Forum Rozmowy (nie)kontrolowane Mesa Klingońskie Sztuki Walki - qulro'

Klingońskie Sztuki Walki - qulro'

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • Kahless
    Participant
    #3525

    UWAGA !!! JEST TO TYLKO PRÓBA STWORZENIA TEORETYCZNEGO PODRĘCZNIKA DLA KLINGOŃSKICH ZAŁOGANTÓW.

    Żadne Klingońskie sztuki walki nigdy nie były zbyt szczegółowo opisywane, więc jest to raczej prowokacja was do nowej zabawy CZYSTO TEORETYCZNEJ !!! i nic co zostanie tu opisane nie powinno być w żaden sposób wykorzystane praktycznie !!!

    qulro' - NIE JEST DLA LUDZI !!!

    }}} Moderatorów proszę o nie zmienianie powyższego tekstu ze względów bezpieczeństwa. {{{

    "qulro' - Ta sztuka walki stawia tylko i wyłącznie na siłę i wytrzymałość. Kiedy klingoni nawiązali pierwsze kontakty z innymi rasami odkryli o ile tymi dwoma cechami przewyższają nieomal wszystkie z nich. qulro' było więc skierowane do walki właśnie z nimi. Dominująca rolę odgrywają tu ciosy rękami, nogi maja najczęściej za zadanie jedynie zdekoncentrowanie przeciwnika przed ciosem pięścią. Do obrony stosuje się twarde bloki (bez amortyzacji ciałem), uników natomiast się nie stosuje. Uderzenia zazwyczaj są zamaszyste, stworzone tak aby zbić ewentualną gardę przeciwnika i dosięgnąć celu jakim najczęściej jest głowa."

    (Inspiracją do tego posta jest cytat ze str.: http://betleh.klingons.eu.org)

    gulro' - w wolnym tłumaczeniu - Ognista Pięść - wyraz niekanoniczny.

    qulro' - PRZEWODNIK BOJOWY DLA ZAŁOGANTÓW KLINGOŃSKICH SIŁ OBRONNYCH

    WPROWADZENIE

    Ten krótki przewodnik jest przeznaczony dla Załogantów Klingońskich Sił Obronnych jako podstawowe wprowadzenie do wyższych stopni wtajemniczenia i przygotowania do walki.

    qulro' jest obecnie jednym z najskuteczniejszych systemów Klingońskich sztuk walki. Utworzono go w początkowych latach ekspansji Imperium i w późniejszym okresie doskonalony przez wybitnych wojowników z oddziałów specjalnych.

    Przeznaczenie - walka bezpośrednia-abordażowa, w ciasnych pomieszczeniach, korytarzach technicznych itp.

    Cel - szybkie unieszkodliwienie przeciwnika lub przeciwników różnych gatunków, przy użyciu "gołych rąk" lub przedmiotów znalezionych "pod ręką".

    qulro' to nie tylko walka wręcz, ponieważ zaawansowane szkolenie obejmuje też użycie białej broni, dynamiczne ćwiczenia strzeleckie a nawet budowę i zakładanie pułapek.

    WYPOSAŻENIE

    Oprucz standardowego pistoletu dezruptorowego - nlSwl'Hlch, który zastąpił w 2270 r. czasu ziemskiego - starszy model chu'nlSwl'Hlch, jednostki abordażowe używają broni białej - D'K tahg. Natomiast jeśli przewidziane jest ciężkie starcie, lub walki toczą się na tereniewrogiej bazy - dodatkowo wyposaża się wojowników w mekleH.

    .

    Pamiętaj!!! - jeśli atakujesz - atakujesz ciągle, agresywnie, z furią, bez litości, użyj swojego ciała jako masy dającej siłę uderzeniom, okładaj wroga najsilniejszymi ciosami jakie możesz wyprowadzić, kop na strefę kroku (większość gatunków ma w tym miejscu czuły punkt), atakuj nos, oczy, krtań, splot słoneczny i inne wrażliwe miejsca rozsiane po całym ciele - tam gdzie najbardziej boli - dopóki agresor nie leży na ziemi i tak, żeby się z niej szybko nie podniósł.

