Forum Star Trek Online - Forum serwisu STOnline.pl Uniwersum Gry, porady i taktyka Bortas - Klingon Battle Cruiser, model na "taran"

Bortas - Klingon Battle Cruiser, model na "taran"

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • mdv000
    Participant
    #6680

    Z racji długości postu postanowiłem założyć specjalny temat odnośnie tego konkretnego modelu statku oraz builda, jaki postanowiłem wypróbować. Dobra, pobawiłem się z Bortasem przez jakiś czas, grając nim całe dnie i zastanawiam się... czy mam po prostu farta robiąc 20 razy z rzędu optionale na STF czy po prostu ten build na Bortasa jest zaiste dobry. Może jedno i drugie? Oczywiście pozostaje kwestia samego posiadania Bortasa - nie każdy go posiada, nie każdy grał w momencie gdy był dostępny za free, jednak cóż, również nie każdy ma Odyssey albo Dreadnought Crusier. Owy build głównie na Borg, z racji iż obrotność tego giganta pozostawia wiele do życzenia.

    Zaczynamy, będzie masa czytania. Oczywiście build nie jest "mega genialny", ale stwierdziłem, że warto byłoby to opisać - wybitnie dobrze mi się nim gra, w przeciwieństwie do Odyssey, mimo że Bortas póki, co ma uzbrojenie głownie Mark X (Borg) zaś posiadany przeze mnie Odyssey ma niemal wszystko Mark XI + uzbrojenie Borg, również XII.

    v 1.01

    Dołączona grafika

    Uważasz pewne rozwiązanie za głupie lub bez sensu? Zamiast trollować doradź zmiany

    Zalety:

    - Chyba najcięższy statek w grze, prawie 60 000 punktów hull.

    - +15 do systemu broni

    - Cloak (kamuflaż) pozwalający wygodnie ustawić się do kolejnego przeciwnika między walkami

    - Możliwość zamontowania Dual Heavy Cannon (co oczywiście jest wskazane w tym buildzie)

    - 1 stanowisko uniwersalne, 2 stanowiska inżynieryjne (4,1 - sloty na umiejętności), 1 naukowe

    - Build na walenie z 8 slotów broni na raz, duża szybkostrzelność i spore obrażenia

    - Luzem sobie radzi na STF normal, na elite również nie ma tragedii, jednak jak każdy wie, elite wymaga zgrania. Brak zgrania = nawet Bortas-Taran nic nie zdziała

    - 150 pkt mocy do broni w przypadku gry oficerem taktycznym

    Wady:

    - Szybkość, zwrotność i manewrowość leży

    - Dupa i boki z kartonu

    - Tylko na Borg i wolne obiekty, walka w misjach, PvP czy z szybkimi statkami nie ma sensu

    - Wrażliwość na tractor beam (gdy stoimy np. bokiem do przeciwnika) i nie mamy umiejętności zlikwidowania wiązki

    Postać:

    Najlepiej inżynier, ale nieźle sobie radzi też oficer taktyczny.

    - Starship Energy Weapons na MAX

    - Starship Weapon Training na MAX

    - Starship Targeting Systems na MAX

    - Starship Maneuvers na MAX

    - Starship Energy Weapon Specialization na MAX

    - Starship Weapon Performance na MAX

    - Starship Shield Performance na MAX

    - Starship Shield Emmiters na MAX

    - Starship Shield Systems na MAX

    Resztę dajemy w umiejętności do silników, np. Impulse Thrusters albo w poprawę pancerza, np. Starship Hull Repair

    Uzbrojenie:

    Postawiłem na całkowicie tetrionowe - przy nawale z ośmiu broni na raz bonus mający 2,5% szansy na obniżenie wartości wszystkich tarcz przeciwnika jest odczuwalny. Oczywiście mówię tu o broni klasy very rare. Z działek na tyłku walimy powyżej 4 pocisków na sekundę, z dział na przodzie blisko 4 na sekundę - co sprawia, że bonus np. 2,5% szansy -162 do tarcz wroga czuć. Wszak najważniejsze jest pozbycie się tarcz przeciwnika. Oczywiście po wbiciu 45 poziomu staramy się zdobyć broń Borg, którą wymienimy na DS9.

    Fore weapons (broń przednia):

    4x Tetryon Dual Heavy Cannons (Borg)

    Aft weapons (broń tylna):

    4x Tetryon Turret (Borg)

    Takie ustawienie sprawia, że musimy ustawiać się do przeciwnika zawsze przodem, najlepiej "podsuwać" się do niego i na odległości 8-9 kilometrów zaciągnąć hamulec ręczny. Stojąc w takiej pozycji walimy z 8 slotów na raz, jak widać dupa naszego statku jest z kartonu, więc szarże nie mają sensu. Jeżeli w STF mamy ekipę w miarę ogarniętych ludzi, to spokojnie możemy tak stać i walić we wszystko. Problem stanowi jedynie borg elitarny, który często zmienia cele i potrafi niekiedy zdjąć każdy statek na hita w pełną tarczę. Takie sytuacje zniwelujemy umiejętnościami.

    Załoga:

    Zastosowałem poniższą konfigurację, zapewne da się to zrobić lepiej, dlatego jeżeli ktoś doczytał do tego momentu i chciałby coś dodać - nie czekaj, tylko doradzaj. Część umiejętności jest "taka sama", ktoś powie... To fakt, ale przykładowo Cannon: Rapid Fire możemy używać, co kilkanaście sekund, z mniejszą mocą ale jednak, zamiast czekać na odnowienie się jednej silnej. Umiejętności Cannon: Rapid Fire sprawiają, że walimy CAŁYM OKRĘTEM, czyli 8 slotami broni znacznie szybciej. Przy takim zastosowaniu statek potrafi dochodzić do 130-140 punktów mocy broni (grając taktycznym), przy ustawieniu na atak. Grając inżynierem broń może będzie lekko słabsza, ale za to umiejętności inżyniera pozwolą nam dłużej "taranować".

    Stanowisko uniwersalne (3 sloty), oficer taktyczny.

    - Tactical Team I (bonus do broni energetycznej, rozdzielanie energii do tarcz)

    - Cannon: Rapid Fire I (zwiększenie szybkostrzelności całego statku w tej konfiguracji)

    - Cannon: Rapid Fire II (j/w)

    Stanowisko taktyczne (2 sloty)

    - Tactical Team I

    - Cannon: Rapid Fire I

    Stanowisko inżynieryjne (2 sloty)

    - Emergency Power to Shields I (bonus do regeneracji osłon, dodatkowa moc do osłon, redukcja obrażeń, szybkie odnawianie się tej umiejętności pozwala na częste użycie)

    - Emergency Power to Weapons II (bonus do broni, idealna rzecz do dobijania przeciwników w uszkodzone tarcze, raz na minutę dwie, też nie jest źle)

    - Extend Shields II (zwiększa regenerację osłon i zmniejsza obrażenia na tarcze)

    - Reverse Shields Polarity III (nie ma nic potężniejszego, poof i ostrzeliwana tarcza praktycznie na max, idealne na awaryjne sytuacje wymagające spie... ucieczki)

    Stanowisko inżynieryjne (1 slot)

    - Engeenering Team I (naprawa pancerza, w sumie przydaje się zawsze gdy wpuścimy przez tarcze, ale efekty tego są mało odczuwalne)

    Stanowisko inżynieryjne (2 sloty)

    - Tachyon Beam I (nie miałem pomysłu co tu wsadzić, dałem coś co dodatkowo pozwoli zmniejszyć tarcze wroga)

    - Science Team II (duży bonus regeneracji do tarcz)

    Wyposażenie, opancerzenie, konsole:

    Zastosowałem, póki co "zestaw" Borg - koszt 15 Encrypted Data Chip oraz paru misji fabularnych (by dobić się do misji z konsolą) to raczej nie jest wielki problem. Myślę nad zastosowaniem innego.

    - Konsole inżynieryjne: 2x Electroceramic Hull Planting (bonus do wytrzymałości od borgowej plazmy), 1x Neutronium Alloy (bonus do wytrzymałości kinetycznej i energetycznej), 1x Assimilated Module (do kompletu Borg).

    - Konsola naukowa: 1x Shield Emitter Amplifier (bonus do regeneracji tarcz)

    - Konsole taktyczne: 4x Tetryon Pulse Generator (jeżeli zastosujemy 4 very rare Mark X, to mamy ponad 100% większe obrażenia od broni tetrionowej)

    Taktyka:

    - Stawanie przodem do przeciwnika jest obowiązkiem. W przypadku wolnych statków Borg oraz jego instalacji nie sprawia to problemu. Do ucieczki stosujemy manewry unikowe (Evasive Maneuvers III) oraz Reverse Shield Polarity III, ewentualnie Ramming Speed III.

    - Musimy pamiętać by non stop monitorować przednią tarczę i przekierowywać do niej moc, gdy coś zaczyna nas smyr-smyr.

    - Grając oficerem taktycznym możemy stosować Attack Patern Alpha, Fire on my mark III, Go Down fighting II oraz Tactical Tactical Iniciative III. Połączenie tych umiejętności taktycznych zwiększy naszą moc do broni, zwiększy o kilkanaście-kilkadziesiąt procent obrażenia oraz zmniejszy czas regeneracji umiejętności oficerów. W połączeniu z Cannon Fire od oficerów na mostku uzyskujemy kopa, który jest w stanie "wykopać" sześcian Borg na elite, prawie sam na sam.

    Uchi
    Participant
    #105434

    Hej

    Za inspirował mnie twój wpis (już jakiś czas temu). Eksperymentowałem z Bortasem (mam eventowy nie z c-store) z działkami - choć te nie były najlepszego sortu, jedynie Mark X. Jednek nie grało mi się nim najlepiej, za mało uniwersalny, ciężko było w sytuacji gdy ktos minął mnie bokiem albo zrobiło się tłoczno, główna broń 'nie strzełała' i nawet głupiego Asimileted BoP nie mogłem sie pozbyć z 'ogona'.

    Najpierw po przestawiałem konsole aby dać mu trochę więcej zwrotności a potem to już zmieniłem układ na zupełnie. W sumie wyszedł klasycznie 'cruiserowaty' (jeśli chodzi o układ broni), jedak wrzucenie boff taktycznych + moja postać to też taktyczny zostało. Uznałem że trzeba 'more guns' i 'more movment' (bo tak będzie fajniej i chyba efektywniej).

    Pozwoliłem sobie podkraść Twój układ tekstu:

    Uzbrojenie:

    Zostałem przy dysruptorach, dają radę po za tym miałem już konsole taktyczne:

    Fore weapons (broń przednia):

    1x Disruptor Beam Array (Borg) XI Very Rare

    1x Disruptor Beam Array (Dmg) XI VR

    1x Plasma-Disruptor Hybrid Beam Array XI R

    1x Quantum Torpedo Launcher XI R

    Aft weapons (broń tylna):

    1x Disruptor Beam Array (Borg) XI VR

    1x Disruptor Beam Array (Dmg) XI VR

    1x Plasma-Disruptor Hybrid Beam Array XI R

    1x Quantum Torpedo Launcher XI R

    Broń troszkę przemieszana ale daje mi uniwersalność (którą lubie) i działa, gryzie drapie a jak już o spawam to przeciwnik dostaje garść torped i miękknie..

    Załoga:

    Stanowisko uniwersalne (3 sloty), oficer taktyczny.

    - Tactical Team I

    - Beam Array: Overload

    - Attack Pattern Omega (potrzebne jako że daje bonus do zwrotności i oczywiście obrażeń)

    Stanowisko taktyczne (2 sloty)

    - Torpedo: Spread

    - Beam Array: Overload

    Stanowisko inżynieryjne (2 sloty)

    - Emergency Power to Shields I

    - Reverse Shield Polarity

    - Directed Energy Modulation (bonus do penetracji osłon)

    - Aceton Beam III (pierwszy strzał przy podejściu, obrazki pomijają osłony i dot z radjacji)

    Stanowisko inżynieryjne (1 slot)

    - Engeenering Team I

    Stanowisko nuakowe (2 sloty)

    - Transfer Shield Strength I

    - Hazard Emitters (przydatne do walki z Borg 'leczy' podpalenie z plazmy)

    7 z 11 zdolności daje bonus do obrażeń - taka idea tego amatorskiego buildu.

    Plus trochę leczenia HP i osłon aby jakoś przetrwać.

    Dochodzi do tego mój taktyk i częste wykorzystanie Attack Pattern Alpha i Evasive Maneuvers.

    Wyposażenie, opancerzenie, konsole:

    Jak u Ciebie zestaw Borg za 15 chipów. Daje radę, muszę jeszcze zrobić Epizody aby zdobyć jego 4 część.

    - Konsole inżynieryjne: 3x RCS Accelerator (bonus do turn rate); 1x Field Emitter (bonus do mocy osłon)

    - Konsola naukowa: 1x Shield Emitter Amplifier (bonus do regeneracji tarcz)

    - Konsole taktyczne: 4x Disruptor Induction Coil (more power to weapons! 😉 )

    Taktyka:

    Jak tego uzywam: dosłownie wpadam na przeciwnika, po drodze salwa z Aceton Beam III i zaczynam kręcić łagodne łuki oddając burtowe salwy, wyczekując okazji do odpalenia Torpedo: Spread i posłania kwantówek prosto w goły kadłub. Pomagają mi w zajmowaniu dogodnej pozycji do strzału wszelakie manewry, jak i przydatne są w odwracaniu się ze strony z osłabionymi osłonami. W zależnie od sytuacji uzywam zdolności postaci jak: Fire on my Mark czy Tactical Fleet wszytskich na raz w połączeniu z boff lub czekam z nimi na poważniejszego przeciwnika. Walka w najblizszym dystanie maksymalizuje obrażenia z broni, a okręt jest na tyle twardy (mimo tylko kilku wspomagaczy/buff'ów) w STF na normalu praktycznie nie ginę tylko strzelam iściągam ogień przeciwnika na siebie.

    - Reverse Shield Polarity

    - Directed Energy Modulation te dwie umiejętności są 'na razie' i jeszcze z nimi po eksperymentuje.

    Build nie jest odkrywczy, ani jakiś niebywały, zrobiony podemnie aby mnie bawił i bił (nie testowałem na PvP - w sumie wogóle tam nie latałem więc nie mam doświadczenia zupełnie, pod tym kontem nie bede się wypowiadał o przydatności tego...najcięższego eskortowca jak go lubię nazywać 😉 )

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
searchclosebars linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram