Forum Fandom Sesje RPG, PBF i inne Sesja RPG Republic of Rome Cui peccare licet

Cui peccare licet

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 134 total)
  • Author
    Posts
  • fluor
    Keymaster
    #4016

    Senat - http://nova-senat.prv.pl/

    Przypomnienie o rebeliantach i gubernatorach.

    Warunki zakończenia gry:

    1. Zwycięstwo:

    * jeżeli jeden z senatorów zostanie wybrany na dożywotniego konsula (jeżeli Republika przetrwa do końca tury).

    * zbuntowany senator wygrywa, jeżeli Republika upadnie (szczegóły dalej).

    2. Remis:

    * jeżeli karty do gry się skończą, wygrywa stronnictwo o największej liczbie wpływów.

    3. Przegrana

    * jeżeli stan skarbca Republiki w dowolnym momencie spadnie poniżej zera, Republika bankrutuje i wszyscy przegrywają.

    * jeżeli poziom niezadowolenia sprawi, że plebs zbuntuje się przeciwko prawowitej władzy Senatu, Republika upada a gracze przegrywają.

    * jeżeli pod koniec fazy walki będzie więcej niż 3 aktywne wojny (wliczając w to bunty senatorów), Republika upada, a gracze przegrywają.

    W momencie gdy Republika upada, a jest zadeklarowany senator-buntownik, uważany jest on za zwycięzcę (automatycznie przejmuje władzę w Rzymie). Jeżeli Republika jest przytłoczona wojnami, to senator-buntownik musi zmniejszyć ich liczbę do 3 (lub mniej), w innym przypadku także i on uważany jest za przegranego.

    Gra rozgrywana będzie w turach, których kolejne przeliczenia będą odbywały się w odstępie nie mniejszym niż 24h, chyba że wszyscy gracze wyślą swoje decyzje wcześniej. Gracze mogą wysyłać do MG dyspozycje dotyczące przyszłych posunięć lub warunkować je w zależności od działań innych graczy.

    Oto kolejność faz i jak będziemy je rozgrywali:

    1. Faza śmierci i faza dochodów - losowanie żetonów śmierci, następnie przydzielanie dochodów senatorskich i z prowincji, podsumowanie dochodów państwa. Decyzja - rozdział pieniążków pomiędzy senatorów stronnictw, darowizny dla republiki.

    2. Faza dochodów, faza forum - informacja o transferach stronnictw, darowiznach dla republiki.

    Decyzja - dyspozycje na fazę forum: pozyskiwanie ekwitów, senatorów, sponsorowanie gier lub zmiana lidera.

    3. Faza forum, faza populacji - rozstrzygnięcie fazy forum (dla każdego z graczy osobno), przemówienie princepsa.

    Decyzja - wybór pary kandydatów na konsulów.

    4. Faza senatu - głosowania.

    5. Faza wojny, faza rewolucji - rozstrzygnięcie wojen.

    Decyzja - deklaracje buntu oraz dyspozycje na fazę rewolucji: zagrywanie kart mężów stanu i koncesji, wymiana kart pomiędzy stronnictwami, a także dyspozycje dla gubernatorów na turę następną (czy biorą dochód osobisty).

    Rozstrzygnięcie tej fazy będzie początkiem kolejnej tury.

    Jeżeli od jakiegoś stronnictwa nie dostanę decyzji w terminie, to przyjmę, że zachowuje się według domyślnych dyspozycji:

    1. W fazie dochodów pieniądze rozdzielane są po połowie pomiędzy lidera i kasę stronnictwa, stronnictwo nie sponsoruje republiki chyba że istnieje ryzyko bankructwa. Gubernatorzy domyślnie nie pobierają dochodów osobistych, a z podatków lokalnych rozbudowują siły prowincjonalne proporcjonalnie.

    2. W fazie forum nie wydaje pieniędzy na ekwitów, chyba że może uzyskać automatyczny sukces, sponsoruje gry tylko wtedy jeżeli jest princepsem i ma popularność niższą niż poziom niezadowolenia ludu. Próbuje pozyskać senatora przy największej szansie powodzenia, jednak bez wydawania dodatkowych talentów na łapówki. Na lidera wybiera senatora o najwyższych wpływach, chyba że jest jakiś z lojalnością własną 0. Ekwitę zawsze pozyskuje lider.

    3. W fazie senatu wstrzymuje się od głosu, chyba że jest to karane ujemną popularnością (jak w przypadku ustaw ziemskich), wtedy głosuje za. Jeżeli jest princepsem to wybiera dwóch kandydatów o najmniejszych wpływach z dwóch stronnictw o największej liczbie głosów w senacie i głosuje za wnioskiem, jeżeli to zdecyduje o przyjęciu go.

    4. Jako princeps zrzeka się prowadzenia obrad senatu na rzecz kolejnego w hierarchii urzędnika.

    5. W fazie rewolucji nie zagrywa żadnych kart, jeżeli jest generałem na wojnie, to nie buntuje się.

    Gracze mogą zmodyfikować defaultowe rozkazy dla swoich stronnictw, jeżeli chcą.

    Rozpoczynamy grę od wstępnej fazy intryg, która pozwala na handel kartami pomiędzy graczami, zagrywanie mężów stanu i kart koncesji.

    Wylosowałem także princepsa senatu - tymczasowego konsula, który na początku będzie przewodził obradami (dostaje +5 Wpływów i oznaczenie doświadczenia konsularnego).

    Uwaga! zgodnie z erratą do instrukcji (wbrew materiałom jakie otrzymaliście) w fazie forum stronnictwa za pomocą kontrłapówek mogą tylko zmniejszać szansę powodzenia przekupstwa senatora.