    ROZGRZEWKA:

    Zasadniczo stosuje się trzy podstawowe kierunki rozgrzewek - zależy ona od tego, co chcesz dalej robić.

    Jeśli chcesz:

    - podnosić kondycję, powinna być dosyć forsowna (dużo biegania, biegania z gardą, pompek, brzuszków, przysiadów, etc.)

    - ćwiczyć dalej same techniki, przez długi czas - zrób mniej forsowną rozgrzewkę tak, aby starczyło Ci sił na długi trening.

    - ćwiczyć np. wysokie kopnięcia - połóż nacisk na nogi (wszelkie rozciągające ćwiczenia)

    - rozgrzewaj się zawsze od dołu do góry, lub odwrotnie - nigdy nie rozgrzewaj przypadkowych części ciała.

    Jest jeszcze trening specjalny, obejmujący szkolenie bojowe w warunkach nieważkości oraz walkę w tunelach technicznych.

    TRENING 1

    (pozycja bojowa i trzymanie gardy - yoD Hub)

    POZYCJA BOJOWA:

    Stań jak do gry w ziemską siatkówkę (jeśli jesteś praworęczny, lewa noga do przodu, palce prawej nogi i pięta lewej są w jednej, poziomej linii) obie nogi pod tułowiem - nie "rozkraczaj" się.

    GARDA:

    Stoisz w pozycji bojowej,

    - palce prawej ręki na wysokości ust, łokieć zasłania żebra, dłoń około 10cm od głowy (nie bliżej, ponieważ w czasie walki możesz otrzymać odbity cios w twarz swoją własną gardą)

    - lewa dłoń ok. 10 cm dalej niż prawa - kąt ramienia i przedramienia lewej ręki musi być większy niż 90 stopni.

    Może pomyślisz ze tak daleko wysuniętą lewą ręką nie zadasz np. lewego prostego - Zdziwisz się z czasem gdy będziesz zadawać ciosy w cel odległy od pięści o np. 5 cm.

    Garda ułożona w ten sposób daje optymalną ochronę głowy - lewa ręka stanowi pierwszą strefę obrony, prawa drugą. Jeśli lewa ręka nie zablokuje ciosu - zawsze masz drugą szansę.

    UWAGI:

    * nigdy nie trzymaj zaciśniętych pięści, trzymając gardę - marnujesz energię i cenne siły;

    * nie zasłaniaj gardą przeciwnika, trzymaj ją poniżej oczu.

    * wbrew pozorom prawidłowe trzymanie gardy (szczególnie podczas wyprowadzania ciosów) nie jest rzeczą łatwą - ćwicz przed lustrem jak najszybsze "postawienie" prawidłowej gardy, naucz się z nią biegać, unikać ciosów (odchylając głowę na boki, do tyłu - jeśli do tyłu, broda do klatki piersiowej), pochylaj się do przodu (głowa na wysokości brzucha), wykonuj okrężne ruchy tułowia, cały czas kontrolując ułożenie rąk.

    TRENING 2

    (ciosy proste - mup nap)

    LEWY PROSTY:

    Stań w pozycji bojowej, skontroluj pozycję i gardę.

    Prawidłowo zaciśnięta pięść - to kciuk do połowy "schowany" w dłoni.

    Rękę z zaciśniętą pięścią trzymaj prosto (nadgarstek) - nie na boki, do dołu, góry - bo nabawisz się bardzo bolesnej kontuzji.

    NAJWAŻNIEJSZE: wszystko rób WOLNO, wyprowadzenie ciosu może trwać nawet KILKA SEKUND - nie rób tego -"na pałę" - ucz się robić wszystko w żółwim tempie - prędkość przyjdzie z czasem.

    Lewy prosty wyprowadzasz "idąc najkrótszą drogą" do np. podbródka przeciwnika.

    Prosty to nie sierpowy, łokieć nie może być z boku, jest cały czas "pod" ręką.

    Wyprowadzając lewy prosty - skręć całe ciało (barki, tułów, biodra, lewą nogę - tak żeby tylko palce dotykały podłoża). Jest to bardzo ważne, ponieważ daje prostemu dużo większą siłę, a dobrze wyprowadzony cios skończy się nokautem.

