Coen, chyba odniosłeś mylne wrażenie. Cytuję fragment wywiadu na podstawie którego napisano newsa:
Eurogamer: It sounds like Monster Play from Lord of the Rings Online, which unlocks at 10 and provides a 'nasty' faction for the good guys to fight in PvP - at the appropriate levels. Is that what you're doing?
Craig Zinkievich: No, we'll be offering full-on character advancement: you will create a Klingon player, you will have his ship, he will level up. The content that they will be experiencing is a lot more focused on PvP - fighting the Federation, fighting House versus House within the Klingon empire. So it is a full-on character with advancement, with items, with bridge officers as well. So it's a lot more than the Monster Play.
To że Klingoni będą bardziej nakierowani na rywalizację z innymi graczami - zarówno konkurencyjnymi rodami jak i Federantami, nie jest chyba wielkim zaskoczeniem. Nie można jednak z tego wysnuć wniosku, że Klingoni będą niegrywalni, jak to zasugerowałeś w tytule posta. Moim zdaniem za wcześnie jeszcze na zbyt radykalne oceny, sami gracze mogą sprawić (niezależnie od mechaniki), że granie Klingonami będzie ciekawe.
W dalszej części wspominana jest możliwość dodania kolejnych grywalnych frakcji, takich jak Romulanie czy Kardasjanie.