    Obowiązują także zasady dotyczące zmiany wpływów:

    1. Princeps otrzymuje 1 punkt Wpływów za zatwierdzony jednogłośnie wniosek o nominację na urząd (nie dotyczy automatycznych nominacji).

    2. Princeps otrzymuje 2 punkty wpływów za każdą koncesję przydzieloną jednogłośnie.

    3. Princeps otrzymuje 1 punkt popularności za każdą ustawę ziemską poddaną pod głosowanie, niezależnie od bonusów dla sponsora i kosponsora.

    4. Princeps traci 1 punkt wpływów za co trzeci odrzucony przez Senat wniosek pod rząd. Liderzy wszystkich stronnictw i princeps tracą wtedy po 1 punkcie popularności.

    W związku z tym przypominam graczom, że nie ma obowiązku głosować całym stronnictwem, można różnicować głosy na poszczególnych senatorów.

    Decyzja - zagrywanie mężów stanu i koncesji, handel kartami. Informacje o wymianie kart poproszę na gg, zaś wybór gubernatorów dla przydzielonych prowincji, wraz z długością kadencji (1-3 tury) - na forum.

    Termin - poniedziałek, g.13:45.

    Lamsen
    Participant
    #61778

    BIG zagrywa kartę męża stanu.Gubernatorem Sardynii zostaje na 1 rok Sulpicius, a Acilius wyjeżdża na 3 lata do Azji.

    gigant
    Participant
    #61779

    Zagrywam karte męża stanu na Octaviusa. Domitius zostaje wysłany na jedną turę na Cypr.

    Eruen
    Participant
    #61780

    Koncesja podatkowa zostaje zagrana na Calpurniusa, zaś Terentius wyjeżdża na Sycylię (3 lata).

    fluor
    Keymaster
    #61782

    Gigant, zwracam uwagę, że pozostawiłeś jeszcze Hispanię Ulterior nieobsadzoną. Proszę o uzupełnienie lub gubernator zostanie wybrany losowo z Twoich senatorów.

    gigant
    Participant
    #61783

    Papirius zostaje wysłany na jedną turę do Hiszpanii.

    lszekg
    Participant
    #61784

    Quinctius zostaje wysłany na rok do Macedonii, a Porcius na dwa do Hiszpanii. Zagrywam też kartę męża stanu.

    Alen
    Participant
    #61785

    Iunius wyjeżdża do Afryki , dopełnić swych nowych obowiązków gubernatorskich na 2 lata. Fulvius zostaje praktycznie na miejscu osiadając w Gallii Cisalpinina 2 lata.

    Tapczan
    Participant
    #61786

    Aurelius zagrywa koncesje Dzierzawa podatkow, Manlius jedzie do Illiricum, a Antoniuns do Galia Narbonensis, obaj na jedna ture

    fluor
    Keymaster
    #61789

    TURA I

    Skarbiec Republiki: 100T

    Niezadowolenie: 1

    Prawa:

    Lex Calpurnia (link)

    Upadek tradycji (link)

    Reformy wojskowe (link)

    Legiony aktywne: 8 regularnych

    Princeps: Furius z Scorpius

    I. Faza śmierci

    Sprawdzanie, czy żaden senator nie odszedł z przyczyn naturalnych.

    (losuję numer z przedziału 1-36, który później sprawdzam z numerami rodów kart obecnych na planszy)

    14 - Aelius z Biggus Diccus umiera z przyczyn naturalnych. Na lidera stronnictwa wstępuje Aelius Młodszy.

    II. Faza dochodów

    Każde stronnictwo pobiera dochody: podstawowe i za koncesje. Podstawowy dochód to 1T za każdego posiadanego ekwitę (na początku gry nikt nie ma ekwitów), 1T za każdego senatora i 3T za lidera stronnictwa. Dochody z koncesji zależą od rodzaju koncesji.

    Dochody stronnictw zostają umieszczone w kasach stronnictw, to specjalne "banki", w których możecie przechowywać pieniądze (z ograniczonymi możliwościami ich wykorzystania) bez ryzyka utraty. Pieniądze można teraz rozdzielać pomiędzy swoich senatorów (lub inne stronnictwa - handel), jednak w przypadku utraty senatora pieniądze też są tracone.

    Dochody przedstawiają się następująco:

    SCO +7T

    BIG +7T

    TER +7T

    AQU +10T

    OMN +7T

    DUX +10T

    Decyzja - gubernatorzy decydują czy chcą rozwinąć prowincje (dotyczy tylko nierozwiniętych) i czy pobierają dochody osobiste.

    Termin - poniedziałek, g.15:00.

    Lamsen
    Participant
    #61790

    Sulpicius pobiera dochody osobiste ze swojej prowincji.Acilius próbuje rozwinąc prowincje, pobiera dochody osobiste i powołuje 3 lokalne legiony.5T trafia do lidera, reszta, razem z dochodami z prowincji, trafia do kasy skarbca.

    gigant
    Participant
    #61791

    Wszystkie talenty przekazuje Caiusowi Octaviusowi. Prowincja Cilicia et Cyprus jest rozwijana przez gubernatora. Zas gubernator Papirius czerpie dochody wlasne.

    Tapczan
    Participant
    #61792

    Manilus i Antonius pobieraja dochody osobiste, Antonius probuje rozwinac prowincje5 dla fabiusa 5 dla popiliusa reszta do kasy

    Eruen
    Participant
    #61793

    Terentius pobiera dochody osobiste z Sycylii i powołuje 4 lokalne legiony.Ps. Gigant - Sycylia jest moja 🙂

    Lamsen
    Participant
    #61794

    Ja zas przypominam o powolywani usil lokalnych, wojny nie sa slabe.Jak dostane od Pawla dane, to przygotuje statystyki wojen - ktore prowincje sa narazone na atak.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 134 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram