Producent wykonawczy Star Trek Online Craig Zinkievich przedstawił wczoraj postęp prac nad grą oraz plany na przyszłość - bliższą oraz dalszą. Podzielił się też tym, jak istotne dla developerów z Cryptic jest wsparcie graczy.
[more]Prace nad MMO nigdy nie ustają - to fakt, z którym ekipa Cryptic zmaga się od tygodni. Zmagania te przynoszą efekty. Nie tylko chodzi o nowe treści, ale też wsparcie dla graczy i zajmowanie się kwestiami technicznymi. Widzieliście ostatnio jakieś kolejki na serwerze? Nam się nie zdarzyło od dawna.
Nowe opcje, coś, co wielu graczy chciałoby zobaczyć, są ciągle rozważane i opracowywane. Co nas cieszy, planowanie odbywa się we współpracy i dzięki sugestiom społeczności. Najwcześniej zobaczymy m.in.:
- Respec - o którym pisaliśmy przy okazji Klingon Expansion Module
- Kary za śmierć - ostatnio najgłośniejszy temat na oficjalnym forum
- Możliwość dostosowania poziomu trudności
- Rozszerzenie opcji auto-fire (automatycznego prowadzenia ognia)
- Możliwość powtarzania misji
- Rozbudowa i ulepszenie Memory Alpha (system craftingu)
- Naprawione misje "towarowe" (Commodity missions)
I wiele, wiele innych. Miejmy nadzieję, sprawnie i skutecznie.
Zinc potwierdził także oficjalnie start Publicznego Serwera Testowego "Tribble" o którym również już pisaliśmy. Opóźnienie jego uruchomienia wynikało z braków sprzętowych, ale ten problem został rozwiązany. Jak tylko ruszy Tribble, pomyłki takie jak niedziałający kilka dni Red Matter Capacitor (przedmiot z edycji kolekcjonerskiej) nie będą się więcej zdarzały. Podzielamy tę nadzieję developerów.
Co ciekawe, prace nad pierwszym poważnym dodatkiem do STO o roboczym tytule "Update 1" (Aktualizacja 1, inny roboczy tytuł na który możemy się natknąć to "Day 45 patch") mają się ku ukończeniu. W rozszerzeniu, czy raczej uaktualnieniu znajdą się przede wszystkim rzeczy, o których pisaliśmy w notatce o Klingon Expansion Module i być może więcej.
Można by zadać pytanie "co dalej?". Craig uchylił rąbka tajemnicy, mówiąc, nad czym będą pracować przez najbliższe miesiące. To nic pewnego, bo jak wielokrotnie powtarzał - sporo zależy od nas, graczy i od naszych reakcji i odpowiedzi.
Czego możemy się spodziewać za 6 do 12 miesięcy:
- Jeszcze więcej fabularnych misji, między innymi rozszerzenie wątku Undine
- Nowe, lepsze i bardziej wymagające wyzwania w układach tworzonych dzięki Systemowi Genesis
- Lepsze wykorzystanie potencjału misji eksploracyjnych
- Kolejnej grywalnej frakcji - czy będą to Romulanie, Kardasjanie, Dominium czy Horta (:)), jeszcze nie wiadomo.
- Wnętrz statków, więcej mostków, kwatery załogi
- Pierwszych oficerów,
- Rozszerzenia funkcjonalności flot.
Wszystko to brzmi na tyle zachęcająco, by chcieć śledzić na bieżąco postępy i zmiany w Star Trek Online.
Do zobaczenia w Klubie 47, kapitanowie!
Źródło: Oficjalna strona Star Trek Online[/more]