    Pracuj całym ciałem!

    Skręcając się - zasłaniasz barkami szczękę - bardzo ważne aby podczas atakowania nie odsłaniać się!

    Uderzaj dwoma największymi kostkami - wtedy cała "masa" i siła uderzenia będzie skoncentrowana tylko w dwóch punktach.

    Wyprowadzając lewy prosty obserwuj prawą rękę - czy nadal trzymasz prawidłową gardę zasłaniającą szczękę z prawej strony.

    Zawsze atakuj "za cel" a nie "w cel" - wyobraź sobie ze cel jest w środku głowy przeciwnika, lub w środku tarczy - nie zatrzymuj ciosu, gdy dotrze do celu - masz mu dać pełną prędkość i siłę!

    Po ciosie szybko cofaj rękę do gardy.

    PRAWY PROSTY:

    Analogicznie.

    TRENING 3

    (ciosy proste - ćwiczenia w parach)

    ĆWICZENIE 1:

    Partner robi z dłoni "tarczę" - atakujesz pojedynczymi ciosami (raz prawa ręka, raz lewa), po każdym skontroluj pozycję. Gdy Ty robisz tarczę, zwróć uwagę partnerowi, co robi źle, staraj się mu pomóc.

    Ciosy wyprowadzaj BARDZO wolno - uważnie obserwuj swoją pozycję, zaraz po ciosie cofaj rękę do gardy.

    ĆWICZENIE 2:

    To powtórzenie ćwiczenia pierwszego, jednak po lewym prostym - gdy ręka wraca do gardy - wyprowadzasz prawy prosty - rób wszystko b. wolno, kontroluj pozycję.

    ĆWICZENIE 3:

    Zmień pozycję - prawa noga do przodu, prawa ręka zaczyna - musisz czuć się swobodnie w każdej pozycji a nie tylko w niektórych.

    Dużo czasu poświęć temu, co Ci gorzej wychodzi - np. prawy prosty - lewy prosty - jeśli czujesz się "dziwnie - nienaturalnie" wykonując tą kombinację i lepiej wychodzi Ci połączenie lewy prosty - prawy prosty - poświęć tej technice więcej czasu.

    TRENING 4

    (poruszanie się z gardą i ciosy proste)

    ĆWICZENIE 1:

    "Chodzenie z gardą"

    Gdy trzymasz gardę i chcesz wykonać krok do przodu - najpierw lewa noga, potem dostawiasz prawą.

    Gdy chcesz wykonać krok do tyłu - najpierw prawa noga, potem dostawiasz lewą.

    Gdy chcesz zrobić krok w lewo, najpierw lewa noga, dostawiasz prawą.

    Gdy chcesz zrobić krok w prawo, najpierw prawa noga, dostawiasz lewą.

    ĆWICZENIE 2:

    Atakujesz w powietrzu (lub w parach) pojedynczymi ciosami, po każdym skontroluj pozycję,

    gdy wyprowadzasz lewy prosty, robisz lewą nogą krok do przodu, dostawiasz prawą nogę (zmieniaj ręce i pozycje).

    ĆWICZENIE 3:

    Wykonujesz ćwiczenie 2, po lewym prostym, gdy dostawiasz prawą nogę, wykonujesz prawy prosty (zmieniaj pozycje).

    ĆWICZENIE 4:

    Gdy się cofasz w czasie walki - atakuj - nigdy nie cofaj się "biernie".

    Gdy się cofasz ze standardowej pozycji (lewa noga z przodu) - najpierw robisz krok do tyłu prawą nogą, jednocześnie wykonujesz prawy prosty, krok do tyłu lewą nogą, lewy prosty.

    TRENING 5

    (łokcie - DeSqulvDu')

    Dobrze wyprowadzony cios łokciem może spowodować nokaut lub śmierć przeciwnika.

    LEWY ŁOKIEĆ (atak frontalny):

    Łokieć idzie "do góry" i do przodu, po zakrzywionym torze - zanim będzie on zupełnie przed Twoją twarzą, musi być na wysokości nosa.

    Przed wyprowadzeniem łokcia nie cofaj ręki - to nie jest cios "zamachowy" - wyprowadzasz go prosto z gardy.

    Bardzo ważne jest, abyś skręcał całe ciało jak przy ciosach prostych - dzięki temu po jednym dobrym łokciu będzie "po walce".

    PRAWY ŁOKIEĆ:

    Analogicznie.

    UWAGA:

    * nie zaciskaj pięści przy uderzaniu łokciami - zmniejszy to szybkość i skuteczność ciosów.

    LEWY ŁOKIEĆ (atak boczny):

    Nogi mogą być obok siebie, lub jak w pozycji bojowej.

    Łokieć najpierw idzie ostro do góry (przedramię ma być poziomo), potem dopiero w bok, z jednoczesnym skrętem całego ciała (prawa noga stoi tylko na palcach), barkiem zasłaniasz twarz.

    PRAWY ŁOKIEĆ (atak boczny):

    Analogicznie.

    LEWY ŁOKIEĆ (atak w tył):

    Wyprowadzasz podobnie do ataku bocznego, jednak łokieć nie idzie na samym początku "ostro w górę", lecz łagodniej - chociaż technikę możesz wykonać tak jak w ataku bocznym - Twój wybór. Skręcasz mocno tułów, lewym barkiem osłaniasz twarz.

    PRAWY ŁOKIEĆ (atak w tył): Analogicznie.

    TRENING 6

    ("torpedy" - cha)

    Dobrze wyprowadzona "torpeda" może spowodować nokaut lub śmierć przeciwnika.

    LEWA TORPEDA (atak frontalny):

    Pozycja bojowa (wiadomo, że zawsze musisz być w pozycji bojowej - ostatni raz to piszę;).

    Trzymasz gardę, lewą dłoń cofasz (tak, aby kciuk był w okolicy ucha), jednocześnie zaciskając pięść.

    Uderzasz do przodu, skręcając ciało jak przy ciosach prostych. Użyj swojej masy aby nikt nie mógł łatwo zatrzymać tak wyprowadzonej "torpedy".

    PRAWA TORPEDA (atak frontalny):

    Analogicznie.

    LEWA TORPEDA (atak boczny):

    Wykonujesz go tak jak cios łokciem w bok, jednak ręka ma być wyprostowana, lub prawie wyprostowana.

    PRAWA TORPEDA (atak boczny):

    Analogicznie.

    LEWA TORPEDA (atak w tył):

    Tak samo jak atak łokciem w tył, gdy przedramię jest już w poziomie, prostujesz je na długo zanim pięść dotrze do celu.

    PRAWA TORPEDA(atak w tył): Analogicznie.

    TRENING 7

    (pierwsza "walka z cieniem" - QIb may)

    Walka z cieniem jest bardzo ważną umiejętnością w qulro' - dzięki niej nabierzesz płynności w wykonywaniu technik, nauczysz się zadawania "ciągu" uderzeń, jeden po drugim, co prawie zawsze po takiej "serii" skończy się nokautem przeciwnika.

    "Walka z cieniem" jest tzw. walką 360 stopni - zarówno obroną jak i atakiem.

    Musisz mieć oczy dookoła głowy

    Używaj tylko technik z poprzednich treningów - nie rób jakiś zbędnych akrobacji, wykonuj serie ciosów - nigdy nie kończ na pojedynczym, lub 2-3 uderzeniach. Po Twojej serii przeciwnik ma LEŻEĆ i być w takim stanie, żebyś mógł się spokojnie oddalić bez nerwów że wstanie i wbije Ci 20 cm stali między żebra lub wypali Ci flaki disruptorem.

    UWAGI:

    * używaj różnych technik - musisz zaskoczyć przeciwnika: otwarta dłoń, głowa, łokcie, torpedy (w przyszłości sierpy, haki, kopnięcia, chwytanie, duszenia etc.).

    * tempo może być wolne, ale techniki muszą być widoczne i dobrze wykonane.

    TRENING 8

    (chwyty - do tego dążysz atakując w qulro')

    W qulro' starasz się być w miarę blisko przeciwnika. Rzadko schodzisz do tzw. "walki w parterze". Dlaczego? Na obcym statku gdybyś walczył w parterze - najpewniej agresorowi przybiegliby na pomoc "koledzy", dostałbyś kopniaka w twarz, strzał w potylicę, lub parę noży w żebra. Parter na statku nie ma większego zastosowania.

    Jest natomiast o wiele skuteczniejsza metoda - starasz się rozwiązać wszystko na stojąco - przez bliską walkę - chwytając przeciwnika, używając "torped" i łokci, zadając ciosy "do skutku", czyli dopóki agresor może się jeszcze podnieść - oczywiście użyte techniki zależą od tego gdzie ma miejsce starcie (wąskie korytarze, zaułki pomiędzy towarem w doku itp.) i z jakim gatunkiem walczysz.

    ĆWICZENIE 1:

    Ćwiczysz w parze, uderzasz parę prostych (razem z krokami w przód), po czym gdy jesteś bliżej "wchodzą łokcie" w końcu chwytasz przeciwnika za bark rękoma, "naciągasz" go na siebie i w dół, kopiesz bliższą nogą w strefę kroku 2 - 3 razy, po czym gdy już jest bardzo pochylony, uderzasz łokciami i "torpedami" w głowę.

    ĆWICZENIE 2:

    Tak samo jak w ćwiczeniu 1, jednak po kopnięciach w strefę kroku podcinasz przeciwnika (MUSI BYĆ POCHYLONY!) - jeśli jego głowę masz koło prawej strony ciała, podcinasz jego prawą stopę swoją prawą stopą, po czym możesz założyć duszenie.

    TRENING 9

    (wychodzenie z duszenia stojąc)

    DUSZENIE OD PRZODU:

    - chwytasz za nadgarstki, zrywasz duszenie, trzymasz jego ręce na swojej klatce piersiowej ? dwie ręce mniej ? dwa problemy mniej. Jednocześnie wykonujesz kopnięcie w strefę kroku kolanem;

    - lewą (lub prawą) ręką puszczasz jeden nadgarstek, przekładasz pod odpowiednia ręką partnera, atakujesz podstawą dłoni w podbródek, lub szczękę, palcami na twarz i oczy;

    - dowolne wykończenie akcji.

    DUSZENIE OD BOKU (z lewej strony):

    - chwytasz prawą ręką jego lewy nadgarstek, zrywasz po skosie, w dół, w kierunku ?od partnera? (tak, aby się pochylił w Twoim kierunku), przytrzymujesz jego rękę na swojej klatce piersiowej, z jednoczesnym ugięciem nóg i atakiem druga ręką na strefę kroku;

    - po ataku przekładasz lewą rękę pod pachą partnera, zaginasz ją tak aby przedramię było ustawione pionowo;

    - lewą nogą kopiesz na strefę kroku;

    - prawą ręką wykonujesz kilka prostych;

    - dowolne wykończenie akcji.

    DUSZENIE OD TYŁU (wyjście w prawą stronę):

    - rękoma zrywasz duszenie, przytrzymujesz prawą ręką prawy nadgarstek partnera, jednocześnie robiąc krok prawą nogą po skosie (na zewnątrz) i do tyłu tak, aby odsłonić strefę kroku partnera;

    - atakujesz na strefę kroku;

    I tu jest kilka możliwości:

    zakończenie 1:

    - prawą nogą robisz krok do przodu, lewą wykonujesz kopnięcie do tyłu(w kolano, strefę kroku, brzuch);

    zakończenie 2:

    - lewą ręką łokieć w tył (na twarz/podbródek/krtań), odwracasz się, łapiesz za bark, wykańczasz akcje ? według uznania.

    C.D.N...

    Wielkie dzięki bywalcom trekowego IRCa, za pomoc w edycji powyższego tekstu.

    W szczególności, dziękuję flr i Piotr'owi 🙂

    J.L.Picard
    Participant
    #54843

    Mam tylko nadzieję ,że jest to tylko opis jakiegoś Startrekowego boksu wymyślonego przez fanów a nie prawdziwe porady dotyczące bicia sie. Bez obrazy, ale odradzam używanie tych technik w sytuacji "ulicznej".

    Dalek
    Participant
    #54855

    Eeee po co się tego uczyć. Kirk Klingonów załatiwał jak chciał.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram