trafienia z działa energetycznego jest oddawane do przeciwnika . Działa przez 15 s .

    Tachyon Beam - strzelamy wiązką tachionów z deflektora - osłaba trochę osłony wroga .

    Tractor Beam - Zatrzymuje cel w miejscu , nie pozwala na aktywację maskwoania , do tego daje małe obrażenia kinetyczne ( 5-10 DMG ) .

    Inżynier

    Aceton Field - zmniejsza uszkodzenia zadawane przez wrogą broń energetyczną o 50% , do tego daje małe obrażenia od promieniowania .

    Directed Energy Modulation - zwiększa przebijalność bronii energetycznej przez osłony .

    5 . Osłony

    W grze mamy 5 typów osłon .

    Standardowe - typ osłon mający zbalansowane statystyki .

    Covariant - Im moc jest o 10% większa niż standardowych ale regenerują się o 25% wolniej .

    Paratriniczne - najpoteżniejsze osłony ale regenerują się najwolniej . Można je zdobyć jako jedną z nagród w misji Past Imperfect lub Second Star to the Right, Straight on 'til Morning ( odpowiednio FED I KDF ) . Inm wyższy poziom mamy tym dostaniemy lepszy model .

    Regeneracyjne - typ osłon o zwiększonym poziomie regeneracji - 25% więcej regeneracj ale 10% mniej mocy niż osłony standardowe .

    Resiliant - typ osłon o podwyższonej odporności - w zamian za większą odporność czas regeneracji i pojemność mniejsza o 5% .

    Dodatkowo każda z osłon może mieć następujące suffixy :

    Cap - pojemność większa o 10% .

    Reg- regeneracja większa o 10%

    Dis/Pha/Pla/Pol/Tet/Ap - ten dopisek oznacza że dany typ osłon ma obrażenia zredukowane o 20% od danego typu bronii - odpowiednio Disruptory/Fazery/Plazma/broń polaronowa/broń tetrionowa/broń antyprotonowa .

    Jeszcze kilka słów o Common/Uncommon/Rare/Veryrare .

    Osłony typu Common nie mają żadnych suffixów , uncommon ma 1 , Rare 2 a Very Rare 3 , Rare i Very Rare mogą mieć suffixy wieloktortne np. Cap3 czy Reg3 - co oznacza pojemność/regenerację większą o 30% .

    horacy86
    Participant
    #103553

    Pamiętajcie tylko, że Feedback Pulse I jest prawie bezużyteczny - procent obrażeń jaki odbija w przeciwnika jest po prostu śmieszny.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram