Forum › Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl › Artykuły › Dyson Sphere Battlezone, czyli w co się bawić z dinozaurami
Tagged: misje
Ze startem ósmego sezonu do dyspozycji graczy oddano nowe mapy powiązane ze sferą Dysona: dwie "kosmiczne" i jedna naziemna, z których ta ostatnia okazała się całkiem niezłym źródłem dilithium. Mapa jest dostępna dla graczy, którzy ukończyli misję "Sphere of Influence". Najłatwiej się do niej dostać poprzez Transwarp do Solanae Dyson Sphere Allied Space (o ile gracz ma już pierwszy poziom reputacji Dyson Join Command), ale można się tam też dostać za pomocą bramy w sektorze Tau Dewa.
W centrum mapy znajduje się transporter oraz komandor Arnold - NPC rozdający misje (o nich za moment). Mapa jest podzielona na 3 obszary: Park (północny zachód), City (wschód) i Outskirts (południowy zachód), a każdy z obszarów składa się z mniejszych sektorów.
Początkowo cała mapa jest pod władaniem Voth i w dużym uproszczeniu zadaniem graczy na mapie jest systematyczne odbijanie z rąk Voth każdego sektora po kolei. Każdy z sektorów jest powiązany z zadaniem, które trzeba tam wykonać, by sektor przeszedł w ręce sprzymierzonych sił Federacji, Klingonów i Romulan.
W sektorach oznaczonych na mapie jako Artillery znajduje się 5 konsol sterujących artylerią z obstawą Voth. Aby przejąc sektor trzeba wybić obstawę i wyłączyć artylerię przełączając trzy panele na każdej konsoli. Jedyny problem to czas, bo po pewnym czasie konsole ponownie się włączają, a obstawa wraca. Może się zdarzyć, że gracz jeszcze nie zdąży wyłączyć ostatniej konsoli, a już musi od nowa zaczynać zabawę z pierwszą konsolą.
Sektory Voth Encampment to zwykła zabawa na przeczekanie. Wchodząc na centralną polanę rozpoczyna się tykanie zegara, a zadaniem gracza jest wytrzymać pewną ilość czasu na polance odpierając ataki Voth.
W sektorach Omega Generator zobaczymy transporter na kolumnach. Na jednym końcu szeregu kolumn znajduje się konsola, a jej uruchomienie włącza transporter, który przewozi po wszystkich kolumnach beczkę z cząsteczką Omega. Sektor zostaje przejęty, gdy beczka dojedzie do końca, ale w tym przeszkadzają Voth - mają możliwość zatrzymania i cofania beczki (światła na kolumnach świecą się wtedy na czerwono). Należy ich jak najszybciej się pozbyć, a jeżeli beczka stoi, również wznowić transport beczki za pomocą odpowiedniej konsoli pod kolumnami.
W każdej z trzech części mapy znajduje się transporter, który zdecydowanie przydaje się przy przemieszczaniu po dość sporej mapie. Transporter działa, jeśli sektor z nim znajduje się w rękach graczy.
W momencie, gdy wszystkie sektory zostaną przejęte przez graczy, w trzech miejscach na mapie pojawiają się T-Rexy. Cała mapa zostaje zdobyta, gdy wszystkie trzy dinozaury zostaną pokonane. Pojedynczy gracz może mieć spore trudności z pokonaniem bestii, ale dinozaur nie stanowi problemu dla grupy graczy. Jedyne, na co trzeba uważać, to periodyczny ostrzał, który prowadzi T-Rex. Bestia celuje w gracza - na ziemi pojawiają się wtedy różowe celowniki. Sugeruję unikanie miejsc, w których takie celowniki widać.
Zabicie T-Rexów to nie wszystko, ponieważ te dinozaury stanowią swego rodzaju ochronę dwóch naukowców Voth. W momencie pojawienia się T-Rexów na mapie zjawia się po dwóch Voth, którzy starają się ukraść jak najwięcej cząsteczek Omega z konsol znajdujących się na podwyższeniu za T-Rexami. Warto w pierwszej kolejności zająć się naukowcami, ponieważ od tego zależy wygrana lub przegrana w tej części mapy. Jeżeli Voth ukradną wszystkie cząsteczki misja zostaje przegrana.
Na zakończenie warto dodać, że po przejęciu każdego sektora pojawiają się tam różowe elementy - Command Credits. Są one potrzebne do ukończenia niektórych z misji od komandora Arnolda.
Misje i nagrody
Od NPC w centrum mapy dostajemy 4 misje:
Patent na przejmowanie sektora z artylerią solo:-zabijamy obstawę 1 konsoli i włączamy tylko dwa z trzech paneli,-powtarzamy ten schemat na konsoli 2,3 i 4-przy konsoli 5 włączamy wszystkie 3 panele po czym cofamy sie do konsoli 4 i aktywujemy ostatni trzeci panel-cofamy się do 3 potem 2 konsoli za każdym razem aktywując brakujący panel,- przy pierwszej powinna respawnąć sie ochrona ale to nie szkodzi bo nie mogą oni aktywować konsoli jeśli nie została ona wyłączona w 100%, zabijamy ochronę i wyłączamy trzeci panel w pierwszej konsoli-zabijamy posiłki które spadną z nieba i tym sposobem zajeliśmy obszar w pojedynkęps.-kluczowe jest to by nie wyłączać wszystkich trzech paneli na jednej konsoli gdyż ochrona która się respawnie włączy taką konsole zanim do niej dojdziemy a my będziemy musieli zaczynać od nowa;-nie robimy 'konsol' w kolejności 1-2-3-4-5-1-2-3-4 gdyż przy małym dps zanim dobiegniemy z 5 do 1 przy 1 będą już Voth a przy oczyszczeniu 1 przy 2 pojawią się kolejni itd aż do 4, robiąc to w kolejności 1-2-3-4-5-4-3-2-1 będziemy co najwyżej musieli oczyścić stanowisko 2 i 1 (1 przy dobrym dps)
Aaaaaalboooo......zaznaczyć ochronę artylerii, wcisnąć Y (domyślnie), co sprawi, że zajmą się nią nasze boffy. Można też wysłać quantum shadows i inne pety. Sami zaś idziemy do innego punktu i solo zajmujemy się obstawą. Stosując metodę przemiennie można łatwo i szybko wybić wszystkich Voth i praktycznie po kolei aktywować wszystkie konsole bez zbędnego robienia dwóch kółek. Po prostu kiedy my aktywujemy konsole, obstawą następnych zajmuje się AI.Oczywiście to tylko jedna z opcji, ale mnie osobiście ta się sprawdzała najlepiej.